;
coinex

کالکشن NFT چیست و آموزش ساخت آن چگونه است؟

کالکشن NFT از جذاب‌ترین آیتم‌های امروزه است که درآمد بسیار خوبی هم دارد. ما در این مقاله همه چیز را درباره این کالکشن‌ها و آموزش ساخت کالکشن NFT به‌طور کامل به شما می‌گوییم.

کالکشن NFT یکی از موضوعات داغ این روزهاست که قصد داریم امروز همه چیز را درباره آن به شما بگوییم. ما علاوه بر توضیح کامل کالکشن انفتی (NFT)، نحوه ساخت یکی از این کالکشن‌ها برای خودتان را هم به شما آموزش می‌دهیم. اما قبل از هرچیز، NFT چیست؟

NFT مخفف توکن غیرقابل معاوضه (Non-Fungible Token) است. این بدان معناست که این توکن را هرگز نمی‌توان با یک توکن دیگر از همین نوع عوض کرد و آن‌ها کاملا غیرقابل تعویض هستند. به آن‌ها توکن غیرمثلی هم می‌گویند. البته شما می‌توانید از طریق این لینک، بهتر با این توکن‌ها آشنا شوید و بدانید که توکن غیرقابل تعویض چیست.

این توکن‌ها بر روی سیستم بلاک چین اجرا می‌شوند. داشتن یک NFT بدان معناست که شما مالکیت دیجیتال یک دارایی را در دست دارید.

برای داشتن این مالکیت، هم می‌توانید NFT را از کسی بخرید و هم می‌توانید خود یک NFT بسازید. اما کالکشن انفتی چیست و نحوه ساخت کالکشن انفتی به چه صورت است؟ با ما باشید تا در ادامه پاسخ تمام این سوال‌ها را به شما بگوییم.

کالکشن NFT

در چندسال گذشته، NFTها با قیمت‌هایی باورنکردنی به فروش رسیده‌اند؛ قیمت‌هایی که تا چندین میلیون هم می‌رسید. برای مثال، توکنی که در این تصویر می‌بینید، 3.4 میلیون دلار فروخته شد. همین فروش‌های باورنکردنی باعث شد یک سوال مهم در ذهن همه پیش بیاید؛ آن هم اینکه چرا یک نفر باید NFT بخرد؟

کالکشن NFT

همان طور که در مقدمه هم اشاره کردیم، NFTها بر روی بلاک چین ساخته می‌شوند. باید گفت روشی که آن‌ها در سیستم بلاک چین ساخته می‌شوند، یک نوع اثبات اعتبار مالیکت دارایی خاصی را به وجود می‌آورد. این اثبات مالکیت همچنین به‌راحتی قابل تأیید است و می‌توان با استفاده از آن، از مالکیت هر فرد مطمئن شد.

پس حتی اگر هم بتوانید از یک NFT اسکرین شات یا تصویر صفحه بگیرید، باز هم نمی‌توانید ادعا کنید که مالک آن هستید؛ چراکه این مالکیت به‌راحتی از طریق بلاک چین قابل بررسی است. در عین حال، گرفتن مالکیت یک تصویر، دلیل بسیار خوبی برای خرید آن است. کالکشن انفتی نیز می‌تواند اعتباری دوچندان به شما هدیه دهد.

چرا باید NFT بخریم و خرید این توکن‌ها چه ارزشی دارد؟

پاسخ دادن به چرایی یادگیری آموزش ساخت کالکشن NFT و خرید آن، درست مانند دلیل خرید یک اثر هنری در دنیای واقعی است. البته با این تفاوت که NFTها بسیار ایمن‌تر بوده و به‌راحتی می‌توان فهمید که چه کسی مالک آن‌هاست.

اما بگذارید منظور خود را با مثالی در دنیای واقعی بهتر توضیح دهیم. نقاشی مونالیزا، بخشی از تاریخ و اثری هنری و ارزشمند است که همه با آن آشناییم. اگرچه که عکس گرفتن با گوشی از روی این اثر و چاپ آن می‌تواند جالب باشد، اما خب کار واقعی آن ارزش بسیار بیشتری دارد و هیچ‌کسی نمی‌تواند این موضوع را انکار کند.

کالکشن NFT

به همین دلیل است که NFT و کالکشن انفتی تا این حد محبوب شده و افراد به فکر یادگیری نحوه ساخت کالکشن انفتی افتاده‌اند. مونالیزا به آن دلیل ارزش دارد که تاریخی و زیباست و «لئوناردو داوینچی» دانشمند آن را ساخته است. اما چه چیزی موجب می‌شود که یک محصول آنلاین ساده ارزش پیدا کند؟

3 دلیل ارزشمندی NFTها و محصولات آنلاین

در این بخش از آموزش ساخت کالکشن NFT قصد داریم تمام عواملی را که می‌توانند به محصولات آنلاینی همچون NFT ارزش دهند، بررسی کنیم.

1. بخش مشهوری از یک متن

«جک دورسی» در مارس 2021، اولین توئیت خود را بیش از 2.9 میلیون دلار به فروش رساند. همان طور که در تصویر می‌بینید، او در این توئیت نوشته که توئیتر خود را راه‌اندازی کرده است. پس این توئیت حتی چیز زیادی هم ندارد و با وجود این، بسیار گران قیمت بود. اما چرا؟ تنها دلیل این امر آن است که این توئیت به شخصی بسیار مشهور تعلق دارد!

کالکشن NFT

2. سرمایه‌گذاری

بگذارید دوباره از مثال مونالیزا استفاده کنیم. نقاشی مونالیزا در دوران «داوینچی» محبوبیت و ارزش کمتری نسبت به حال حاضر داشت. اگر کسی در آن زمان این نقاشی را می‌خرید و نسل به نسل از آن نگهداری می‌کرد، حالا قطعا به‌شدت پولدار شده بود.

چنین چیزی برای NFTها هم صدق می‌کند. این توکن‌های غیرقابل معاوضه هرچه قدیمی‌تر شوند، ارزش آن‌ها بیشتر می‌شود. مجددا باید این نکته را هم یادآور شویم که به‌دلیل سیستم بلاک چین که آن‌ها بر روی آن سوارند، هیچ‌کسی هم نمی‌تواند این توکن‌ها و دارایی‌های دیجیتال را از شما بدزدد یا ادعا کند که مالک آن‌هاست.

بنابراین، یادگیری آموزش ساخت کالکشن NFT ، خرید آن و در نهایت فروش آن در موقعیت سود، می‌تواند پول بسیار زیادی برای شما در بر داشته باشد. برای مثال، «پابلو رودریگز فریل» NFTای را خرید و در عرض کمتر از 6 ماه، 1000 برابر قیمت اصلی آن فروخت!

در حال حاضر نوجوانان و جوانان زیادی در حال امرار معاش از طریق معامله همین NFTها هستند. البته در اینجا باید یک نکته را هم به شما گوشزد کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به معامله این توکن‌ها و کالکشن انفتی هستید، به‌دنبال دارایی‌هایی باشید که پتانسیل خوبی دارند؛ نه اینکه فقط تصادفا یک توکن را بخرید. چون برخی از NFTها در کل ارزش زیادی ندارند.

3. اقلام کلکسیونی و قابل جمع‌آوری

شاید تاکنون توجه نکرده باشید، اما افراد عاشق جمع‌آوری NFTها هستند! اولین نمونه NFT این مقاله، قسمتی از یک کالکشن به‌نام Bored Ape Yacht Club است. این کالکشن بیش از 10,000 توکن NFT دارد. هرکدام از این NFTها نیز میمونی را با ویژگی‌های ظاهری و صفات متفاوتی به تصویر می‌کشند.

کالکشن انفتی BAYC، یکی از معتبرترین کالکشن‌های انفتی در سرتاسر جهان بوده و بسیاری را به آموزش ساخت کالکشن NFT نیز علاقه‌مند کرده است. به NFTای که در تصویر زیر می‌بینید دقت کنید. این NFT، توکن «جیمی فالن»، میزبان Tonight Show است.

کالکشن NFT

او یکی از آخرین هنرمندانی محسوب می‌شود که یک NFT را از کالکشنی خریداری کرده است. نکته جالبی درباره این کالکشن انفتی آن است که نه‌تنها به‌عنوان یک آواتار جالب برای شما عمل می‌کند، بلکه بلیتی برای یک باشگاه اجتماعی آنلاین نیز به‌حساب می‌رود.

چرا کالکشن انفتی BAYC تا این اندازه گران قیمت است؟

ارزان‌ترین NFT که می‌توانید از این کالکشن خریداری کنید، 50 اتریوم یا 200,000 دلار قیمت دارد. قیمت این کالکشن بسیار گران بوده و یکی از دلایل آن، تأثیر افراد مشهور است. زمانی که یک فرد مشهور، NFTای را می‌خرد، همین امر مستقیما کاری می‌کند که افراد دیگر نیز چیزی شبیه به آن توکن‌ها را بخواهند.

این امر درست مثل آن می‌ماند که ببینید مثلا بازیگر یا خواننده موردعلاقه شما، لباس بسیار جالبی را پوشیده است. در این صورت به احتمال زیاد شما هم می‌خواهید که آن لباس را بپوشید. دومین دلیل قیمت زیاد این کالکشن نیز رویدادهای جامعه است.

کالکشن Bored Ape Yacht Club، رویدادهای جامعه جالب توجهی را برای دارندگان NFTهای کالکشن خود برگزار می‌کند. این رویدادها بسیار جالب و مفرح هستند. آن‌ها حتی یکبار یک پارتی را در یک قایق واقعی میزبانی کردند! همین امر باعث می‌شود که افراد بیشتری به سمت آموزش ساخت کالکشن NFT جذب شوند و بخواهند کالکشن‌های خود را بسازند.

کالکشن NFT

BAYC در اواخر آوریل سال 2021 توسط 4 توسعه‌دهنده راه‌اندازی شد که با نام‌های مستعار شناخته می‌شوند. نام‌های آن‌ها بدین ترتیب است:‌ «گردون گانر»، «سس گوجه فرنگی امپراتور»، «گارگامل» و «نو ساس».

در عرض 12 ساعت پس از آنکه این توکن‌ها به فروش گذاشته شدند، تمام 10,000 NFT میمون خسته به فروش رسیدند. قیمت این NFTها به‌آرامی اما به‌طور مداوم در ماه ژوئن و جولای افزایش یافت و سپس در ماه آگوست، اینترنت را ترکاند!

برای مطالعه بیشتر:

پرفروش ترین و گران ترین NFT کدامند؟

کالکشن انفتی خود را بسازید!

سرانجام در این بخش می‌خواهیم نحوه ساخت کالکشن انفتی را به شما عزیزان آموزش دهیم. هرکسی با دیدن رشد بسیار سریع و سودهای بسیار زیاد دنیای NFTها وسوسه می‌شود که خود وارد این زمینه شود و کالکشن مخصوص خود را بسازد.

اگر شما هم به‌دنبال ساخت کالکشن خود هستید، پس این بخش را از دست ندهید. ما تمام مراحل ساخت بهترین کالکشن را از صفر تا صد و به‌صورت گام به گام به شما می‌گوییم. در ضمن، این پروسه بسیار آسان است! تنها کافیست که طبق دستورالعمل و مراحل زیر عمل کنید.

1. یک کیف پول متاماسک بگیرید

کالکشن NFT

اولین قدم در آموزش ساخت کالکشن NFT آن است که یک کیف پول ارز دیجیتال بگیرید. اگر با این کیف پول‌ها آشنا نیستید، باید بگوییم که پرکاربردترین آن‌ها کیف متاماسک (MetaMask) است. البته می‌توانید از این طریق نیز بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی را هم بشناسید و از آن استفاده کنید.

کیف پول متاماسک بسیار ایمن بوده و ساخت حساب و استفاده از آن نیز به‌شدت آسان است. تنها کافیست که آن را در مرورگر موردنظر خود نصب کنید. این کیف پول برای مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم در دسترس است و همچنین به‌عنوان یک اپلیکیشن موبایلی نیز وجود دارد.

گام‌های ساخت حساب در این کیف پول برای هر سه مرورگر و اپلیکیشن یکسان و بسیار راحت است. در این بخش می‌توانید پروسه نصب آن در گوگل کروم را مشاهده کنید. همان طور که در تصویر می‌بینید، به سایت متاماسک بروید و بر روی گزینه «نصب/install» کلیک کنید.

کالکشن NFT

اگر از قبل حساب دارید، تنها کافیست که به آن وارد شوید و اگر تازه‌وارد هستید، باید بر روی گزینه «ساخت کیف پول/ Create a Wallet» کلیک نمایید.

کالکشن NFT

سپس همان طور که می‌بینید، متاماسک از شما می‌خواهد که یک رمز 8 رقمی بسازید تا با امنیت کامل به حساب خود وارد و از آن خارج شوید. امنیت، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در آموزش ساخت کالکشن NFT آن را رعایت کنید.

کالکشن NFT

به‌علاوه، این کیف پول به شما 12 کلمه تصادفی هم می‌دهد که باید آن را در جای امنی ثبت و سپس در قدم بعدی، تایپ کنید.

کالکشن NFT

سپس اگر چنین تصویری را مشاهده کردید، این یعنی آنکه حساب متاماسک خود را باموفقیت راه ‌انداخته‌اید و پروسه نصب شما تکمیل شده است.

کالکشن NFT

برای مطالعه بیشتر:

با بهترین کیف پول های NFT آشنا شوید!

2. NFTای در اوپن سی بسازید

اوپن سی (Opensea) یکی از محبوب‌ترین مکان‌هایی است که NFTها در آن به فروش می‌رسند. شما می‌توانید در این مقاله نیز همه چیز را درباره پلتفرم اوپن سی (OpenSea) بدانید. حالا برای ساخت NFT در این پلتفرم، به سایت اوپن سی بروید و بر روی دکمه «حساب/account» کلیک کنید.

کالکشن NFT

سپس با متاماسک یا هر کیف پول دیگری که نصب کردید، وارد آن شوید.

کالکشن NFT

پس از ورود، اثر هنری را که می‌خواهید به فروش بگذارید، بسازید. سپس نیز بر روی دکمه «ساخت/Create» کلیک کنید. در این قسمت، پلتفرم از شما می‌خواهد که به کیف پول خود وارد شوید.

کالکشن NFT

سپس قطعه هنری خود را وارد و برای آن اسمی انتخاب کنید.

کالکشن NFT

بعد از آن، گزینه آپلود دارایی خود در پالی گان (Polygon) یا اتریوم را دریافت می‌کنید. اتریوم بیشتر از همه برای ساخت کالکشن NFT استفاده می‌شود اما دارای هزینه گسی برای دو توکن اول شماست که بین 70 تا 300 دلار هزینه دارد. شما باید این هزینه را از طریق ارز دیجیتال اتریوم پرداخت کنید. اما در مقابل، پالی گان هیچ هزینه گسی نداشته و کاملا رایگان و آزاد است.

کالکشن NFT

پس از ساخت NFT خود، سپس از گزینه فروش آن بهره‌مند خواهید شد.

کالکشن NFT

بعد از آن، شما هر قیمتی را که فکر می‌کنید مناسب است، برای NFT خود و به اتریوم تعیین می‌کنید. در زیر قیمتی که وارد می‌کنید، می‌توانید تبدیل آن به دلار را هم مشاهده کنید تا بهتر بتوانید آن را محاسبه نمایید.

کالکشن NFT

پس از این مرحله، باز کردن و ورود به کیف پول، دو مرحله نهایی برای فروش NFT هستند که فقط از طریق فشار دو دکمه انجام می‌شوند!

کالکشن NFT

به همین سادگی! کار شما تمام شد. NFT شما سرانجام در اوپن سی به فروش گذاشته شده است و افراد می‌توانند در صورت تمایل آن را خریداری کنند.

کالکشن NFT

3. حالا پروفایل خود را تنظیم کنید

مرحله بعدی، تنظیم پروفایل است که مرحله بسیار مهمی در ساخت کالکشن NFT محسوب می‌شود؛ چراکه از این پس افراد شما را با این پروفایل می‌شناسند. در این مرحله، باید عکس پروفایل و نامی را برای خود اضافه کنید که مشتریان بتوانند با آن شما را بشناسند.

کالکشن NFT

قدم آخر نیز آن است که NFTهای بیشتری را برای کالکشن خود بسازید!

کالکشن NFT

به همین راحتی کالکشن انفتی خود را راه‌اندازی کرده‌اید! ما برای شما آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم که NFTهای خود را با بیشترین قیمت بفروشید. در ادامه به نکات بیشتری درباره NFTها و کالکشن‌های آن می‌پردازیم.

برای مطالعه بیشتر:

با سایت Rarible، بهترین سایت خرید و فروش NFT آشنا شوید!

چرا باید یک کالکشن از NFTها درست کرد؟

ساختن مجموعه‌ای از NFTها، سرگرم‌کننده، جالب و همچنین بسیار سودآور است. اما بیایید دلیل هرکدام از این ویژگی‌ها را بررسی کنیم.

  • سرگرم‌کننده؛ چراکه با ساختن یک کالکشن در حقیقت دنیایی از خلاقیت و کاراکترهای متحرک را می‌سازید که تجربه بسیار بامزه و جالبی است.
  • جالب؛ چون در حال کار کردن بر روی خط مقدم صنعت نوظهور بلاک چین هستید.
  • سودآور؛ به‌دلیل آنکه محصولی بسیار ساده را به‌صورت آنلاین می‌فروشید و سود بسیار خوبی هم به‌دست می‌آورید.

کالکتورها و گرد‌آورندگان NFT چطور پول درمی‌آورند؟

روشی که راه‌اندازی NFTها را سودآور می‌کند آن است که یک قیمت فروش اولیه برای هر NFT وجود دارد که مشتریان در آن قیمت، NFTها را اصطلاحا «ضرب» می‌کنند. این یعنی، آن‌ها NFT را در بلاک چین می‌سازند. همان فروش ضرب به سازنده کالکشن NFT ، پیش‌پرداخت هنگفتی می‌دهد.

کالکشن NFT

سپس شما می‌توانید از طریق قدرت بلاک چین، حق امتیازی را برای NFT تعیین کنید که با هر فروش ثانویه، به سازنده اصلی آن برمی‌گردد. البته باید این نکته را هم بگوییم که معمولا تمام فروش اولیه به جیب سازنده‌های آن نمی‌رود. بخشی از فروش چرا، اما بیشتر آن به ساخت یک نقشه راه و جامعه شما اختصاص می‌یابد.

برای مطالعه بیشتر:

چطور از طریق NFT کسب درامد کنیم؟

کارهایی که به راه‌اندازی موفقیت‌آمیز کالکشن شما کمک می‌کنند

در این بخش می‌خواهیم کارهای مهمی را که می‌تواند حتی در راه‌اندازی موفق یک کالکشن 10,000تایی NFT به شما کمک کند، یادآوری کنیم.

  • تحقیق و مطالعه در این زمینه
  • ساخت مفهوم، صدای برند و نقشه راه
  • شراکت با یک توسعه‌دهنده
  • سعی در کشیدن NFTها به دست خود
  • شراکت با یک هنرمند
  • ساخت لیستی از صفات
  • به وجود آوردن آن صفات
  • برای توسعه‌دهنده، اتمام قرارداد هوشمند با تولید درون‌زنجیره‌ای
  • ساخت تصاویر از طریق کد
  • ساخت یک وبسایت
  • ایجاد انیمیشن آگاهی از تاریخ ضرب هرچه بهتر
  • ساخت حساب توئیتر
  • ساخت دیسکورد
  • تولید به‌روزرسانی‌های اخبار NFT متحرک با یکی از NFTها و از طریق Adobe Character Animate
  • تعیین نامی برای آثار و کالکشن‌های شما

جمع‌بندی

کالکشن NFT از موضوعات جنجالی چند سال اخیر است که در این مقاله، همه چیز را درباره آن به شما گفتیم. NFTها یا همان توکن‌های غیرقابل معاوضه، در یک سال اخیر به موفقیتی باورنکردنی رسیده‌اند. برخی از این توکن‌ها تا میلیون‌ها دلار به فروش رفته‌اند که همین امر، توجهات بسیاری را به سمت این عرصه جلب کرده است.

کالکشن NFT

این توکن‌ها، بخشی از دنیای ارزهای دیجیتال و امورمالی غیرمتمرکز هستند. آن‌ها می‌توانند به‌راحتی مالکیت یک دارایی، همچون یک اثر هنری را به شما ارائه دهند به‌طوری که هرگز قابل تغییر یا سرقت نباشد! پس به همین دلیل آمدن به این سمت و سرمایه‌گذاری در آن، فکری هوشمندانه است.

شما می‌توانید امروزه به‌راحتی نه‌تنها یک NFT، بلکه کالکشن و مجموعه‌ای از تعداد زیادی از آن‌ها را بسازید. اگر می‌خواهید بهترین راه برای ساخت آن را بدانید و درآمدزایی خوبی داشته باشید، مقاله امروز ما راهنمای جامعی برای شما بوده است!

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

منابع:

نظر شما درباره این صنعت نوظهور و ساخت کالکشن انفتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر