;
coinex

تاریخ رونمایی اسنپدراگون 8 نسل 2 اعلام شد

با توجه به نزدیک شدن به تاریخ رونمایی اسنپدراگون 8 نسل 2 ، شرکت کوالکام اخیرا برخی از اطلاعات این پردازنده پرچمدار را به طور عمومی منتشر کرده است.

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام بنابر برنامه‌ریزی از پیش اعلام شده باید تا اواخر سال میلادی جاری برای استفاده در گوشی‌های پرچمدار معرفی شود. اما حالا کوالکام برخی اطلاعات این تراشه پرچمدار را منتشر کرده است. این تراشه قرار است به عنوان پرچمدار کوالکام و برای گوشی‌های بالارده بازار معرفی شود.

بیشتر بخوانید: تولید تراشه های 3 نانومتری سامسونگ آغاز شد

تاریخ رونمایی اسنپدراگون 8 نسل 2

تاریخ رونمایی اسنپدراگون 8 نسل 2 اعلام شد

کوالکام معمولا هر ساله در رویدادی به نام Snapdragon Summit، فناوری‌های جدید خود از جمله پردازنده جدید خود را معرفی می‌کند و برای امسال انتظار می‌رود این شامل پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 باشد. این رویداد احتمالا امسال زودتر از سال گذشته و در بازه زمانی 23 تا 26 آبان ماه برگزار خواهد شد.

از آنجایی که معمولا در همان روز اول رویداد، تراشه‌های پرچمدار معرفی می‌شوند، احتمالا اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز در روز 23 آبان رونمایی خواهد شد. انتظار می‌رود برخی از شرکای کوالکام مانند همیشه در این رویداد حاضر باشند و اطلاعاتی از پرچمداران بعدی خود که به تراشه جدید مجهز هستند را فاش کنند. برای مثال می‌توان انتظار حضور شیائومی را با عرضه برخی از اعضای سری شیائومی 13 داشت.

تاریخ رونمایی اسنپدراگون 8 نسل 2 اعلام شد

همچنین بعید نیست که در این رویداد برخی از جزئیات مربوط جانشین Snapdragon 8cx 3 نیز فاش شود چراکه کوالکام بعد از خرید Nuvia در تلاش است تا عملکرد پردازنده‌های نسل بعدی خود را هم‌سطح سری M کند.

در تولید تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام، از فناوری ساخت تراشه 4 نانومتری TSMC استفاده شده است. TSMC هخمچنین در تلاش برای تولید انبوده پردازنده‌های M2 Pro و M2 Max با فرایند 3 نانومتری خود است. تراشه Snapdragon 8 Gen 2 برای اولین بار به 4 کلاستر پردازشی با ترکیب 4 + 2 + 2 + 1 مجهز شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تاریخ رونمایی اسنپدراگون 8 نسل 2 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر