;
coinex

مت بوتی: اوضاع کاری استودیو سازنده بازی Starfield رو به بهبود است

به گفته رئیس استودیو‌های ایکس باکس اوضاع کاری استودیو سازنده بازی Starfield رو به بهبود است و ظاهرا دیگر درگیر کرانچ نیست.

کرانچ یکی از بزرگ‌ترین مشکلات صنعت بازی در بخش توسعه است و همیشه چندین توسعه‌ دهنده به خاطر شیوه‌‌ها و معیارهای سازمانی که در این زمینه حاکم بوده، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. وقتی استودیویی درگیر کرانچ می‌شود یعنی کارمندان آن بیش از حد معمول کار می‌کنند که این باعث به‌وجود آمدن مشکلات متعددی می‌شود.

بازی Starfield بدون مشکل در حال توسعه است

تقریبا هیچ استودیویی وجود ندارد که تجربه کرانچ نداشته باشد، اما در حال حاضر استودیوی بازی‌سازی Bethesda که توسعه دهنده بازی‌هایی مثل Fallout ،The Elder Scrolls و عنوان در حال ساخت و مورد انتظار Starfield است بیشتر از بقیه مورد توجه قرار گرفته است. البته باید در نظر گرفت که Bethesda توسط مایکروسافت خریداری شد و سال گذشته به یک شرکت فرست پارتی ایکس‌باکس تبدیل شد و به گفته روسای جدید آن دیگر مشکلی در مورد کرانچ وجود ندارد.

اوضاع کاری استودیو سازنده بازی Starfield رو به بهبود است

مت بوتی، رئیس استودیوی ایکس باکس در یک پرسش و پاسخ که از طریق کوتاکو انجام شده است، در مورد مشکلات Bethesda که در گذشته به خوبی مستند شده بود (از جمله در مورد بازی Fallout 76) به بحث و گفت و گو پرداخت و بیان کرد که کمپانی بتسدا دیگر درگیر کرانچ‌های شدید نیست.

او در ادامه گفت که «اگر به 10 سال پیش برگردید، کمی ناعادلانه است که آن‌را فقط به یک استودیو نسبت دهیم. کرانچ فقط بخشی از صنعت بود. من این را برای توجیه نمی‌گویم، فقط می‌گویم بخشی از فرهنگ این صنعت بود. حتی خود من به معنای واقعی کلمه در اوایل شروع فعالیتم شب‌ها زیر میز کارم می‌خوابیدم و ما به آن مانند یک نشان افتخار نگاه می‌کردیم.» همچنین او پس از صحبت با رئیس بتسدا گفت که این استودیو در حال حاضر در شرایط خوبی به‌سر می‌برد و جای نگرانی نیست.

البته هیچ‌ وقت نمی‌توان به طور قطع دانست که در پشت صحنه چه اتفاقی می‌افتد و وقتی استودیویی می‌گوید که اوضاع و شرایط کاری کارمندانشان مشکلی ندارد، چقدر باید به آن اعتماد کرد. اما با توجه به این‌که در سال‌های اخیر بر روی این موضوع توجه ویژه‌ای شده است، مطمئنا فشار بیشتری بر روی مدیران استودیوهای سازنده بازی وجود دارد تا در این زمینه بهتر عمل کنند.

با این حال بازی Starfield با تاخیری که اخیرا خورد، قرار است در نیمه دوم سال 2023 برای ایکس باکس سری ایکس و اس و پی‌سی منتشر شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کرانچ در استودیوهای سازنده بازی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gamingbolt

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر