;
coinex

صدا و سیما چهره زهرا امیر ابراهیمی را پخش کرد

صدا و سیما چهره زهرا امیر ابراهیمی را بعد از 15 سال پخش کرد. آیا نخل طلا صدا و سیما را مجبور کرد تا امیر ابراهیمی را از ممنوع‌التصویری خارج کند؟

دهه 80، سال‌های درخشان صدا و سیما در سریال‌سازی بود. یکی از سریال‌هایی که مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد، سریال نرگس به کارگردانی سیروس مقدم بود. نرگس جزو سریال‌های پر بیننده شبکه سه بود و توانست بازیگران جوان زیادی را به سینما معرفی کرد. از جمله این افراد می‌توان به زهرا امیرابراهیمی اشاره کرد. بازیگری که خیلی زود به شهرت رسید؛ اما نه صرفا برای بازی در سریال نرگس.

با پخش شدن فیلم خصوصی این بازیگر، خیلی زود همه روزهای خوب برای زهرا امیر ابراهیمی به پایان رسید و سریال نرگس نیز برای همیشه بایگانی شد. صدا و سیما چهره زهرا امیر ابراهیمی را برای 15 سال بایکوت کرد. انگار چنین شخصی وجود خارجی نداشته است.

چرا صدا و سیما چهره زهرا امیر ابراهیمی را پخش کرد؟

ماجرا از جشنواره کن و نمایش فیلم عنکبوت مقدس شروع شد. فیلمی که به داستان قتل‌های زنجیره‌ای سعید حنایی، معروف به «عنکبوت» می‌پرداخت. نکته‌ای که فیلم را به اثری ملتهب تبدیل کرد، به طوری که خیلی از داخلی‌ها به فیلم واکنش منفی نشان دادند، بستر روایت داستان، یعنی شهر مشهد بود. از طرف دیگر، بازیگر سریال نرگس که در تمام سال‌های مهاجرتش جایگاهی در بازیگری نداشت، به یکباره با بازی در این فیلم توجهات را به خود جلب کرد. به طوریکه، داوران جشنواره کن، او را مستحق نخل طلا دانستند. همین امر، باعث گمانه‌زنی‌های فراوانی درباره سیاسی بودن جایزه شد.

صدا و سیما چهره زهرا امیرابراهیمی

در همین راستا، صدا و سیما چندین برنامه درباره سیاست‌های جشنواره کن از شبکه‌های مختلف پخش کرد. بهروز افخمی، کارگردان سینما که با برنامه هفت وارد عرصه مجری‌گری هم شده بود، برنامه‌ای با موضوع بررسی جشنواره کن تولید کرد که از شبکه دو پخش شد. در این برنامه زمانی که کلیپی درباره فیلم‌های جشنواره کن در حال پخش بود، برای لحظاتی چهره زهرا امیر ابراهیمی نیز پخش شد. اتفاقی که واکنش‌هایی را به دنبال داشت. ظاهرا، صدا و سیما بعد 15 سال نتوانست زهرا امیر ابراهیمی را نادیده بگیرد.

حال که زهرا امیر ابراهیمی از ممنوع التصویری صدا و سیما درآمده، باید شاهد پخش دوباره سریال نرگس هم باشیم؟…گمان نمی‌کنم.

نظر شما درباره پخش شدن چهره امیر ابراهیی از صدا و سیما چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام
    میشه بفرمایید ایا این خانم ممنوع التصویر بوده؟
    خدایی دوست دارید جو بدید
    طرف خودش از بی آررویی پا به فرار گذاشته
    چرا هرچی میشه میخواهید یک جای مطلب رو بچسبونید به صدا و سیما

    پاسخ