;
coinex

اخراج گسترده کارمندان گوگل و مایکروسافت تحت تاثیر بحران اقتصادی

به نظر می‌رسد بحران‌های مالی بر آینده دو غول دنیای فناوری موثر خواهد بود و حالا شاهد اخراج گسترده کارمندان گوگل و مایکروسافت تحت تاثیر بحران اقتصادی هستیم.

مدیرعامل گوگل و آلفابت اخیرا به کارمندان خود اعلام کرده که این شرکت تا سال 2023، از روند استخدام نیروهای جدید می کاهد و سرمایه‌گذاری خود را نیز کاهش می‌دهد. از سوی دیگر مایکروسافت نیز در ابتدای سال جدید اعلام کرده بود که بخری از کارمندانش را به مرور اخراج خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تحریم بزرگترین تراشه ساز چین توسط آمریکا ؛ چینی‌ها تسلیم می‌شود؟

اخراج گسترده کارمندان گوگل و مایکروسافت

اخراج گسترده کارمندان گوگل و مایکروسافت تحت تاثیر بحران اقتصادی

بنابر گزارش جدیدی از CNBC، مدیرعامل گوگل و آلفابت در یادداشتی نوشته:

«مانند تمام شرکت‌ها، ما نیز تحت تاثیر جریان‌های اقتصادی قرار گرفته‌ایم. باید کارآفرینانه‌تر باشیم و با اهمیت بیشتر، تمرکز دقیق‌تر و اشتیاق بیشتر نسبت به روزهای آرام، کار کنیم.»

طی سال جاری، ارزش سهام الفابت 21 درصد کاهش پیدا کرده و همراه با دیگر بخش‌های صنعت فناوری سقوط قابل توجهی ثبت کرده است. همچنین عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه اول سال مطابق با انتظار و پیش‌بینی تحلیلگران نبوده و مدیر مالی آن هشدار داده که ممکن است دوره سخت دیگری در پیش باشد. پیچایدر یادداشت خود ادامه داده:

«به دلیل پیشرفتی که تاکنون در زمینه استخدام به دست آمده است، سرعت استخدام اعضای جدید را برای بقیه سال کاهش خواهیم داد و همچنان از مهم‌ترین فرصت‌های خود حمایت می‌کنیم. برای تراز سال 2022 و 2023، این شرکت روی استخدام در نقش‌های مهندسی، فنی و سایر نقش‌های حیاتی تمرکز خواهد کرد.»

از سوی دیگر مایکروسافت نیز تنها چند روز بعد از آغاز سال مالی 2023 و در شرایطی که تحلیلگران انتظار اعلام تغییرات ساختاری در آن را می‌کشیدند اعلام کرده که برخی از کارمندان خود را اخراج خواهد کرد. بنابر گزارش CNBC یکی از سخنگویان مایکروسافت با ارسال ایمیلی گفته:

«به تعداد کمی از کارمندان اطلاع داده‌ایم که نقش آن‌ها حذف شده است. این تصمیم به عنوان نوعی تجدیدنظر استراتژیک گرفته شده و مانند تمام شرکت‌ها، کسب‌و‌کار خود را به طور منظم ارزیابی می‌کنیم. ما به سرمایه‌گذاری در زمینه‌های خاص ادامه می‌دهیم و سال آینده تعداد کارمندان خود را افزایش می‌دهیم.»

اخراج گسترده کارمندان گوگل و مایکروسافت تحت تاثیر بحران اقتصادی

شرکت‌های فناوری این روزها با کاهش برنامه‌های استخدامی و یا حتی تعدیل نیروی کار در تلاش هستند تا در برابر تورم و رکورد احتمالی در ماه‌های آتی مقاومت کنند. از جمله این شرکت‌ها باید به متا، صرافی ارز دیجیتال کوین بیس و حتی توییتر اشاره کرد که حالا گوگل و مایکروسافت نیز به آن‌ها پیوسته‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره اخراج گسترده کارمندان گوگل و مایکروسافت تحت تاثیر بحران اقتصادی چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر