coinex
راهنمای خرید تکراتو

هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI) چیست؟ آشنایی با NFT مجهز به هوش مصنوعی

هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI) یکی از مفاهیم جدیدی است که اخیراً در دنیای ارز دیجیتال رایج شده است. برای شناخت این مفهوم، تا انتها همراه ما باشید.

هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI) موضوع بسیار جدید و مهمی است که شاید بسیاری از شما عزیزان اطلاعی درباره آن نداشته باشید. اخیراً با پیشرفت و توسعه علم و فناوری، دنیای تکنولوژی تا حد زیادی ارتقا یافته و به همین دلیل هم هوش مصنوعی تقریباً به اغلب زمینه‌ها وارد شده است. در دنیای توکن‌ها و ارزهای دیجیتال هم نشانه‌‎هایی از هوش مصنوعی یافت می‌شود. به همین دلیل هم افراد بسیاری قصد دارند درباره آن اطلاعاتی کسب کنند.

ازآنجاکه شمار زیادی از افراد وجوه خود را در توکن‌های غیر قابل تعویض سرمایه‌گذاری کرده‌اند، شاید شما هم به این حوزه وسوسه شوید. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، این نوشتار می‌تواند به شما کمک کند. به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم در این نوشتار، برای شما عزیزان توضیح دهیم که هوش غیرمثلی چه مفهومی دارد و برای چه مواردی به کار برده می‌شود. اگر می‌خواهید درباره این موضوع اطلاعاتی کسب کنید، ما را تا انتها همراهی نمایید.

اگر شما هم با دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید، احتمالاً نام توکن به گوش شما خورده است. توکن‌ها در این دنیای وسیع، طرفداران زیادی دارند که آن‌ها در تلاش هستند که وجوه خود را در توکن‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کنند. از سوی دیگر، توکن‌ها اخیراً از هوش مصنوعی استفاده کرده که موجب افزایش جذابیت آن شده است. اگر شما هم مشتاق هستید درباره این موضوع اطلاعاتی کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان همراه باشید و از این اطلاعات به بهترین شکل استفاده نمایید.

هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI)

هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI) موضوع بسیار جذابی است که به لطف تکنولوژی، اخیراً در بازار عرضه شده است. در این مدت، توکن‌های غیر قابل معاوضه یا همان NFT به کمک تکنولوژی تلاش کرده که با استفاده از هوش مصنوعی، خود را ارتقا دهد. این امر موجب افزایش محبوبیت NFTها شده است و افراد بیشتری به آن اعتماد کرده‌اند.

هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI)

علاوه بر NFTها که طرفداران زیادی دارند، استفاده از کیف پول‌ها هم بسیار مهم است. به همین دلیل هم بهتر است بهترین کیف پول‌های NFT در سال 2022 را بشناسید. اگر می‌خواهید بدانید که توکن غیر قابل تعویض چیست (NFT)، می‌توانید نوشتار مربوط به آن را مطالعه کنید. علاوه بر این، آینده NFTها در سال 2022 هم یکی از موضوعات مهمی است که باید درباره آن اطلاع داشته باشید.

به‌جز موارد ذکرشده، شما باید اطلاعاتی هم درباره مارکت پلیس NFTها بدانید. به همین منظور، مطالعه بهترین مارکت پلیس NFT در سال 2021 می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. در این نوشتار، شما می‌توانید لیست بهترین سایت‌های خریدوفروش توکن‌های غیر قابل معاوضه را مشاهده کنید.

NFT چیست؟

برای این‌که بهتر مفهوم NFT هوش مصنوعی را بدانید، باید اطلاعاتی درباره خود NFT کسب کنید. NFT یا همان توکن غیر قابل تعویض، واحدهای غیر قابل تعویض از داده‌های ذخیره‌شده در یک بلاک‌چین است که شما می‌توانید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. شما می‌توانید این توکن‌ها را به‌راحتی خریده و به فروش برسانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI) باید بدانید که توکن‌ها شامل موارد دیجیتالی متفاوتی می‌شود. برای مثال، توکن‌ها مواردی مانند عکس، فیلم و صداهای دیجیتالی را شامل می‌شود که قابلیت خریدوفروش را دارند. شاید برای شما جالب باشد که چرا به این توکن‌ها می‌گویند غیر قابل تعویض. این بدان دلیل است که این واحدها هیچ مشابه دیگری ندارند و شما نمی‌توانید آن‌ها را با سایر توکن‌ها معاوضه کنید.

هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI)

به بیانی دیگر، خوب است بدانید که این توکن‌ها کاملاً منحصربه‌فرد هستند و هر توکن با توکن دیگر متفاوت است. به همین دلیل هم یک توکن به‌راحتی قابل‌شناسایی است و شما می‌توانید تفاوت آن‌ها با سایر توکن‌ها را درک کنید. البته ممکن است برخی از افراد گمان کنند که توکن‌های غیر قابل تعویض با ارزهای دیجیتال یکی هستند؛ این در حالی است که باید به یاد داشته باشید که ارزهای دیجیتال تفاوت زیادی با توکن‌ها دارند. ازاین‌رو، توجه داشته باشید که هر توکن با ارزی مانند بیت‌کوین متفاوت است.

برای مثال، بیت‌کوین کاملاً قابل تعویض است و شما می‌توانید آن را با سایر ارزهای دیجیتال معاوضه کنید. این در حالی است که توکن‌ها غیر قابل معاوضه هستند و شما نمی‌توانید آن‌‌ها را تعویض کنید. برای مثال، یک کارت بانکی کاملاً منحصربه‌فرد است و شما نمی‌توانید آن را با یک کارت دیگر تعویض کنید. اگر شما کارت خود را با یک کارت دیگر تعویض کنید، تمام ویژگی‌های آن تغییر خواهد کرد و به‌طورکلی، یک کارت جدید خواهید داشت. این موضوع در هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI) تأثیر زیادی دارد.

NFTها چگونه کار می‌کنند؟

اکنون شاید برای شما سؤال پیش بیاید که NFTها چگونه کار می‌کنند؟ در این بخش، نحوه کار NFTها را برای شما توضیح می‌دهیم. این موضوع برای اطلاع از ترکیب NFTها با هوش مصنوعی تأثیر زیادی دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید تقریباً اغلب NFTها روی بلاک‌چین اتریوم کار می‌کنند. این بلاک‌چین از NFTها پشتیبانی می‌کند و اطلاعات و داده‌های زیادی را در مدیریت داده خود ذخیره می‌کنند.

هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI)

البته خوب است بدانید که سایر بلاک‌چین‌ها هم می‌توانند نسخه‌های NFT مخصوص به خود را پیاده‌سازی و اجرا کنند. NFTها روی یک بلاک‌چین و دفتر کل مرکزی تنظیم شده‌اند و تراکنش‌ها را روی خود ثبت می‌کنند. لازم به ذکر است که NFTها شامل اشیاء دیجیتالی می‌شود که شما می‌توانید آن‌ها را خریدوفروش کنید.

برای مثال، غالباً NFTها شامل مواردی مانند هنرهای دیجیتالی، فایل‌های GIF، فیلم‌ها و ورزش‌ها، مجموعه‌های دیجیتالی، آواتارهای مجازی و بازی‌های ویدئویی، موسیقی و سایر موارد این‌چنینی در NFT مشاهده می‌کنید. نکته جالب‌توجه این است که حتی توییت‌ها هم به‌عنوان NFT به شمار می‌آیند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید یکی از بنیان‌گذاران اصلی توییتر، اولین توییت خود را به‌عنوان NFT با قیمت بیشتر از 2.9 میلیون دلار به فروش رساند.

نکته دیگری که درباره هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI) باید بدانید، این است که NFTها مانند اقلام فیزیکی هستند؛ تنها تفاوت آن‌ها این است که به‌صورت دیجیتالی ارائه می‌شوند. ازاین‌رو، به‌جای این‌که یک نقاشی را روی دیوار خود آویزان کنید، می‌توانید نسخه دیجیتالی آن را خریده و به‌صورت فایل دیجیتالی دریافت کنید.

علاوه بر موارد ذکرشده، NFTها دارای حق مالکیت انحصاری هم هستند. این بدان معنی است که NFTها می‌توانند تنها یک مالک داشته باشند. این امر، انتقال NFTها را تا حد زیادی ساده می‌کند. علاوه بر این، مالک یا خالق NFT هم می‌تواند اطلاعات مخصوصی را در آن ذخیره کنند. برای مثال، هنرمندان و مالکان می‌توانند امضای خود را در آثار هنری اضافه کنند.

NFTها و هوش مصنوعی

هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI)

بعد از این‌که اطلاعاتی درباره NFT کسب کردید، وقت آن می‌رسد که درباره NFT مجهز به هوش مصنوعی نیز موضوعاتی را بدانید. برای این‌که بدانید چگونه فناوری امروزی NFT از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، بهتر است که در ابتدا بدانید کدام بخش‌های هوش مصنوعی با نسل فعلی NFT یکی شده است. در واقع شکل‌های NFT بر اساس نوع و فرمت آن مانند تصاویر، ویدئو، متن و صدا، متفاوت هستند. این موضوعات را می‌توانید در زمینه‌ها و حوزه‌های متفاوت هوش مصنوعی را در نظر بگیرید.

یادگیری عمیق، بخشی از هوش مصنوعی است که به شبکه‌های عمیق NFT بستگی دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید ایده‌های پشت یادگیری عمیق هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI) از سال 1970 وجود داشته است، اما در دهه گذشته، پلتفرم‌های زیادی در این حوزه راه‌اندازی شده و کارهای هوش مصنوعی را تا حد زیادی تسهیل کرد. بخش‌های اساسی متنوعی در یادگیری عمیق وجود دارد که تأثیر قابل‌توجهی بر توانایی هوش مصنوعی بر NFT دارد.

برای شناخت بهتر هوش غیرمثلی (NFT) باید بدانید که NFTها در حال حاضر، تصاویر و ویدئو هستند و برای استفاده از نسخه‌های تصویری بسیار ایدئال هستند. در سال‌های اخیر، فناوری‌هایی مانند شبکه عصبی پیچشی (CNN)، شبکه‌های مولد تخاصمی (GAN) و ترانسفورماتورها، مرزهای نسخه‌های تصویری را جابه‌جا کرده‌اند. خلق تصاویر، شناخت اشیاء و درک صحنه، برخی از فناوری‌های بصری کامپیوتری هستند که می‌توانند موج‌های بعدی تکنولوژی NFT را اعمال کنند.

بیشتر بخوانید:

آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible)

NFTهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی (NFI)

هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI)

اخیراً سازنده‌های NFT از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند و در این زمینه هم تا حد زیادی موفق بوده‌اند. NFTهایی که با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد می‌شوند، هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI) نام دارد و نوع جدیدی از NFT برشمرده می‌شود. این نمونه جدید از NFT، بر اساس تعامل با هوش مصنوعی با محیط ایجاد شده است.

همان طور که مشخص است، NFTهایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، قابلیت‌های بسیاری دارند. این بدان معنی است که این هوش مصنوعی می‌تواند تصمیم بگیرد و کارها را به‌تنهایی انجام دهد. علاوه بر موارد ذکرشده، Non Fungible Intelligence که همان توکن تولیدشده توسط هوش مصنوعی است، ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

توجه داشته باشید که برای تولید یک NFT که توسط هوش مصنوعی ایجاد می‌شود، به حجم وسیع و گسترده‌ای از داده‌ها نیاز دارد. علاوه بر این، ممکن است شما نتوانید از کپی کردن سایر افراد، جلوگیری کنید و این موضوع برای شما تا حدی دشوار باشد. همینطور ممکن است که از نظر حریم خصوصی، برخی مشکلات در این NFIها ایجاد شود و امنیت آن چندان عالی به نظر نمی‌رسد.

هوش مصنوعی دقیقاً چه نقشی در NFT دارد؟

هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI)

باتوجه‌به موارد ذکرشده، شاید هنوز برخی از افراد متوجه مفهوم NFT هوش مصنوعی نشده باشند. در این میان، ممکن است برای برخی سؤال پیش بیاید که نقش اصلی و مهم هوش مصنوعی در این نمونه NFT جدید چیست؟ این موضوع مهمی در زمینه هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI) است که باید از آن اطلاع داشته باشید.

برای پاسخ به این سؤال باید گفت اگرچه می‌توان NFTها را با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد کرد و آن را NFT هوش مصنوعی نامید؛ اما رویکرد جدید دیگری نیز در این میان وجود دارد. این رویکرد که طرفداران زیادی دارد، ترکیب کردن هوش مصنوعی در NFT هاست.

این بدان معنی است که شما می‌توانید تجربیات جدید و هوشمندی را ایجاد کنید که با سایر روش‌ها متفاوت است. نکته مهمی که درباره Non Fungible Intelligence باید بدانید، این است که NFTهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را می‌توان برای داشتن تجربیات جدید، منحصربه‌فرد و شخصی مورداستفاده قرار داد. اولین NFT مجهز به هوش مصنوعی که ایجاد شد، قابلیت‌های بسیاری مانند خودآموزی داشت و فرد می‌توانست تعامل زیادی با آن داشته باشد.

شاید برای شما خوب باشد که بدانید این NFT هوشمند که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی ایجاد شد، در یک حراجی به قیمت تقریبی 480000 دلار به فروش رسید. این موضوع، نشان از محبوبیت بالای هوش مصنوعی و ورود آن به بازار NFTها می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با سایت Rarible، بهترین سایت خرید و فروش NFT

هنر مبتنی بر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI)

یکی از موضوعات مهمی که درباره هوش غیرمثلی (NFI) وجود دارد، هنرهایی است که مبتنی بر این هوش ایجاد می‌شوند. در این حوزه، هوش مصنوعی و هنر تولیدشده توسط آن، می‌تواند بلاک‌چین را به یک مفهوم کاملاً خانگی تبدیل کند. اغلب افراد چیزهایی درباره آینده بلاک‌چین شنیده‌اند که البته همیشه این حرف‌ها درست از آب درنمی‌آید. این موضوع درباره هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI) هم صدق می‌کند.

به یاد داشته باشید که اغلب افرادی که از این نمونه فناوری‌های پیشرفته و ارتقا یافته استفاده می‌کنند، وظیفه دارند از آن‌ها در برابر کسانی که قصد دارند در برابر این پیشرفت بایستند را بگیرند. در اینجاست که اهمیت Non Funguble Intelligence به میان می‌آید.

همان طور که می‌دانید، شما در بازار NFTها باید سیگنال را تشخیص دهید. اگر در این بازار NFT هیاهو و هرج‌ومرج وجود داشته باشد، تشخیص سیگنال از نویزهای اضافی تا حد زیادی دشوار می‌شود. در اینجاست که حتی ساده‌ترین و راحت‌ترین NFTها هم می‌توانند با یک ارزش باورنکردنی در بازار NFTها حاضر شوند. اما همان طور که علم و فناوری توسعه پیدا می‌کنند، ارزش پیشنهادی NFTها هم باید از تصاویر، متون و مجموعه‌های دیجیتالی بیشتر و هوشمندتر شود.

هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI)

توسعه دنیای هوش غیرمثلی (NFI)

بعد از این که اطلاعاتی درباره هوش غیرمثلی (NFI) کسب کردید، وقت آن می‌رسد که بدانید این فضا تا چه اندازه تکامل یافته است. همان طور که می‌دانید، خود NFT مدت زیادی نیست که ایجاد شده و به‌طورکلی، می‌توانیم این‌گونه بگوییم که دنیای NFT یک فناوری کاملاً نوظهور و نوپا در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل هم جای رشد بسیاری دارد. در این میان، NFT مجهز به هوش مصنوعی تاریخچه بسیار جوان‌تری دارد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در این دنیای بزرگ و نوظهور، گران‌ترین و همچنین پرکاربردترین NFI که تاکنون وجود داشته، ASM Brain نام دارد که قیمت بسیار گرانی دارد و به بیانی دیگر، قیمت آن از همه بیشتر است. در این فضای ASM ها، شما می‌توانید توکن‌های ASTO را استخراج کنید و همین موضوع هم یکی از بهترین و قابل‌توجه‌ترین موضوعاتی است که موجب افزایش محبوبیت هوش غیرمثلی (NFI) شده است.

سخن نهایی

هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI) یکی از جدیدترین موضوعات و مفاهیم موجود در دنیای NFT هاست که اخیراً وارد بازار شده است. ما در این نوشتار، اطلاعات مهمی درباره هوش غیرمثلی (NFI) را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که می‌توانیم بادقت به آن‌‌ها توجه کرده و به بهترین شکل از آن‌ها استفاده نمایید. همان طور که متوجه شدید، در این جهان بزرگ و پیشرفته، هوش مصنوعی با NFTها ترکیب شده و نوعی NFT ارتقا یافته به نام NFI ایجاد کردند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

منابع:

نظر شما درباره هوش مصنوعی غیرمثلی (NFI) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر