;
coinex

نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو اعلام شد [+جزئیات قرعه‌کشی بعدی]

سامانه یکپارچه فروش خودرو در راستای عرضه خودرو بدون هیچ‌گونه واسطه و همچنین افزایش رضایت مردم و کاهش نوسان بازار، کار خود را از روز سه‌شنبه هفته گذشته آغاز کرد.

نخستین قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو نهم خرداد برگزار شد که بر اساس آن ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ خودرو به متقاضیان اختصاص یافت.

وزارت صمت هفته گذشته طبق دستور رئیس جمهور اعلام کرد که به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به حداقل رساندن نوسانات و کوتاه کردن دست دلالان از سود ناشی از اختلاف قیمت کارخانه و همچنین افزایش رضایتمندی مردم، می‌بایست سامانه‌ای یکپارچه برای تخصیص خودرو روی کار بیاید تا مردم بتوانند خودرو موردنظر خود را با قیمت واقعی خریداری کنند. در ادامه قصد داریم به جزئیات بیش‌تری از این اطلاعیه بپردازیم؛ پس با تکراتو همراه باشید.

 فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو

در راستای اطلاعیه وزارت صمت و تصمیم نهایی برای آغاز کار سامانه یکپارچه فروش خودرو ، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام کرد برای اجرایی شدن اهداف تعیین شده در راستای فروش خودرو، نخستین اقدام کارآمد، حذف قرعه‌کشی است. درواقع قرعه‌کشی خودرو باعث ایجاد فضایی برای سوء‌استفاده سودجویان می‌شود. بنابراین تا مدتی که زیرساخت‌های لازم برای سامانه تخصیص خودرو مهیا شود و اصلاحات لازم صورت بگیرد، در راستای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان در این چند ماه پایانی، می‌بایست روند قرعه‌کشی تغییر کند و سمت‌وسوی عادلانه‌تری داشته باشد. درواقع قرعه‌کشی شرکت‌های خودروسازی باید به گونه‌ای باشد که خودروها به جای اینکه به دست یک عده دلال برسد تا با قیمت بالاتری در بازار به فروش بگذارند، باید به دست مصرف‌کننده واقعی برسد که قصد استفاده دارد.

سامانه یکپارچه فروش خودرو

طبق دستور وزیر صمت، فروش خودرو تا چند ماه آینده از طریق قرعه‌کشی انجام نمی‌شود و در عوض به صورت شفاف و بدون واسطه از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین در مدتی که لازم است اصلاحاتی در این سامانه صورت بگیرد، روند قرعه‌کشی به صورت عادلانه‌تری به منظور جلوگیری از ضایع شدن حق مردم، صورت می‌گیرد تا به تدریج حذف شود. در حال حاضر طبق ابلاغیه اخیر، خودروسازان در تلاش هستند که ظرفیت تولید خودروهای خود را نسبت به گذشته، چند برابر کنند تا پس از گذشت این بازه زمانی، بتوانند تمام خودروهای سواری خود را بلااستثنا در این سامانه یکپارچه عرضه نمایند. مصرف‌کنندگان نیز باید بدانند که هیچ‌گونه تفاوتی از هر جهت، در بین این سامانه جدید و بازار وجود نخواهد داشت.

درواقع فروش خودرو از طریق این سامانه یکپارچه، باعث کاهش نوسانات بازار و عدم سوء‌استفاده دلالان از اختلاف قیمت‌ها می‌شود. همچنین فروش خودرو به صورت شفاف و عادلانه صورت می‌گیرد و خودروها تنها به دست افراد مصرف‌کننده خواهد رسید. بنابراین حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حفظ شده و رضایت آنان نیز افزایش می‌یابد.

سامانه یکپارچه فروش خودرو

«عبدالله توکلی لاهیجانی» مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت اعلام کرد: این دوره از قرعه‌کشی (سه‌شنبه، سوم خرداد) ساعت 9 صبح پس از یک هفته به اتمام رسید. او همچنین افزود: با توجه به افزایش تولید کامل توسط خودروسازان و الزام عرضه آن‌ها در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، عرضه‌های متنوع آتی خودرو متعاقبا اعلام می‌شود. او در ادامه تاکید کرد که روند فروش سامانه یکپارچه فروش خودرو ، به صورت پایدار و دائمی خواهد بود.

طبق آخرین اخبار منتشر شده، قرعه‌کشی فروش در سامانه یکپارچه در هفته آینده ساعت 10 صبح روز شنبه، آغاز خواهد شد. گفتنیست که مهلت ثبت‌نام در دوره نخست به پایان رسیده و نتایج آن تا هفته آینده مشخص می‌شود. در آخر باید بگوییم که هنوز اطلاعاتی از تعداد متقاضیان ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و همچنین تعداد خودروها و انواع آن، مشخص نشده است. به نظر می‌رسد با آغاز ثبت‌نام دوره دوم این اطلاعات نیز تکمیل شود.

آیا دوره بعدی قرعه کشی سامانه یکپارژه هم انجام می‌شود؟

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت در این زمینه به تجارت نیوز پاسخ داده است. توکلی درپاسخ به این پرسش که آیا در مرحله بعدی ثبت نام جدید انجام می‌شود یا از بین همین کسانی که برنده نشدند قرعه کشی می‌کنید، می گوید:

روند پایدار تولید در صنعت خودروی کشور بعد از چند سال‏، روند صعودی گرفته و خودروسازان از ابتدای خرداد ماه خودروهای شان را به صورت کامل عرضه می‌کنند، بنابراین با اتکا به این روند صعودی تولید‏، عرضه پایدار خودرو در همین سامانه تخصیص در دوره‌های بعدی خواهیم داشت و سایر متقاضیان نیز باید از طریق سامانه به فرآیند تخصیص خودرو وارد شده و درخواست خود را ثبت کنند تا خودرو به ‌آن‌ها تخصیص پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد حذف قرعه‌کشی شرکت‌های خودروسازی و انجام معاملات خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (52 نظر)

    سلام اقا نتایج کسانی ک اوراقی ثبت نام کرده بودند چرا نمیاد پس ؟
    مینوسه در حال برسی

    پاسخ

    ایناهمش بازیه ودروغ وهردوره به شهرای بزرگ۱۰۰تاماشین میدن درست ولی بقیه توبازارآزادفروش میره فقط این سایت هاشیراطمینانی هستند براکه مردم منفجرنشوندایناخوب پیشونی ماهاروخوندند…

    پاسخ

    دقیقا من با خانواده ۳نفره تو گرما و سرما دارم با موتور اینور اونور میرم نه تا
    اونور میرم نه تا حالا پلاکی بنامم بوده نه سندی هینطور خانومم ولی تا حالا ۴۰بار ثبتنام کردم برنده نشدم واقعا این رسمشه

    پاسخ

    بابا مملکت شده دست اونا میل خودشون .بفکر خودشون هستن مافیا مافیا مافیا مافیا مافیا جیب خودشون جیب خودشون جیب خودشون فامیلشون فامیلشون فامیلشون فامیلشون .دزدی دزدی دزدی دزدی دزدی

    پاسخ

    این چه سامانه ای هستش که هرکس اشتباه بکنه توی شماره ملی و موبایل دیگه نمیتونه ویرایشش بکنه بابا ادم قاتل هم باشه بعضی وقتا بخشش میخوره واقعا انصاف نیست اشتباه کنی دیگه هیچ راهی نباشه

    پاسخ

    به نام خدا
    من واقعا به این نوع عدالت شک دارم خودم 30 بار خانمم 25 بار تو قرعه کشی شرکت کردیم ما دوتا پسر داریم واقعا شرمنده شدم از خانوادم نمیتونم یه ماشین بخرم چرا چرا چرا به خانواده ای که هیچ ماشینی ندارن هیچ امتیازی در نظر ندارن چرا یعنی باور کنیم مافیا دستی ندارن خیلی خوب باور میکنیم.

    پاسخ

    همان آش و همان کاسه شایدم بدتر .بنده در 24دوره اخیر شرکت کردم و هنوز موفق برنده نشدم

    پاسخ

    هیچ اتفاق خاصی قرار نیست بیوفته، هرکی ماشین لازم داره برا استفاده، تا قیمت ها کمی پایین اومده و فروشنده های واقعی بهتر کنار میان، بخره و استفاده کنه، دلیل رکود بازار خودرو الان چیه؟! چون اکثر مردم خودرو رو برای استفاده نمیخوان، برا سرمایه گذاری می‌خوان! چطور الان اگه قیمت کمی به سمت بالا بره همه هجوم میارن برا خرید، مرض از خود ماست و عامل مرض اقتصاد بی سامان مملکت هست که هر روز شاهد قیمت جدید هستیم و همه دلالی رو ترجیح میدم به زحمت کشیدن و کار کردن

    پاسخ

    هر کد ملی که وارد کنی حتی اگر ثبت نام هم نکرده باشه و اصلا کد ملی وارد نکن فقط الکی یه کد ۱۰ رقمی وارد کنید .. می نویسه متاسفانه شما برنده نشدید ، یعنی این سایت الکی درست شده برای همه یک پیام میاد ..
    اصلا یه بخور بخور عجیب راه افتاده ..
    من ثبت نام نکردم کد ملی خودمو زدم مبگه متاسفانه شما برنده نشدید..

    پاسخ

    دقیقا درسته هر کد ملی رو میزنی میگه شما برنده نشدین
    من واسه خودم و سه نفر از اطرافیانم ثبت نام کردم اسم هیچکی در نیومده از هر کس دیگه ای هم میپرسم میگن در نیومده پس ببخشید میشه اعلام کنین اسم چه کسانی اعلام شده
    آخه بی عدالتی تاکی میخواد ادامه پیدا کنه
    آقای ریسی دستت درد نکنه از وقتی اومده یه 100 میلونی ماشین های ایرانی نو گرونتر شده واقعا به ما امید دادی.
    خدا نگذره از این کسانی که باعث شدن ما به این حال روز بیافتیم ای دزدها خدا لعنتتون کنه

    به امید روزهای بهتر فقط به خدا امیدوارم.

    پاسخ

    هر کد ملی که وارد کنی حتی اگر ثبت نام هم نکرده باشه و اصلا کد ملی وارد نکن فقط الکی یه کد ۱۰ رقمی وارد کنید .. می نویسه متاسفانه شما برنده نشدید ، یعنی این سایت الکی درست شده برای همه یک پیام میاد ..
    اصلا یه بخور بخور عجیب راه افتاده

    پاسخ