;
coinex

دولت بایدن وارد پرونده انحصارگری اپلیکیشن های iOS می‌شود

دولت آمریکا از موانعی که نسخه iOS ایجاد می‌کند و این مسئله موجب محدودیت کاربران می‌شود، انتقاد تندی کرد. با این خبر همراه ما باشید تا با جزئیات پرونده انحصارگری اپلیکیشن های iOS آشنا شویم.

مدتی است که موضوع انحصارطلبی و محدودیت‌های شرکت اپل، بیش از گذشته مورد توجه واقع شده است. پیش‌تر، توسعه دهندگان برنامه‌ها و قانون‌گذاران انتقاد تندی از شرکت اپل کرده بودند، اما به دلیل مثمر ثمر واقع نشدن این انتقادات، رئیس جمهور آمریکا از موانع iOS شاکی شده و پای او نیز به این ماجرا کشیده شد. دولت آمریکا می‌گوید موانعی که iOS برای کاربران ایجاد می‌کند، موجب محدودسازی کاربران در دسترسی به سایر فروشگاه‌ها می‌شود.

پرونده انحصارگری اپلیکیشن های iOS

تحقیقاتی توسط اداره ملی ارتباطات و اطلاعات آمریکا (NTIA)، در مورد اکوسیستم‌های اپلیکیشن موبایل شروع شده که طبق گزارشات دریافتی، این‌گونه برآورد می‌شود که اپل در راس هدف این تحقیقات قرار دارد. NTIA به نمایندگی از وزارت بازرگانی ایالات متحده، نظرات خود را در مورد رقابت در اکوسیستم اپلیکیشن‌های تلفن همراه درخواست کرد. عامل اصلی این تحقیقات و گزارشات، یک دستور در مورد ترویج رقابت‌ها در اقتصاد آمریکاست که از سال گذشته بیان شده است. هدف اصلی این تحقیقات، ارائه دادن توصیه‌هایی برای بهبود در روند رقابت، کاهش دادن موانع ورود و هم‌چنین سود بردن حداکثری کاربران است.

پرونده انحصارگری اپلیکیشن های iOS

رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن این‌گونه بیان کرده است که قسمت فناوری اطلاعاتی آمریکا، به عنوان عامل اصلی، موجب رشد این کشور بوده است، اما امروزه تعدادی از سیستم عامل‌های موجود از قدرت خود استفاده کرده‌اند تا بتوانند سود انحصاری و اطلاعات شخصی کسب کنند. همین این امر زمینه سوء استفاده را فراهم کرده است.

به همین رو، سیستم عامل اپل دارای امتیازات منحصر به فردی است که مانعی برای توسعه دهندگان و کاربران از برنامه‌های وب ایجاد می‌کند. علاوه بر آن اپل اجازه نمی‌دهد کاربران از فروشگاه‌های دیگر و برنامه‌های جانبی دیگری نیز استفاده کنند.

علاوه بر ایالات متحده که وضعیت iOS را دنبال می‌کند، بریتانیا، ژاپن، کره جنوبی و اتحادیه اروپا نیز از جمله مخالفان سیاست‌های اپل در iOS هستند. همه این دولت‌ها، به دنبال وجود امکان بارگذاری جانبی برنامه‌ها و قابلیت همکاری اپلیکیشن‌ها توسط اپل هستند.

تغییر بخوانید:

نظر شما در مورد پرونده انحصارگری اپلیکیشن های iOS چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر