coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

ایلان ماسک و جک دورسی برای استخراج بیت کوین با انرژی خورشیدی همکاری می‌کنند

تلاش دو کارآفرین بزرگ، ایلان ماسک و جک دورسی برای پذیرش ارزهای دیجیتال همچنان ادامه دارد. این دو چهره سرشناس تلاش می‌کنند از انرژی‌های پاک برای استخراج بیت کوین استفاده کنند.

جدیدترین گزارش‌‌ها از همکاری شرکت‌های بلاک و تسلا برای استخراج بیت کوین خبر می‌دهند. جک دورسی و ایلان ماسک که به ترتیب، مدیریت شرکت بلاک و تسلا را بر عهده دارند، با موسسه بلاک استریم همکاری می‌کنند. نتیجه این همکاری، تلاش برای تامین برق مورد نیاز برای استخراج بیت کوین است که با استفاده از انرژی پاک انجام می‌شود.

استخراج بیت کوین با انرژی خورشیدی

خبرگزاری coindesk گزارش کرده است که شرکت‌های بلاک استریم و بلاک قصد دارند یک طرح آزمایشی را برای استخراج ارزهای دیجیتال در تگزاس راه‌اندازی کنند. آدام بک، مدیرعامل بلاک استریم در کنفرانس «بیت کوین 2022» اعلام کرد که این شرکت‌ها برای تامین انرژی مورد نیاز استخراج، از پنل‌های خورشیدی و باتری‌های تسلا استفاده خواهند کرد.

ایلان ماسک و جک دورسی برای استخراج بیت کوین با انرژی خورشیدی همکاری می‌کنند

این شرکت‌ها مدعی هستند که استخراج بیت کوین می‌تواند سرمایه لازم برای راه‌اندازی تاسیسات و توسعه فناوری‌های مربوط به انرژی‌های پاک را تامین کند.

شرکت بلاک که در گذشته با اسم اسکوئر (Square) فعالیت می‌کرد، در خرداد ماه سال گذشته اعلام کرده بود که می‌خواهد با سرمایه‌گذاری 5 میلیون دلاری، مجموعه استخراج بیت‌کوین را با همکاری بلاک استریم و با استفاده از انرژی خورشیدی راه‌اندازی کند. و حالا نتیجه این همکاری تا چند ماه دیگر، رسما کار خود را آغاز می‌کند. گفته می‌شود که قدرت پردازش این مجموعه، 30 پتاهش بر ثانیه و ظرفیت انرژی آن، 1 مگاوات است.

بلاک استریم اعلام کرده که اطلاعات عملیاتی این پروژه آزمایشی را در آینده، در دسترس عموم قرار می‌دهد تا مشخص شود که آیا این نوع استخراج می‌‌تواند سرمایه لازم برای توسعه انرژی خورشیدی را فراهم کند یا خیر.

ایلان ماسک و جک دورسی برای استخراج بیت کوین با انرژی خورشیدی همکاری می‌کنند

آدام بک، مدیر بلاک استریم مدعی است که این پروژه بدون نیاز به شبکه توزیع برق اجرا می‌شود و یک پنل خورشیدی 3.8 مگاواتی کافی است تا انرژی آن را تامین می‌کند. علاوه بر این، باتری‌هایی با ظرفیت 12 مگاوات در ساعت در کنار پنل‌ها قرار می‌گیرد تا انرژی اضافی تولید شده را ذخیره کند. این پنل‌ها و باتری‌ها توسط کمپانی تسلا تولید می‌شوند.

فرایند استخراج بیت‌کوین به دلیل انتشار گازهای گلخانه‌ای، مورد انتقاد بسیاری از افراد قرار گرفته است و حالا، با راه‌اندازی این پروژه می‌توان هم به آینده ارزهای دیجیتال امیدوار بود و هم به توسعه انرژی‌های پاک مثل پنل‌های خورشیدی.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تاریخ رونمایی شیائومی 12 اولترا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر