;
coinex

بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی ؛ فهرست مطمئن ترین ها

برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود نیازمند کیف پول هستید. از این رو این جستار را به بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی اختصاص داده‌ایم. با ما همراه باشید.

مطمئنا تمام سرمایه‌گذاران دنیای ارزهای دیجیتال از اهمیت داشتن یک کیف پول خوب مطلع هستند. از آنجایی که کیف پول‌های زیادی برای ارز‌های دیجیتال طراحی و ساخته شده‌اند، انتخاب کیف پول مناسب دشوار شده است. همچنین لازم به ذکر است تمامی کیف پول‌ها برای کاربران ایرانی مناسب نیستند چرا که ایران در تحریم‌ است. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی بپردازیم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی

کیف پول ارز دیجیتال یک برنامه نرم افزاری است که کلیدهای خصوصی و عمومی را ذخیره می‌کند و با بلاک چین‌های مختلف در تعامل است تا کاربران بتوانند ارز دیجیتال خود را دریافت کنند، ارسال کنند و یا بر تراز خود نظارت داشته باشند.

اولین کار برای استفاده از هر ارز دیجیتال، شناسایی یک کیف پول مناسب است چرا که هر ارز دیجیتالی به خودی خود در یک کیف پول قرار نمی‌گیرد و اگر کیف پول مناسب برای آن انتخاب نکنید امکان دارد تمام سرمایه خود را از دست بدهید.

از آنجایی که انتخاب یک کیف پول مناسب یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کاربران است ما این مقاله را به معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی اختصاص داده‌ایم. با ما همراه باشید تا راهنمای شما باشیم.

کیف پول من

بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی
بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی

کیف پول من یکی از بهترین کیف پول ارز دیجیتال در ایران است که با تکیه بر دانش ایرانی توانسته است فضایی را به صورت رایگان در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد تا ارزهای دیجیتال خود را در یک کیف پول مطمئن قرار دهند. کاربران این کیف پول می‌توانند ارزهای متفاوت را به یکدیگر تبدیل کنند. کیف پول من دارای نماد اعتماد از ستاد ساماندهی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین کارت گرافیک ماینینگ در سال 2021

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران

کیف پول Trust Wallet

بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی
بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی

کیف پول تراست والت یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها شناخته می‌شود چرا که این والت همزمان از چند ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید این والت را همانطور که در کیف پول تراست والت (Trust Wallet)  آموزش دادیم بر روی تلفن همراه خود نصب کنید و برای ذخیره، ارسال و دریافت توکن‌های خود از آن استفاده کنید.

کیف پول تراست والت از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و امکان هک آن نسبت به مابقی کیف پول‌ها کمتر است. از این رو این کیف پول در زمره بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی قرار گرفته است. هنگام نصب این والت نیاز نیست شما اطلاعات شخصی خود را وارد کنید چرا که تراست والت 12 کلمه را برای بازیابی کیف پول در اختیار شما قرار می‌دهد. این ۱۲ کلمه را یادداشت کرده و در یک جای امن نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید:

صرافی غیرمتمرکز چیست

صرافی کوینکس

والت Trezor

بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی
بهترین والت ارز دیجیتال در ایران

این کیف پول در شرکت ترزور که در کشور چین است ساخته شده است. مشهورترین محصول این شرکت، کیف پول ترزور وان (Trezor One) است که البته در حال حاضر محصول جدیدتری به نام ترزور مدل تی (Trezor Model T) عرضه شده است. این دو محصول از نظر امنیت تفاوت چندانی با هم ندارند، اما مدل تی از امکانات جانبی بیشتری برخوردار است.

همچنین مدل وان از ریپل و چند ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی نمی‌کند، اما مدل تی این ارزها را هم پوشش می‌دهد. کیف پول سخت‌افزاری ترزور کلیدهای خصوصی را به‌صورت کاملاً امن و آفلاین نگهداری می‌کند و در صورت رعایت برخی جوانب از سمت کاربر،‌ هک‌ کردن آن تقریباً غیرممکن است.

کیف پول سخت افزاری ترزور یکی محبوب‌ترین کیف پول هاست که از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین این والت می‌تواند بیش از هراز ارز دیجیتال و توکن را پشتیبانی کند. این کیف پول می‌تواند با تعداد زیادی از نرم افزارهای کیف پول همگام سازی کند و از اندازه  و وزن مناسبی برخوردار است. از این رو این کیف پول در زمره بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل کوینکس

صرافی هات بیت

کیف پول KeepKey

بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی
بهترین والت ارز دیجیتال در ایران

Keep Key نمونه‌ای دیگر از بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران است. این کیف پول صفحه نمایش بزرگ‌تری نسبت به مابقی کیف پول‌ها دارد. به همین علت برخی کاربران ممکن است این ویژگی را چالشی بزرگ برای حمل این دستگاه بدانند، ولی این یک قابلیت مثبت است. با این دستگاه شما مجبور نیستید با رفتن از برنامه‌ای به برنامه دیگر به دانگل بروید تا از میزان وجوه خود اطلاع پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

صرافی ام ایکس سی

صرافی کراکن

کیف پول Ledger

بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی
بهترین والت ارز دیجیتال در ایران

Ledger یکی دیگر از کیف پول‌های سخت افزاری است که از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. کیف پول‌های سخت‌ افزاری لجر، کلیدهای خصوصی را به‌صورت کاملاً امن و آفلاین نگهداری می‌کنند و اگر قبل از خرید، جعبه آن باز نشده باشد، باید خیال‌تان راحت باشد که هک‌ کردن آن‌ها تقریباً غیرممکن است.

یکی از مشهورترین محصولات شرکت لجر، مدل لجر نانو اس (Ledger Nano S) است که سال‌هاست از نظر امنیت امتحان خود را پس داده است. می‌توان این والت را به عنوان اقتصادی‌ترین و بهترین کیف پول ارز دیجیتال در ایران دانست. لجر مدل دیگری تحت‌عنوان نانو ایکس (Nano X) را به بازار عرضه کرده که از امکانات بیشتری مانند صفحه‌نمایش بهتر، بلوتوث و باتری برخوردار است. شایان ذکر است هر دو کیف پول از نظر امنیت تقریباً یکی هستند. قیمت مدل ایکس دو برابر بیشتر یعنی حدود ۱۲۰ دلار است.

کیف پول‌های لجر تقریباً از تمام ارزهای دیجیتال معتبر به‌علاوه توکن‌های مبتنی بر اتریوم، ایاس و مواردی از این دست هم پشتیبانی می‌کنند. از این رو، یک کیف پول برای نگهداری اغلب ارزهای دیجیتال کافی است. همچنین کیف پول لجر داری گواهینامه CSPN (گواهینامه سطح اول امنیت) از ANSSI است. از این رو این کیف پول در رده بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با اپلیکیشن بایننس

رفع بلاک بایننس

کیف پول Electrum

بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی
بهترین والت ارز دیجیتال در ایران

یکی از ویژگی‌های ابتکاری Electrum، مدیریت هزینه است. این در حالی است که اکثر کیف پول‌های ارز دیجیتال به شما اجازه نخواهند داد که هزینه خود را پس از انتقال معامله به شبکه مدیریت کنید. این کیف پول حتی گزینه جایگزینی بعد از شروع تراکنش را نیز به شما می‌دهد. به همین علت این کیف پول یکی از بهترین کیف پول ارز دیجیتال در ایران است.

این والت برای افرادی که تازه کار هستند اصلا مناسب نیست، ولی اگر کمی دانش فنی درباره ارزهای دیجیتال دارید این کیف پول برای شما بسیار مناسب است. الکتروم هم برای دسکتاپ و هم برای اندروید عرضه شده است، اما فقط نسخه دسکتاپ آن است که از امکانات ویژه و خاص برخوردار است.

در الکتروم اختیار عمل زیادی در اختیار کاربر قرار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به امضای تراکنش، تراکنش آفلاین و کارمزد دلخواه اشاره کرد. با وجود این که این کیف پول مانند یک فول‌نود بیت کوین امکانات دارد، حجم بسیار کمی را از کامپیوتر اشغال می‌کند و برای استفاده از آن نیاز به دانلود کل بلاک چین بیت کوین نیست. در این کیف پول همچنین دسترسی کامل به کلید خصوصی امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید:

آموزش احراز هویت بایننس

دیلیت اکانت بایننس

کیف پول Exodus

بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی

این کیف پول در سال 2016 به بازار عرضه شد و از آن سال به بعد در حال پیشرفت و نوآوری است. این والت دارای رابط کاربری ساده است و در مقایسه با Electrum، نحوه استفاده و یادگیری ساده‌تری دارد. همچنین نحوه دسترسی آن بر خلاف سایر کیف پول‌ها ساده‌تر است. کاربران این کیف پول برای استفاده از آن نیازی به ثبت نام پیشرفته یا KYC (شناخت مشتری) ندارند و تنها با چند حرکت می‌تواند وارد این کیف پول شوند.

اکسودوس یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های موجود برای ارزهای دیجیتال است و از سال 2016 تاکنون به کاربران ارزهای دیجیتال خدمت‌رسانی می‌کند. این کیف پول در ابتدا فقط برای کامپیوترهای شخصی در دسترس بود، اما اکنون در دو سیستم‌عامل محبوب موبایل، یعنی اندروید و iOS هم قابل‌نصب است. علاوه ‌بر پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال و توکن، رابط کاربری زیبای اکسودوس در نوع خود بی‌نظیر است.

اکسودوس در اپ ویندوزی خود دسترسی کاربران با آی‌پی ایران را مسدود کرده است و برای استفاده از آن باید آی‌پی را تغییر داد. با این حال، این کیف پول کلیدهای خصوصی را مستقیم روی دستگاه ذخیره می‌کند، بنابراین و با وجود نگرانی کاربران، اکسودوس به دارایی‌ها دسترسی ندارد و نمی‌تواند آن‌ها را بلوکه کند. این کیف پول، بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران است.

بیشتر بخوانید:

صرافی اکسیر

ایردراپ چیست؟

کیف پول Blockchain

بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی

این کیف پول تحت وب Blockchain.com است که یکی از مطرح‌ترین و قدیمی‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که از چند رمز ارز پشتیبانی می‌کند. این والت از ویژگی تبادل ارز برخوردار است که کابران از طریق آن می‌توانند در ۳۶ کشور جهان با رمزارز به تجارت بپردازند. این شرکت علاوه بر کیف پول آنلاین، اپلیکیشن‌هایی برای اندروید و ios عرضه کرده است.

همچنین می‌توانید شناسایی دو عاملی خود را از طریق کد پیامکی، Yubikey و یا Google Authenticator فعال کنید تا کیف پول خود را از آسیب‌هایی از جمله دسترسی غیر مجاز، بیش از پیش محافظت کنید. همچنین این کیف پول کلیدهای خصوصی را روی سرورهای اینترنتی ذخیره می‌کند، شرکت توسعه‌دهنده اثبات کرده است که با توجه به رمز‌گذاری‌ کلیدهای خصوصی و گذرواژه‌ها، به دارایی‌ها دسترسی ندارد.

اگر بخواهیم نقاط ضعیف این کیف پول را بگوییم، باید به یادآوری ضعیف به کاربر برای گرفتن بک‌آپ اشاره کنیم. در این کیف پول اگر کاربران گذرواژه خود را فراموش کنند و همچنین از کیف پول خود بک‌آپ نگرفته باشند، دیگر هرگز نمی‌توانند به دارایی خود دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

آینده دار ترین شت کوین ها

کیف پول کاغذی بیت کوین

بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی

یکی دیگر از بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی که تحت وب است، کیف پول کاغذی بیت کوین است. شما می‌توانید با ورود به وب سایت Bitcoinpaperwallet.com تمامی اطلاعات و منابع مورد نیاز برای تهیه کیف پول کاغذی بیت کوین را به دست آورید. این کیف برای افرادی که علاقمند به تکنولوژی نیستند بسیار مناسب است چرا که کاربران این کیف پول می‌توانند بیت کوین را از طریق پست به هر شخصی که می‌خواهند ارسال کنند. برای حمل و نقل، یک طرح تاشو بسته‌بندی شده، این اطمینان را به شما می‌دهد که کلید‌های خصوصی ایمن هستند.

walletGenerator.net نیز منابعی را در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید کیف پول‌های کاغذی خود را به صورت رایگان تهیه کنید. این کیف پول همچنین کمک‌های مالی را در راستای پرداخت خدمات میزبانی خود می‌پذیرد و به گونه‌ای برنامه ریزی می‌کند تا وجوه را در جهت به‌ روز رسانی سایت خود استفاده کند. همان‌گونه که از نام آن پیداست، این سایت به طور خودکار آدرس کیف پول را ایجاد کرده و اطلاعات لازم را در یک فایل PDF چاپ می‌کند.

بیشتر بخوانید:

توکن سهام قابل معامله (Tradable Stock Token) چیست

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟

کیف پول Mycelium

بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی

کیف پول مای‌سلیوم یکی از بهترین کیف پول‌های موبایل برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال است. این نرم‌افزار را می‌توانید روی تلفن همراه هوشمند خود در دو سیستم‌ عامل اندروید و iOS نصب کنید. این والت ظاهر زیباتری نسبت به ما بقیه کیف پول‌ها ندارد اما می‌توانیم بدون اغراق آن را یکی از امن‌ترین و بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران معرفی کرد.

این کیف پول به تازگی امکان پشتیبانی چند ارز را فراهم کرده است. این والت دارای نقاط قوت بسیاری است؛ برای مثال از امنیت بسیار بالا برخوردار بوده، قابلیت جانبی بسیاری دارد، امکان اتصال به کیف پول‌های سخت افزاری و امکان خرج کردن کیف پول کاغذی را دارد. اگر به دنبال یکی از بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی هستید این والت برای شما مناسب است.

بیشتر بخوانید:

بهترین توکن های NFT کدامند

میم کوین چیست

کیف پول Bitcoin Wallet

بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی

یکی دیگر از بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی Bitcoin Wallet است. این کیف پول در سال 2013 به بازار عرضه شده است. استفاده از Bitcoin Wallet بسیار ساده است و پیچیدگی‌های بعضی کیف پول‌ها مانند مای‌سلیوم را ندارد و از رابط کاربری بسیار ساده‌ای طراحی شده است. با این حال، در حال حاضر فقط برای سیستم عامل اندروید در دسترس است.

همان‌ طور که از نام این کیف پول پیداست، بیت کوین والت فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند. این کیف پول ویژگی‌های امنیتی چندان زیادی ندارد، اما متن‌باز بودن این کیف پول باعث شده در رده بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران قرار گیرد.

گرفتن نسخه پشتیبان از این کیف پول به سادگی انجام می‌شود، اما بر خلاف اغلب کیف پول‌ها که یک رشته ۱۲ یا ۲۴ کلمه‌ای برای پشتیبان ارائه می‌کنند، نحوه بک‌آپ گرفتن در بیت کوین والت کمی متفاوت است و به‌ جای کلمات پشتیبانی، به کاربر یک فایل داده می‌شود که در صورت حذف‌شدن کیف پول، کاربر می‌تواند با آن فایل دارایی‌های خود را بازیابی کند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر