;
coinex

آیفون 15 با درگاه USB Type-C عرضه می‌شود؛ خداحافظی با لایتنینگ!

طبق گزارش‌های منتشر شده، کمپانی اپل قصد دارد آیفون 15 را به درگاه USB Type-C مجهز کند؛ این اولین گوشی بدون لایتنینگ در بین آیفو‌ن‌ها خواهد بود.

مارک گورمن، تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که اپل تعداد زیادی محصول جدید را بین پاییز 2022 تا نیمه اول 2023 عرضه خواهد کرد. بدیهی است که این محصولات جدید شامل چهار مدل جدید سری آیفون 14 است. اما خبرهای جدید حاکی از آن هستند که شرکت اپل بعد از توافق قانون استفاده از USB TYPE C، تصمیم به عرضه‌ی آیفون 15 با ورودی تایپ C گرفته است.

آیا تولید آیفون 15 با درگاه USB Type-C به معنی وداع با لایتنینگ است؟

مارک گورمن علاوه بر خبر تولید گوشی‎‌های جدبد سری آیفون 14، از تولید محصولات دیگر نیز خبر  داد. سه اپل واچ جدید، چندین مک با تراشه‌های اپل M2 و M3، اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل، آی‌پدهای ارزان‌قیمت و رده بالا، یک AirPods Pro جدید و یک هوم پاد جدید، یک تلویزیون اپل ارتقا یافته نیز در لیست محصولات قابل عرضه وجود دارند.

آیا تولید آیفون 15 با ورودی تایپ C فصل وداع با لایتنینگ است؟

تمام آیفون‌های جدیدی که پاییز امسال عرضه می‌شوند، همچنان از پورت لایتنینگ برخوردار خواهند شد. با این حال، مارک گورمن انتظار دارد که اپل تا سال 2023 محصولاتی تولید کند که از USB Type-C پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه، به نظر می‌رسد سری آیفون 15 آینده اولین گوشی با پورت USB Type-C خواهد بود. به گفته گورمن، آی‌پد پایه جدید که پاییز امسال معرفی می‌شود، اولین آی‌پد با پورت USB نوع C است. همچنین این آیپد از تراشه A14 اپل بهره می‎‌برد و اتصال 5G خواهد داشت.

گورمن همچنین جزئیاتی در مورد هدست واقعیت مجاری اپل فاش کرد. به گفته وی، این دستگاه با تراشه Apple M2 و 16 گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد. شرکت اپل در حال توسعه تراشه Apple M3 است. این پردازنده پرچمدار در اوایل سال آینده برای نخستین بار مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با این حال، به نظر می‌رسد که این شرکت در حال تسریع برنامه‌های خود با عرضه‌ی سری M اپل است. اگر چه عرضه‌ی سری M1 اپل مدتی طول کشید، اما ظاهراً از این به بعد سرعت آن افزایش خواهد یافت.

گورمن معتقد است که به روز رسانی‌های اصلی سری آیفون 14 پرو، شامل دوربین سلفی اصلاح شده آیفون است. همچنین یک سیستم دوربین عقب جدید با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی در این سری تعبیه خواهد شد. این دستگاه حاشیه‌های نازک‌تری دارد و از پردازنده Apple A16 پشتیبانی می‌کند. این پردازنده سرعت بالاتری دارد و با بریدگی جدیدی به نمایش درمی‌آید. کاربران آیفون 13 نیازی ندارند که گوشی خود را به آیفون 14 ارتقا دهند؛ زیرا تفاوت چندانی در آنها مشاهده نمی‌شود.

اپل سال‌هاست به درگاه لایتنینگ پایبند بوده است. اما پس از سال‌ها با بی‌میلی تمام، به نظر می‌رسد که  این شرکت به بن بست رسیده و استفاده از پورت تایپ C را پذیرفته است. فشارهایی از سوی اتحادیه اروپا و حتی تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده وجود دارد که در تلاش برای ایجاد یک استاندارد جهانی هستند. پذیرش این استاندارد برای سازندگان اندروید آسان‌تر است؛ زیرا اکثر آنها مدتهاست از USB Type-C استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد شرکت اپل تنها بازنده مقررات است؛ زیرا باید همه محصولات خود را با یک تغییر جهانی تطبیق دهد و دیگر مشخصات منحصر به فرد خود را نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص عرضه‌ی آیفون 15 با درگاه USB Type-C عرضه می‌شود؛ خداحافظی با لایتنینگ! چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو  و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر