;
coinex

وزیر ارتباطات از عرضه اینترنت کپنی 2 گیگابایتی خبر داد

وزیر ارتباطات از ارائه اینترنت کپنی خبر داده است. اینطور که به نظر می‌رسد،‌ مسئولان تصور می‌کنند حداقل اینترنت مصرفی جامعه 2 گیگابایت است و به همین دلیل،‌ حداقل بسته‌هایی که ارائه می‌کنند، 2 گیگابایتی خواهد بود.

پیش از این، خبرها حاکی از گرانی اینترنت و حذف بسته‌های اینترنت به صرفه ایرانسل و همراه اول بود. در پی این اخبار قرار شد تا حداقل اینترنت مورد نیاز جامعه تامین شود. به گفته رئیس رگولاتوری، 40 درصد از کاربران، زیر 2 گیگابایت اینترنت مصرف می‌کنند. حالا طرح دولت برای تامین اینترنت مورد نیاز جامعه، عقب گردی است به سوی استفاده از کپن.

اینترنت کپنی راه‌ حل جدید وزارت ارتباطات

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در حاشیه نشست مجلس و دولت، اعلام کرد حداقل اینترنت مصرفی جامعه که به گفته رئیس رگولاتوری 2 گیگابایت است، به صورت رایگان یا نصف قیمت ارائه خواهد شد. پیش تر بعد از گران شدن بسته‌های اینترنت شاتل و مخابرات و حذف بسته‌های اینترنتی به صرفه ایرانسل و همراه اول اعلام شده بود که برای اقشار کم‌برخوردار، بسته‌های حمایتی در نظر گرفته خواهد شد. زارع پور در حاشیه نشست و در پاسخ به خبرنگاران در این خصوص گفت:

دولت وعده‌ای مبنی بر تامین حداقل استاندارد اینترنت مصرفی جامعه را به مردم داده بود که در این زمینه برنامه ریزی‌هایی برای تامین این حداقل اینترنت به صورت رایگان یا با نصف قیمت انجام شده است.

پیش از این نیز شاهکوه، رئیس رگولاتوری اعلام کرده بود که دولت و نهاد ناظر وظیفه دارد امکان دسترسی تمام اقشار جامعه به اینترنت با کیفیت را فراهم کند. به گفته رئیس رگولاتوری حداقل مصرف اینترنت موبایل 40 درصد از مردم 2 گیگابایت است. به نظر می‌رسد بر همین اساس باید منتظر اینترنت کپنی 2 گیگابایتی باشیم.

اینترنت کپنی

شرط افزایش قیمت برای اپراتوری‌ها افزایش کیفیت است

زارع‌پور بیش از این نیز گفته بود که در صورت افزایش نرخ تعرفه‌های اینترنت، اپراتورها دیگر بهانه‌ای برای عدم افزایش کیفیت اینترنت ندارند. وزیر اکنون نیز بر گفته خود تاکید می‌کند و افزایش قیمت تعرفه‌ها را مشروط به افزایش کیفیت از سوی اپراتورها می‌داند وزیر ارتباطات در ادامه تاکید کرد:

ما به هیچ وجه موافق افزایش قیمت اینترنت با هدف افزایش سود اپراتورها نیستیم.

وی در ادامه گفت که قرار نیست با افزایش قیمت اپراتورها سود ببرند و وضعیت شبکه به همین صورت باقی بماند، بلکه افزایش قیمت تعرفه‌ها به شرط افزایش کیفیت شبکه است. وزیر ارتباطات گفت:

اپراتورها بایستی با استفاده از فناوری‌های جدید تضمین کنند که عامه مردم به اینترننت دسترسی پیدا کنند. آن‌ها باید طرح‌هایی که برای توسعه شبکه ارتباطی کشور دارند را بیاورند و بگویند که در چه بازه زمانی قرار است پوشش‌دهی و کیفیت را افزایش دهند تا درباره اصلاح تعرفه‌ها تصمیم بگیریم.

عیسی زارع‌پور در ادامه درباره عدم گسترش اینترنت ثابت و تاکید بر اینترنت همراه گفت:

از آنجایی که اینترنت ثابت ما توسعه نیافته، متاسفانه این بار به اینترنت همراه منتقل شده است. با توجه به اینکه ظرفیت باندهای فرکانسی در دسترس اپراتورها نیز محدود است، با افت کیفیت شدید اینترنت رو به رو شدیم.

زارع‌پور همچنین در ادامه با اظهار اینکه اینترنت با کیفیت و پر سرعت حق مردم کشور و کیفیت شبکه ارتباطی کشور را خط قرمز وزارت ارتباطات است گفت:

چون زندگی مردم امروز با فناوری گره خورده، ما در وزارتخانه به دنبال این هستیم که کیفیت را تضمین کنیم.

ظاهرا وزیر ارتباطات توضیح بیشتری درباره اینترنت کپنی و نحوه ارائه آن نداده است. اما اساسا بازگشت به واژه کپن در جامعه امروز ما زنگ خطری برای نایاب شدن کالای اینترنت باشد. شاید اینترنت در غالب کپن شکل دیگری از طرح صیانت باشد که به شدت تمام از سوی جامعه پس زده شد. باید منتظر ماند و دید اینترنت کپنی چیست و چگونه ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید

نظر شما در مورد اینترنت کپنی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر