;
coinex

واقعا 5 درصد کاربران توییتر ربات‌ هستند؟

طبق ادعای توییتر، حساب‌های اسپم که همان حساب‌های جعلی از آن‌ها یاد می‌شود، کم‌تر از ۵ درصد کاربران را در این شبکه اجتماعی تشکیل می‌دهند. این در حالی است که محققان می‌گویند این شرکت درباره حساب‌های جعلی خود از سال ۲۰۱۳ سرپوشی و کوچکنمایی می‌کند و حتی ممکن است آمار واقعی، سه برابر باشد.  با این خبر همراه ما باشید تا درباره موضوع حساب های جعلی در توییتر بیشتر بدانیم.

احتمال این که حساب های جعلی در توییتر ، بر قرارداد خرید ۴۴ میلیاردی ایلان ماسک تاثیر بگذارد، وجود دارد. روز جمعه ایلان ماسک خبر «توقف موقت» خرید توییتر را اعلام کرد و خواستار اطلاعات بیشتر درباره این حساب‌ها شد. شاید این یک تاکتیک ایلان ماسک در خرید نهایی باشد اما محققان و کارکنان فعلی شرکت توییتر ادعا می‌کنند که بر اساس هیچ معیاری نمی‌توان این حساب‌ها را شناسایی کرد.

حساب های جعلی در توییتر

شرکت توییتر روز جمعه ۲ مه در گزارشی اعلام کرد که حساب‌های جعلی توییتر، کم‌تر از ۵ درصد در میان ۲۲۹ میلیون کاربر است، اما هیچ توضیحی بر مبنای چگونگی این آمار ارائه نداده است.

حساب های جعلی در توییتر

با این‌ وجود، طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، محققان برآورد کردند که در حدود ۹ تا ۱۵ درصد کاربران، جزو حساب‌های غلط یا اسپم هستند.

مدیر عامل شرکت سیابرا، از طریق یادگیری ماشینی، توانسته است حساب‌های جعلی را شناسایی کند. او ادعا می‌کند که آمار ارائه شده، بسیار پایین است و در حدود ۱۳.۷ درصد از کاربران توییتر، جعلی و اسپم هستند.

طبق قوانین توییتر، وجودِ حساب‌های اسپم و غلط ممنوع است و هیچ‌کس حق این کار را ندارد و در صورت مشاهده، این حساب‌ها مسدود خواهند شد.

در سال ۲۰۱۸ شرکت توییتر، شرکتی با نام «اسمیت» را به مالکیت خود درآورد که وظیفه این شرکت، جلوگیری از ایجاد اسپم و حفظ امنیت کاربران است. توییتر تمام حساب‌های مشکوک و اسپم را حذف کرد و در جولای ۲۰۱۸ نزدیک به یک میلیون کاربر خود را از دست داد و به همین دلیل سهام این شرکت سقوط کرد.

ماجرای حساب های جعلی در توییتر

فیلیپو منکزر طبق مشاهدات خود از شبکه اجتماعی ایندیانا، این‌کونه بیان می‌کند که شرکت توییتر در از بین بردن حساب‌های اسپم و غلط به طور جدی مصمم است، اما شناسایی آن‌ها بسیار مشکل خواهد بود. منکرز عقیده دارد که چون ربات‌ها به دست انسان‌ها هدایت می‌شوند، چگونگی تشخیص جعلی بودن آن‌ها، به مراتب پیچیده‌تر است.

همچنین از نظر منابع معتبر دیگر هم، شناسایی حساب‌های اسپم، بسیار مشکل به شمار می‌آید و اکثر کارکنان این شرکت هیچ درک کاملی از این موضوع ندارند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد حساب های جعلی در توییتر چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر