;
coinex

هویون جنگ (HoYeon Jung) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها

هویون جنگ (HoYeon Jung) به خاطر بازی در سریال بازی مرکب در ایران به شهرت زیادی رسید. در این مطلب به بیوگرافی این بازیگر کره‌ای می‌پردازیم.

هویون جنگ (HoYeon Jung) یک مدل و بازیگر اهل کره جنوبی است که فعالیت حرفه‌ای خود را ابتدا در سال 2010 به عنوان یک مدل آغاز کرد و در نمایش‌های هفته مد سئول به مدت دو سال روی استیج رفت.گرچه عمده فعالیت خانم جنگ در حوزه مدلینگ است، اما آنچه شهرتی فراگیر برای او در پی داشت، بازی در نقش کانگ سه بیوک در سریال معروف بازی مرکب بود.

به همین بهانه در این مطلب از مقالات بیوگرافی در تکراتو قصد داریم به معرفی زندگینامه هویون جنگ بپردازیم. با ما همراه باشید.

هویون جنگ (HoYeon Jung)

خانم جنگ متولد 23 ژوئن 1994 در میونموک دونگ در سئول پایتخت کره جنوبی است و دو خواهر و برادر دارد. او فارغ‌التحصیل رشته مدلینگ از دانشگاه زنان دونگ‌دوک است.

بخش عمده‌ای از بیوگرافی HoYeon Jung مربوط به فعالیت مدلینگ او است. خانم جنگ بعد از مدتی که در حوزه مدلینگ به شهرت فراگیری رسید و در سال 2013 در فصل چهارم برنامه مدل برتر شرکت کرد و نفر دوم شد. بعد از کسب یک سلسله موفقیت‌های فردی در مسابقات مختلف مدلینگ، او در سال 2016 با آژانس society management قرارداد حرفه‌ای امضا کرد و برای دنبال کردن حرفه مدلینگ، کره را ترک کرد.

هویون جنگ (HoYeon Jung) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها
بیوگرافی HoYeon Jung

وی بعد از آغاز حرفه‌ای فعالیت مدلینگ خود، در هفته مد نیویورک به خاطر موهای قرمز و آتشینش معروف شد و در سال 2016 تبدیل به مدل منتخب لویی ویتون شد و نهایتا در سال 2021 به عنوان سفیر همین برند برگزیده شد.

در طول سال 2020 اما هویون جنگ (HoYeon Jung) با شرکت Saram Entertainment به عنوان بازیگر قراردادی امضا کرد و بلافاصله در اولین تجربه بازیگری خود برای بازی در نقش کانگ سه بیوک در سریال بازی مرکب برگزیده شد که بعدها به یکی از سریال‌های موفق نتفلیکس محبوب شد. بازی خانم جنگ در طول سریال تحسین بسیاری از منتقدان را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای نتفلیکس

بهترین سریال های کره ای کمدی

حرفه مدلینگ

هویون جنگ (HoYeon Jung) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها
عکس های HoYeon Jung

همانطور که گفتیم نقطه عطف و بخش اساسی در زندگینامه هویون جنگ (HoYeon Jung) مربوط به فعالیت‌های او در قامت یک مدل است. او کلاس‌های مدلینگ را از 15 سالگی آغاز کرد نهایتا این حرفه را به طور فری‌لنسری آغاز کرد و از سال 2010 یعنی زمانی که تنها 16 سال داشت روی صحنه رفت. مدت فعالیت او بدون همکاری با آژانس‌های رسمی فعال در این حوزه تقریبا دو سال به طول انجامید.

هویون جنگ زمانی که مدل فری‌لنس بود، در ادیشن فصل دوم ریلیتی شوی شبکهٔ آن‌استایل، مدل برتر بعدی کره شرکت کرد اما پس قرار گرفتن در ۳۰ نفر برتر، آن را ترک کرد. او سپس با آژانس استیم مدلز در سال 2012 قرارداد همکاری امضا کرد و از آنجا بود که با قرمز کردن رنگ موهایش لقب «آتشین» دریافت کرد.

بعد از این او در فصل چهارم برنامه مدل برتر کره در سال 2013 شرکت کرد و بعد از حذف شدن در قسمت دوم و بازگشت دوباره در قسمت پنجم نهایتا توانست عنوان دومی مسابقه را به خود اختصاص دهد.

شهرت رو به رشد او سبب شد تا به مرور عکس های هویون جنگ (HoYeon Jung) در نسخه‌های کره‌ای مجلاتی مانند وگ، ال و دبلیو ظاهر شود. این پیش از امضای قرارداد با سوسایتی منیجمنت و ترک کره در سال ۲۰۱۶ برای دنبال کردن تخصصی مدلینگ بود.

فعالیت بین‌المللی او به عنوان مدل اما از مراسم افتتاحیه بهار 2017 در هفته مد نیویورک آغاز شد. کمی بعد در استیج برندهای معروفی مانند مارک جیکوبز، آلبرتا فرتی، مکس مارا و فندی و نهایتا هارگرز بازار، لاو و دبلیو ظاهر شد.

در سال 2017، او اولین حضور در استیج خود به عنوان مدل منتخب برند لویی ویتون در هفته مد پاریس انجام داد. سپس و در سپتامبر 2018 در فهرست 50 مدل برتر مدلز دات کام قرار گرفت. در مراسم اهدای جوایز مدل برتر آسیا در سال 2019 هم خانم جنگ برنده جایزه ستاره آسیایی برتر شد.

تا به امروز او برای برندهای بربری، میو میو، جیسون و، شنل، اسکاپورلی، جیامباتیستا والی، بوتگا ونتا، ایمیلیو پوچی، پرابل گورونگ، ژکیومیس، گابریلا هرست، موشینو، اسکار دلا رنتا، روبرتو کاوالی، جرمی اسکات، توری برچ، ژان پل گوتیه، آکنی استودیوز، برندوس مکسول، گوچی و لنوین روی صحنه رفته است. جونگ همچنین روی جلد مجله‌های وگ کره، وگ ژاپن، سی‌آر فشن بوک، و هارپرز بازار کره ظاهر شده‌ است.

در اکتبر 2021 اما هویون جنگ (HoYeon Jung) به عنوان سفیر جهانی برند لویی ویتون برای مد، ساعت و جواهر‌آلات انتخاب شد و در همان ماه با آدیداس اوریجینالز برای کمپین ادیکالر همکاری کرد.

جنگ در دوران فعالیت به عنوان مدل القاب گوناگونی گرفته و شهرت زیادی یافته است. اولین بار توسط طراحان به عنوان آسیایی مو قرمز معروف شد و سپس مونیکا کیم از محله معروف وگ در سال 2015 او را یکی از استعدادهای برتر مدلینگ در سئول نامید.

او در سال 2021 با پیشی گرفتن از سونگ کیونگ و سونگ هه کیو به پرفالووترین زن بازیگر در کره جنوبی بدل شد و تا اکتبر 2021 بیش از 20 میلیون دنبال کننده در این شبکه اجتماعی داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای 2022

بهترین سریال های کره ای 2020

بازیگری

هویون جنگ (HoYeon Jung) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها
بهترین سریال های HoYeon Jung

بخش دیگری از زندگینامه هویون جنگ مربوط به آغاز درخشان دوران بازیگری است. در شرایطی که او مشغول به فعالیت مدلینگ در خارج از کره بود، برای فراگرفتن بازیگری به صورت دوره‌ای به کره بازگشت و در طول سه ماه ضمن فراگیری شماری از مهمترین دروس، مدرک قبولی دریافت کرد.

به علاوه برای امکان بازی در خارج از کره، زبان انگلیسی خود را نیز به طور جدی تقویبت کرد و در ژانویه 2020 نهایتا با کمپانی استعدادیابی Saram Entertainment قرارداد همکاری امضا کرد.

اولین تجربه بازیگری خانم جنگ، بازی در سریال بازی مرکب در نقش کانگ سه بیوک است که یک جیب‌بر حرفه‌ای و فراری از کره شمالی است و برای حمایت از برادر کوچکتر خود و یافتن مادرش نیاز به پول مسابقه دارد. بازی درخشان او آنقدر مورد تحسین قرار گرفت که حتی با وجود اینکه این اولین و تنها کار حرفه‌ای او در دنیای بازیگری است، شاید تا سال‌ها در شمار بهترین سریال های هویون جنگ باقی بماند.

داستان امضای قرارداد هم جالب است. او بعد از امضای قرارداد با سارام اینترتیمنت، به طور آزمایشی برای سه سکانس مورد آزمایش قرار گرفت اما چون در آن زمان مشغول برنامه هفته مد نیویورک بود ناگزیر شد تا از طریق ویدیو در ادیشن بازیگری شرکت کند.

نهایتا توسط کارگردان سریال، هوانگ دونگ هیوک برای ادیشن به صورت حضوری در کره از او درخواست و به سادگی توانست این نقش را دریافت کند. او برای تسلط هرچه بیشتر بر نقش خود، لهجه و هنرهای رزمی ماه‌ها تمرین کرد، آموزش زبان و مستندهایی درباره کره شمالی دید تا به بهترین شکل ممکن از عهده کار برآید.

او حتی در یک اقدام جالب برای درک بهتر کاراکتر خود از احساس تنهایی خود بعد از ترک کره بهره گرفت و خاطرات این دوران را از دید کاراکتر کانگ سه بیوک بازنویسی کرد. سه بیوک با اجرای درخشان جنگ به شخصیت محبوب طرفداران بدل شد و از سوی منتقدان ستاره برک اوت اسکوئید گیم لقب گرفت. اسکوئید گیم یا بازی مرکب یکی از بهترین سریال های کره ای در سال 2021 بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کره ای

بهترین فیلم های ترسناک کره ای

واکنش به انتخاب شدن برای بازی در سریال بازی مرکب

هویون جنگ (HoYeon Jung) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها
عکس های هویون جنگ

هویون جنگ (HoYeon Jung) در واکنش به اینکه قرار است به عنوان یکی از بازیگران این سریال کار خود را شروع کند بسیار هیجان ‌زده بود و در این باره در مصاحبه‌ای گفته:

وقتی مدیر آژانس به من گفت قرار است در این سریال بازی کنم، اولین چیزی که گفتم این بود: چرا؟ وقتی این خبر را شنیدم خیلی خوشحال شدم ولی همزمان یک ترس بزرگ به سراغم آمد و پیش خود فکر کردم آیا واقعا از عهده آن برمی‌آیم؟

او همچنین در گفتگویی با مجله W کره جنوبی درباره همزادپنداری عمیق خود با شخصیت کانگ سه بیوک گفته:

من برای دنبال کردن حرفه مدلینگ کشور را ترک کردم تا حرفه ام را در آن طرف آب‌ها ادامه دهم و خیلی اوقات در یک کشور غریب تنها بودم و بعضی وقت‌ها به راستی، احساس تنهایی زیادی داشتم. همان احساس تنهایی را در تجربه بازی در نقش کانگ سه بیوگ سعی کردم، حفظ کردم.

زندگی شخصی و خانواده

بخش مهمی از بیوگرافی HoYeon Jung مربوط به روابط خانوادگی او است. خانم جنگ با یکی دیگر از بازیگران کره‌ای، یعنی لی دونگ هوی رابطه دارد و اولین بار در سال 2016، رابطه این زوج رسانه‌ای شد.

نامزد او بازیگر نسبتا شناخته شده‌ای است و در بسیاری از فیلم و سریال‌های کره‌ای بازی کرده است ولی دوستداران حرفه‌ای سریال‌های کره‌ای او را بیش از هرچیز با بازی در نقش ریو دونگ ریونگ در سریال پاسخ به 1988 (Reply 1988) بشناسند.

لی دونگ هوی همچنین در فیلم‌های معروفی چون کنیز (Handmaiden) محصول ۲۰۱۶، شغل پرخطر (Extreme Job) محصول ۲۰۱۹ و بسیاری دیگر از فیلم‌های کره‌ای سالیان اخیر به ایفای نقش پرداخته است. وی همچنین در اوایل سال جاری به عنوان خواننده سبک آر اند بی با گروه موسیقی کره‌ای MSG Wannabe مشغول، به کار شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کره ای 2021

بهترین فیلم های کره ای 2020

پیج اینستاگرام هو یون جنگ

تعداد دنبال کنندگان پیچ اینستاگرام هویون جنگ (HoYeon Jung) تا پیش از حضور در سریال بازی مرکب چیزی بیش از 400 هزار نفر بود اما بعد از بازی در سریال و در سپتامبر 2021 به ناگهان به 13 میلیون فالوور رسید و تا 10 ژانویه 2022 او بیش از 23 میلیون دنبال‌کننده داشته است. در این مدت او رکوردهای زیادی در زمینه تعداد فالوور در کره را جابجا کرده است.

دوستی نزدیک با جنی بلک پینک

هویون جنگ (HoYeon Jung) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها
عکس های HoYeon Jung

بخش جالبی از زندگینامه HoYeon Jung مربوط به دوستی نزدیک او با جنی، خواننده معروف گروه بلک پینک است که از دوستان و حامی‌های هم محسوب می‌شوند و سلفی‌های دونفره زیادی با هم در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

در جریان یکی از کلیپ‌های منتشر شده از یک برنامه تلویزیونی کره‌ای که در آن بازیگران بازی مرکب حضور داشتند، لی جونگ جه، بازیگر نقش سونگ گی هون در سریال بازی مرکب افشا کرد که جنی شخصا از پشت صحنه سریال دیدن کرده و در حمایت از دوست خود هو یون جونگ یک بار قهوه ارسال کرده بود تا در میان همه بازیگران و عوامل پشت صحنه تقسیم شود!

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های چینی

بهترین فیلم های کره ای تاریخی

دانستنی های کوتاه و جالب در مورد هو یون جونگ:

  • او عاشق رنگ مشکی است.
  • از سال 2017 توسط وب‌سایت مدلز دات کام به عنوان مدل سال انتخاب شد.
  • او عاشق سفر است و به کشورهای زیادی از جمله ایتالیا، چک و اتریش سفر کرده است.
  • او هیچ تاتو یا خالکوبی روی بدنش ندارند.
  • آژانس مدلینگ هو یون در نیویورک Nomad Management است.
  • او گرچه در کره به دنیا آمده اما بزرگ شده و ساکن آمریکا است.
  • او جز اینستاگرام در هیچ شبکه اجتماعی دیگری فعال نیست.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص هویون جنگ (HoYeon Jung) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر