;
coinex

بایننس تسلیم دولت روسیه شد؛ خیانت به تمرکززدایی

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن هستند که بایننس موافقت کرده که اطلاعات کاربران را با یک آژانس روسی که اطلاعات مربوط به تراکنش‌های مالی را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند، به اشتراک بگذارد.

صرافی دیجیتالی بایننس به دنبال برخورداری از روابط بهتر با دولت‌های سراسر جهان است. بر اساس پیام‌هایی که خبرگزاری رویترز به دست آورده است، در آوریل سال گذشته، Gleb Kostarev، رئیس بخش اروپای شرقی و روسیه، بایننس به دعوت یک سازمان غیرانتفاعی روسی به نام صندوق توسعه اقتصاد دیجیتال با آژانس Rosfinmonitoring یا با اختصار Rosfin ملاقات کرد.

طبق پیام‌های به دست آمده، Kostarev اظهار کرد که حق انتخاب‌های زیادی در این راستا نداشته است.

خیانت بایننس به تمرکززدایی ؛ آژانس Rosfin به دنبال ردیابی میلیون‌ها دلار بیت کوین بود

Kostarev متعاقباً موافقت کرد که داده‌های مشتریان را به اشتراک گذاشته و واحد محلی در روسیه راه‌اندازی کند. مقامات از طریق این واحد می‌توانستند برای مبارزه با جرائم، به داده‌هایی مانند نام و آدرس دسترسی داشته باشند. در آن زمان، Rosfin به دنبال ردیابی میلیون‌ها دلار بیت کوینی بود که توسط رهبر زندانی اپوزیسیون  Alexei Navalny جمع‌آوری شده بود.

بایننس تسلیم دولت روسیه شد؛ خیانت به تمرکززدایی

تکذیب همکاری با روسیه توسط نمایندگان بایننس

برخی از نمایندگان بایننس به The Block اشاره کردند که این صرافی به دولت روسیه جهت تحقیق درباره ناوالنی کمکی نکرده و از لحاظ مادی نادرست است که بگوییم پولی که توسط ارزهای دیجیتال جمع‌آوری کرده است در آن زمان مورد بررسی و تحقیقات گرفته باشد.

نمایندگان بایننس در ادامه افزودند:

بایینس هیچ گونه توافق غیر عادی با دولت روسیه که با حوزه‌های قضایی دیگر متفاوت باشد منعقد نکرده است. این تعهدات عادی بوده و هر بانک سنتی مشمول الزامات مشابه است.

پیش‌ از این بایننس به خبرگزاری رویترز گفته بود که هرگز در مورد ناوالنی تماسی از طرف مقامات روسی دریافت نکرده است و همچنین تأییدی مبنی بر این که آیا به راه‌اندازی واحد محلی روسیه ادامه داده‌اند یا خیر وجود ندارد.

بایننس هرگز داده‌ها را بدون درخواست قانونی منتشر نمی‌کند

بایننس پیش‌تر به رویترز گفته بود: «اگر در آینده به ایجاد یک نهاد محلی در روسیه فکر کنیم، بایننس هرگز داده‌ها را بدون درخواست قانونی به اشتراک نخواهد گذاشت.»

اهمیت این اطلاعات زمانی مشخص می‌شود که مدیر عامل بایننس، Changpeng Zhao، به حملات خود نسبت به مقامات دولتی در سراسر جهان ادامه می‌دهد. ماه گذشته، ژائو با شخصیت‌های کلیدی دولت بریتانیا از جمله مقامات داونینگ استریت و خزانه داری این کشور دیدار کرد.

مدیر عامل بایننس همچنین از سرمایه‌گذاری 100 میلیون یورویی در فرانسه با همکاری استارتاپ incubator Station F، خبر داد.

بیشتر بخوانید:

آیا صرافی بایننس با دولت روسیه همکاری غیرقانونی داشته است؟ نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: theblockcrypto

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر