;
coinex

دولت آمریکا به اقشار کم درآمد یارانه اینترنت می‌دهد

ماجرای یارانه اینترنت در آمریکا را می‌دانید؟ طبق اعلام دولت بایدن، 20 شرکت ارائه دهنده اینترنت، موافقت خود را برای عرضه اینترنت به خانوارهای کم درآمد، اعلام کردند. با این خبر همراه ما باشید تا جزئیات آن را مرور کنیم.

طبق گزارش وال استریت، رییس جمهور آمریکا و معاون اول رییس جمهور قرار بود، روز دوشنبه 9 می، پیرامون یارانه 30 دلاری با مدیرانی که در بخش تلکام هستند، اعضای کنگره و افراد دیگر، جلسه‌ حضوری داشته باشند.

دولت آمریکا قصد دارد، اینترنت ارزان قیمت با سرعت بالا را برای قشر کم درآمد فراهم کند. اجرای این طرح با یک مانع بزرگ روبرو خواهد بود. افرادی که واقعا به این اینترنت یارانه‌ای نیازمند هستند، به دلیل عدم دسترسی به اینترنت، امکان ثبت نام در طرح مذکور را ندارند!

یارانه اینترنت در آمریکا

طبق بیانیه‌های مقامات ارشد، 20 شرکت‌ ارائه دهنده اینترنت، که بیش از 80 درصد از اینترنت مردم آمریکا را تامین می‌کنند، متعهد به فراهم کردن اینترنت پرسرعت و ارزان قیمت، فقط با پرداخت ماهانه 30 دلار شده‌اند.

یارانه اینترنت در آمریکا

از جمله شرکت‌هایی که در این طرح مشارکت دارند، عبارتنداز:

  • AT&T
  • کامکست و خدمت فیوس (Fios) از ورایزن
  • ارائه‌دهندگان دیگری مثل کاکس (Cox Communications
  • کارتر (Charter Communications)
  • فرانتیر (Frontier Communications)
  • ارائه‌دهندگان منطقه‌ای مثل اداره انرژی جکسون (Jackson Energy Athority) از ایالت تنسی
  • شرکت کامپوریوم (Comporium) در کارولینا
  • ورمونت تلفن (Vermont Telephone)

رئیس جمهور آمریکا همواره بهره‌مندی از خدمات پهنای باند را جزو ضروریات تلقی کرده است. بایدن در سخنان خود، به افرادی اشاره کرد که در دوران شیوع بیماری کرونا، برای بهره‌مندی از اینترنت، مجبور بودند روزشان را در پارکینگ فست فودها بگذارنند.

برای تقویت پهنای باند آمریکا، بودجه 65 میلیارد دلاری، اختصاص داده شده است. طرح جدید، بخشی از این بودجه و زیرمجموعه‌ای از یک بودجه یک هزار میلیاردی خواهد بود که از سال 2021، با تصویب کنگره به یک قانون تبدیل شد.

بودجه پهنای باند، عمدتا با هدف پیشبرد پروژه‌های فیبر نوری تعیین شده است، اما 14 میلیارد از این بودجه، به یارانه طرح اتصال ارزان (Affordable Connectivity Program)، اختصاص یافت تا هزینه‌های اینترنت مردم کم درآمد، کاهش پیدا کند.

طبق بیانیه کمیسیون ارتباطات فدرال، 11.5 میلیون خانوار، ثبت نام خود را در این طرح انجام داده‌اند. طرح یارانه اینترنت، فقط شامل خانوارهای کم درآمد، خانوارهای تحت پوشش Medicade، خانوارهای تحت پوشش دریافت مکمل غذایی و همچنین مشمولان طرح Federal poll، می‌شود. در حدود 48 میلیارد خانوار آمریکا مشمول این طرح هستند و دولت آمریکا به دنبال ثبت نام این افراد است.

دولت آمریکا برای اجرای طرح یارانه، قصد راه‌اندازی وب‌سایتی با نام «Getinternet.gov» را دارد. در اجرای این طرح، آژانس‌های دولتی و دولت‌های ایالتی و شهری و … نیز مشارکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد یارانه اینترنت در آمریکا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر