;
coinex

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی ؛ از سنگ صبور تا Extraction

یکی از محبوب ترین بازیگران ایرانی گلشیفته فراهانی است. از این رو قصد داریم در این جستار به معرفی بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی بپردازیم. با تکراتو همراه باشید.

رهاورد فراهانی که با نام گلشیفته فراهانی شناخته می‌شود یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازیگران ایرانی است. او در 19 تیر ماه سال 1362 در شهر تهران زاده شده و در حال حاضر در شهر پاریس زندگی می‌کند.

گلشیفته در 35 فیلم نقش داشته است که بسیاری از آن‌ها در کل جهان شناخته شده‌اند. در جایزه سزار ۲۰۱۴، برای بازی در سنگ صبور نامزد دریافت جایزه امیدبخش‌ترین بازیگر زن شد و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره سه قاره را برای بازی در بوتیک دریافت کرد.

او در فیلم درام درباره الی (۲۰۰۹) درخشید، فیلمی که جایزه بهترین روایت جشنواره فیلم ترایبکا ۲۰۰۹ و خرس نقره‌ای را از جشنواره بین‌المللی فیلم برلین دریافت کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی بپردازیم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی

همانطور که کمی قبل گفتیم گلشیفته یکی از بهترین بازیگران ایرانی است. او در حال حاضر یکی از اعضای آکادمی اسکار بود و نقش‌های برجسته‌ای در فیلم‌های کارگردان‌های مشهوری همچون اصغر فرهادی، عباس کیارستمی، بهمن قبادی، رسول ملاقلی‌پور، جیم جارموش، ریدلی اسکات، یواخیم رانینگ و اسپن سندبرگ داشته‌ است.

او علاوه بر بازیگری  در سینما در تئاتر نیز فعالیت دارد. از جمله فعالیت‌های او در تئاتر می‌توان به نقش آنا کارنینا در دو لاتامپت پاریس اشاره کرد. وی بازی در سینما را در سال ۱۳۷۶ با فیلم درخت گلابی به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد.

او همچنین در فیلم‌های دیگری چون زمانه، بوتیک، اشک سرما، به نام پدر، میم مثل مادر، گیس بریده، سنتوری و درباره الی به ایفای نقش پرداخته است. او جوان‌ترین بازیگری است که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده‌ است.

درخت گلابی جایزه بهترین بازیگر نقش اول بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۷۶ را در سن ۱۴ سالگی برایش به ارمغان آورد. در ادامه به معرفی بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی در خارج از کشور  می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

سنگ صبور (The Patience Stone)

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی

  • محصول: فرانسه، افغانستان
  • سال انتشار: 2012
  • کارگردان: عتیق رحیمی
  • ژانر: درام، جنگی

سنگ صبور عنوان فیلمی فرانسوی-افغان در ژانر درام جنگی به کارگردانی عتیق رحیمی است که در سال ۲۰۱۲ ساخته شده است. عتیق رحیمی، نویسنده و کارگردان افغانستانی-فرانسوی این فیلم است که آن را بر اساس رمانی با همین نام نوشته ژان-کلود کریر و خودش، ساخته است.

از بازیگران این فیلم سینمایی می‌توان به گلشیفته فراهانی، حمید جاودان، مسیح مروت و حسینا بورقان اشاره کرد. این فیلم به عنوان نماینده افغانستان در هشتاد و پنجمین دوره رقابت‌های جایزه اسکار بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان انتخاب شد.

این فیلم سنمایی داستان زندگی زنی افغان را روایت می‌کند که شوهر معلولی دارد. شوهر او که یک مجاهد بوده در یک دعوا زخمی می‌شود، حال زن‌اش مجبور اش از او و فرزندانش مراقب کند. این خانواده در یکی از شهرهای افغانستان زندگی می‌کنند.

در آن شهر ملایی زندگی می‌کند که مردم را به جهاد دعوت می‌کند. ملای داستان به زن دستور می‌دهد برای شوهرش دعا بخواند تا بعد از دو هفته سلامتی خود را به دست آورد. همین موضوع باعث به وجود آمدن لحظات جذابی می‌شود. اگر علاقمند به این سبک فیلم‌ها هستید این مجموعه دیدنی را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

نیمه ماه (Half Moon)

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی

  • محصول: فرانسه، اتریش
  • سال انتشار: 2007
  • کارگردان: Bahman Ghobadi
  • ژانر: درام، کمدی، موزیکال

یکی دیکر از بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی در خارج از کشور  فیلم نیمه ماه به کارگردانی بهمن قبادی است. این فیلم در جشنواره‌های متعدد بین‌المللی از جمله جشنواره فیلم سن‌سباستین شرکت کرده و جوایز معتبری را کسب نموده‌ است.

فیلم نیمه ماه یا نیوه مانگ درباره زندگی وازنده پیر و سرشناس کردستانی بوده که همراه فرزندانش سفری را برای اجرای کنسرت در عراق پس از صدام آغاز می‌کند. در این سفر، کاکو مرد میان سالی که خود را ارادت مند مامو می‌داند، به عنوان راننده و با اتوبوسی که از دوستش قرض گرفته‌است، او را همراهی می‌کند.

مامو یکی یکی فرزندانش را که در نواحی مختلف زندگی می‌کنند جمع می‌کند، اما آخرین پسرش پیش از سوارشدن به اتوبوس از پدر می‌خواهد دقایقی از ماشین پیاده شود. پسر به مامو می‌گوید که «پیر» روستا گفته که بهتر است مامو به این سفر نرود زیرا هنگامی که ماه کامل شود برای او اتفاقی خواهد افتاد. مامو می‌گوید به هر طریق که باشد این سفر را ادامه خواهد داد زیرا سال‌هاست جلوی کارش گرفته شده‌است.

مامو به سراغ زن خواننده‌ای به نام هشو (به معنای خوشهٔ انگور) می‌رود که سال‌هاست همراه ۱۳۳۴زن دیگر در تبعید زندگی می‌کند اما هشو صدای پیشین اعتماد به نفسش از دست داده‌است. آن‌ها در مسیر عبور از مرز با حوادث و موانع متفاوتی روبه رو می‌شوند. بدون شک این مجموعه دیدنی یکی از بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

نغمه‌ای عرب (Arab Blues)

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی

  • محصول: فرانسه
  • سال انتشار: 2020
  • کارگردان: مانلا لبیدی
  • ژانر: کمدی، درام

نمونه‌ای دیگر از بهترین فیلم های سینمایی گلشیفته فراهانی فیلم کمدی فرانسوی نغمه‌های عرب بوده  که عنوان فرانسوی آن کاناپه ای در تونس است، داستان یک روانکاو تونسی است که از ۱۰ سالگی در فرانسه زندگی کرده و حالا به زادگاهش بازگشته تا در آنجا یک کلینیک روان درمانی باز کند.

در این فیلم گلشیفته فراهانی به ایفای نقش سلما می‌پردازد. هشام یعقوب و مجد مستورا دیگر بازیگران اصلی این فیلم کمدی هستند. این اولین فیلم بلند منال العبیدی، کارگردان و نویسنده تونسی ‌تبار متولد پاریس است که موفق شد در رشته بهترین فیلم، نامزد دریافت جایزه سزار فرانسه شود.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

پترسون (Paterson)

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی

  • محصول: ایالات متحده آمریکا، آلمان
  • سال انتشار: 2016
  • کارگردان: جیم جارموش
  • ژانر: درام

فیلم سینمایی پترسون یکی دیگر از بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی در خارج از کشور بوده که توانسته است در بازه زمانی کوتاهی یکی از پرطرفدارن‌ترین فیلم‌های گلشیفته شود.

این محصول یک فیلم درام آمریکایی به کارگردانی جیم جارموش است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این فیلم در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ حضور داشته است.

پترسون،داستان راننده اتوبوسی به نام پترسون (هم نام با شهر محل زندگی اش) است که در آرامش با دوست دختر شاد و پر انرژی خود در شهر کوچک پترسون، نیوجرسی زندگی می کند.

فیلم،روایت روزهای زندگی این دو طی یک هفته است و هر روز همان اتفاقات روز قبل به صورت روتین روی می‌دهد.پترسون که شاعر نیز هست هر روز مسیر همیشگی‌اش از خانه تا محل کارش را پیاده طی می‌کند و همکار عبوسش را می‌بیند و هر شب بعد از برگشت از کار به همراه سگشان ماروین به بار محلی می‌رود.

پترسون همیشه دفتری با خود به همراه دارد که معمولاً صبح ها در آن شعر می‌نویسد. دوست دختر وی نیز که علاوه بر نقاشی در صدد یادگیری نوازندگی گیتار نیز بر آمده است، تصمیم می گیرد هر هفته در شنبه بازار کیک های فنجانی خامه‌ای که خودش درست می کند را به فروش برساند که در این کار بسیار موفق نیز بوده و درآمد خوبی کسب می کند. بدون شک این فیلم یکی از بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی است. اگر علاقمند به این سبک فیلم‌ها هستید این مجموعه دیدنی را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

بهترین فیلم های زامبی 2021

دختران خورشید (Girls of the Sun)

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی
بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی
  • محصول: فرانسوی، انگلیسی، عربی
  • سال انتشار: 2018
  • کارگردان: اوا هوسون
  • ژانر: درام، جنگی

دختران خورشید یکی دیگر از بهترین فیلم های سینمایی گلشیفته فراهانی به حساب می‌آید. این فیلم دوست داشتنی ۱۱۵ دقیقه‌ای به کارگردانی اوا هوسون و با بازی گلشیفته فراهانی، امانوئل برکو در سال 2018 ساخته شده است. در این فیلم که در فرانسه و گرجستان فیلمبرداری شده، گروهی از هنرمندان بین‌المللی و بازیگران محلی حضور دارند.

این فیلم درباره‌‌ی مادر جوانی به نام بهار است که در بازگشت به روستای محل زندگی خود در کردستان همراه با پسرش و صدها زن دیگر توسط نیروهای داعش ربوده می‌شوند.

بهار سرانجام فرار می‌کند و به عنوان فرمانده یک گردان ویژه از زنان مسلح کرد به نام دختران خورشید انتخاب می‌شود. تمامی اعضای گروه زن هستند و نقش مهمی در مبارزه علیه داعش و آزادسازی مناطق اشغالی دارند او مدت‌ها در شرایطی غیرانسانی زندانی می‌شود و مورد اذیت و آزار جنسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های 2021

بهترین انیمیشن های 2021

دزدان دریایی کارائیب: مردگان حکایت نمی‌کنند (Pirates of the Caribbean)

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی
بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی
  • محصول: ایالات متحده
  • سال انتشار: 2017
  • کارگردان: یواخیم رانینگ، اسپن سندبرگ

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین فیلم های سینمایی گلشیفته فراهانی را نام ببریم می‌توانیم به دزدان دریایی کارائیب اشاره کنیم. این فیلم سینمایی  به کارگردانی اسپن سندبرگ و یواخیم رانینگ است که در ۲۶ مه سال ۲۰۱۷ منتشر شده است.

این فیلم پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب است. مردان مرده قصه نمی‌گویند دهمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۷ شد. داستان فیلم درباره کاپیتان سالازار بوده که دشمن قدیمی جک اسپارو است. او به همراه خدمه‌ی خود توانسته است از مثلث شیطان فرار کند و دزدان دریایی را به قتل برساند.

او برای پیدا کردن جک اسپارو، باربوسا را به کشتی خود می‌آورد. جک اسپارو هم برای غلبه بر سالازار دنبال نیزه اسطوره‌ای خدای دریاست (عصای پوزئیدون) تا کنترل دریا را بر دست گیرد و علیه سالازار از آن استفاده کند.

این فیلم از آن دست فیلم‌هایی است که چشم از آن بر نمی‌دارید و مجذوب آن می‌شوید. اگر از طرفدارن این دست فیلم و سریال‌ها هستید این مجموعه دیدنی را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

یک مشت دروغ (Body of Lies)

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی
بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی
  • محصول: آمریکا
  • سال انتشار: 2008
  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • ژانر: اکشن

یک مشت دروغ یا مجموعه دروغ‌ها یک فیلم آمریکائیست که بر اساس رمانی به همین نام توسط دیوید ایگناتیوس نگاشته شده‌ است. این فیلم در ارتباط با تروریسم ساخته شده‌ است و موضوع فیلم نسبت به رمان دارای اضافاتی است.

این فیلم داستان یک مأمورسی آی ای به نام راجر فریس که در جستجوی یافتن یکی از سران القاعده راهی اردن می‌شود. کارگردان این فیلم ریدلی اسکات است و بازیگرانی چون لئوناردو دی‌کاپریو و راسل کرو در آن بازی کرده‌اند.

فیلم به علت خشونت زیاد و برخی صحنه‌های شکنجه درجه R گرفته‌است. شعار فیلم (Tagline) به هیچ‌کس اطمینان نکن، همه را فریب بده است. بدون شک این مجموعه یکی از بهترین فیلم های سینمایی گلشیفته فراهانی چرا که دارای صحنه‌های مهیج بسیاری است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

بهترین فیلم و سریال های تینیجری

قسمت بالایی (The Upside)

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی
بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی
  • محصول: آمریکا
  • سال انتشار: 2019
  • کارگردان: نیل برگر
  • ژانر: کمدی، درام

قسمت بالایی فیلمی در ژانر کمدی-درام بوده که از جمله بهترین فیلم های سینمایی گلشیفته فراهانی شناخته می‌شود.این مجموعه دوست داستنی به کارگردانی نیل برگر بوده که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است.

قسمت بالایی بازسازی فیلم فرانسوی دست‌نیافتنی‌ها است. از بازیگران آن می‌توان به کوین هارت، برایان کرانستون، نیکول کیدمن و گلشیفته فراهانی اشاره کرد. این فیلم که بودجهٔ ۳۹ میلیون دلاری به تولید رسیده در سال ۲۰۱۷ در جشنواره‌ی تورنتو به نمایش درآمد، اما به سبب برچسب «واینستین» بر روی آن و رسوایی هاروی واینستین که یک ماه پس از نمایش فیلم در تورنتو فاش شد، دست به دست می‌گشت و خریداری نداشت.

بیشتر بخوانید:

فصل پنجم آخرین پادشاهی (The Last Kingdom) ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

فصل سوم سریال لوپن (Lupin) نتفلیکس ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان

شبی که جهان را می‌بلعد (The Night Eats the World)

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی
جدید ترین فیلم‌ های گلشیفته فراهانی
  • محصول: فرانسه
  • سال انتشار: 2018
  • کارگردان: دومینیک روشه
  • ژانر: ترسناک، اکشن

یکی دیگر از بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی در خارج از کشور فیلم شبی که جهان را می‌بلعد است. این فیلم داستان متفاوتی نسبت به دیگر کارهای گلشیفته فراهانی دارد. این مجموعه دیدنی در ژانر ترسناک بوده که دومینیک روشر هنرمند نوآور فرانسوی آن را کارگردانی کرده است.

شبی که جهان را می بلعد داستان مرد جوانی در شهر پاریس است. او پس از یک مهمانی شبانه از خواب برخاسته و با رویدادهای غیرمنتظره ای روبرو می شود. تمامی شهروندان کشته شده‌اند پاریس به تسخیر زامبی‌ها درآمده است.

گلشیفته فراهانی نقش یکی از این شخصیت‌های بازمانده به نام سارا را بازی می‌کند. هر چند که شبی که جهان را می‌بلعد در ژانر ترسناک تولید شده است، ولی زامبی‌ها حضور کم رنگی در طول داستان دارند. محور اصلی فیلم چالش‌های انسان تنهایی که برای نجات جان خویش تلاش می‌کند را در برمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

تاریخ پخش فصل چهارم سریال Manifest [+تریلر و داستان]

تاریخ پخش فصل دوم انیمه Darling In The Franxx [+تریلر و داستان]

آواز عقرب‌ها (The Song of Scorpions)

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی
جدید ترین فیلم‌ های گلشیفته فراهانی
  • محصول: فرانسه، سوئیس
  • سال انتشار: 2017
  • کارگردان: آنوپ سینگ

آواز عقرب‌ها یکی دیگر از بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی در خارج از کشور بوده که توانسته است در بازه زمانی کوتاهی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

این فیلم محصول سینمای هندوستان است. آواز عقرب‌ها در فضایی به دور از شهر ساخته شده و داستان عشقی پیچیده، انتقام و قدرت رستگاری یک آهنگ را روایت می‌کند.

داستان فیلم در مورد قومی است که در سرزمین بیابانی و مملو از عقرب زندگی می‌کنند. وقتی فردی دچار نیش عقرب می‌شود، فردی که نغمه سرای عقرب است می‌تواند این مشکل را حل کند. در این بیابان خبری از دکتر و دوا و درمان پزشکی نیست. به جایش خرافاتی در بین اهالی وجود دارد که آواز خوانان می‌توانند در برابر نیش مسموم عقرب مقابله کنند.

گلشیفته فراهانی در این فیلم نقش زنی هندی را بازی می‌کند. او برای این نقش، زبان هندی را تمام و کمال آموخت. اینکه چرا به جای استفاده از یک بازیگر محلی به یک زن شرقی دیگر روی آورده شده، جای سوال دارد.

اما باید گفت انتخاب او برای این نقش، انتخاب نادرستی نبوده است. چرا که فراهانی برای این فیلم سنگ تمام می‌گذارد و به بهترین شکل از عهده این نقش آفرینی برمی‌آید. عرفان خان بازیگر شهیر هندی، نقش مقابل گلشیفته فراهانی است و شخصیت اصلی فیلم را بازی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

فصل سوم سریال عثمان (Kuruluş: Osman) ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

فصل هفتم سریال خانه پوشالی (House of Cards) ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

آلتامیرا (Altamira)

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی
جدید ترین فیلم‌ های گلشیفته فراهانی
  • محصول: اسپانیا
  • سال انتشار: 2016
  • کارگردان: هیو هادسن
  • ژانر: زندگینامه‌، درام

آلتامیرا یکی دیگر از بهترین فیلم های سینمایی گلشیفته فراهانی است. این فیلم اسپانیایی به کارگردانی هیو هادسن است که در سال 2016 منتشر شد. سبک این فیلم زندگینامه‌ای و درام است.

این فیلم که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده، داستان باستان‌شناس آماتوری است که نقاشی‌های غار آلتامیرا را کشف می‌کند.این داستان توسط دختری 9 ساله به نام ماریا و پدرش، که یک باستان‌شناس است، روایت می‌کند.

این غار تاریخ بشریت را دگرگون می‌کند. در پی این کشف بزرگ، ‌مخالفین زیادی از جمله برخی متولیان کلیسا پیدا می‌شوند. گلشیفته فراهانی در این فیلم در نقش کانچیتا، ‌همسر آنتونیو باندراس را بازی کرده است.

بیشتر بخوانید:

فصل چهارم سریال پنت هاوس (Penthouse) ؛ تاریخ پخش و سایر جزئیات

زمان پخش فصل دوم گامبی وزیر (The Queen’s Gambit) ؛ داستان و بازیگران

بدبیاری‌های سوفی (Sophie’s Misfortunes)

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی
بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی
  • محصول: فرانسه
  • سال انتشار: 2016
  • کارگردان: کریستف اونوره
  • ژانر: درام، کمدی

این مجموعه فیلمی فرانسوی به فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی کریستف اونوره است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است. این فیلم در سبک درام و کمدی است.

فیلم بدبیاری‌های سوفی با اقتباس از رمانی با همین عنوان، نوشته کنتس دُ سگور، نویسنده فرانسوی روس تبار، ساخته شده است. این فیلم درباره دختر کوچکی است که به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت می‌کند.

اما یک سال بعد به همراه نامادری‌اش به فرانسه بازمی‌گردد. او در تلاش است تا با کمک دوستانش از دست نامادری فرار کند. بدون شک می‌توان این مجموعه دیدنی را در زمره بهترین کارهای گلشیفته دانست. اگر از طرفداران این دست فیلم و سریال‌ها هستید این محموعه دیدنی را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

تاریخ پخش فصل دوم سریال بربرها (Barbarians) [+تریلر و داستان]

فصل پنجم سریال سیب ممنوعه (Yasak Elma) ؛ داستان، زمان پخش و بازیگران

سرزمین شیرین فلفلی من (My Sweet Pepper Land)

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی
بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی
  • محصول: فرانسه، آلمان، عراق
  • سال انتشار: 2013
  • کارگردان: هنر سلیم

سرزمین شیرین فلفلی من محصول سال ۲۰۱۳ کردستان، آلمان و فرانسه است. این فیلم را کارگردان سرشناس کردتبار هنر سلیم که مقیم فرانسه است، کارگردانی نموده است. این فیلم برای نخستین بار در بخش نگاه دیگر جشنواره فیلم کن ۲۰۱۳ به نمایش در آمد. در این فیلم گلشیفته فراهانی و کورکماز ارسلان بازی می‌کنند.

داستان فیلم سرزمین شیرین فلفلی من داستان آشنایی و مبارزهٔ باران و گوند علیه استبداد و بی‌قانونی است. اولی در صف پیش‌مرگان کُرد برای استقلال زادگاهش تا پای جان جنگیده و دومی در رویای رسیدن به این استقلال، تحصیل کرده تا بعدها به  میهنش ادای دین کند.

این فیلم به روابط و مناسبات اجتماعی کردستان، پس از پیروزی و کسب استقلال می‌پردازد، جامعه‌ای پدر سالار با بافت‌های گسست‌ناپذیر سنتی که هنوز در آن قانون و قانون‌مندی جایی ندارد و اسلحه و خشونت حرف اول و آخر را می‌زند.

بیشتر بخوانید:

فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس

فصل دوم سریال سندیتون (Sanditon) ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

استخراج (Extraction)

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی
بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی
  • محصول: ایالات متحده آمریکا
  • سال انتشار: 2020
  • کارگردان: سم هارگریو
  • ژانر: اکشن

استخراج یک فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر دلهره‌آور و اکشن به کارگردانی سم هارگریو با فیلم‌نامه‌ای از جو روسو است. در این فیلم کریس همسورث، دیوید هاربر و گلشیفته فراهانی از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

فیلم استخراج از جدید ترین فیلم‌ های گلشیفته فراهانی است که در ژانر اکشن داستانی متفاوت را ارائه می‌دهد. این فیلم درباره تایلر رِیک، با بازی کریس همسورث، یک مزدور شجاع و بی خیال است که در بازار سیاه کشورهای آسیایی و آفریقایی فعالیت می‌کند. ‌

او برای آزادی فرزند ربوده شده یک تبهکار بین المللی استخدام می‌شود. این آغاز ماجرای تعقیب و گریزی خونین در بنگلادش و هندوستان است. گلشیفته فراهانی در این فیلم نقش «نیک خان» را بازی می‌کند که از شخصیت های کلیدی داستان است. او در این مأموریت پر تنش با تایلر رِیک همراه می‌شود.

بازی این هنرمند جوان ایرانی در کنار کریس همسورث که از ستاره‌های مطرح هالیوود است، با استقبال زیادی از سوی ایرانیان مواجه شد. همچنین موفق شد برای باری دیگر، پس از فیلم‌هایی مانند دزدان دریایی کارائیپ و پترسون، توجه‌ها را به بازی خود جلب کند. این فیلم از محصولات پرخرج شرکت نتفلیکس است که به کارگردانی سم هارگریو تولید شده است.

بیشتر بخوانید:

فصل دوم سریال قورباغه ؛ تاریخ پخش، بازیگران و آخرین شایعات

زمان پخش فصل دوم سریال سیاوش [+داستان و بازیگران]

هجوم (Invasion)

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی
بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی
  • محصول: ایالات متحده آمریکا
  • سال انتشار: 2021
  • کارگردان: دیوید ویل، سایمون کینبرگ
  • ژانر: تخیلی، درام، علمی تخیلی

حال که که با بهترین و جدید ترین فیلم‌ های گلشیفته فراهانی آشنا شدیم بهتر است با یکی از جدیدترین سریال‌های او هم آشنا شویم. از جمله جدیدترین سریال‌های او سریال هجوم است که در نوع خود از فیلنامه متفاوتی برخوردار است چرا که این فیلم حمله را از دیدگاه‌های مختلف مردم در نقاط مختلف جهان به تصویر می‌کشد؛ افرادی که در بیابانی در یمن تا آپارتمانی در لانگ‌آیلند نیویورک زندگی می‌کنند.

این سریال در کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، بریتانیا، افغانستان و ژاپن فیلمبرداری شده و حادثه تخیلی داستان را از جنبه‌ها و مردم کشور‌های مختلف بررسی می‌کند.

حضور گلشیفته فراهانی به عنوان نقش اول موجب شده این سریال از طرف مردم ایران با استقبال گسترده‌ای روبرو شود. به علاوه در سریال Invasion سام نیل نقش کلانتر جان بل تایسون را بازی می‌کند. به نظر می‌رسد این بازیگر نیوزلندی تهاجم بیگانگان را از نظر آمریکایی‌ها نشان می‌دهد.

از آنجایی که این مجموعه دیدنی از دیدگاه‌های مختلف مردم حرف می‌زند با طرفدارن و منتقدان بسیاری رو‌به‌رو بوده است. ما در تکراتو در نقد سریال هجوم به جزئیات بیشتر پرداخته‌ایم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر می‌توانید نقد سریال هجوم را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر