;
coinex

آیفون 14 پرو با تغییرات بنیادی عرضه می‌شود [افشاگری خبرنگار بلومبرگ]

ویژگی های آیفون 14 پرو توسط مارک گورمن، روزنامه‌نگار بلومبرگ فاش شد. سری اپل آیفون 14 احتمالا در پایان تابستان امسال راه‌اندازی می‌شود و حالا جزییاتی از مشخصات نسخه پرو منتشر شده است.

آیفون 13 که سال گذشته معرفی شد، نسبت به نسل قبلی خود ارتقاء زیادی نداشت، اما سری آیفون 14 امسال می‌تواند بسیار هیجان‌انگیزتر باشد؛ مخصوصا با توجه به گزارشی که بلومبرگ آنها را افشا کرده است.

ویژگی‌های آیفون 14 پرو

گورمن تمام چیزهایی را که تاکنون درباره سری آیفون 14 شنیده‌ایم تکرار کرده است. برای مثال، گوشی‌های آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس نسبت به نسل‌ قبلی خود، بهینه‌سازی می‌شوند و در ظاهر، شباهت‌هایی به آنها خواهند داشت. انتطار می‌رود که مدل مینی 5.4 اینچی به نفع مدل 6.7 اینچی Max کنار گذاشته شود. خبرنگار بلومبرگ همچنین تایید کرده که آیفون 14 و 14 مکس از همان تراشه نسل قبلی A15 Bionic برخوردار می‌شوند.

آیفون 14 پرو با تغییرات بنیادی عرضه می‌شود [افشاگری خبرنگار بلومبرگ]

 

درباره آیفون 14 پرو 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی هم باید گفت که به تراشه جدید A16 مجهز می‌شوند. این تراشه احتمالا با تکنولوژی 4 نانومتری جدیدتر ساخته می‌شود که سریع‌تر از تراشه نسل قبلی است و مصرف باتری بهینه‌تری دارد.

نسخه‌های پرو از پنل نمایشگر متفاوتی برخوردار می‌شوند؛ منظور از این تفاوت، جایگاه نصب دوربین سلفی و سنسور Face ID است که در نسخه‌های پرو، به شکل یک بریدگی قرصی شکل و سوراخ پانچ در بالای نمایشگر قرار می‌گیرند.

گورمن شایعات دیگری را نیز تایید کرده است؛ شایعاتی که می‌گویند آیفون 14 پرو و ​​14 پرو مکس یک سنسور اصلی جدید 48 مگاپیکسلی دریافت خواهند کرد. ظاهراً به همین دلیل است که برآمدگی دوربین آنها بزرگ‌تر شده است.

گفته می‌شود که هر چهار گوشی iPhone 14 Pro ،iPhone 14 Max ،iPhone 14 و iPhone 14 Pro Max به اتصال ماهواره‌ای مجهز می‌شوند. گوشی‌های آیفون با این قابلیت می‌توانند بدون اتصال به شبکه اینترنت و از طریق ارتباط ماهواره‌ای، پیام کوتاه و درخواست کمک اضطراری ارسال کنند.

گزارش‌ها همچنین از وجود یک دوربین سلفی جدیدتر خبر داده‌اند که تصاویری واضح‌تر با روشنایی بهتر را ثبت می‌کند. اطلاعاتی هم درباره رنگ بندی آیفون 14 منتشر شده و این احتمال وجود دارد که نسخه‌ای از این گوشی‌ها در رنگ بنفش هم روانه بازار شود. این تنوع رنگی به شکلی طراحی شده که در برابر نور، تغییر رنگ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مشخصات آیفون 14 پرو چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر