;
coinex

بررسی گلکسی M23 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

اگر شما طرفدار گوشی‌های سامسونگ هستید و می‌خواهید مشخصات سامسونگ گلکسی M23 را بدانید، با ما همراه باشید. ما در این نوشتار، به بررسی گلکسی M23 سامسونگ می‌پردازیم.

گلکسی M23 سامسونگ که به‌تازگی عرضه شده، قابلیت‌های زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به همین دلیل هم ما در این نوشتار از تکراتو، تصمیم گرفتیم این تلفن همراه جذاب و نوظهور را به شما عزیزان معرفی کنیم.

طی چند وقت گذشته، سامسونگ تلفن‌های هوشمند متنوعی از گوشی‌های میان‌رده را به بازار عرضه کرده که هر یک از آن‌ها قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. این تلفن‌های جذاب، غالباً از سری‌های گلکسی A، F و M بودند و تاکنون توانسته‌اند نظر اغلب کاربران را به سمت خود جلب کنند.

همان طور که می‌دانید، سامسونگ یک شرکت کره‌ای است که بیشتر از همه در ساخت و تولید تلفن‌های هوشمند فعالیت دارد. این شرکت مشهور، اخیراً دستگاه جدید خود به نام گلکسی M23 رونمایی کرده است. با خرید این گوشی جذاب، شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای منطقی و مقرون‌به‌صرفه، از قابلیت‌های فراوان آن بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر این حوزه، ما را تا انتها همراهی کنید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A73

مقایسه گلکسی M32 با گلکسی M32 سامسونگ

بررسی گلکسی M23 سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی M23 یکی از موفق‌ترین محصولات شرکت سامسونگ به نظر می‌رسد که در ماه آوریل سال 2022 روانه بازار شد. اگر شما هم قصد خرید این تلفن جذاب را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا بررسی گلکسی M23 سامسونگ را به‌دقت مطالعه کنید.

بررسی گلکسی M23 سامسونگ

همان طور که در بالا نیز گفتیم، سری A و F سامسونگ نیز طرفداران بسیار زیادی دارند و هر یک از آن‌ها قابلیت‌های زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این تلفن‌های همراه، می‌تواند نگاهی به نوشتار مربوط به بررسی گلکسی F23 سامسونگ زده و تمام مشخصات این دستگاه را به‌دقت مشاهده کنید.

اگرچه گوشی‌های سری M قابلیت‌های زیادی دارد، اما این نسخه به‌تازگی وارد بازار شده و به همین دلیل هم نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد. علاوه بر این، گوشی‌های سری A و Y، زمان بیشتری است که به بازار راه یافته‌اند و به همین دلیل هم انتظار می‌رود که این نسخه‌ها بهتر بتوانند مشتریان را به سمت خود جذب کنند.

علاوه بر این، برای بررسی گلکسی M23 سامسونگ خوب است بدانید که رقابت‌های زیادی میان برند سامسونگ و شرکت چینی گوشی‌هایی مانند پوکو و شیائومی وجود دارد. به همین دلیل هم برخی از افراد می‌گویند که موفقیت‌های زیاد برند شیائومی، ممکن است برای سامسونگ مشکل‌ساز باشد.

بررسی گلکسی M23 سامسونگ

با وجود تمام موفقیت‌های برند شیائومی، سامسونگ به‌خوبی توانسته از خود مقاومت نشان دهد و جایگاه خود را در بازار حفظ کند. البته همان طور که می‌دانید، دیگر عرضه گوشی‌هایی با کیفیت و قابلیت بالا کافی نیست و برای جذب مشتری بیشتر، باید دستگاه‌هایی با قیمت مناسب‌تر ارائه شود. به همین دلیل هم سامسونگ دست به تولید گوشی‌های سری M زده که علاوه بر قابلیت‌های بالا، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. برای کسب اطلاعات کلی درباره این تلفن همراه، به جدول زیر نگاه کنید.

نام سامسونگ گلکسی M23 5G
ابعاد و وزن 165.5 × 77.8 × 8.4 میلی‌متر (198 گرم)
نمایشگر 6.6 اینچ TFT با رزولوشن 1080 × 2408 پیکسل (FHD) با نرخ نوسازی 120 هرتز
پردازنده کوالکام اسنپدراگون 750 گیگابایت 5G
رم 4 گیگابایت
حافظه داخلی 128 گیگابایت (قابلیت اضافه کردن حافظه تا یک ترابایت)
 

 

دوربین

دوربین پشتی ماژول سه‌گانه؛ دوربین اصلی با کیفیت 50 مگاپیکسل و دیافراگم 1.8

دوربین اولترا واید با کیفیت 8 مگاپیکسل و دیافراگم 2.2

دوربین ماکرو با کیفیت 2 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

باتری 5000 میلی‌آمپر بر ساعت
امنیت حسگر اثر انگشت در کنار قاب

بعد از مشاهده جدول بالا که به بررسی گلکسی M23 سامسونگ پرداخت، متوجه شدید که این تلفن همراه، قابلیت‌های یک تلفن معمولی و قابل‌قبول را دارد. علاوه بر این، شما می‌توانید مطمئن شوید که این دستگاه قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد و به همین دلیل هم تقریباً هرکسی که توانایی خرید یک گوشی گران‌قیمت را ندارد، به سمت این دستگاه روی می‌آورد.

بررسی گلکسی M23 سامسونگ

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ [در رده‌های مختلف قیمت]

بهترین گوشی سامسونگ از نظر باتری و نگهداری شارژ

طراحی و ساخت

اولین موضوعی که احتمالاً درباره مشخصات فنی گوشی ام 23 سامسونگ باید بدانید، طراحی و ساخت این دستگاه است. این تلفن همراه با ابعاد 165.5 × 77.8 × 8.4 میلی‌متر عرضه می‌شود و به همین دلیل هم می‌تواند به‌راحتی آن را در دست گرفته و استفاده کنید. نکته دیگری که درباره این دستگاه باید بدانید، وزن آن است. گوشی سامسونگ گلکسی M23 با وزن 198 گرم در اختیار شما قرار می‌گیرد.

اگر شما نیز قصد خرید یک تلفن هوشمند را دارید، باید حتماً به وزن آن توجه داشته باشید. زیرا اگر دستگاهی با وزن مناسب و کم داشته باشید، می‌توانید آن را در هر زمان و مکانی در دست گرفته و از آن استفاده کنید. گوشی M23 گلکسی سامسونگ با وزن خوبی که دارد، موردعلاقه بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

علاوه بر این، خوب است بدانید که مواد مورداستفاده این گوشی هم تا حد زیادی مانند نسخه‌های شیائومی است. قاب پشتی و اطراف این دستگاه از جنس پلاستیک بوده و کیفیت بالایی دارد. البته موضوع مهمی که درباره بررسی گلکسی M23 سامسونگ باید بدانید، این است که دستگاه مذکور ضدآب نیست و به همین دلیل هم هنگام مواجه با آب، باید مواظب باشید که آسیب نبیند. این گوشی که دارای حسگر اثر انگشت است و شما می‌توانید این تلفن را در رنگ‌های آبی و سبز هم خریداری کنید.

بررسی گلکسی M23 سامسونگ

نمایشگر

یکی دیگر از مسائلی که در بررسی گوشی سامسونگ M23 به آن می‌پردازیم، نمایشگر این دستگاه است. اگر می‌خواهید با تلفن خود فیلم و سریال تماشا کنید یا بازی‌های ویدئویی را انجام دهید، باید به نمایشگر تلفن خود توجه کنید. زیرا در صورت داشتن نمایشگر باکیفیت، می‌توانید مطمئن باشید که لذت زیادی از تماشای فیلم خواهید برد.

نمایشگر این تلفن همراه به‌اندازه 6.6 اینچ با رزولوشن 1080 × 2408 پیکسل است. علاوه بر این، خوب است بدانید که نمایشگر این تلفن همراه از نوع PLS TFT بوده و هچنین با ابعاد 20:9 عرضه می‌شود. موضوع دیگری که در بررسی گوشی سامسونگ M23 به آن برمی‌خوریم، نرخ نوسازی نمایشگر آن است که 120 هرتز بوده و درعین‌حال، از قابلیت HDR پشتیبانی نمی‌کند.

درنهایت بعد از انجام تمام آزمایشاتی که درباره نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی M23 انجام شد، متوجه می‌شویم که نمایشگر این دستگاه کیفیت بسیار خوبی دارد.

آخرین موضوع در بررسی گلکسی M23 سامسونگ که باید به آن توجه داشت، میزان روشنایی این نمایشگر است که به‌اندازه 529 نیت در نظر گرفته می‌شود. پس اگر به دنبال تلفنی هستید که بتوانید بهترین کیفیت تصاویر و ویدئوها را در اختیار داشته باشید، سامسونگ گلکسی M23 گزینه خوبی به نظر می‌رسد.

بررسی گلکسی M23 سامسونگ

عملکرد

یکی دیگر از مشخصات سامسونگ گلکسی M23 که باید به آن توجه کنید، عملکرد این تلفن همراه بوده که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل هم هنگام خرید یک تلفن همراه، باید به عملکرد آن توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین استفاده را از آن ببرید. همان طور که می‌دانید، مهم‌ترین موضوع در تعیین عملکرد یک تلفن همراه، پردازنده آن است.

پردازنده گوشی سامسونگ گلکسی A23 از نوع کوالکام اسنپدراگون ۷۵۰ گیگابایت و ۲۲۰۰ مگاهرتز است. این پردازنده که دارای هشت هسته است، ۶ هسته آن از نوع Cortex-A55 و ۱.۸ گیگاهرتز و دو هسته آن نیز از نوع Cortex-A77 با ۲.۲ گیگاهرتز عرضه می‌شود. این هسته‌ها با فناوری ساخت ۸ نانومتری هستند و می‌توانند تأثیر زیادی در افزایش عملکرد یک تلفن داشته باشند.

گوشی سامسونگ گلکسی A23 دارای گرافیک Adreno 619 بوده که می‌تواند در موارد زیادی به شما کمک کند. پس اگر می‌خواهید به بررسی گوشی سامسونگ M23 بپردازید، حتماً به پردازنده و گرافیک آن توجه داشته باشید. در غیر این صورت، ممکن است با مشکلات زیادی هنگام نصب برنامه‌های متفاوت روبرو شوید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

رم و حافظه داخلی

از دیگر موضوعات مهمی که در بررسی گلکسی M23 سامسونگ به آن می‌پردازیم، رم و حافظه داخلی این تلفن همراه است. همان طور که هرکسی می‌داند، اگر گوشی شما رم بالایی داشته باشد، می‌توانید برنامه‌های سنگین را روی آن نصب کرده و هنگام اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های متفاوت، با مشکلی مواجه نخواهید شد. همچنین حافظه داخلی زیاد گوشی همراه نیز به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌ها، تصاویر، ویدئوها و عکس‌های زیادی را روی گوشی خود داشته باشید.

بررسی گلکسی M23 سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی ام ۲۳ با رم 4 و 6 گیگابایت عرضه می‌شود و همچنین خوب است بدانید که نوع حافظه داخلی این تلفن هم LPDDR4X بوده و شما می‌توانید از ۱۲۸ گیگابایت حافظه UFS 2.1 آن بهره‌مند شوید.

شما این امکان را دارید که برای اضافه کردن حافظه داخلی آن، می‌توانید به آن کارت حافظه نیز اضافه کنید. بدین ترتیب، حافظه این گوشی همراه را تا بیشتر از ۱۰۲۴ گیگابایت افزایش دهید. تقریباً تمام کاربرانی که گوشی گلکسی ام ۲۳ سامسونگ را خریداری کردند، از رم و حافظه داخلی آن راضی بودند. پس می‌توانید از این بابت مطمئن باشید.

دوربین

دوربین هم یکی دیگر از مشخصات سامسونگ گلکسی M23 است که ما در این بخش به بررسی آن می‌پردازیم. اگر شما هم می‌خواهید با استفاده از تلفن همراه خود تصاویر و ویدئوهای زیبایی ثبت کنید، باید به دوربین گوشی خود توجه کنید. به همین دلیل هم ما در این بخش از نوشتار بررسی گلکسی M23 سامسونگ دوربین آن را شرح می‌دهیم.

اگر تلفن همراه شما دوربین باکیفیتی داشته باشد، می‌توانید خاطرات خود را به بهترین شکل ممکن ذخیره کنید. در غیر این صورت، ممکن است تنها چیزی که از خاطرات شما بجا می‌ماند، تصاویر مبهم و تاری باشد که تا حد زیادی شما را ناامید می‌کنند.

بررسی گلکسی M23 سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی M23 دارای دوربینی با ماژول سه‌گانه بوده که هر یک از آن‌ها کیفیت مخصوص به خود را دارند. دوربین اصلی (واید) این دستگاه دارای کیفیت ۵۰ مگاپیکسل با رزولوشن ۵۸۰۰ × ۸۷۰۰ است. زوم این دستگاه هم دیجیتالی بوده و دارای فلش LED است. بااین‌حال توجه داشته باشید که دوربین گوشی گلکسی ام ۲۳ از قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 4K و 8K پشتیبانی نمی‌کند. اما باز هم می‌تواند گزینه خوبی برای تصویربرداری و فیلم‌برداری‌های روزمره باشد.

علاوه بر این، خوب است بدانید که کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی ضبط ویدئو این دوربین به بیشتر از 30FPS می‌رسد. قابلیت اسلوموشن این دوربین به‌اندازه ۷۲۰ پیکسل بوده و همچنین لنز آن دارای قابلیت چرخش ۱۲۳ درجه است. دوربین اصلی این دستگاه با دیافراگم ۱.۸ و قابلیت فوکوس خودکار عرضه می‌شود.

از سوی دیگر، لنز اولترا واید این تلفن همراه با کیفیت ۸ مگاپیکسل و دیافراگم ۲.۲ در اختیار شما قرار می‌گیرد. علاوه بر این، در مشخصات فنی گوشی ام 23 سامسونگ مشاهده می‌کنیم که سومین لنز این دستگاه، لنز ماکرو بوده که دارای کیفیت ۲ مگاپیکسل و دیافراگم ۲.۴ است.

تا به اینجا در بررسی گلکسی M23 سامسونگ درباره دوربین پشتی این تلفن همراه اطلاعات کسب کردید. اکنون وقت آن رسیده که اطلاعاتی هم درباره دوربین سلفی این گوشی به دست بیاورید. دوربین سلفی گوشی گلکسی M23 سامسونگ با کیفیت ۸ مگاپیکسل و رزولوشن تصویر ۲۴۴۸ × ۳۲۶۴ عرضه می‌شود. دیافراگم این دوربین  ۲.۲ و نوع سنسور آن هم CMOS است. با استفاده از دوربین سلفی این تلفن، می‌توانید ویدئوهایی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل با قابلیت FHD ضبط کنید.

بررسی گلکسی M23 سامسونگ

باتری

یکی دیگر از مشخصات سامسونگ گلکسی M23 که در این بخش به بررسی آن می‌پردازیم، باتری این تلفن همراه است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و باید توجه زیادی به آن کنید. به یاد داشته باشید که اگر شما می‌خواهید گوشی را برای انجام بازی‌های ویدئویی خریداری کنید، باید همواره به باتری آن توجه داشته باشید. اگر گوشی شما باتری خوبی داشته باشد، می‌توانید تا ساعت‌ها از آن استفاده کرده و نیازی به شارژ مجدد آن نیز نخواهد بود.

گوشی سامسونگ گلکسی M23 دارای یک باتری عالی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت است. باتری لیتیوم پلیمری این دستگاه غیر قابل تعویض بوده و نمی‌توانید آن را جابه‌جا کنید. همچنین باید بدانید که باتری گوشی سامسونگ گلکسی ام 23 از قابلیت شارژ بی‌سیم و تبدیل شارژ پشتیبانی نمی‌کند. بااین‌حال، این دستگاه از قابلیت فست‌شارژ (شارژ سریع) نیز پشتیبانی می‌کند و دارای شارژر ۲۵ واتی است.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی M51 سامسونگ (Galaxy M51) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A23 سامسونگ (Galaxy A23) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

اسپیکر

این دستگاه از قابلیت جک هدفون پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از رادیو FM در آن نیز بهره‌مند شوید. موضوع دیگری که درباره اسپیکر این تلفن همراه باید بدانید، این است که اسپیکر این گوشی از فناوری دالبی اتموس نیز پشتیبانی می‌کند. بسیاری از کاربرانی که گوشی سامسونگ گلکسی M23 را خریداری کردند، از اسپیکر این تلفن راضی بودند و می‌توانید از این موضوع کاملاً مطمئن باشید.

بررسی گلکسی M23 سامسونگ

نرم‌افزار

سیستم‌عامل گوشی سامسونگ گلکسی M23 اندروید ۱۲ و حافظه رام این تلفن هم از نوع One UI 4.1 است.

اتصالات

این گوشی دارای استاندارد وای‌فای و همچنین بلوتوث نسخه ۵ است. از مهم‌ترین ویژگی‌های وای‌فای این تلفن همراه، می‌توان به دو بانده بودن، وای‌فای مستقیم، هات اسپات و نمایش وای‌فای اشاره کرد. همچنین نسخه بلوتوث آن هم از قابلیت‌های زیادی پشتیبانی می‌کند که می‌تواند کار شما را تا حد زیادی ساده کند.

علاوه بر این، خوب است بدانید که این دستگاه دارای USB Type-C است و با استفاده از آن، شما می‌توانید گوشی خود را شارژ کرده و از آن به‌عنوان حالت USB نیز استفاده کنید. بسته به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، می‌توانید از قابلیت NFC نیز برخوردار شوید.

شبکه

این گوشی مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید، قابلیت استفاده از دو سیم‌کارت را دارد که این سیم‌کارت‌ها باید به‌صورت نانو باشند. می‌توانید از این دو سیم‌کارت به‌صورت همزمان استفاده کرده و هیچ مشکلی حین استفاده از آن‌ها نخواهید داشت. بااین‌حال، این تلفن همراه از قابلیت اسلات سیم‌کارت هیبریدی پشتیبانی نمی‌کند.

بررسی گلکسی M23 سامسونگ

اما مهم‌ترین موضوعی که درباره شبکه اینترنت این تلفن همراه باید بدانید، این است که این دستگاه از قابلیت اینترنت 5G نیز پشتیبانی می‌کند. این بدان معنی است که شما می‌توانید از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوید. این موضوع را می‌توان یکی از مزیت‌های اصلی گوشی سامسونگ گلکسی M23 دانست.

کلام آخر

بررسی گلکسی M23 سامسونگ یکی از موضوعات جذابی است که ما در این نوشتار از تکراتو، به بررسی آن پرداختیم. این دستگاه یکی از گوشی‌های میان‌رده سامسونگ محسوب می‌شود در ماه مارس ۲۰۲۲ معرفی شد و در اختیار بسیاری از کاربران قرار گرفت. با خرید این تلفن همراه، شما می‌توانید همزمان با پرداخت هزینه منطقه مقرون‌به‌صرفه، از قابلیت‌های زیادی برخوردار شوید. در این نوشتار، به بررسی مشخصات سامسونگ گلکسی M23 پرداختیم و آن را از تمام جوانب مورد بررسی قراردادیم.

سؤالات متداول

آیا گوشی سامسونگ گلکسی M23 ارزش خرید دارد؟

این تلفن همراه با قابلیت‌های منحصربه‌فردی که دارد، می‌تواند توجه هر فردی را به سمت خود جلب کند. با خرید این تلفن همراه با قیمتی مقرون‌به‌صرفه و منطقی، شما می‌توانید از حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۴ یا ۶ گیگابایتی آن استفاده زیادی کنید. همچنین این دستگاه به دلیل باتری خوبی که دارد، می‌تواند گزینه‌ای عالی برای گیمرها در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

منبع: nanoreview

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    عکس چهارم مقاله رو اصلاح کنید.

    پاسخ