;
coinex

بهترین مینی لپ تاپ های 2022 [قیمت و مشخصات فنی]

اخیراً مینی لپ‌تاپ‌ها طرفداران زیادی را از آن خود کرده‌اند. اگر شما هم قصد دارید در این حوزه اطلاعاتی کسب کنید، می‌توانید با بهترین مینی لپ تاپ های 2022 همراه ما باشید.

بهترین مینی لپ تاپ های 2022 شامل محصولات جذابی می‌شوند که طرفداران بسیار زیادی در بازار دارند. با پیشرفت علم و تکنولوژی، دنیای لپ‌تاپ‌ها نیز به‌کلی تغییر کرده است. شاید برخی از افراد گمان کنند که این مینی لپ‌تاپ‌ها قابلیت‌های کمتری نسبت به لپ‌تاپ‌ها دارند. درحالی‌که این‌گونه نبوده و بسیاری از مینی لپ‌تاپ‌های موجود در بازار قدرت فراوانی دارند و شما می‌توانید برای کارهای متفاوت از آ‌ن‌ها استفاده کنید. اگر شما هم قصد خرید یک مینی لپ‌تاپ باکیفیت دارید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی بفرمایید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید برندهای بسیار مشهور اخیراً دست به تولید مینی لپ‌تاپ‌های جذابی زدند. ازآنجاکه این دستگاه‌ها وزن کمی دارند و همچنین فضای کمتری نیز اشغال می‌کنند، به شما این امکان را می‌دهند که آن‌ها را به‌راحتی به هرجایی که خواستید ببرید. حمل‌ونقل آسان و اشغال فضای کمتر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مینی لپ‌تاپ‌ها به شمار می‌رود. به همین دلیل هم این دستگاه‌ها طرفداران زیادی از آن خود کردند.

شما با استفاده از یک مینی لپ‌تاپ، می‌توانید از تمام قابلیت‌هایی که از یک لپ‌تاپ کامل انتظار دارید را دریافت نمایید. تنها تفاوت این دستگاه‌ها با لپ‌تاپ‌ها، اندازه کوچک‌تر آن‌هاست. اگر شما نیز به این دستگاه‌ها علاقه دارید و می‌خواهید یک مینی لپ‌تاپ با قابلیت‌های زیاد بخرید، به این مطلب توجه فرمایید. ما در این نوشتار از تکراتو، برخی از باکیفیت‌ترین و بهترین مینی لپ تاپ های 2022 که اخیراً در بازار رایج هستند را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. کمی وقت گذشته و بهترین مورد انتخاب کنید.

بهترین مینی لپ تاپ های 2022

با پیشرفت علم و فناوری، امروزه لپ‌تاپ‌ها نازک‌تر، کوچک‌تر، سبک‌تر و قدرتمندتر از زمان‌های دیگر هستند. به بیان دیگر، همه این دستگاه‌ها از نظر شکل و اندازه با یکدیگر تفاوت دارند و شما می‌توانید نمونه‌های مختلفی از آن‌ها را در بازار مشاهده کنید. با این‌که در عصر حاضر اکثر لپ‌تاپ‌ها دارای نمایشگر ۱۷ اینچی هستند، برخی از لپ‌تاپ‌ها با نمایشگر ۱۳ اینچ را نیز پیدا کنید. همان طور که انتظار می‌رود، این لپ‌تاپ‌ها وزن کمتری دارند و قابلیت حمل نیز از جمله مزیت‌های آن‌ها به شمار می‌رود.

بهترین مینی لپ تاپ های 2022

اگر می‌خواهید با این دستگاه‌ها بیشتر آشنا شوید، می‌توانید نگاهی به لیست بهترین مینی لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۰ بیاندازید. ما کاملاً در اینترنت و بازار جست‌وجو کردیم و قوی‌ترین و قابل‌حمل‌ترین لپ‌تاپ‌هایی که شما می‌توانید خریداری کنید را در این لیست آورده‌ایم.

شما می‌توانید بسته به بودجه، نیاز و انتظارات خود یک مینی لپ‌تاپ خریداری کنید و آن را به هرجایی که خواستید انتقال دهید. البته توجه داشته باشید که برای داشتن یک خرید خوب، شما باید تمام نیازهای خود را در نظر بگیرید و به عوامل مهمی توجه داشته باشید. در ادامه، این عوامل را بررسی می‌کنیم.

برای خرید یک لپ‌تاپ باید چه عواملی را در نظر بگیریم؟

همان طور که گفتیم، شما برای شناختن و خرید بهترین مینی لپ تاپ های 2022 باید عوامل متفاوتی را در نظر بگیرید. برای مثال، لپ‌تاپ مناسب برای یک دانشجو با یک مهندس کاملاً متفاوت است. از سوی دیگر، اگر شما لپ‌تاپ را برای کارهای گرافیکی می‌خواهید هم باید به نکات دیگری توجه داشته باشید. توجه به این عوامل می‌تواند به شما کمک کند که تا سال‌های آینده نیز از لپ‌تاپ کنونی خود استفاده کنید. پس بادقت به این موارد توجه کرده و بسته به نیاز خود، بهترین لپ‌تاپ را خریداری نمایید.

بهترین مینی لپ تاپ های 2022

پردازنده (CPU)

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسائل مربوط به یک لپ‌تاپ، پردازنده آن است. هرچه پردازنده لپ‌تاپ شما جدیدتر باشد، قدرت لپ‌تاپ شما نیز افزایش یافته و در نتیجه، شما عملکرد بهتری از آن مشاهده خواهید کرد. پیشنهاد می‌کنیم که مینی لپ‌تاپ با پردازنده سری Core اینتل را انتخاب کنید. زیرا این سری نسبت به نسخه اولیه Celeron قابلیت‌های بیشتری دارد. اگر پردازنده لپ‌تاپ شما مناسب باشد، می‌توانید برای کارهای متفاوتی از آن‌ها استفاده کرده و شاهد سرعت و عملکرد عالی مینی لپ‌تاپ خود باشید.

عمر باتری

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید لپ‌تاپ باید به آن توجه کنید، عمر باتری آن است. ازآنجاکه مینی لپ‌تاپ‌ها اندازه کوچکی دارند، نسبت به لپ‌تاپ‌هایی با سایز بزرگ عمر باتری کمتری ارائه می‌دهند. همان طور که می‌دانید، عمر باتری تأثیر قابل‌توجهی در عملکرد یک لپ‌تاپ دارد.

ممکن است شما در جایی به برق دسترسی نداشته باشید و به همین دلیل بهتر است لپ‌تاپی انتخاب کنید که باتری خوبی داشته باشد. این موضوع برای بهترین مینی لپ تاپ های 2022 نیز صدق می‌کند. اگر می‌خواهید از لپ‌تاپ خود بهترین استفاده را ببرید، مطمئن شوید که آن حداقل ۸ ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین مینی لپ تاپ های 2022

فضای ذخیره

حافظه نیز تأثیر بسزایی در انتخاب یک مینی لپ‌تاپ خوب دارد. همان طور که می‌دانید، تمام داده‌های لپ‌تاپ ازجمله سیستم‌عامل، بازی‌ها، اسناد، موسیقی، فیلم‌ها و تمام داده‌های اضافی دستگاه را در خود ذخیره می‌کند. بهتر است که دستگاه شما حداقل ۶۴ گیگابایت حافظه داشته باشد. درحالی‌که رم دستگاه حافظه کوتاه‌مدت است، هارددیسک لپ‌تاپ حافظه بلندمدت آن محسوب می‌شود که شما می‌توانید تا همیشه از آن‌ها نگهداری کنید.

علاوه بر حافظه، رم دستگاه هم باید قابل‌قبول باشد تا بتوانید از عملکرد خوبی برخوردار شوید. اگر رم دستگاه شما خوب باشد، شما می‌توانید چندین برنامه را به طور هم‌زمان باز کرده و از آن‌ها استفاده نمایید. اگر لپ‌تاپ خود را برای کارهای پیشرفته می‌خواهید، بهتر است که رم آن 8 گیگابایت باشد؛ اما رم ۴ گیگابایت نیست هم قابل‌قبول بوده و شما می‌توانید کارهای روزمره را با استفاده از آن انجام دهید.

نمایشگر

اگر به دنبال یک مینی لپ‌تاپ خوب  هستید، پس احتمالاً نمایشگر آن باید برای شما مهم باشد. با استفاده از یک نمایشگر عالی با وضوح Full HD، شما می‌توانید تصاویر و ویدئوها را با بالاترین مشاهده کنید. هرچه وضوح نمایشگر شما بالاتر باشد، جزئیات تصاویر هم بهتر نمایش داده می‌شود. به‌ویژه اگر مینی لپ‌تاپ خود را برای تماشای فیلم و سریال می‌خواهید، بهتر است به این موارد توجه داشته باشید.

بهترین مینی لپ تاپ های 2022

اتصال

برای انتخاب بهترین مینی لپ تاپ های 2022 شما باید به قابلیت اتصال آن‌ها نیز توجه داشته باشید. یک لپ‌تاپ خوب دارای قابلیت اتصال Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.0 است. این ویژگی‌ها عملکرد بهتری در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند. پس حتماً به آن‌ها توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین استفاده را از لپ‌تاپ ببرید.

بهترین مینی لپ‌تاپ‌های 2022 کدام‌اند؟

تا به اینجا شما ویژگی‌های یک مینی لپ‌تاپ خوب آشنا شدید. ما در اینجا، لیستی از بهترین مینی لپ‌تاپ‌های موجود در بازار را برای تمام قشرهای جامعه ارائه کرده‌ایم. این دستگاه‌ها از نظر پردازنده، باتری و کیفیت بسیار قوی هستند. شما می‌توانید از این لپ‌تاپ‌ها به‌جای تبلت نیز استفاده کنید و آن‌ها را به هرجایی که می‌خواهید با خود ببرید. پس ما را تا انتها همراهی کنید تا بهترین مینی لپ‌تاپ‌های سال جاری را بشناسید؛ سپس بهترین لپ‌تاپ متناسب با بودجه و نیاز خود را یافته و آن را خریداری نمایید.

مینی لپ‌تاپ L210 ایسوس

بهترین مینی لپ تاپ های 2022

  • پردازنده: اینتل Celeron N4020 (دو هسته‌ای)
  • نمایشگر: 11.6 اینچ HD
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه: 64 گیگابایت
  • عمر باتری: 10 ساعت

لپ‌تاپ L210 از شرکت ایسوس یک مینی لپ تاپ جدید است که به دلیل اندازه کوچک و مقرون‌به‌صرفه بودن آن، برای دانشجویان و دانش‌آموزان بسیار خوب به نظر می‌رسد. اگر شما هم یک دانشجو هستید و می‌خواهید لپ‌تاپ‌های بیشتری آشنا شوید، می‌توانید نگاهی به لیست بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی ۲۰۲۲ بیاندازید. این دستگاه دارای دو پورت USB و یک پورت برای کارت حافظه است. همچنین این دستگاه با صفحه‌نمایش 11.6 اینچی با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل، یکی از بهترین مینی لپ تاپ های ۲۰۲۲ به شمار می‌رود.

ازآنجاکه این دستگاه دارای یک لولای ۱۸۰ درجه است، شما می‌توانید آن را روی میز قرار داده و مطالب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. این لپ‌تاپ با رم 4 گیگابایتی و حافظه ۶۴ گیگابایتی، شاید بهترین رایانه ممکن نباشد، اما با وزن کمی که دارد می‌تواند در اغلب مواقع کاربردی باشد. همچنین باتری آن نیز بسیار خوب عمل می‌کند و شما می‌توانید تا ۱۰ ساعت از آن استفاده کنید.

مینی لپ‌تاپ IdeaPad 3 لنوو

بهترین مینی لپ تاپ های 2022

  • پردازنده: اینتل Celeron N4020 (دو هسته‌ای)
  • نمایشگر: 11 اینچ HD
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه: 64 گیگابایت
  • عمر باتری: 8 تا 10 ساعت

مینی لپ‌تاپ IdeaPad 3 لنوو هم یک مینی لپ تاپ جدید است که با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای در بازار عرضه می‌شود. پس اگر بودجه کمی در زمینه خرید لپ‌تاپ دارید، پیشنهاد ما این مورد است. شما می‌توانید با بودجه کمتر از ۲۰۰ دلار این لپ‌تاپ را خریداری نمایید. اگر می‌خواهید دستگاه‌های بیشتری را در این حوزه بشناسید، می‌توانید لیست بهترین لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت ۲۰۲۲ را مشاهده نمایید. این دستگاه قوی از بلندگوی پیشرفته‌ای پشتیبانی می‌کند و بدنه آن هم کوچکتر از یک کاغذ A4 است.

این نوت‌بوک جذاب برای کارهایی مانند وب‌گردی، پخش ویدئو و ویرایش اسناد گزینه بسیار خوبی است. باتوجه‌به قابلیت‌هایی که ذکر کردیم، مینی لپ‌تاپ IdeaPad 3 لنوو را می‌توان یکی از بهترین مینی لپ تاپ های 2022 به شمار آورد. تنها موردی که برخی از کاربران از آن شکایت کردند، عمر باتری آن بود که به طور میانگین تنها ۸ ساعت دوام می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون تومان

بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان

مینی لپ‌تاپ IdeaPad Duet لنوو

بهترین مینی لپ تاپ های 2022

  • پردازنده: MediaTek Helio P60T
  • نمایشگر: 10.1 اینچ با IPS
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه: 128 گیگابایت SSD
  • عمر باتری: 10 ساعت

مینی لپ‌تاپ IdeaPad Duet لنوو یک نوت‌بوک ارزانی است که شما می‌توانید به‌راحتی آن را خریداری نمایید. یکی از مهم‌ترین مزایای این مینی لپ‌تاپ، قابلیت جدا شدن صفحه‌کلید آن است. این بدان معنی است که شما می‌توانید با جدا کردن صفحه‌کلید، از آن به‌عنوان تبلت نیز استفاده کنید. نمایشگر 10.1 اینچی این دستگاه کاملاً شفاف و روشن بوده و شما می‌توانید به‌راحتی برای تماس‌های ویدئویی از آن استفاده کنید.

شاید این دستگاه پردازنده بسیار قدرتمندی نداشته باشد، اما برای وب‌گردی، استفاده از رسانه‌های اجتماعی، پاسخ دادن به ایمیل‌ها یا انجام کارهای ویرایشی به‌اندازه کافی سریع باشد. علاوه بر موارد ذکر شده، شما می‌توانید تا ۱۰ ساعت از این دستگاه استفاده کنید و نیازی به شارژ مجدد آن نداشته باشید. تنها عیب این دستگاه این است که تنها یک پورت USB-C دارد. کسانی که به دنبال یک نوت‌بوک ارزان‌قیمت هستند که بتواند به‌عنوان تبلت هم از آن استفاده کنند، مینی لپ‌تاپ IdeaPad Duet لنوو گزینه خوبی است.

مینی لپ‌تاپ Swift 3 ایسر

بهترین مینی لپ تاپ های 2022

  • پردازنده: AMD Ryzen 7 4000
  • نمایشگر: 14 اینچ Full HD
  • رم: 8 گیگابایت
  • حافظه: 512 گیگابایت eMMD
  • عمر باتری: 13 ساعت

مینی لپ‌تاپ Swift 3 ایسر را می‌توان بهترین مدل مینی لپ تاپ در بازار به شمار آورد. این دستگاه با عملکرد خوبی که به شما ارائه می‌دهد، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هم دارد و شما با پرداخت کمتر از 7۰۰ دلار می‌توانید از عملکرد خوب و قابلیت‌های فراوان آن بهره‌مند شوید. این مورد یکی از بهترین مینی لپ تاپ های 2022 به شمار می‌رود.

یکی از مهم‌ترین مزایای این دستگاه، عمر باتری آن است که شما می‌توانید بدون شارژ مجدد، ۱۳ ساعت از آن استفاده نمایید. به دلیل وجود حسگر اثر انگشت، طراحی زیبا و وزن سبک، این لپ‌تاپ طرفداران زیادی دارد. بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف مینی لپ‌تاپ Swift 3 ایسر این است که نمایش لمسی ندارد. اما بااین‌حال نیازی نیست شما نگران کثیف شدن اثر انگشت نمایشگر خود باشید.

اگر تمایل دارید که از قابلیت‌های این لپ‌تاپ با نمایشگر بهتری برخوردار شوید، مینی لپ تاپ ۱۳ اینچی HP Envy یک جایگزین عالی است که به شما امکان این را می‌دهد که از یک پردازنده قوی و حافظه عالی برخوردار شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان

بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان

مینی لپ‌تاپ Surface Go 3 مایکروسافت

بهترین مینی لپ تاپ های 2022

  • پردازنده: اینتل Pentium Gold 6500Y or نسل 10 Core i3
  • نمایشگر: 10.5 اینچ
  • رم: 4 / 8 گیگابایت
  • حافظه: 64 گیگابایت eMMD یا 128 گیگابایت SSD
  • عمر باتری: 6 ساعت

اگر به دنبال بهترین مینی لپ تاپ های 2022 هستید، مینی لپ‌تاپ Surface Go 3 مایکروسافت گزینه خوبی به نظر می‌رسد. این لپ تاپ 10.5 اینچی بسیار جمع‌وجور است و می‌تواند ویندوز ۱۱ را در اختیار شما قرار دهد. شما این امکان را دارید که با پرداخت ۴۰۰ دلار، از این لپ‌تاپ بهره‌مند شوید. قدرت این دستگاه نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های ذکرشده کمی بهتر به نظر می‌رسد و شما می‌توانید چندین برنامه را بدون کاهش سرعت، اجرا کنید.

اما به‌طورکلی، این دستگاه برای استفاده روزمره و کارهای سبک بهتر است و پیشنهاد می‌کنیم که برای پروژه‌های سنگین از آن استفاده نکنید. مینی لپ‌تاپ Surface Go 3 رایانه جمع‌وجور و همه‌کاره‌ای است که شما می‌توانید برای کار و حتی بازی از آن استفاده کنید. پس اگر به دنبال یک مینی لپ‌تاپ کاربردی، جمع‌وجور، مقرون‌به‌صرفه و شیک هستید، می‌توانید از این مورداستفاده کنید. اگر هم بازی‌های حرفه‌ای انجام می‌دهید‌، احتمالاً بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۲ برای شما مفید باشد.

مینی لپ‌تاپ Stream HP

بهترین مینی لپ تاپ های 2022

  • پردازنده: اینتل Celeron N4020
  • نمایشگر: 11.6 اینچ HD
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه: 64 گیگابایت eMMD
  • عمر باتری: 9 ساعت

اگر به دنبال بهترین مدل مینی لپ تاپ در بازار هستید، مینی لپ‌تاپ Stream HP را پیشنهاد می‌کنیم. این لپ‌تاپ بسیار کوچک و قابل‌حمل است و شما می‌توانید آن را در مکان‌های مختلف بکار بگیرید. این دستگاه از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند و با پردازنده خوبی که دارد، بهتر از سایر رقبای خود به نظر می‌رسد. بااین‌حال، این دستگاه چندان قدرتمند نیست و همچنین فضای ذخیره زیادی هم در اختیار شما قرار نمی‌دهد. خوشبختانه شما می‌توانید کارت حافظه در این دستگاه قرار داده و مقداری فضای ذخیره به آن اضافه کنید.

مینی لپ‌تاپ Stream HP که یکی از بهترین مینی لپ تاپ های 2022 محسوب می‌شود، می‌تواند تا ۹ ساعت بدون نیاز به شارژ دوام بیاورد که به نظر می‌رسد عمر باتری متوسطی دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای این لپ‌تاپ، طراحی محکم آن است که شما می‌توانید برای ویرایش عکس‌ها و وب‌گردی از آن استفاده کنید. علاوه بر این، قیمت آن هم بسیار منطقی بوده و شما می‌توانید با کمتر از ۲۵۰ دلار آن را خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون تومان

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومان

مینی لپ‌تاپ Spin 311 Convertible ایسر

بهترین مینی لپ تاپ های 2022

  • پردازنده: اینتل Celeron N4020
  • نمایشگر: 11.6 اینچ HD
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه: 32 گیگابایت eMMD
  • عمر باتری: 10 ساعت

مینی لپ‌تاپ Spin 311 Convertible ایسر طراحی جالب و وزن سبکی دارد و شما می‌توانید آن را به‌راحتی حمل کنید. ضخامت این مینی لپ‌تاپ کمتر از یک اینچ است که به ظرافت آن می‌افزاید. این لپ‌تاپ کوچک با نمایشگر 11.6 اینچی، برای تماشای فیلم و تصاویر کاملاً مفید است. علاوه بر این، روی آن شیشه گوریلاگلس کار شده که موجب می‌شود از خراشیده شدن آن جلوگیری کند.

نکته دیگری که درباره این دستگاه باید بدانید این است که شما می‌توانید از آن به‌عنوان تبلت نیز استفاده کنید. ازآنجاکه Spin 311 Convertible یک دستگاه مقرون‌به‌صرفه است، دو پورت را در اختیار شما قرار می‌دهد و همچنین این مکان را دارید که کارت حافظه نیز به آن اضافه کنید. عمر باتری این دستگاه هم بسیار خوب است و تا ۱۰ ساعت دوام می‌آورد. قابلیت‌های مذکور موجب می‌شوند که این یکی از بهترین مینی لپ تاپ های 2022 شناخته شود.

بهترین مینی لپ تاپ های 2022

کلام آخر

بهترین مینی لپ تاپ های 2022 شامل موارد زیادی می‌شوند که ما در این نوشتار، به برخی از آن‌ها اشاره کردیم. باز هم تأکید می‌کنیم که برای خرید یک مینی لپ‌تاپ مناسب، در ابتدا به نیاز و سپس بودجه خود توجه داشته باشید. یعنی اگر لپ‌تاپ را برای کارهای ساده می‌خواهید، می‌توانید دستگاه‌های ساده‌تری خریداری کنید و از سوی دیگر، کارهای پیشرفته‌تر هم نیاز به قابلیت‌های بیشتری در لپ‌تاپ دارند. ما در این نوشتار از تکراتو، توضیحاتی درباره مینی لپ تاپ جدید و بهترین مدل مینی لپ تاپ ارائه دادیم.

سؤالات متداول

بهترین لپ‌تاپ برای دانشجویان کدام مورد است؟

اگر شما یک دانشجو بوده و به دنبال یک لپ‌تاپ مناسب هستید، پیشنهاد می‌کنیم که مینی لپ تاپ L210 ایسوس را خریداری نمایید. این دستگاه برای درس خواندن کاملاً مفید است.

مقرون‌به‌صرفه‌ترین لپ‌تاپ با ویژگی‌های قابل‌قبول کدام است؟

لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 3 دارای قیمت مناسبی است و شما می‌توانید با پرداخت کمتر از ۲۰۰ دلار، از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید.

چه عواملی هنگام خرید لپ‌تاپ اهمیت دارند؟

برای خرید یک مینی لپ‌تاپ مناسب، شما باید به عواملی مانند پردازنده، عمر باتری، فضای حافظه، نمایشگر و اتصال آن توجه نمایید.

بیشتر بخوانید:

منبع: bestproducts

نظر شما در خصوص بهترین مینی لپ تاپ های 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر