;
coinex

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

در این مطلب به بهترین فیلم های حوادث طبیعی می‌پردازیم که در طول تاریخ سینما ساخته شده‌اند. برای جزئیات بیشتر با ما تا پایان همراه باشید.

ژانر فیلم های حادثه‌ای یا فیلم‌های مبتنی بر حوادث طبیعی معمولا از آن ژانرهایی است که مخاطبان پرشمار و خاص خودش را دارد. شاید بخش عمده محبوبیت این ژانر مدیون جذابیت تلاش‌ گروهی یا فردی انسان‌ها برای بقا و فرار از مصائب بزرگ باشد. بنابر محبوبیتی که این ژانر در سالیان اخیر در ایران پیدا کرده در این مطلب به بهترین فیلم های حوادث طبیعی می‌پردازیم.

بهترین فیلم های حوادث طبیعی

ساخت فیلم‌های سینمایی بر اساس حوادث طبیعی سابقه‌ای طولانی در تاریخ سینما دارد. از سا‌ل‌ها پیش برخی کارگردانان به فکر الهام‌گیری از حوادث طبیعی برای ساخت فیلم افتاده‌اند و بعضا آثاری که در این ژانر ساخته شده‌اند از مهمترین و جذاب‌ترین آثار تاریخ سینما هستند.

احتمالا همه ما حداقل یک بار یک بلای طبیعی را به یاد داریم، زلزله، سیل، گردباد و طوفان هر یک می‌تواند از مواردی باشد که از آن‌ها به عنوان حوادث طبیعی یاد می‌کنند و هر یک می‌توانند منبع الهام برای ساخت فیلم باشند. بر این اساس در این مطلب بهترین فیلم های ژانر فاجعه شامل فیلم های هیجانی سیل ، فیلم سینمایی در مورد گردباد، فیلم های برتر با موضوع سونامی و بهترین فیلم های سینمایی با موضوع زلزله را به شما معرفی می‌کنیم.

آتشفشان (Volcano)

  • سال ساخت: 1997

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

یکی از بهترین فیلم های حوادث طبیعی بی‌تردی فیلم آتشفشان است. داستان مربوط به فوران ناگهانی یک آتشفشان در شهر پرجمعیت لس‌آنجلس و ورود گدازه‌های آتشفشانی به داخل شهر است.

با وجود اینکه فوران یک آتشفشان در نزدیکی لس‌آنجلس و نحوه ورود آن به شهر بسیار مضحک و مورد انتقاد است با وجود این فیلم جذابیت و هیجان خوبی به مخاطبان خود منتقل می‌کند.

گرچه فیلم خط داستانی پیوسته و منسجمی ندارد، این کمبود را با دستاوردهای فنی جبران می‌کند دستاوردهایی که برای سال 1997 بسیار درخشان و قابل تامل هستند. پخش شدن واقع‌گرایانه‌ گدازه در شهر و آتش‌سوزی‌هایی که به بار می‌آید سبب شده تا هرکس به دنبال یک فیلم هیجانی در ژانر حادثه‌ای باشد بتواند روی این عنوان حساب باز کند.

ماجرای پوزیدون (The Poseidon Adventure)

  • سال ساخت: 1972

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

ماجرای پوزیدون از بهترین فیلم های حوادث طبیعی و یکی از آثار خوش ساخت قدیمی است که در دسامبر 1972 اکران شد و به سرعت گیشه را قبضه کرد. این فیلم مربوط به یک کشتی تفریحی است که طی یک سانحه دریایی با موجی عظیم و قدرتمند برخورد می‌کند.

مسافران کشتی که در حال جشن و سرور هستند با نفوذ آب به کشتی می‌کوشند راهی برای فرار خود و عزیزانش پیدا کنند این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های ژانر فاجعه جدید نامزد دریافت 8 جایزه اسکار، 4 جایزه گلدن گلوب و 2 جایزه بفتا شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

بهترین فیلم های دی سی 2021

اورست (Everest)

  • سال ساخت: 2015

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

یکی از  بهترین فیلم های حوادث طبیعی که از بهترین فیلم های بر اساس واقعیت هم محسوب می‌شود، فیلم اورست است که به عنوان فیلمی در این ژانر به موفقیت بزرگی با فروش 203 میلیون دلاری در ازای بودجه 55 میلیون دلاری خود دست یافت و همچنین نظر مثبت منتقدین را جلب کرد.

داستان فیلم درباره فاجعه کوه اورست در سال 1996 است. طی این فاجعه دو گروه از بازماندگان یکی به رهبری اسکات فیشر و دیگری به رهبری راب هال برای بقا در تلاش هستند.

طوفان کامل (The Perfect Storm)

  • سال ساخت: 2000

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

فیلم طوفان کامل ساخته ولفگانگ پترسن در تابستان 2000 منتشر شد و در آن جرج کلونی نقش کاپیتان بیلی تاین جونیور را ایفا می‌کرد. فیلم به طور خاص بر تاثیر برخی از رخدادهای آب و هوایی بر یک قایق ماهیگیری تمرکز دارد و از بهترین فیلم های ژانر فاجعه محسوب می‌شود.

کاپیتان تاین برای تامین مبلغی که سخت به آن نیازمند است می‌خواهد در آخرین سفر در فصل صید به دریا برود و بعد از اینکه با تیم صیادی خود در دریا گرفتار می‌شود، تصمیم ترسناکی می‌گیرد.

پس فردا (The Day After Tomorrow)

  • سال ساخت: 2004

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

فیلم پس فردا یا آنطور که بعضی می‌شناسند روز پس از فردا در سال 2004 به طرز دقیقی به آینده‌ای پرداخت که احتمالا سرنوشت حیات بشر روی زمین است. موضوع فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های حوادث طبیعی مربوط به این است که اگر بشر زودتر دست به کار نشود، تغییرات اقلیمی اتفاقات بدی رقم خواهند زد.

از ستارگان این فیلم باید به جیک جیلنهال، دنیس کوید و برخی دیگر از بازیگران سرشناس زمانه اشاره کرد. در این فیلم دنیا به طور کامل یخ می‌زند و جیلنهال ناگزیر است سفری طولانی را در آمریکا آغاز کند تا نوعی راه‌حل برای بازماندگان در جهت رهایی از فاجعه ارائه کند.

جلوه‌های ویژه فیلم بسیار خوب از آب در آمده و داستان فیلم بسیار گیرا و موثر است. این فیلم در سطح بین‌المللی فروش بیش از 500 میلیون دلاری را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

آسمان‌خراش جهنمی (The Towering Inferno)

  • سال ساخت: 1974

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

این کلاسیک در ژانر حادثه‌ای یکی از بهترین فیلم های ژانر فاجعه است که در سال 1974 تولید شد و با این وجود جلوه‌های ویژه به کار رفته در آن هنوز خاص و جذاب است. جلوه‌های ویژه قابل قبول در کنار بازیگران سرشناسی چون استیو مک کوئین، پل نیومن، فرد آستایر و جنیفر جونز بر موفقیت بالای فیلم موثر بوده است.

جالب است بدانید این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های بر اساس کتاب بر اساس دو رمان آسمانخراش  و جهنم شیشه‌ای ساخته شده است. نامزدی برای 8 جایزه اسکار و کسب 3 جایزه ای فیلم را به یکی از بهترین فیلم های حوادث طبیعی تاریخ سینما بدل کرده است.

گرینلند (Greenland)

  • سال ساخت: 2020

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

گرینلند از آن دسته فیلم های مبتنی بر حوادث طبیعی است که به جای تمرکز بر راه‌حل برای مقابله با حادثه بر فرار ساده افراد تمرکز کرده است. اما ماجرا به این سادگی هم نیست و فیلم می‌کوشد اختلافات طبقاتی افراد و خشم  بی‌رحمی آن‌ها در چنین وضعیتی را نیز نشان دهد.

در این فیلم یک سیارک در حال نزدیک شدن به زمین است و گرینلند هیچ برنامه‌ای برای نابودی سیارک ندارد و در عوض قصد دارد مردم را به به مراکزی ببرد که شاید در آن‌جا زنده یمانند.

دیپ‌واتر هورایزن (Deepwater Horizon)

  • سال ساخت: 2016

فیلم دیپ‌واتر هورایزن یکی از بهترین فیلم های ژانر فاجعه است که بر اساس ماجرایی واقعی ساخته شده است. انفجار سکوی نفتی دیپ‌واتر هورایزن در خلیج مکزیک در سال 2010 الهام‌بخش ساخت فیلمی بر اساس آن شد.

گرچه فیلم در گیشه چندان موفق عمل نکرد اما دو نامزدی اسکار در بخش‌های تدوین صدا و بهترین جلوه‌های ویژه آن را بر سر زبان‌ها انداخت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن 2021

ترسناک ترین فیلم های 2021

جاذبه (Gravity)

  • سال ساخت: 2013

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

کمتر فیلمی در فهرست بهترین فیلم های حوادث طبیعی توانسته مانند جاذبه هم تمجید منتقدین و هم موفقیت در باکس‌آفیس را به طور همزمان تجربه کند. در این فیلم ساندرا بولاک در نقش یک مهندس پزشکی بازی بسیار زیبایی از خود ارائه کرده است.

در زمینه روایی هم فیلم بسیار تاثیرگذار و موفق است و در سراسر طول فیلم شما جذب داستان هستید. البته ممکن است برخی بگویند که جاذبه فیلمی در ژانر فجایع طبیعی نیست اما آنقدر نابودی و مرگ در این فیلم وجود دارد که حضورش در فهرست را توجیه می‌کند.

مانند همه دیگر موارد این فهرست، جاذبه هم به خطراتی اشاره می‌کند که ممکن است انسان‌ها به طور ناگهانی و پیش‌بینی نشده با آن‌ها روبرو شوند. اکتشافات در فضا یک کار جذاب و مفرح به نظر می‌رسد تا اینکه ناگهان کنترل همه چیز از دست می‌رود و شرایط وحشتناکی رخ می‌دهد.

گردباد (Twister)

  • سال ساخت: 1996

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

اگر بخواهیم به یک فیلم سینمایی در مورد گردباد اشاره کنیم بی‌تردید باید به فیلم 1996 یاد د بونت اشاره کنیم که به طرز موفقی توانست ترس و وحشت ناشی از طوفان را به دقت گردباد نشان دهد.

ابعاد بزرگ گردبادهایی که راه خود را به سمت زمین باز می‌کنند به خودی خود بسیار ترسناک است و این با ویرانی‌های ناشی از طوفان همراه می‌شود تا ترس مخاطبان بیشتر شود.

گرد باد یکی از مثال‌های قابل قبول در فهرست فیلم سینمایی در مورد گردباد است که بسیار فراتر از دیگر فیلم‌های این ژانر عمل کرد و پیشگام موارد زیادی شد.

پرندگان (The Birds)

  • سال ساخت: 1963

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

پرندگان اقتباسی از کتابی به همین نام اثر دافنه دوموریه نویسنده معروف است که در سال 1963 ساخته شد و از مهمترین آثار کارگردان بزرگ دنیای سینما، آلفرد هیچکاک است.

داستان فیلم درباره حمله ناگهانی و تقریبا بی‌دلیل پرندگان به خلیج بودگا در ایالت کالیفرنیا است. ملانی دنیلز که به تازگی با میچ برتر آشنا شده با او به خلیج بودگا سفر کرده و آن‌جا است که ملانی مورد حمله پرندگان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

بهترین فیلم های کمدی 2021

آپولو 13 (Apollo 13)

  • سال ساخت: 1970

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

یکی از مشهورترین و به یادماندنی‌ترین دیالوگ‌های تاریخ سینما این است «هوستون، ما یه مشکل داریم!». دیالوگی که در یکی از بهترین فیلم های حوادث طبیعی یعنی آپولو 13 به کار برده شده است و ماجرای آن از یک داستان واقعی الهام گرفته شده است.

از جمله بازیگران این فیلم محبوب و موفق باید به تام هنکس، اد هریس، کوین بیکن و غیره اشاره کرد. فیلم داستان یک ماموریت فضایی را روایت می‌کند که وقوع حادثه‌ای ناگوار در مسیر همه چیز را خراب می‌کند. این فیلم یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های منتقدان در ژانر فیلم‌های حادثه‌ای است.

آپولو 13 به عنوان یکی از بهترین فیلم های فضایی تاریخ سینما در زمینه جوایز نیز عملکرد قابل قبولی داشته است و در بخش تدوین و صداگذاری برنده جایزه اسکار شد و در مواردی مانند بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نیز نامزد شد اما قافله را به فیلم‌ بی‌نظیر شجاع دل باخت.

موج (The Wave)

  • سال ساخت: 2015

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

یکی از بهترین فیلم های حوادث طبیعی در چند سال اخیر بی‌تردید فیلم موج  است که با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدین روبرو شد و نامزد دریافت جوایز زیادی در نروژ شد و جوایز مهمی هم کسب کرد. این فیلم یکی از بهترین فیلم های سینمایی با موضوع زلزله محسوب می‌شود.

فیلم درباره یک ستاره‌شناس نروژی است که زمانی که با با زمین‌لرزه بزرگی مواجه می‌شود می‌کوشد خود و خانواده‌اش را نجات دهد. این یکی از بهترین فیلم های بلایای طبیعی جدید است که محبوبیت زیادی کسب کرد و از رات تومیتوز با بررسی 108 نقد توانسته امتیاز 83 درصد نظر مثبت را کسب کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های زامبی 2021

بهترین انیمه های 2021

روز استقلال (Independence Day)

  • سال ساخت: 1996

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

در سال 1996 شاهکاری روی پرده سینماها رفت که با فروشی 800 میلیون دلاری رکوردهای زیادی را در ژانر بهترین فیلم های حوادث طبیعی جابجا کرد. فیلم روز استقلال به عنوان یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما از همان الگوی عادی هالیوود، یعنی پیروزی آمریکایی‌ها در نبردی سخت و دشوار پیروی می‌کند اما چیز خاصی درباره این فیلم وجود دارد.

در حالی که ویل اسمیت و جف گلدبلوم نقش مهمی در زیبایی و موفقیت فیلم دارند، اسمیت در این فیلم در جذاب‌ترین و بهترین شرایط دوران بازیگری خود قرار داشته و نقش یک خلبان جنگنده مصمم به نام استیون هیلر را بازی می‌کند و آن جمله مشهور «به زمین خوش آمدی» را به زبان می‌آورد.

با وجود موفقیت نیروهای آمریکایی در ساقط کردن سفینه فضایی‌ها که وارد جو زمین شده، لحظات زیادی در این فیلم باعث می‌شود که بیننده به این نتیجه برسد که کار بشریت تمام است.

بومر، سگ و هیلر به دشواری از انفجاری وحشتناک در یک تونل جان سالم به در می‌برند و در حالی که انفجارهای بزرگ در بناهای معروفی مانند برج امپایر استیت و کاخ سفید رخ می‌دهد، فیلم خط داستانی جذاب خود را به خوبی پی‌میگرد.

سن آندریاس (San Andreas)

  • سال ساخت: 2015

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

یکی از بهترین فیلم های بلایای طبیعی جدید که در سال 2015 اکران شد و با فروش خیره کننده 500 میلیون دلاری بسیار موفق ظاهر شد فیلم سن‌آندریاس است. سایت متاکریک البته امتیاز این فیلم را 43 از 100 اعلام کرد و در کل سن‌آندریاس به عنوان یکی از بهترین فیلم های حوادث طبیعی چندان دل منتقدان را به دست نیاورد.

داستان فیلم که یکی از بهترین فیلم های سینمایی با موضوع زلزله است مربوط به مردی به نام ری است که در نیروی امداد مشغول به کار است. او از همسر خود جدا شده و دختری به نام بلیک دارد. در همین زمان دانشمندان از احتمال وقوع زلزله‌ای نابود کننده در گسل سن‌آندریاس خبر می‌دهد. ری موفق می‌شود همسرش را از ساختمان در حال ریزش نجات دهد و حال در اندیشه نجات تنها فرزند خود است.

موج بزرگ (Tidal Wave)

  • سال ساخت: 2009

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

اگر به دنبال یکی از فیلم های برتر با موضوع سونامی هستید حتما باید فیلم موج بزرگ را ببینید. فیلمی درباره سونامی در کره که در شمار اولین و بهترین فیلم های حوادث طبیعی کره‌ای است. موج بزرگ روایتگر شخصیت‌های بسیاری است که در سیل گیر افتاده‌اند و باید برای بقا بجنگند. این فیلم یکی از بهترین فیلم های هیجانی سیل است.

یبشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2021

بهترین فیلم های کودکانه 2021

پمپئی (Pompeii)

  • سال ساخت: 2014

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

یکی از بهترین فیلم های حوادث طبیعی تاریخ سینما درباره آتشفشان و یکی از معروف‌ترین رویدادهای تاریخی مربوط به شهر باستانی پمپئی است. فیلم پمپئی از زیباترین و بهترین فیلم‌های حادثه‌ای در بستری تاریخی و با ژانری تقریبا عاشقانه است که باید آن را در شمار بهترین فیلم های بر اساس واقعیت ذکر کرد.

داستان فیلم کاملا واقعی و مربوط به رخداد فوران آتشفشان وزوو در سال 79 میلادی و نابودی کامل شهر پمپئی در روم باستان است. این فیلم محصول مشترک کشورهای آمریکا، آلمان و کانادا است و هر دوستدار فیلم های حادثه‌ای باید آن را ببیند.

آرماگدون (Armageddon)

  • سال ساخت: 1998

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

با رویکردی که روز استقلال در ژانر حوادق طبیعی ایجاد کرد، شاهکارهای موفق دیگری از راه رسیدند که احتمالا هیچ یک قابل قیاس با آرماگدون نیستند. از مهمترین بازیگران این فیلم باید بن افلک، بروس ویلیس و لی تایلر اشاره کرد که فیلم را به یکی از جذاب‌ترین آثار در دسته حوادث طبیعی بدل کرده‌اند.

در کنار این سه نام، تیم بازیگران فیلم با ستاره‌های دیگری مانند اوون ویلسون و استیو بوشمی تکمیل می‌شود. همه چیز در مورد آرماگدون خوب و قابل قبول است.

تایتانیک (Titanic)

  • سال ساخت: 1997

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

شاید جا دادن یکی از شاهکارهای تاریخ سینما که بیشتر به فهرست بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ می‌خورد در فهرست بهترین فیلم های حوادث طبیعی کمی عجیب باشد اما هرچه باشد تایتانیک بی‌تردید یکی از بهترین‌ها در این زمینه است که ماجرای آن را تقریبا همه می‌دانیم.

داستان درباره کشتی مسافرتی و تفریحی تایتانیک است که در سال 1912 ماجرای آن رخ می‌دهد. جیمز کامرون در این فیلم که در سال 1997 ساخته شد کوشید داستانی مسحورکننده از عشق و هرج و مرج را ارائه دهد.

ستارگان این فیلم لئوناردو دی‌کاپریو و کیت وینسلت بودند که داستان عاشقانه عمیقی را با ایفای درخشان نقش خود رقم زدند. اما صدمه دیدن کشتی، غرق شدن آن و شمار زیاد انسان‌هایی که در آب غرق شدند و مردند سبب شد تا ما تصمیم بگیریم تایتانیک را یکی از بهترین فیلم‌های ژانر حادثه‌ای بدانیم. تایتانیک با فروش بیش از 2 میلیارد دلار تا سال‌ها از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

غیرممکن (The Impossible)

  • سال ساخت: 2012

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

در فهرست فیلم های برتر با موضوع سونامی بی‌تردید باید از غیرممکن یاد کرد که به خوبی توانسته یکی از ترسناک‌ترین موقعیت‌های ممکن برای انسان‌ها را به تصویر بکشد. در سال 2004 یک سونامی هولناک در اقیانوس هند رخ می‌دهد که مناطق ساحلی اطراف را در هرج و مرجی بی‌سابقه فرو برد.

این یکی از ترسناک‌ترین فجایع تاریخ معاصر بود که مرگ بیش از 200 هزار نفر را در پی داشت و منبع الهام داستان یک فیلم به کارگردانی ای جی بایونا، کارگردان اسپانیایی معاصر شد تا به بهترین شکل ممکن وحشت، اندوه و ترس یک خانواده را از مقابله با این سونامی ویرانگر را به تصویر بکشد.

در این فیلم به عنوان یکی از فیلم های هیجانی سیل ایوان مک گرگور و نائومی واتس یکی از بهترین بازی‌های دوران حرفه‌ای خود را ارائه می‌کنند. این فیلم البته در باکس‌افیس نتوانست خیلی موفق ظاهر شود و به همین خاطر شهرت زیادی نیافت اما به همه دوستداران سینما، تماشای آن را توصیه می‌کنیم.

شیوع (Contagion)

  • سال ساخت: 2011

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

شیوع یکی از بهترین فیلم های حوادث طبیعی است که در سال 2011 منتشر شد و تحسین و نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد. بسیاری شیوع را فیلمی عمیق و بر پایه تحقیقات علمی و نمونه اعلایی از بلایی که یک پاندمی می‌تواند بر سر ساکنین زمین بیاورد قلمداد کردند. فیلم آنقدر خوب ساخته شده که حمایت مرکز کنترل بیماری‌ها هم برای سازندگان بود.

با همه‌گیری ویروس کرونا این فیلم بار دیگر محبوبیت عام یافت و به عنوان یکی از بهترین فیلم های بلایای طبیعی جدید بار دیگر مطرح شد. چراکه شیوع، دقیقا یک همه‌گیری را پیش بینی می‌کرد که از خفاش‌ها به انسان منتقل شده و بر سیستم ایمنی بدن انسان غلبه کرده است. این فیلم تا حدی الهام‌بخش تئوری‌های توطئه شد و موارد زیادی را بسیار دقیق پیش‌بینی کرد جز دارونما بودن واکسن‌ها.

تأثیر عمیق (Deep Impact)

  • سال ساخت: 1998

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

در سال 1998 دو فیلم که به ظاهر موضوعاتی یکسان داشتند به فاصله چند ماه از هم منتشر شدند. تاثیر عمیق و آرماگدون هر دو به خطر یک سیارک کشنده که به سرعت به سمت زمین در حرکت بود می‌پرداختند و سعی کردند خسارات جبران‌ناپذیر آن را نشان دهند. اما در تاثیر عمیق، بشریت با شلیک کلاهک‌های هسته‌ای به سیارک می‌کوشد زمین را از خطر نجات دهد.

با وجود شباهت موضوع دو فیلم تا حدی متفاوتند، داستان آرماگدون هیجان‌انگیز و جذاب است و ماموریت گروهی را علیه تهدید دنبال می‌کند و در عوض تاثیر عمیق بر وضعیت روی زمین و واکنش دولت‌ها تمرکز شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

بهترین فیلم های خون آشامی

خزش (Crawl)

  • سال ساخت: 2019

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

خزش مانند فیلم کوسه قاتل به افرادی می‌پردازد که در آب گیر افتاده‌اند و یک یا چند تمساح خطرناک آن‌ها را دنبال می‌کنند. در یک ترکیب جذاب، قهرمان داستان یعنی هیلی کلر در یک خانه در طوفان به دام افتاده و تمساح‌ها در آن‌ خانه برای خود لانه ساخته‌اند.

گرچه ایده اولیه کمی ساده به نظر می‌رسد اما معمولا در شمار فیلم‌های فاجعه‌ای و ترسناک چنین آثاری با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو می‌شود و می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و خزش هم در این زمینه موفق عمل کرد. خزش را حتی می‌توان یکی از بهترین فیلم های ترسناک جهان دانست.

2012

  • سال ساخت: 2009

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

فیلم 2012 ساخته رولاند امریش یکی از بهترین فیلم‌های آخرالزمانی است که بر اساس این ایده ساخته شده که سال 2012 را پایان جهان می‌دانستند. در نتیجه فیلم در 158 دقیقه طوفانی صحنه‌هایی از درگیری و ضرب و شتم بین شخصیت‌های مختلف را نشان می‌دهد.

زلزله، آتشفشان، مگاسونامی و سیل‌های جهانی همه چیز با هم همراه شده تا یکی از بهترین فیلم های حوادث طبیعی را شاهد باشیم. بازی درخشان چهره‌هایی چون جان کیوساکف وودی هارلسون و چیوتل اجیوفور بسیار به موفقیت فیلم کمک کرده است.

روشنی روز (Daylight)

  • سال ساخت: 1996

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

یکی از بهترین فیلم های حوادث طبیعی که از بازی درخشان سیلوستر استالونه بهره‌مند است روشنی روز محصول 1996 محسوب می‌شود. داستان فیلم مربوط به یک رئیس سابق خدمات فوریت‌های پزشکی است که بعد از گیر افتادن داخل یک تونل به بازماندگان کمک می‌کند. گرچه فیلم در نظر منتقدان چندان موفق قلمداد نشد اما همچنان اکشن مهیجی که در عموم آثار استالونه به چشم می‌خورد واقعا جذاب است.

داستان فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های ژانر بقا از این قرار است که گروهی از سارقان مسلح که در حال فرار از دست پلیس هستند به سمت تونل نیوجرسی می‌روند و به کامیون‌هایی برخورد می‌کنند که زباله‌های سمی می‌کنند.

انفجار حاصل از این برخورد منجر به فروریختن هر دو انتهای تونل می‌شود و تنها تعداد کمی از افراد جان سالم به در می‌برند. کیت لاتورلا با بازی سیلوستر استالونه حالا تنها کسی است که مهارت و دانش نجات بازماندگان قبل از فروریختن کل سازه را دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما

به بالا نگاه نکن (Don’t Look Up)

  • سال ساخت: 2021

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

یکی از بهترین فیلم های بلایای طبیعی جدید محصول سال 2021 کمدی سیاهی به کارگردانی آدام مک کی به نام Don’t Look Up است. گرچه فیلم الزاما بر فاجعه‌ای که در راه است تمرکز ندارد، اما می‌کوشد واکنش انسان‌ها به خبر نزدیک شدن شهاب سنگ و احتمال نابودی سیاره را به طور خاصی واکاوی کند. فیلم استدلال می‌کند که فاجعه واقعی در واقع بی‌تفاوتی جمعی انسان‌ها نسبت به بروز قریب‌الوقوع فاجعه است.

آدام مک کی در روند ساخت فیلم به هیچ‌کس اهمیتی نداده و همه را به نقد گرفته است و با وجود اینکه طنز پراکنده آن همیشه موثر نیست اما وقتی در جای مناسب اعمال می‌شود دولت‌ها، رسانه‌ها و مردم منفعل را به سخره می‌گیرد. همه این‌ها به بالا نگاه نکن را به یکی از بهترین فیلم‌های 2021 بدل کرده است.

کلاورفیلد (Cloverfield)

  • سال ساخت: 2008

بهترین فیلم های حوادث طبیعی [26 عنوان برتر]

کلاورفیلد ماجرای پنج جوان است که با دوربین دستی خود حمله یک هیولا به نیویرک را ضبط می‌کنند. این فیلم بیش از آنکه برای داستان و موفقیت‌های خودش معروف باشد به خاطر کمپین بازاریابی‌اش مشهور است.

بازیگران نه‌چندان مشهور‌، نماهای فشرده و پر اضطراب تجربه خاصی از ویرانی و وحشت گیر افتادن در منهتن را در حالی که یک هیولا به اندازه یک آسمان‌خراش در حال ویران کردن شهر است تداعی می‌کند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های حوادث طبیعی چیست؟ به نظر شما جای چه فیلم‌های دیگری در این لیست خالی است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر