;
coinex

ایران خودرو از هایما 7X رونمایی کرد؛ MPV با امکانات فراوان

خودرو هایما 7X با امکانات و آپشن‌های ویژه‌ای از جمله طراحی MPV چینی مدرن و موتور قدرتمند 192 اسب بخار، توسط شرکت ایران‌خودرو رونمایی شد. در ادامه قصد داریم به ویژگی‌های فنی این خودرو و همچنین طراحی و امکانات آن بپردازیم؛ پس با تکراتو همراه باشید.

باید بگوییم که سگمنت خودروهای MPV بسیار ویژه بوده و شرکت‌های خودروسازی مطرح دنیا از جمله بنز، تویوتا و هیوندا، اهمیت زیادی به آن می‌دهند. البته که این سگمنت در ایران عملکردی ضعیف و همچنین تنوع پایین دارد. حال هایما 7X به منظور توسعه این بخش از بازار خودرو که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده توسط ایران‌خودرو معرفی شده است. گفتنیست که اولین محموله این خودرو در جهت تست‌های فنی و بازاریابی در اواسط زمستان پارسال به کشور فرستاده شد.

طراحی فوق‌العاده هایما 7X که برگرفته از طراحی قایق‌های تفریحی شخصی بوده، توسط شرکت پینین فارینا ایتالیا انجام شده. گفتنیست که هایما 7X با طراحی منحصر‌به‌فرد خود از سال 2020 وارد بازارهای جهانی شده است. درواقع این خودرو نسخه تولیدی خودرو مفهومی هایما VF00 است که در سال 2018 در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد.

طراحی خودرو هایما 7X ایران‌خودرو

در رابطه با طراحی هایما باید بگوییم که این خودرو دارای یک جلوپنجره بسیار بزرگ است که دقیقا مطابق با طراحی‌های روز جهان است؛ اما قسمت رنگ مشکی به کار رفته در عقب خودرو و همچنین کناره در، جلوه زیبایی به طراحی این خودرو نداده است.

 

طبق اطلاعات رسمی منتشر شده، این خودرو مجهز به تهویه مطبوع اتوماتیک با خروجی برای ردیف عقب بوده و همچنین از قابلیت‌هایی همچون کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، ورود و استارت بدون کلید، صندوق برقی، حسگر جلو و عقب، دوربین 360 درجه، نمایش فشار باد تایرها، فناوری کنترل کشش و پایداری، ترمز کمکی، حفظ خودرو در سربالایی و سرازیری، چراغ‌های LED، نورپردازی داخلی، شش کیسه هوا، سانروف، رینگ 19 اینچ و لاستیک‌های 225 میلی‌متری بهره می‌برد.

 

هایما 7X

صندلی‌های به کار رفته در هایما 7X، در دو مدل‌ 5 و 7 نفره ارائه می‌شود. صندلی‌ها در مدل 7 نفره به این شکل است که صندلی‌های ردیف دوم به صورت کاپیتانی و با شیب ملایم در دو طرف صندلی بوده و مختص به دو سرنشین است؛ اما ردیف عقب خودرو از سه صندلی به هم چسبیده بهره می‌برد.

مشخصات فنی خودرو هایما 7X

هایما برای ون 7X خود، از دو موتور مختلف که دارای گیربکس 6 دنده اتوماتیک هستند، بهره برده است. همچنین شرکت ایران‌خودرو، در این خودرو، پیشرانه قوی‌ای با 192 اسب بخار قدرت که انرژی خود را از موتور 1.5 لیتری توربو و تزریق مستقیم تامین می‌کند را جایگزین پیشرانه GA16 کرده است.

هایما 7X

گفتنیست که هنوز قیمت دقیق این خودرو چینی مشخص نیست؛ اما با توجه به اینکه هایما 7X در چین از قیمت 19250 تا 22920 دلار قیمت‌گذاری شده است، نمی‌توان قیمتی کم‌تر از 800 میلیون تومان را برای این خودرو انتظار داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد خودرو هایما 7X و امکانات این خودرو چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو  و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر