;
coinex

اسنپدراگون 8 نسل 2 ؛ افشای مشخصات و شرکت سازنده

تمام خصوصیات اسنپدراگون 8 نسل 2 و شرکتی که این محصول را تولید کرده، آشکار شد. با این خبر همراه ما باشید تا با جزئیات اسنپدراگون 8 نسل 2 آشنا شویم.

مدت زیادی تا رونمایی اسنپدراگون 8 نسل 2 مانده است، اما مشخصات آن را در این خبر مرور خواهیم کرد. این تراشه با همان فناوری ساخت 4 نانومتری با شماره پردازنده SM8550، به مرحله تولید خواهد رسید.

اسنپدراگون 8 نسل 2

بسیاری از گوشی‌های پرچمدار و رده‌بالایی که در چند ماهه اخیر راه‌اندازی شدند، از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 برخوردار هستند؛ اما تولید حرارت بیش از حد این چیپست، کاربران را دچار مشکل کرده است. کاربران امید دارند که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس عملکرد بهتری نسبت به تراشه نسل 1 داشته باشد. با آن‌که هنوز مدت زمان زیادی تا رونمایی پرچم‌دار آینده کوالکام یعنی تراشه Snapdragon 8 Gen 2 باقی مانده، اما مشخصات آن آشکار شده است.

اسنپدراگون 8 نسل 2

در مورد این تراشه، اولین چیزی که توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، این است که کوالکام هرگز قصد ندارد لیتوگرافی تراشه آینده خود را تغییر دهد. این تراشه نیز با فناوری ساخت 4 نانومتری به مرحله تولید خواهد رسید.

طبق افشاگری Digital chat station، قرار است این تراشه به هسته‌های ۴+۳+۱ مجهز شود. می‌توان ادعا کرد که این تراشه دارای یک هسته بسیار قدرتمند Cortex-x خواهد بود و این هسته قدرتمند، نشان‌دهنده وجود سه عدد هسته قدرتمند بالا رده و چهار هسته کم‌ مصرف است.

مشخصات و زمان رونمایی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 دارای مودم 5G اسپندراگون x70 است که این مودم دارای سرعت دانلود 10Gbps خواهد بود. تراشه Snapdragon 8 Gen 2، در قسمت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نیز عملکرد بهتری خواهد داشت. این پردازنده که به احتمال زیاد در اواخر سال میلادی جاری معرفی شود، دارای شماره پردازنده SM8550 خواهد بود.

مهم‌ترین تفاوت این تراشه با مدل فعلی این است که این تراشه، توسط کمپانی تایوانی TMSC تولید خواهد شد.

این تراشه که قرار بود در ماه می سال 2022 معرفی و رونمایی شود، متاسفانه با تاخیر مواجه شد و احتمالا نیمه دوم سال 2022 معرفی خواهد شد. طبق ادعا و اظهارات وب سایت GizChina، تنها دلیل تاخیر رونمایی این تراشه، وجود شیوع دوباره ویروس کرونا در چین و قرنطینه سراسری این کشور است.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی مبنی بر تاریخ دقیق این رونمایی توسط شرکت تولیدکننده وجود ندارد، اما با توجه به رونمایی و عرضه زد فلیپ و زد فولد 4 در ماه آگوست، انتظار می‎‌رود که این تراشه قبل از رونمایی آن‌ها، عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اسنپدراگون 8 نسل 2 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر