;
coinex

سازندگان فیلم سینمایی برادران لیلا تنبیه می‌شوند

توبیخ و تنبیه فیلم سینمایی برادران لیلا بخاطر حضور در جشنواره‌ کن. آیا برادران لیلا مجوز اکران کسب می‌کند؟ گزارش کاملی از این خبر را در تکراتو بخوانید.

فیلم سینمایی برادران لیلا ساخته سعید روستایی توانست به جشنواره‌ی کن راه پیدا کند. درحالی‌که در روزهای اخیر خبرهای موفقیت و حضور عوامل این فیلم سینمایی در فضای مجازی منتشر شده، وزارت ارشاد از عدم کسب مجوز اکران این فیلم خبر می‌دهد.

فیلم سینمایی برادران لیلا مجوز ندارد!

عوامل و دست اندرکاران فیلم سینمایی برادران لیلا که به جشنواره فجر دعوت شده بودند، حالا به دلیل حضور در جشنواره‌ کن تنبیه می‌شوند. علت این تنبیه، عدم صدور مجوز اکران است.

سازندگان فیلم سینمایی برادران لیلا تنبیه می شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی، در واکنش به حضور فیلم برادران لیلا در جشنواره کن گفت:
بر اساس قانون، مجوز شرکت یک فیلم سینمایی در جشنواره‌ی خارجی، منوط به کسب مجوز اکران است. مراسم اسکار فیلم بدون مجوز را برای رقابت نمی‌پذیرد، اما در جشنواره‌ی کن صدور و یا عدم صدور این مجوز اهمیت ندارد. بااین‌حال به عوامل فیلم سینمایی برادران لیلا هشدار داده شده بود که بدون صدور مجوز به کن نروند.

وی در ادامه افزود: هدف ما در سال جاری پایبندی بیشتر به قوانین است و با توجه به نقض قوانین از سوی عوامل برادران لیلا، آن‌ها مشمول اعمال قانون می‌شوند.

فیلم‌های سینمایی برای حضور در جشنواره داخلی نیازی به مجوز اکران ندارند و حضور فیلم سینمایی برادران لیلا در جشنواره داخلی فجر نیز به همین دلیل میسر شد‌.

شانس اکران فیلم سینمایی برادران لیلا خیلی کم است!

با این تفاسیر احتمال می‌رود که فیلم سینمایی برادران لیلا مجوز اکران را اخذ نکند‌. اسماعیلی تاکید کرد: ما در نشستی که با عوامل فیلم برگزار کردیم از آنها خواستیم ابتدا برای کسب مجوز اقدام کنند، حتی این درخواست از سوی سازمان سینمایی هم عنوان شده بود. اکنون ما موظف به اجرای قوانین و آیین نامه هستیم و طبق این قوانین فیلم نباید اکران شود. اما احتمال وجود تبصره‌ای برای این مواقع باید باشد.

این در‌حالیست که سید جمال ساداتیان، رئیس هیئت مدیره دفتر پخش خانه فیلم، هفته گذشته از عدم سخت‌گیری ارشاد نسبت به این فیلم خبر داده بود. سعید روستایی، کارگردان این فیلم، قبل از تمام این حواشی گفته بود که حاضر نیست فیلمش را با سانسور اکران کند.

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درباره تریلر رسمی لایو اکشن پینوکیو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    یه مشت عقده ای که هیچی حالیشون نیست مملکت داری میکنند…

    پاسخ