;
coinex

فضانورد اماراتی در ماموریت SpaceX به ایستگاه فضایی می‌رود

شرکت Axiom Space و مرکز فضایی محمد بن راشد امارات، هفتم اردیبهشت ماه، قراردادی را برای اعزام یک فضانورد اماراتی در مأموریت SpaceX به مقصد ایستگاه فضایی امضا کردند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، یک فضانورد اماراتی برای اولین بار به صورت طولانی مدت به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) خواهد رفت.

شرکت Axiom Space در تاریخ 29 آوریل (9 اردیبهشت) اعلام کرد که قراردادی را با مرکز فضایی محمد بن راشد (MBRSC) به منظور ارسال فضانورد اماراتی به مأموریت SpaceX امضا کرده است. این مأموریت احتمالا در سال 2023 اجرا می‌شود.

SpaceX اولین ماموریت فضانوردان اماراتی نیست

یک فضانورد اماراتی در گذشته به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفته است. هزا المنصوری (Hazza Al Mansoori) در پاییز 2019 با فضاپیمای روسی سایوز به ایستگاه فضایی سفر کرده و به مدت 8 روز در آنجا زندگی کرده است.

ماموریت SpaceX از برخی جهات با ماموریت‌های قبلی متفاوت است. انتظار می‌رود Crew-6 یک ماموریت تمام‌مدت ایستگاه فضایی بین‌المللی باشد و حدود شش ماه به طول بیانجامد.

فضانورد اماراتی در ماموریت SpaceX به ایستگاه فضایی می‌رود

نظر مدیرعامل Axiom Space درباره اعزام فضانورد اماراتی

مایکل سافردینی، رئیس و مدیرعامل Axiom Space، امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «Axiom Space مفتخر است که فرصت پرواز را برای یک فضانورد اماراتی از مرکز MBRSC فراهم کرده است.» این اولین ماموزیت بلند‌مدت MBRSC در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد بود.

صندلی این پرواز برای فروش به Axiom تعلق داشت. علت این رخداد مبادلاتی بود که شرکت Axiom با NASA انجام داده‌ بودند. آژانس آن را با یک صندلی خریداری شده توسط Axiom در سایوز معاوضه نمود.

این صندلی توسط فضانورد ناسا به نام Mark Vande Hei مورد استفاده قرار گرفت. مارک در 30 مارس پس از اقامت 355 روزه در ایستگاه فضایی بین‌المللی به خانه بازگشت.

نمایندگان Axiom در ادامه بیانیه به این نکته اشاره کردند که به دلیل برابری ارزش صندلی‌ها، در آینده هیچ مبادله مالی بین ناسا و Axiom در زمینه با پرواز فضانوردان وجود نخواهد داشت. توافق Axiom با MBRSC بین این شرکت و آژانس فضایی امارات حاصل شده، البته شرایط این توافق اعلام نشده است.

هدف نهایی Axiom Space چیست؟

Axiom Space قصد دارد ایستگاه فضایی خود را در مدار پایینی زمین جمع‌آوری و راه‌اندازی کند. علاوه بر این موارد، Axiom Space پروازهای خدمه به ایستگاه فضایی بین‌المللی را نیز سازماندهی می‌کند.

Axiom اولین ماموریت فضانوردی کاملا خصوصی را به آزمایشگاه مداری فرستاده است. این مامویت که Ax-1 نام دارد در تاریخ 8 آوریل اجرا و در دوشنبه هفته گذشته (25 آوریل) به زمین بازگشت.

Crew-6 ششمین ماموریت عملیاتی فضانوردی خواهد بود که اسپیس ایکس برای ناسا به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می‌کند.

این ماموریت چهار نفره توسط استفن بوون فضانورد ناسا فرماندهی خواهد شد و وارن هوبرگ به عنوان خلبان حضور خواهد داشت. هویت دو خدمه دیگر، از جمله فضانورد اماراتی همچنان فاش نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اعزام فضانورد اماراتی به ایستگاه فضایی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: space

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر