coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین انیمیشن های دیزنی 2024 ؛ معرفی عناوین جذاب و جدید امسال

در این نوشتار به معرفی بهترین انیمیشن های دیزنی 2024 می‌پردازیم. اگر شما هم از طرفداران دنیای انیمیشن، این دنیای بی‌انتهای خلاقیت هستید، با ما همراه شوید.

انیمیشن‌ها داستان‌های زیبا و جذاب دارند و ما را به دنیاهایی خیالی و خارق‌العاده می‌برند و با روایت انواع قصه‌های ماجراجویانه و افسانه‌های شگفت‌انگیز ما را برای مدتی سرگرم می‌کنند. دیزنی یکی از پرطرفدارترین کمپانی‌های تولید انیمیشن است که امسال هم آثار متعددی را منتشر می‌کند.

اگر از علاقه‌مندان پویانمایی‌های جدید هستید و کنجکاوید بدانید که امسال در دنیای انیمیشن های 2024 چه خبر است، این نوشتار به شما کمک می‌کند از میان برترین انیمیشن های سال و بهترین کارتون های دیزنی انیمیشن مورد علاقه‌ی خود را برای تماشا انتخاب کنید.


ادامه مطلب در پایین

بیشتر بخوانید:


بهترین انیمیشن های دیزنی 2024

در دنیای امروز، جذابیت ژانر انیمیشن پیشرفت چشمگیری داشته و حالا دیگر مخاطبان آن فقط کودکان نیستند و می‌توان گفت بیشتر اعضای خانواده به تماشای انیمیشن‌های جذاب علاقه دارند. در سال 2024 انیمیشن‌های جذاب بسیاری منتشر شده و به نظر می‌رسد از سال‌های درخشان انیمیشن‌ها باشد.

بهترین انیمیشن های دیزنی 2024
بهترین انیمیشن های دیزنی 2024

امروزه دیزنی از محبوب‌ترین کمپانی‌های سازنده انواع فیلم‌ها و انیمیشن‌های ماجراجویی، اکشن، عاشقانه، ابرقهرمانی و علمی تخیلی است. کمپانی دیزنی به عنوان شرکتی با توان تولید فیلم‌ها و انیمیشن‌های آموزنده شناخته می‌شود و این روند در سال 2024 نیز ادامه خواهد داشت. در ادامه به معرفی بهترین انیمیشن های دیزنی 2024 می‌پردازیم.

موانا ۲ (Moana 2)

برترین انیمیشن های سال
معرفی بهترین انیمیشن های 2024
  • تاریخ‌ انتشار: ۲۷ نوامبر ۲۰۲۴
  • ژانر: ماجراجویی فانتزی موزیکال
  • کارگردان: دیو دریک جونیور
  • تهیه‌کننده: اوسنات شورر
  • صداپیشگان: آلیئی کراوالیو، دوئین جانسون

Moana 2 دومین قسمت از مجموعه موانا و دنباله‌ای بر موانا (۲۰۱۶) به‌شمار می‌رود. این فیلم به کارگردانی دیو دریک جونیور ساخته شده و نخستین تجربه‌ی کارگردانی بلند او است.

مارک مانسینا و اوپتایا فوآی، آهنگسازان و ترانه‌سراهای فیلم نخست، برای آهنگسازی و نوشتن ترانه‌ این فیلم که در لیست بهترین انیمیشن های 2024 قرار گرفته، بازگشتند؛ درحالی‌که ابیگیل بارلو و امیلی بییر جایگزین لین-منوئل میرندا به عنوان ترانه‌سرا شدند.

گفتنی است توسعه موانا ۲ نخست در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان مجموعه‌ای تلویزیونی برای دیزنی پلاس آغاز شد، تا اینکه در فوریه‌ی ۲۰۲۴ برای تبدیل به دنباله‌ای سینمایی تجدید نظر شد. تأیید شد که شورر به‌عنوان تهیه‌کننده، در کنار هنرمند داستان، یعنی دریک که اکنون کارگردان است، بازمی‌گردد.

در خلاصه داستان موانا که در فهرست بهترین کارتون های 2024 قرار دارد، آمده است: «موانا پس از دریافت تماس غیرمنتظره‌ای از نیاکان راه‌یاب خود، به دریاهای دور از اقیانوسیه و آب‌های خطرناکِ گمشده سفر می‌کند تا ماجراجویی متفاوت از گذشته را انجام دهند.»

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2024

بهترین فیلم های کره ای 2024

درون و بیرون ۲ (Inside Out 2)

 معرفی بهترین انیمیشن های 2024
بهترین کارتون های دیزنی
  • تاریخ‌های انتشار: ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ (25 خرداد 1403)
  • ژانر: ماجراجویی، کمدی
  • کارگردان: کلسی مان
  • تهیه‌کننده: مارک نیلسن
  • نویسنده: مگ لفاوه
  • صداپیشگان: ایمی پولر، فیلیس اسمیت، لوئیس بلک، تونی هیل، لایزا لاپیرا، مایا هاک

یکی از بهترین کارتون های 2024 ، انیمیشن در حال ساخت Inside Out 2  است که در ژانر داستان بلوغ توسط استودیوی پیکسار تولید می‌شود. این انیمیشن توسط والت دیزنی پیکچرز در ژوئن ۲۰۲۴ منتشر می‌شود.

قسمت اول انیمیشن درون و بیرون در سال 2015 منتشر شد و فروش خوبی در گیشه داشت. پیتر دبروژ، منتقد سینما درباره‌ی انیمیشن درون و بیرون 1 نوشته بود: «درون بیرون» را کنار می‌زند و فراتر از پرده‌ی نقره‌ای می‌رود تا به چیزی تبدیل شود که مخاطبان تا آخر عمر با خود به خاطر خواهند داشت. او این فیلم را استعاره‌ای زیبا و نمادین بصری برای درک احساسات و همدلی با دیگران نامید.»

در مجموع Inside Out توانست امتیازات بالایی از منتقدان دریافت کند و توجه علاقه‌مندان انیمیشن را به خود جلب کند؛ با وجود چنین موفقیتی، ساخت دنباله‌ای برای آن چندان دور از ذهن نبود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارول 2024

بهترین انیمه های 2024

موفاسا: شیر شاه (Mufasa: The Lion King)

بهترین انیمیشن های دیزنی 2024
بهترین انیمیشن های جدید دیزنی
  • تاریخ‌ انتشار: ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴
  • ژانر:  درام موزیکال
  • کارگردان: بری جنکینز
  • تهیه‌کننده: آدل رومانسکی، مارک سریک
  • نویسنده: جف نیثنسن بر پایه شیرشاه دیزنی اثر ایرنه مکی، جاناتان رابرتز، لیندا وولورتون
  • صداپیشگان: آرون پیر، کلوین هریسون جونیور، ست روگن، بیلی ایکنر، جان کانی

معرفی بهترین انیمیشن های 2024 را با انیمیشن Mufasa: The Lion King ادامه می‌دهیم. این انیمیشن که به سبک پویانمایی رایانه‌ای فوتورئالیسمی ساخته شده، پیش‌درآمدی بر شیرشاه (۱۹۹۴) است و بی‌شک یکی از برترین انیمیشن های سال و بهترین تولیدات شرکت والت دیزنی پیکچرز و پاستل پروداکشنز خواهد بود.

ست روگن، بیلی ایکنر و جان کانی نقش‌های شخصیتی خود را از بازسازی دوباره بازی می‌کنند و آرون پیر و کلوین هریسون جونیور که به ترتیب صداپیشگی نسخه‌های جوانی موفاسا و اسکار را بر عهده دارند، به آن‌ها پیوستند.

گفتنی است ساخت پیش‌درآمدی برای پویانمایی شیرشاه در سپتامبر ۲۰۲۰ تأیید شد. جنکینز کارگردانی آن را عهده‌دار شد و جف نیثنسن پیش‌نویس فیلمنامه را به پایان رساند. پیر و هریسون جونیور به عنوان صداپیشگان در اوت ۲۰۲۱ معرفی شدند. عنوان رسمی این انیمیشن نیز در سپتامبر ۲۰۲۲ اعلام شد. همچنین هانس زیمر، فارل ویلیامز و نیکولاس بریتل، موسیقی موفاسا: شیر شاه را ساختند.

فیلم Mufasa: The Lion King از بهترین انیمیشن های جدید دیزنی است که در ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ توسط والت دیزنی استودیو موشن پیکچرز در سینماها اکران می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2024

ترسناک ترین فیلم های 2024

لیلو و استیچ (Lilo & Stitch)

بهترین کارتون های دیزنی
بهترین کارتون های 2024
  • تاریخ انتشار: سال 2024
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی
  • کارگردان: دین فلیشر کمپ
  • نویسندگان: کریس ککانیوکالانی برایت، دین دبلوا، کریس سندرز
  • صداپیشگان: تیا کرره، بیلی مگنوسن، زاک گالیفیاناکیس

لیلو و استیچ یکی از بهترین فیلم های دیزنی 2024 است که تجربه‌ای خاص و هیجان‌انگیز را ارائه می‌کند. این فیلم داستان دوستی نامتعارف بین یک دختر کوچک به نام لیلو و استیچ، یک موجود فضایی شیطانی را بازگو می‌کند. در این فیلم بازیگرانی چون تیا کرره، بیلی مگنوس و راک گالیفیاناکیس به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این انیمیشن که شاید به بهترین فیلم دیزنی 2024 تبدیل شود، بازسازی زنده‌ای از انیمیشن محبوب و کلاسیک دیزنی است و داستانی خاص و جذاب دارد. در این داستان، مخاطبان با لیلو که یک دختربچه ساکن هاوایی است و استیچ به عنوان موجودی فرازمینی آشنا می‌شوند.

نویسندگان با استعداد این انیمیشن، هر کدام دارای تجربیات و سبک‌های مختلفی در نویسندگی فیلم هستند که به غنای این پروژه کمک می‌کند. کریس ککانیوکالانی برایت به عنوان یک نویسنده با ریشه‌های فرهنگی قوی، می‌تواند نگاه عمیق و اصیل به داستان‌هایی داشته باشد که بر فرهنگ هاوایی تمرکز دارند. دین دبلوا که یکی از خالقان انیمیشن اصلی است، با داشتن درک عمیق از دنیا و احساسات شخصیت‌های اصلی، توانایی دارد تا جوهره داستان را در این نسخه‌ی جدید نیز زنده نگه‌دارد. و کریس سندرز که یکی از خالقان انیمیشن اصلی بوده و علاوه بر آن، صداپیشه‌ی شخصیت استیچ است، با دانش خود از دنیای انیمیشن می‌تواند به این نسخه جدید بُعدی تازه و هیجان‌انگیز ببخشد.

‌دین فلایشر کمپ کارگردان Lilo & Stitch، یک چهره خلاق و نوظهور در صنعت فیلم است. او به خاطر سبک منحصربه‌فرد و توانایی خود در خلق داستان‌های جذاب و معنادار شناخته می‌شود. فلایشر کمپ توانسته است با استفاده از تجربیات خود در زمینه‌های مختلف هنری، از جمله کارگردانی و نویسندگی، آثاری متمایز و خاطره‌انگیز بسازد. وی بیشتر به خاطر توجه دقیق به جزئیات و تمرکز بر شخصیت‌پردازی عمیق در آثارش مورد ستایش تماشاگران و منتقدان قرار گرفته است. حال باید منتظر ماند و دید که لیلو و استیچ، تازه‌ترین اثر او چقدر موفق خواهد بود.

سوالات متداول

بهترین انیمیشن های دیزنی 2024 کدام‌اند؟

موفاسا: شیر شاه (Mufasa: The Lion King) و درون و بیرون ۲ (Inside Out 2) از بهترین انیمیشن های دیزنی 2024 هستند.

انیمیشن های کمدی دیزنی در سال 2024 کدامند؟

درون و بیرون ۲ (Inside Out 2) و لیلو و استیچ (Lilo & Stitch) از انیمیشن های جدید دیزنی در ژانر کمدی هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بهترین بهترین انیمیشن های دیزنی 2024 چیست؟ آیا انیمیشن دیگری را می‌شناسید که در این لیست قرار بگیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر