;
coinex

توهین رائفی پور به اهالی سینما [+واکنش شدید هنرمندان]

پس از توهین رائفی پور به اهالی سینما تعدادی از هنرمندان و سینماگران، در پاسخ به توئیت او، در قالب پست، استوری و توییت واکنش شدید نشان دادند.

علی اکبر رائفی پور چندی پیش در توئیتی نوشت: «با توجه به آمار بالای تجاوز و تعرض جنسی در سینما و افشاگری های روزانه این جماعت دوزاری علیه هم! به نظر میاد اگر کسانی که بهشون تجاوز نشده اعلام کنند کاربردی تر باشه.»

واکنش سینماگران به توهین رائفی پور به اهالی سینما

محمدحسین قاسمی (تهیه کننده سینما) در واکنش به این توئیت، دو استوری منتشر کرد و گفت:

«جوانک ابله، تعمیم مسائل عده‌ای اندک در سینما به کل فعالین شریف این عرصه، یا از سر حماقت و عداوت شماست یا رشد یافته فضایی هستید که تجاوز امری عادی و روزمره برایتان است. زین پس برخلاف گذشته‌ات قبل از نشخوار هر سخنی به محتوای آن توجه کن.»

او همچنین در استوری دیگر گفت:

«سازمان سینمایی و خانه سینما نمی‌خواهند واکنشی به این توهین نشان دهند!؟»

توهین رائفی پور به اهالی سینما

همچنین رضا کیانیان (بازیگر) نیز در واکنش به این توهین در استوری‌ای نوشت:

«حالا فهمیدم چرا شما اعلام نکردین.»

استوری حمید فرخ‌نژاد (بازیگر) در واکنش به توهین رائفی پور به اهالی سینما:

«کاش شمایی که بعد از چهل و اندی سال خیمه سنگین روی ثروت و قدرت و دسترسی به عنوان امکانات و رانت‌ها و ایجاد انواع سرکوب‌ و ممنوعیت محرومیت برای ما، هنوز موفق به تولید دو تا هنرمند یک ریالی هم نشدید و کماکان مجبورید برای ترویج فرهنگ و هنر مورد علاقه‌تون از زور و باتوم و گشت ارشاد و ساندیس استفاده کنید، جای ارزش‌گذاری روی دیگران به همون وظیفه خطیر و حیاتی فراماسون‌یابی خودتون بپردازید. خوشبختانه در فضای ما هنوز اون مقدار شرافت وجود داره که خودمون در جهت پاکسازی بیشترش اقدام می‌کنیم. فضای شما در چه حاله؟ پرده که کنار بره چه چیزهایی نمایان میشه؟

پ ن: جا داره یادی هم از مدیران صدا و سیما و ارشاد بکنیم که به جای پاسخگویی و شکایت از این استندآپ کمدین‌های ارزشی کم استعداد، رویه تهدید مستقیم هنرمندان رو پیش گرفتن.»

توهین رائفی پور به اهالی سینما

استوری رامبد جوان (بازیگر):

«ما توقع و فرض داریم که آدم‌ها ادب و احترام و خانواده دوستی رو سر سفره پدر و مادرشون یاد می‌گیرن، حالا که والدین شما رنج این تربیت رو برای شما تحمل نکردن، ما جامعه هنری مخصوصا اهالی سینما این زحمت رو به جون می‌خریم. کفایت می‌کنه دوباره در مورد خانواده محترم سینما اینطوری اظهار نظر کنین تا به نحو مقتضی تربیت‌تون کنیم.»

توهین رائفی پور به اهالی سینما

استوری حمیدرضا آذرنگ (بازیگر): 

«آقای…

تفاوت آنجاست که تعرض و هتک شان انسانی برای جماعت سینما، مثل شما عادت و عادی نشده و هرگز هم نخواهد شد.»

توییت الهام پاوه‌نژاد (بازیگر):

«هیچ زنی در حوزه هنر، نسبت به این تعرض آشکار، کلامی که ظاهرا زیرگروه خشونت است اعتراضی نداره؟!»

پست مهراب قاسمخانی (فیلمنامه نویس و بازیگر) در واکنش به توهین رائفی پور به اهالی سینما:

«کاش شمایی که بعد از چهل و اندی سال خیمه سنگین روی ثروت و قدرت و دسترسی به عنوان امکانات و رانت‌ها و ایجاد انواع سرکوب‌ و ممنوعیت محرومیت برای ما، هنوز موفق به تولید دو تا هنرمند یک ریالی هم نشدید و کماکان مجبورید برای ترویج فرهنگ و هنر مورد علاقه‌تون از زور و باتوم و گشت ارشاد و ساندیس استفاده کنید، جای ارزش‌گذاری روی دیگران به همون وظیفه خطیر و حیاتی فراماسون‌یابی خودتون بپردازید.خوشبختانه در فضای ما هنوز اون مقدار شرافت وجود داره که خودمون در جهت پاکسازی بیشترش اقدام می‌کنیم. فضای شما در چه حاله؟ پرده که کنار بره چه چیزهایی نمایان میشه؟

پ ن: جا داره یادی هم از مدیران صدا و سیما و ارشاد بکنیم که به جای پاسخگویی و شکایت از این استندآپ کمدین‌های ارزشی کم استعداد، رویه تهدید مستقیم هنرمندان رو پیش گرفتن.»

توهین رائفی پور به اهالی سینما

توئیت سعید الهی (کارشناس سینما و منتقد):

«پسرجان؛ کمی در بداهه‌گویی‌های بی‌نمک و مستانه‌ات تامل کن و از این خودعاقل پنداری برحذر باش! در ازای افشاگری چند نفر، چگونه جامعه‌ای شریف، پرتلاش و خانواده‌دار به ظرفیت 4 هزار نفر را در سینما مورد هتاکی قرار می‌دهی؟! این است مفهوم انصاف و اخلاق تراز در جامعه مهدوی؟!…شرم نکردی؟!»

توهین رائفی پور به اهالی سینما

استوری محمدتقی فهیم (منتقد):

«جنجال‌های ضد سینمایی از این دست فاصله موثرترین ابزار فرهنگی با حاکمیت را زیاد می‌کند. این خطرناک است! سینمای ایران هنوز مردان خانواده محور زیاد دارد. توبه کنید.»

پست رضا صائمی (منتقد) در واکنش به توهین رائفی پور به اهالی سینما:

«آب که از سر بالا بره، قورباغه ابوعطا می‌خونه!…وقتی ابله مردانی چون رائفی پور و حسن عباسی، تئوریسین‌های جامعه باشند، لجن پراکنی‌ها هم جای نظریه‌پردازی می‌نشیند!…وقتی لات‌های هیئت، کسوت سخنوری بپوشند جز بر طبل بلاهت نمی‌کوبند و جز قامت وقاحت خود دهن وا نمی‌کنند!…آقای رائفی پور شما خود محصول تجاوز فکری به ساحت اندیشه‌اید،…در پیشه شیران جای روبه صفتان نیست!…گیشه شما خیلی وقت است که بی بلیت شده!…شما جماعت شرر را چه به نظر درباره اهل هنر!…شما جماعت حرف مفت‌زن حتی دوزاری هم نیستید!

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد توهین رائفی پور به اهالی سینما و واکنش شدید هنرمندان به این اهانت چیست؟  لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (12 نظر)

    دقیقا راست میگن که آب که سر بالا بره قورباغه ابوعطا می خونه همینه دیگه …

    پاسخ

    رائفی پور حرف حق زده. همین سلبریتی ها خودشون بلندگو گرفتن و مدام از تجاوز جنسی پشت پرده شون میگن با هدف عادی سازی وگرنه اینها اگر از تجاوز بدشون می اومد وقتی فضا رو فاسد دیدن باید کنار میرفتن مثل خانم مرجان محتشم

    در هر حوزه ای سرک کشیدن و بدون داشتن سواد اظهار نظر کردن،نمک این کشور خوردن نمکدون شکستن، بخاطر منافعشون هر غلطی کردن و مدعی مردمی بودن هستن.حالا یبار بهشون نقد شد چرا تحمل نمیکنن با اون همه ادعای آزادی بیان؟؟؟؟

    #سلبریتی دوزاری گریت کارتت را زمین بگذار

    #قیام مردم علیه سلبریتی های دورو و منافق

    پاسخ

    واقعا فکر کنید وقتی ۸۰۰ نفر زن میگن به ما تعرض شده باید از حرف اون خوشحال شید، گفته باید رسیدگی بشه، اما ناراحتی شما بیشرفها اینه اگر رسیدگی بشه، نصفتون رو باید اعدام کنن، ضمنا از رفتار و گفتار شما مشخصه چه وزنی دارید، کلمه فاسد برای شما کمه شماها به معنای واقعی کلمه فاسق هستید

    پاسخ

    نمیدانم تا کنون مورد آزار جنسی قرار گرفتی
    من من با 53 سال زمانی که 14 سالم بود این اتفاق برایم افتاد و هنوز آن احساس تلخ را فراموش نکردم شاید نزدیک به دوسال درست نمی‌توانستم صحبت کنم و همان سال هم در مدرسه با اینکه جزو شاگردان ممتاز بودم ولی همان سال مردود شدم نمی‌شود درباره این موضوع در همان زمان با کسی صحبت کرد این را بفهم آقای مثلا همه چیز دان همان زمان به فکر من هم رسید به والدین خودم هم بگویم ولی شرم و حیا مانع از این کار شد احتمالا شما بوی از شرم و حیا نبرده اید که اینگونه برای همه نسخه میپیچید خدا را چه دیدی آنانی که تجاوز جنسی انجام می‌دهند هیچگاه شرم و حیا در وجودشان نیست

    پاسخ

    اهالی سینما…
    شما که خود را اهالی یک خانه میپندارید هر روز و هر روز افشاگریتان بیشتر و قبح کارتان نمایان تر میشود.اگر خانواده اید که جرا مسائل را در خانه خودتان یعنی سینما حل و فسخ نمیکنید و حالا که هرچیزی را جار زدید چرا دم از خانواده بودن میزنید؟
    حقا که حرف حق تلخ و است حوابی ندارد اگر چشمانتان را باز کنید میبینید خودتان هم غرقید بجای مخالفت اگر واقعا ارزش بیشتری دارید آن را نشان دهید!

    پاسخ

    رائفی پور مطالعات به روزی که هر آدم امروزی به دونستنش نیاز داره رو در اختیار ما قرار داده وگرنه ما چه می دانستیم عروسک لولیتا چیه؟ راز آهنگ برگردان شیطان پرستی چیه؟ فراماسونری که جای خود… وزن دانش رائفی پور انقدری بالا هست که بتونه به چند سلبریتی بی آبرو تشر بزنه. یادمون نره فضای مجازی ممکنه توسط افراد سن پایین استفاده بشه و همینطور افراد فقیر. پس این تجمل گرایی سلبریتی ها و حرفهای خاک بر سری شون باید با تذکر همین ما مردم کم بشه.

    پاسخ

    خدا آقای رائفی پور را حفظ کند که حرف دل ما را زد

    پاسخ

    … بی‌هنر محروم ماند از لطف حقّ …

    رائفی‌پور؟ … ماشاءالله بابا … فراماسون‌ات رو قربون … شیرت رو خورده نازنین؟ … تجاوز نشده‌ها دست‌شون رو ببرن بالا بابا؟ … دیگه چه نقشه‌ای دارین با هم‌مسلکی‌هاتون سوار می‌کنین؟ … بسه دیگه، بگیر بخواب … مسواک یادت نره‌ها … باشه؟ … آفرین … جیش، بوس، لالا.

    پاسخ

    درود بر استاد رائفی پور.

    پاسخ

    حالا چرا از این سخن نزدیک به واقعیت اقای رائفی پور ناراحت شدین
    داریوش ارجمند هم بسیاری از سلبریتی ها را دوزاری می داند که دغدغه ندارند.
    فساد در سینما و ابتذال هم عیان است
    هنرمندان باید خود را پاک کنند وگرنه مردم مانند گوگوش آنها را به زباله دان خواهند ریخت

    پاسخ

    الله
    سلام
    !!!!!! تعجب ازاین تیتر این خبر!!!! اون خانمهایی ک با افتخار میگن بهشون تجاوز شده، دارن ب خودشون و تمام زنان پاک ایرانی توهین میکنند. واقعا شرم بر این خانمهای سلبریتی ک در پویش مزخرف می تو شرکت کردن. اگه آدم بودن میرفتن شکایت میکردن از اون افرادی ک این کارو کردن باهاشون، نه اینکه بعد از بیست سال بیان افشاگری کنن! تازه دروغ هم میگن آخه تعرض بوده، معلومه خودشون هم خواستن. با اون وضع لباسهای بد و آرایشهای داغون و اشوه میان ظاهر میشن، بعدشم میرن با اینا خلوت میکنن،خودشون می‌خوان قطعا، اصلا اجباری در کار نبوده وگرنه همیشه ک دور بازیگرها شلوغه، اگرم مسیله ای بخواد باشه یا یه دعوای فیزیکی میشه میزنع طرف رو یا خودشو نابود می‌کنه ک حیاش از بین نره، یعنی اینقدر بی خیال و ماست.
    تازه وقتی این جماعت میان از زهرا امیرابراهیمی ک در اون سن کم بیشتر از ۲۱ مورد رابطه نامشروع داشت و بعدشم خودش فرار کرد خارج،وقتی از اون بیمار روانی حمایت میکنن، معلومه دیگه خودشون چند چندن. البته از سلبریتی های خوبمون مثل آقای داریوش ارجمند و …تشکر میکنیم ک واقعا باطنن هم خوبن.ولی در کل دمت گرم آقای رائفی پور. این سلبریتی های مزخرف امثال کتایون ریاحی و هانیه توسلی و ….می‌خوان بحث زشت تجاوز رو در کشور عادی کنن و قبحش رو بریزن، در واقع از اربابان خارجیشون دستور گرفتن.
    #سلبریتی_گرین_کارتتو_بذار_زمین

    پاسخ