;
coinex

بیت کوین 24 هزار دلاری شد؛ سقوط قیمت بیت کوین ادامه خواهد داشت!

بزرگترین رمزارز بازار در چهار روز گذشته سه سطح حمایتی مهم خود را از دست داده است. علت اصلی شکل‌گیری بیت کوین 24 هزار دلاری ، افزایش نرخ تورم آمریکاست.

بیت کوین در روزهای گذشته نتوانست از سطح مقاومتی قدرتمند 30 هزار دلاری خود عبور کند. این سطح هم از لحاظ تکنیکالی و هم از لحاظ روانی سطح مقاومت مهمی برای بیت کوین به شمار می‌رود.

ناتوانی بیت کوین در عبور از مقاومت 30 هزار دلاری در روزهای قبل، باعث شد تا در ادامه قیمت این رمزارز حمایت‌های ۲۹٬۵۰۰ و ۲۸٬۵۰۰ دلاری را نیز از دست داد و در نهایت به سطح 25 هزار و سپس 24 هزار دلار رسید.

نرخ تورم آمریکا عامل اصلی بیت کوین 24 هزار دلاری

بزرگترین رمزارز بازار در 24 ساعت گذشته با ریزش بیش از 8 درصدی به زیر سطح 24 هزار دلار رسید. قیمت بیت کوین پس از سپری کردن 12 هفته متوالی نزولی از 49 هزار دلار به 25 هزار دلار رسید. در اواسط ماه می نشانه‌هایی از به پایان رسیدن روند نزولی مشاهده شد؛ اما با انتشار اخبار نگران کننده ترخ تورم در آمریکا، این روند ادامه یافت.

بیت کوین 24 هزار دلاری شد؛ سقوط قیمت بیت کوین ادامه خواهد داشت!

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، گسترده‌ترین معیار برای سنجش میزان تورم است. در ماه می این شاخص 8.6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت. این میزان افزایش از نرخ پیش‌بینی شده 8.2 درصدی فراتر رفته است.

نرخ تورم آمریکا منجر به سقوط بازارهای آسیایی نیز شد. به عنوان مثال، سهام Hang Seng کشور هنگ کنگ نزدیک به 3.5 درصد، سهام ژاپنی Nikkei 225 حدود 3.01 درصد و سهام هندی Sensex نزدیک به 2.44 درصد ریزش را تجربه کردند. شاخص سهام Nasdaq آمریکا نیز دو درصد پایین‌تر از روز گذشته بسته شده و S&P500 نیز 1.65 درصد کاهش یافت.

آخرین وضعیت نمودار قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر فاصله زیادی با میانگین متحرک ساده 100 ساعته خود دارد. در صورتی که BTC توانایی بازگشت به سطوح قبلی قیمتی خود را نداشته باشد، نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی آن سطح 26200 دلار است.

بیت کوین 24 هزار دلاری شد؛ سقوط قیمت بیت کوین ادامه خواهد داشت!

اندیکاتور RSI برای نمایش مقدار حرکت قیمت یک دارایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاخص RSI بیت کوین به زیر عدد 30 کاهش یافته است. این موضوع بیانگر احتمال ایجاد یک حرکت صعودی در این رمزارز خواهد بود.

مقاومت 26200 دلاری بیت کوین در نزدیکی سطح 23.6 درصد اصلاحی فیبوناچی قرار دارد. نقاط صفر و یک فیبوناچی اصلاحی از 28307 دلار تا کف 25571 دلار در نظر گرفته شده است. در صورتی که بیت کوین نتواند سطح 27200 دلاری را با موفقیت رد کند، حرکت نزولی به سمت کف‌های پایین‌تر ادامه خواهد یافت. با شکسته شدن سطح فعلی بیت کوین 25 هزار دلاری، این رمزارز در کوتاه مدت به 23500 دلار خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بیت کوین 24 هزار دلاری چیست؟ آیا بزرگترین رمزارز بازار موفق به شکست مقاومت‌های پیش رو خواهد شد؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Coindesk

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر