;
coinex

رونمایی از اولین ناودسته پهپادبر ارتش ایران ؛ قدرت نمایی بر فراز اقیانوس هند

به گزارش روابط عمومی ارتش، اولین ناودسته پهپادبر ارتش ایران رونمایی شد. ناودسته پهپادبر نیروی دریایی راهبردی ارتش متشکل از یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی با قابلیت حمل انواع پهپادهای رزمی، شناسایی و انهدامی است که با حضور فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی درایی راهبردی ارتش رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از اولین ناودسته پهپادبر ارتش ایران ، انواع پهپادهای پیشرفته ارتش و وزارت دفاع، از جمله پهپادهای پلیکان، هما،‌ آرش، چمروش، ژوبین،‌ ابابیل 4 و باور 5 در فراز اقیانوس هند به پرواز درآمدند.

اولین ناودسته پهپادبر ارتش ایران

به گزارش روابط عمومی ارتش، انواع پهپاد دریا پایه و عمود پرواز از عرشه یگان‌های شناور سطحی پرواز کردند؛ علاوه‌براین، پهپادهای رزمی از زیردریایی تمام ایرانی فاتح و زیردریایی کیلو کلاس طارق نیز برای اولین بار به پرواز درآمدند.

سرلشکر سید عبدالکریم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی از رونمایی اولین ناودسته پهپاد بر و اجرای موفقیت‌آمیز تمرین انواع پهپادها ابراز خوشحالی کرد و گفت: با توجه به خوی تجاوزگری و روحیاتی که از نظام سلطه داریم، لازم است روز به روز برای قدرت دفاعی خود بیفزاییم و این ارتقاء قدرت دفاعی حوزه های متعددی را شامل می شود که مهمترین حوزه های نوپدید است که در این زمینه موضوع پهپادها بسیار مهم است. بالا ثابت بوده و تعیین کننده های دارند.

او در ادامه افزود: همانطور که مشاهده شد پهپادهای شناسایی در واقع اشراف اطلاعاتی شناورهای ما را تا صدها کیلومتر فراسوی مرزهای کشور افزایش داده و پهپادهای رزمی و انهدامی نیز دست بلند جمهوری اسلامی ایران در پهنه آبهای آزاد و بین‌المللی محسوب می‌شوند که هم در برابر تهدیدها ایجاد بازدارندگی کرده و هم در صورت لزوم اگر اشتباهی از دشمنان سر بزند آن ها را با پاسخی پشیمان کننده مواجه خواهند ساخت.

امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی راهبرداری ارتش در پاسخ به خبرنگاران گفت: امروز در صحنه عمل آنچه که تعیین کننده است توان فکر انسان‌هاست و اینکه تفکراتشان منجر به تولید تجهیزات هوشمند شود تا مأموریت هایشان را در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت اجرا کنند.

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: با این دستاورد مهم، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران قادر خواهد بود علاوه‌بر تسلط عملیاتی و کسب برتری هوایی در عمق اقیانوس‌ها، در حوزه اشراف اطلاعاتی نیز کیلومترها دورتر از یگان‌های شناور سطحی و زیر سطحی توان خود را ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اولین ناودسته پهپادبر ارتش چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر