;
coinex

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2024 ؛ راهنمای خرید تلویزیون مخصوص بازی

در این مطلب با بهترین تلویزیون های گیمینگ 2024 از برندهای مشهور و محبوب آشنا می‌شوید که مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های پیشرفته مخصوص گیمینگ هستند.

اخیراً کنسول‌ها PS5 و ایکس باکس سری X که بهترین کنسول‌های حال حاضر هستند، سه ساله شدند. این کنسول‌ها، قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتز و کیفیت 4K را دارند. همچنین، برای کاهش هر چه بیشتر تأخیر ورودی و روان‌تر شدن تصویر، این دو کنسول مجهز به قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر (VRR) و حالت تأخیر کم خودکار (ALLM) شده‌اند.

اما برای بهره‌برداری کامل از این امکانات نسل جدید، باید تلویزیونی داشته باشید که از آنها پشتیبانی کند. حالا بازار تلویزیون، به این نیاز گیمرها پاسخ داده و شاهد تولید تلویزیون‌هایی هستیم که نرخ نوسازی بالا و قابلیت‌های ذکر شده را دارند. با توجه به تعداد زیاد گزینه‌های موجود، ممکن است انتخاب بهترین گزینه بین این محصولات کمی سخت باشد. به همین دلیل، در این مطلب فهرستی از بهترین تلویزیون های گیمینگ را تهیه کردیم تا به شما برای این انتخاب کمک کنیم.

اگر شما هم به دنبال خرید یکی از بهترین تلویزیون های مناسب برای بازی هستید، با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین تلویزیون های گیمینگ 2024

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین مزایای تلویزیون‌های جدید، پشتیبانی از HDMI 2.1 است که جدیدترین نسل کانکشن HDMI محسوب می‌شود و وجود آن برای دسترسی به قابلیت‌های ذکر شده ضروری است. بعضی از تلویزیون‌ها، مجهز به چهار کانکتور HDMI 2.1 هستند که برای اتصال چند کنسول، یک کامپیوتر و حتی یک ساندبار یا AVR کفایت می‌کند و بعضی دیگر، تنها دو کانکتور دارند.

بهترین تلویزیون های گیمینگ
بهترین تلویزیون های گیمینگ

بهترین تلویزیون های گیمینگ که در این مطلب با آنها آشنا می‌شوید، پیشرفته‌ترین قابلیت‌های گیمینگ را دارند. این فهرست شامل بهترین تلویزیون های سامسونگ ، سونی، TCL و از همه مهم‌تر، ال جی است. در واقع شرکت ال جی، با دو مدل جی 3 و سی 3 در این زمینه پیشگام است و تلویزیون‌های این برند علاوه بر امکانات اصلی، امکانات جانبی خیلی خوبی دارند؛ از جمله منوی مخصوص بازی.

در ادامه مطلب با بهترین تلویزیون های گیمینگ 2024 آشنا می‌شوید؛ اما قبل از آن، نگاهی به ویژگی‌های مهم تلویزیون‌های گیمینگ داریم.

ویژگی‌های مهم برای انتخاب تلویزیون های مخصوص بازی

مهم‌ترین عامل برای انتخاب بهترین تلویزیون های گیمینگ 2024 کنسولی است که قصد دارید بازی‌ها را روی آن اجرا کنید و اینکه تا چقدر از قابلیت‌های پیشرفته کنسول استفاده می‌کنید.

ایکس باکس سری ایکس (و تا حدی سری اس)، پیشرفته‌ترین قابلیت‌های کنسول‌ها را دارند از جمله، قابلیت پشتیبانی از گیمینگ 120 هرتز 4K، دالبی ویژن، VRR، ALLM و HGiG. تلویزیونی که فقط از بعضی از این قابلیت‌ها پشتیبانی می‌کند یا هیچ کدام از آنها را ندارد، باز هم می‌تواند برای گیمینگ خوب باشد؛ اما اگر سعی دارید برای گیمینگ، از بهترین امکانات و فناوری‌ها استفاده کنید، تلویزیونی را انتخاب کنید که چنین مشخصاتی را داشته باشد. برای بازی‌هایی که از نرخ 120 هرتز و کیفیت 4K پشتیبانی می‌کنند، دسترسی به این فناوری می‌تواند مزیت رقابتی مهمی برای شما باشد.

پلی استیشن 5 هم از نرخ نوسازی 120 هرتز، کیفیت 4K، تکنولوژی ALLN، HGiG و همچنین VRR پشتیبانی می‌کند. این کنسول از تکنولوژی دالبی ویژن پشتیبانی نمی‌کند و هنوز هیچ خبری از اضافه شدن آن در دسترس نیست؛ بنابراین، لازم نیست که نگران این موضوع باشید.

با توجه به اینکه کامپیوترهای گیمینگ روزبروز پیشرفته‌تر می‌شوند، بسیاری از تکنولوژی‌های ذکر شده توسط بعضی از کارت‌های گرافیک پشتیبانی می‌شوند؛ اما نرخ نوسازی بیشتر، رزولوشن قابل تنظیم و حتی نسبت ابعاد هم برای آنها قابل انتخاب است. به همین دلیل، بسیاری از گیمرهای کامپیوتری مانیتور را به تلویزیون ترجیح می‌دهند و این راهنما هم، مخصوص گیمرهای کنسول است.

اگر از کنسول قدیمی‌تر یا نینتندو سوئیچ استفاده می‌کنید، تقریباً همه تلویزیون‌های اچ‌دی‌آر 4K امروزی، مشخصات لازم را برای استفاده از این دستگاه دارند (اما ایکس باکس وان X و وان S از VRR پشتیبانی می‌کنند که تکنولوژی چندان متداولی نیست). در عین حال، برای هر کنسولی باید به دنبال تلویزیونی با تأخیر ورودی کم باشید. تأخیر ورودی نشان دهنده فاصله بین فشردن دکمه‌ها تا مشاهده تأثیر آنها روی نمایشگر است.

آخرین و مهم‌ترین نکته این است که تلویزیون شما باید کیفیت تصویر خیلی خوبی داشته باشد؛ یعنی تصویر تلویزیون واضح، روشن و دارای رنگ‌های بسیار زیبا و دقیق باشد. این موارد، نسبت به مشخصات قبلی مهم‌تر هستند و باید برای انتخاب بهترین تلویزیون های گیمینگ به آنها توجه داشته باشید.

ا. ال جی OLED42C3

بهترین تلویزیون های گیمینگ

  • اندازه نمایشگر: 42 اینچ (مدل‌های 48، 55، 65، 77 و 83 اینچی هم دارد)
  • نوع: OLED
  • رزولوشن: 4K
  • فرمت HDR: اچ‌ال‌جی، اچ‌دی‌آر 10، دالبی ویژن گیمینگ
  • سیستم‌عامل: webOS23
  • ورودی‌های HDMI: 4 عدد
  • HDMI 2.1: 4 عدد با سرعت 48 گیگابیت بر ثانیه
  • امکانات گیمینگ: دالبی ویژن، HGiG، ALLM، VRR، نرخ 120 هرتز 4K
  • ARC/eARC: eARC
  • خروجی اپتیکال: دارد
  • ابعاد (ارتفاع، عرض، عمق بدون در نظر گرفتن پایه): 54×93×4.1 سانتی‌متر
  • دلایل خرید: تصویر واضح، زیبا، با جزئیات کافی، کنتراست عالی، امکانات فوق العاده برای گیمینگ
  • دلایل اجتناب از خرید: تغییرات جزئی نسبت به مدل C2، صدای ضعیف، کم بودن جزئیات در سایه‌ها

معرفی بهترین تلویزیون های 2024 را با یکی از بهترین تلویزیون های ال جی شروع می‌کنیم. متأسفانه، تلویزیون 65 اینچی C3 نسبت به سری قبل ارتقای قابل توجهی نداشته اما شرایط در رابطه با مدل 42 اینچی این سری کاملاً متفاوت است. با وجود این که C3 کوچک‌تر به اندازه مدل C2 پیشرفت نداشته اما این مدل هم نسبت به محصولات رقیب بسیار بهتر و پیشرفته‌تر است. بعلاوه این تلویزیون 4k  قیمت مناسبی دارد و با در نظر گرفتن تمام ویژگی‌ها و امکانات، بهترین تلویزیون گیمینگ موجود در بازار محسوب می‌شود.

امکانات این تلویزیون ال جی برای گیمینگ بی‌نظیر هستند؛ از جمله چهار پورت HDMI 2.1 که امکان دسترسی به انواع قابلیت‌های گیمینگ مثل VRR، ALLM، 4K120، دالبی ویژن و HGiG را فراهم می‌کنند. تلویزیون‌های ال‌جی، از نظر ارایه امکاناتی مثل دالبی ویژن با کیفیت 4K و نرخ 120 هرتز فوق‌العاده هستند. حالت HGiG این تلویزیون هم پیاده سازی بسیار خوبی داشته و با وجود آن در بسیاری از بازی‌های مدرن به اچ‌دی‌آر تون مپینگ (HDR tone mapping) بهتری دسترسی داشته باشید.

با توجه به اینکه این تلویزیون ال جی تراکم پیکسل بالاتری دارد، تصاویر گرافیکی در آن واضح‌تر و شفاف‌تر هستند. در عین حال، این تلویزیون به اندازه مدل‌های بزرگتر روشنایی ندارد؛ اما باز هم تصویر آن بسیار پویا است و این ویژگی باعث شده که رنگ‌های تصویر طبیعی و سایه‌ها زیبا و ظریف باشند. به طور خلاصه، همه چیز در این تلویزیون ال جی که یکی از بهترین تلویزیون های مناسب برای بازی محسوب می‌شود، همان طور دیده می‌شود که انتظار می‌رود و این مسئله برای گیمینگ بسیار مهم است.

جدا از گیمینگ، این تلویزیون در مجموع جزء بهترین تلویزیون های هوشمند محسوب می‌شود. پردازنده آلفا 9 نسل 6 این تلویزیون ال جی کیفیت تصویر بسیار خوبی داشته و سیستم‌عامل webOS 23 هم نسبت به قل بهینه‌سازی شده و استفاده از آن بسیار راحت‌تر است. در مجموع، همانطور که اشاره شد این تلویزیون ال جی یکی از بهترین تلویزیون های مناسب برای بازی است.

بیشتر بخوانید

بهترین هدفون های گیمینگ 2023

بهترین گوشی های گیمینگ 2024

2. ال جی 65OLEDC3

بهترین تلویزیون های گیمینگ

  • اندازه نمایشگر: 65 اینچ (مدل‌های 42، 48، 55، 65، 77 و 83 اینچی هم دارد)
  • نوع: OLED
  • رزولوشن: 4K
  • فرمت HDR: اچ‌ال‌جی، اچ‌دی‌آر 10، دالبی ویژن
  • سیستم‌عامل: webOS23
  • ورودی‌های HDMI: 4 عدد
  • HDMI 2.1: 4 عدد با سرعت 48 گیگابیت بر ثانیه
  • امکانات گیمینگ: دالبی ویژن گیمینگ، HGiG، ALLM، VRR، نرخ 120 هرتز 4K
  • ARC/eARC: eARC
  • خروجی اپتیکال: دارد
  • ابعاد (ارتفاع، عرض، عمق بدون در نظر گرفتن پایه): 83×114×4.5 سانتی‌متر
  • دلایل خرید: تصویر متعادل و باکیفیت، امکانات کامل برای گیمینگ، بسیار کاربرپسند
  • دلایل اجتناب از خرید: تغییرات جزئی نسبت به مدل C2، قیمت بالاتر نسبت به مدل C2، رقبای این تلویزیون از برند سونی کیفیت تصویر و صدای بهتری دارند.

متأسفانه تلویزیون C3 ال جی نسبت به مدل C2 این برند پیشرفت و تغییرات چشمگیری نداشته و همین باعث شده که رقبایی مثل A80L سونی، نسبت به این تلویزیون برتری پیدا کنند؛ اما اگر به دنبال بهترین تلویزیون های مناسب برای بازی هستید، تلویزیون ال جی انتخاب بهتری محسوب می‌شود.

این تلویزیون 42 اینچی، دارای چهار پورت HDMI 2.1 است و این یعنی می‌توانید همزمان چند کنسول بازی را به تلویزیون وصل کنید و باز هم یک سوکت برای اتصال ساندبار از طریق eARC داشته باشید. این تلویزیون هم مثل مدل 42 اینچی، از همه امکانات گیمینگ (VRR، ALLM) و همچنین استانداردهای کمیاب‌تری مثل گیمینگ دالبی ویژن و HGiG پشتیبانی می‌کند (در حالی که تلویزیون سونی چنین قابلیتی را ندارد).

یکی دیگر از دلایل موفق نبودن این تلویزیون به اندازه محصولات رقیب، بالا بودن قیمت آن در هنگام رونمایی بود که خوشبختانه حالا به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

تلویزیون C3 که جزء بهترین تلویزیون های ال جی است، طراحی مشابه با C2 دارد اما این تلویزیون مجهز به پردازنده‌ای جدید برای ایجاد تصاویری باکیفیت و همچنین سیستم صوتی قوی‌تر شده است. سیستم‌عامل webOS 23 ال جی هم نسبت به مدل سال پیش ساده‌تر و کار کردن با آن راحت‌تر است. این تلویزیون، منوی Game Optimiser پیشرفته‌تر و یک منوی اختصاصی برای تنظیم دقیق صدا دارد.

در این تلویزیون، شاهد ارتقای کیفیت و جزئیات تصویر هستیم و این شرایط برای بازی‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی هم صدق می‌کند. بعضی از هایلایت‌ها در تلویزیون 65OLEDC3 نسبت به C2 کمی روشن‌تر هستند و سطح جزئیات سایه‌ها در تصویر این تلویزیون نسبتاً زیاد است. کیفیت صدای این تلویزیون نسبت به تصویر آن کمی ضعیف‌تر است اما می‌توانید با نصب یک ساندبار به خوبی این کمبود را جبران کنید. اگر به دنبال یکی از بهترین تلویزیون های 2024 هستید، حتماً این تلویزیون ال جی را در نظر داشته باشید.

3. TCL 65C845K

بهترین تلویزیون های گیمینگ

  • اندازه نمایشگر: 65 اینچ (مدل‌های 55، 75 و 85 اینچی هم دارد)
  • نوع: OLED
  • رزولوشن: 4K
  • فرمت HDR: اچ‌ال‌جی، اچ‌دی‌آر 10، اچ‌دی‌آر 10 پلاس، دالبی ویژن
  • سیستم‌عامل: Google TV
  • ورودی‌های HDMI: 4 عدد
  • HDMI 2.1: 4 عدد با سرعت 48 گیگابیت بر ثانیه
  • امکانات گیمینگ: دالبی ویژن گیمینگ، ALLM، VRR، نرخ 120 هرتز 4K
  • ARC/eARC: eARC
  • خروجی اپتیکال: دارد
  • ابعاد (ارتفاع، عرض، عمق بدون در نظر گرفتن پایه): 83×145×8.5 سانتی‌متر
  • دلایل خرید: روشنایی خیره کننده، کنتراست عالی و رنگ‌های زیبا، مجموعه امکانات گیمینگ قوی، ارزش زیاد
  • دلایل اجتناب از خرید: تصویر این تلویزیون نیاز به تنظیم دقیق دارد، برخی تصاویر اچ‌دی‌آر کمی تار هستند، ساب ووفر گاهی اوقات صدای وزوز دارد

معرفی بهترین تلویزیون های گیمینگ را با یکی از تلویزیون‌های TCL ادامه می‌دهیم. معمولاً با چنین قیمتی، یک تلویزیون 65 اینچی با امکانات سطح متوسط هم رضایت کاربران را جلب می‌کند؛ اما این تلویزیون امکانات و قابلیت‌هایی دارد که آن را تبدیل به یکی از بهترین تلویزیون های هوشمند برای هر کاربری کرده‌اند که به دنبال یک تلویزیون بزرگ برای گیمینگ با قیمت کم است.

این تلویزیون، نسبت به خیلی از تلویزیون‌های 65 اینچی بزرگتر است و ضخامت همه قسمت‌های آن یکسان نیست بنابراین، نصب آن روی دیوار کمی ریسک دارد. اما این تلویزیون بزرگ، امکانات زیادی دارد از جمله دو پورت HDMI 2.1 (از 4 پورت HDMI تلویزیون) که از گیمینگ 4K با نرخ 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند و سیستم گیم مستر پرو 2 با پشتیانی از VRR در AMD FreeSync به همراه HDMI معمولی و ALLM. در نتیجه این تلویزیون 4k در حالت گیم، سرعت واکنش بسیار بالایی دارد.

یک منوی گیمینگ مخصوص هم در این تلویزیون وجود دارد که امکانات مخصوص گیمینگ مثل Aiming Aid، چند حالت تنظیم تصویر برای گیمینگ و قابلیت تنظیم روشنایی قسمت‌های تیره تصویر را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ بدون این که روشنایی سایر قسمت‌ها بیش از حد افزایش پیدا کند.

بعلاوه، این تلویزیون TCL از همه فرمت‌های اصلی HDR از جمله دالبی ویژن با نرخ 120 هرتز و کیفیت 4K پشتیبانی می‌کند که خیلی از تلویزیون‌ها این قابلیت را ندارند. نرم‌افزار این تلویزیون هم توسط شرکت گوگل طراحی شده؛ این قابلیت‌ها در کنار روشنایی تصویر و وضوح و شفافیت آن، این تلویزیون TCL را تبدیل به یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ موجود در بازار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

4. ال جی OLED65G3

بهترین تلویزیون های گیمینگ

  • اندازه نمایشگر: 65 اینچ (مدل‌های 55، 77 و 83 اینچی هم دارد)
  • نوع: OLED
  • رزولوشن: 4K
  • فرمت HDR: اچ‌ال‌جی، اچ‌دی‌آر 10، دالبی ویژن
  • سیستم‌عامل: webOS23
  • ورودی‌های HDMI: 4 عدد
  • HDMI 2.1: 4 عدد با سرعت 48 گیگابیت بر ثانیه
  • امکانات گیمینگ: دالبی ویژن گیمینگ، HGiG، ALLM، VRR، نرخ 120 هرتز 4K
  • ARC/eARC: eARC
  • خروجی اپتیکال: دارد
  • ابعاد (ارتفاع، عرض، عمق بدون در نظر گرفتن پایه): 82×144×2.4 سانتی‌متر
  • دلایل خرید: تصویر روشن و هایلایت‌های شاداب، تصویری متعادل و طبیعی، امکانات گیمینگ قوی
  • دلایل اجتناب از خرید: رنگ پریدگی تصویر در صحنه‌هایی با نور کم، صدای معمولی، نداشتن استند

OLED65G3 هم یکی دیگر از بهترین تلویزیون های ال جی با امکانات مخصوص گیمینگ است. این تلویزیون ال جی هم 65 اینچی است اما نسبت به مدل C3 نمایشگر بهتری دارد.

این تلویزیون 4K ال جی از تکنولوژی Micro Lens Array (MLA) برای ارتقای سطح روشنایی پشتیبانی می‌کند که مدت‌ها، یکی از ایرادهای تلویزیون‌های OLED محسوب می‌شد. هایلایت‌ها در تصویر این تلویزیون نسبت به G2 بسیار روشن‌تر هستند و این باعث شده که تصویر در مجموع فراگیرتر و شاداب‌تر به نظر برسد. همین افزایش سطح روشنایی، در بهبود کنتراست تصویر هم تأثیر داشته و باعث شده که قسمت‌های تیره‌تر تصویر، تیرگی بیشتری داشته باشند و جزئیات بیشتری در قسمت‌های تیره قابل مشاهده باشد.

این قابلیت‌ها علاوه بر گیمرها برای افرادی که به تماشای فیلم و سریال‌های تلویزیونی علاقه دارند هم بسیار مفید هستند. گیمرها با این تلویزیون به امکانات مدل C3 از جمله چهار پورت HDMI 2.1 که قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتز 4K، ALLM، VRR و گیمینگ دالبی ویژن را دارند، دسترسی خواهند داشت. این تلویزیون ال جی هم منوی Game Optimiser و حالت Boost برای کاهش تأخیر ورودی به کمتر از 10 میلی ثانیه را دارد.

تلویزیون G3 ال جی نسبت به مدل C3 این تلویزیون قیمت بیشتری دارد؛ در نتیجه اگر قصد خرید این تلویزیون را دارید حتماً با مقایسه امکانات این دو تلویزیون مطمئن شوید که قابلیت‌های مدل G3 برای شما ارزش صرف هزینه بیشتر را داشته باشند. در مجموع، اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید، تلویزیون OLED65G3 ال جی یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ 2024 است که می‌توانید بخرید.

5. سونی XR-55A80L

بهترین تلویزیون های گیمینگ

  • اندازه نمایشگر: 55 اینچ (مدل‌های 65، 77 و 83 اینچی هم دارد)
  • نوع: OLED
  • رزولوشن: 4K
  • فرمت HDR: اچ‌ال‌جی، اچ‌دی‌آر 10، دالبی ویژن
  • سیستم‌عامل: Google TV
  • ورودی‌های HDMI: 4 عدد
  • HDMI 2.1: 2 عدد با سرعت 48 گیگابیت بر ثانیه
  • امکانات گیمینگ: ALLM، VRR، نرخ 120 هرتز 4K
  • ARC/eARC: eARC
  • خروجی اپتیکال: دارد
  • ابعاد (ارتفاع، عرض، عمق بدون در نظر گرفتن پایه): 71×123×5.3 سانتی‌متر
  • دلایل خرید: تصویر کاملاً واضح، باجزئیات و پویا و صدایی قوی و باکیفیت
  • دلایل اجتناب از خرید: بیس صدا کمی ضعیف است، جزئیات سایه‌ها در حالت SDR کم هستند

تلویزیون A80L سونی تنها دو پورت HDMI 2.1 دارد و از دالبی ویژن گیمینگ یا HGiG پشتیبانی نمی‌کند؛ اما برای پلی استیشن عالی است و قابلیت تنظیم خودکار برای PS5 را دارد. این قابلیت هم برای اجرای بازی و هم تماشای فیلم با کنسول وجود دارد (اما تجربه نشان داده که این تکنولوژی همیشه صددرصد دقیق نیست؛ بنابراین بهتر است که خود شما هم این تنظیمات را بررسی کنید).

در هر صورت، این قابلیت جزء قابلیت‌های مفید و جالب این تلویزیون 4k است و با توجه به اینکه PS5 از دالبی ویژن گیمینگ پشتیبانی نمی‌کند، بعید است که گیمرهای پلی استیشن کمبود آن را حس کنند.

این تلویزیون که جزء بهترین تلویزیون های هوشمند موجود در بازار است، قابلیت پشتیبانی از استانداردهای 4K120، VRR و ALLM را دارد؛ بنابراین می‌تواند نیازهای گیمرها را رفع کند. از نظر کیفیت تصویر هم این تلویزیون سونی جزء بهترین تلویزیون های 2024 است.

این تلویزیون سونی هم تصویر بسیار دقیق، باکیفیت و زیبایی دارد که حس عمق زیادی به تصاویر داده و باعث می‌شود که تصویر بسیار واقع گرایانه‌تر به نظر برسد. تلویزیون‌های سونی از نظر پردازش حرکات بسیار قوی هستند؛ در نتیجه بازی‌هایی با سرعت بالا در این تلویزیون‌ها به صورت کاملاً روان نمایش داده می‌شوند. جزئیات تصویر هم بی‌نظیر هستند و همه جزئیات از جمله بافت لباس‌ها، جزئیات پوست و الگوهای پیچیده همگی به صورت بسیار دقیق و بدون این که مصنوعی به نظر برسند، نمایش داده می‌شوند.

در مجموع برای گیمرهای PS5، این تلویزیون جزء بهترین تلویزیون های گیمینگ است.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های گیمینگ هواوی

بهترین بازی های PS5

6. سامسونگ QE65QN95C

بهترین تلویزیون های گیمینگ

  • اندازه نمایشگر: 65 اینچ (مدل‌های 55، 75 و 85 اینچی هم دارد)
  • نوع: QLED
  • رزولوشن: 4K
  • فرمت HDR: اچ‌ال‌جی، اچ‌دی‌آر 10، اچ‌دی‌آر 10 پلاس
  • سیستم‌عامل: Tizen
  • ورودی‌های HDMI: 4 عدد
  • HDMI 2.1: 2 عدد با سرعت 48 گیگابیت بر ثانیه
  • امکانات گیمینگ: ALLM، VRR، HGiG، نرخ 120 هرتز 4K
  • ARC/eARC: eARC
  • خروجی اپتیکال: دارد
  • ابعاد (ارتفاع، عرض، عمق بدون در نظر گرفتن پایه): 83×144×2.1 سانتی‌متر
  • دلایل خرید: تصاویر اچ دی آر بسیار روشن، سطح تاریکی بی‌نظیر، پشتیبانی عالی از قابلیت‌های مربوط به گیمینگ
  • دلایل اجتناب از خرید: عدم پشتیبانی از دالبی ویژن، یکسری ایرادهای جزئی مربوط به نور پس زمینه، ضعیف بودن تنظیمات حرکتی پیش فرض

معرفی بهترین تلویزیون های 2024 را با یکی از بهترین تلویزیون های سامسونگ به پایان می‌رسانیم. یکی از مشکلات تلویزیون‌های OLED، مشکل burn-in است که هر چند از نظر ما مسئله چندان مهمی برای انتخاب تلویزیون محسوب نمی‌شود؛ اما هنگام خرید تلویزیون حتی کوچک‌ترین مشکلات هم می‌توانند تأثیرگذار باشند. پس اگر این موضوع برای شما هم اهمیت زیادی دارد، می‌توانید تلویزیون QN95C را که یکی از بی‌نظیرترین و بهترین تلویزیون های سامسونگ است، انتخاب کنید.

این تلویزیون هم مجهز به چهار پورت HDMI است که همگی از نرخ 120 هرتز 4K، VRR و ALLM پشتیبانی می‌کنند. این یعنی می‌توانید یک PS5، ایکس باکس سری ایکس و همچنین ساندبار را از طریق eARC به این تلویزیون وصل کنید و باز هم پورت HDMI آزاد خواهید داشت.

سرعت این تلویزیون هم برای اجرای بازی خوب است. تصویر این تلویزیون سامسونگ بسیار روشن، کاملاً شاداب و واضح است و علاوه بر نمایش بازی‌ها به بهترین شکل ممکن، وضوح بالای آن به شما کمک می‌کند تا خیلی زود دشمنان را در صحنه شناسایی کنید.

یک منوی Game Bar مخصوص هم در این تلویزیون وجود دارد که امکان دسترسی به سایر قابلیت‌های مخصوص گیمینگ را برای شما فراهم می‌کند. مثلاً هنگام اجرای بازی‌هایی مثل RPG که وابسته به زمان واکنش بسیار سریع نیستند، می‌توانید سرعت واکنش کمتر را با کیفیت بالاتر جایگزین کنید.

همچنین، می‌توانید سطح روشنایی قسمت‌های تاریک بازی را افزایش دهید تا تله‌ها یا دشمنان مخفی را راحت‌تر ببینید. حتی امکان بزرگنمایی و به اشتراک گذاشتن نقشه‌های درون بازی هم وجود دارد. این قابلیت‌ها به همراه حاشیه باریک و تأخیر 9.8 میلی ثانیه‌ای، این تلویزیون سامسونگ را تبدیل به یکی از بهترین تلویزیون های هوشمند برای گیمرها کرده‌اند.

جمع‌بندی

در این مطلب با بهترین تلویزیون های گیمینگ موجود در بازار آشنا شدید. تا چند سال پیش، قابلیت‌های گیمینگ پیشرفته فقط در مانیتورهای مخصوص گیمینگ مشاهده می‌شدند. خوشبختانه حالا شرایط تغییر کرده و خیلی از تلویزیون‌ها هم به قابلیت‌هایی مثل HDMI 2.1، حالت کم تأخیر، نرخ نوسازی متغیر و تکنولوژی‌های مختلف دیگر مجهز شده‌اند که برای اجرای بازی به خصوص بازی‌های رقابتی بسیار مفید هستند.

امیدواریم که شما هم بتوانید بر اساس این مطلب، بهترین تلویزیون گیمینگ را برای خودتان انتخاب کنید.

سوالات متداول

آیا تلویزیون 8k برای بازی مناسب است؟

در حال حاضر، فقط سیستم‌های گیمینگ بسیار قدرتمند قابلیت پشتیبانی از کیفیت 8k را دارند؛ در نتیجه برای بیشتر گیمرها، هزینه کردن برای خرید تلویزیون 8k بی‌فایده است.

آیا شیائومی، تلویزیون‌های خوبی دارد؟

بله، بهترین تلویزیون های شیائومی از جمله تلویزیون 43 اینچی 4K اسمارت این برند، دارای ترکیبی از کیفیت تصویر بسیار خوب، صدایی قدرتمند و امکانات پیشرفته هستند.

آیا تلویزیون‌های سونی از سامسونگ بهتر هستند؟

در مجموع، سونی به دقت رنگ و پردازش تصویر بسیار عالی شناخته شده و تلویزیون‌های سامسونگ هم نمایشگرهایی روشن‌تر و زاویه دید وسیع‌تری دارند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین تلویزیون های گیمینگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    برایps5 سامسونگqn85b تهیه کردم از هر نظر عالیه
    مخصوصا منو گیم که عالیه و همه چی دراختیارت میذاره روشنایی و زاویه دید عالی
    درخریدش شک نکنید

    پاسخ

    مردم مواظب باشید مثل ما از این آشغالهای شرکت مادیران با نامهای تجاری تی سی ال و ایکس ویژن خریداری نکنید چون واقعا افتضاح هنگ و گیج هستند و گارنتیهاشم دروغین هستند و هر چه با شرکت تماس میگیریم زیر بار این گندی که تولید کردند نمیروند دیگر شما مثل ما پولتون را ته چاه نریزید.

    پاسخ