;
coinex

کامپیوتر اپل 1 به قیمت نیم میلیون دلار به حراج گذاشته شد

از امروز مورخ 12 خرداد ماه، مزایده فروش کامپیوتر اپل 1 که دارای امضای استیو وزنیاک است با قیمت نزدیک به نیم میلیون دلار آغاز خواهد شد و این مزایده تا 22 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

کامپیوترهای اپل 1 از دستگاه‌های کمیابی هستند که هر از گاهی برای مزایده گذاشته می‌شوند. حال اخیرا فردی مجموعه‌دار به نام «جیمی گروال» پیدا شده است که قصد دارد کامپیوتر اپل 1 از مجموعه خود را در مزایده‌ای به فروش بگذارد. چیزی که باعث می‌شود این کامپیوتر نسبت به دیگر کامپیوتر‌های اپل 1 با ارزش‌تر باشد این است که از قطعات اصلی بهره می‌برد و همچنین امضای استیو وزنیاک، هم‌بنیان‌گذار اپل بر روی CPU دستگاه است.

حراج یک کامپیوتر اپل 1 با امضای استیو وزنیاک

جیمی گروال بنیان‌گذار AAPL Collection بوده که درواقع صاحب یک کلکسیون خصوصی از دستگاه‌های اپل است. گروال در کلکسیون خود نزدیک به 200 کامپیوتر اپل دارد که اخیرا قصد کرده که کامپیوتر اپل 1 با امضای استیو وزنیاک را از مجموعه خود، به مزایده بگذارد. درواقع هدف او از این حراج این است که افراد بیش‌تری بتوانند این محصولات را مشاهده کنند.

کامپیوتر اپل 1

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، این کامپیوتر از این جهت نسبت به کامپیوترهای هم مدل خود خاص‌تر است که تمام قطعات آن اصلی هستند و هیچ‌کدام از آن‌ها تا به الان تعویض نشده است. همچنین این دستگاه دارای امضای هم‌بنیان گذار اپل است. درواقع وزنیاک در سال 2021 با مشاهده این کامپیوتر در مجموعه گروال، امضای خود را بر روی پردازنده مرکزی دستگاه، حک کرده است.

طبق اطلاعات، Apple-1 Registry که شامل تمام اطلاعات مربوط به کامپیوترهای اپل 1 می‌شود، دارای کیبورد، مانیتور، کاست پلیر اصلی بوده و تمام قطعات آن سالم است. جالب است که بدانید این کامپیوتر در حال حاضر نیز بدون نیاز به تعمیر و حتی پیکربندی، کار می‌کند. همچنین گفته شده که این دستگاه به احتمال زیاد اولین کامپیوتر اپل 1 تولید شده است که در خارج از آمریکای شمالی به فروش رسیده.

در آخر باید بگوییم که مزایده از امروز مورخ 12 خرداد ماه آغاز شده و تا 22 خرداد ماه ادامه خواهد داشت. گفته می‌شود که قیمت آن از 460 تا 485 هزار دلار شروع می‌شود؛ اما به طور قطع این قیمت، رقم اولیه بوده و پس از رقابت افراد در مزایده، قیمت این دستگاه از مرز نیم میلیون دلار هم عبور خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درمورد کامپیوتر اپل 1 با امضای استیو وزنیاک چیست؟ به نظر شما این کامپیوتر در نهایت با چه قیمتی به فروش می‌رسد؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر