;
coinex

دریافت مالیات ارزهای دیجیتال در ایران به زودی اجرایی خواهد شد

مدتی است که شایعاتی درباره دریافت مالیات ارزهای دیجیتال در ایران مطرح شده است و به نظر می‌رسد سازمان امور مالیاتی در اجرای چنین طرحی جدی است.

امروزه در همه کشورهای پیشرفته دنیا، مبادلات ارز دیجیتال مشمول مالیات می‌شود و بر اساس قوانین مالیاتی درآمد و سود، میزان مالیات محاسبه و دریافت می‌شود. استفاده از ارزهای دیجیتال در تراکنش‌های شخصی از این منظر مشمول مالیات بر درآمد است اما مشکل اصلی اینجاست که قوانین مالیات رمزارزها در ایران همچنان اندکی گیج‌کننده به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

مالیات ارزهای دیجیتال در ایران چگونه محاسبه می‌شود؟

همانطور که گفتیم امروزه دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا رایج است و بر همین اساس رئیس کارگروه انجمن بلاکچین ایران نیز از آغاز دریافت مالیات رمزارزها در ایران خبر داده است. مهکامه شریف‌زاد در گفتگویی با یکی از رسانه‌ها و در پاسخ به این سوال که «میزان مالیات ارز دیجیتال در ایران چقدر است؟» گفت:

میزان مالیات بستگی به شیوه استفاده از رمزارز‌ها دارد. افراد حقوقی تحت هر شرایطی ملزم به پرداخت مالیات و تعیین ساز و کار مالی مرتبط به رمزارز در ساختار خود هستند، اما اشخاص حقیقی بسته به نوع عملکرد و استفاده خود از رمزارز‌ها ممکن است مشمول مالیات شوند.

دریافت مالیات ارزهای دیجیتال در ایران

خانم شریف‌زاد می‌گوید در بازار ارزهای دیجیتال در ایران، افراد به سه طریق اصلی شامل استخراج، تبادل و سرمایه‌گذاری فعال هستند و هر سه فعالیت مشمول مالیات است. اما ساز و کار دقیق مالیات ارز دیجیتال در ایران، بستگی تامی به دستورالعمل‌هایی دارد که سازمان امور مالیاتی تعیین کند.  وی در ادامه افزود:

پرداخت مالیات رمزارز‌ها از طریق همان پول رایج کشور‌ها انجام می‌شود، اما درصد و میزان اخذ آن در کشور‌ها متفاوت هست. شیوه نامه‌های اجرایی پرداخت مالیات رمزارز‌ها در ساختار‌های حقوقی همانند سایر کسب و کارهاست و زیرساخت‌های مالی و حسابداری آن باید در شرکت‌های رمزارزی چیده و تدوین شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص دریافت مالیات ارزهای دیجیتال در ایران چیست؟ آیا با اجرای چنین طرحی موافق هستید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر