;
coinex

هتل هوایی با سوخت اتمی که هرگز فرود نمی‌آید [+ویدیو]‌

اخیرا یک ویدیوی مفهومی از یک هتل هوایی با سوخت اتمی منتشر شده که می‌تواند از 5 هزار مسافر میزبانی کند و تا سال‌ها بدون هیچ مشکلی در هوا بماند.

ویدیو مفهومی منتشر شده، یک هواپیمای عجیب و جذاب به نام اسکای کروز را نشان می‌دهد که می‌تواند به عنوان هتل، 5000 نفر را میزبانی کند و در عین حال امکانات لوکسی در اختیار ساکنان خود قرار می‌دهد. این هتل هوایی، می‌تواند بدون هیچ رد پای کربنی تا سال‌ها در هوا بماند.

البته ایده هتل معلق چیز جدیدی نیست و پیش از این بارها مطرح شده بود، اما طرح مفهومی جدید که اخیرا منتشر شده از فناوری‌های نوینی استفاده می‌کند و مسافرانی که قصد اقامت در هتل اسکای کروز را داشته باشند باید با هواپیما به این هتل معلق هوایی برسند.

بیشتر بخوانید: تکنولوژی انقلابی باتری سازی CATL چین

هتل هوایی با سوخت اتمی که هرگز فرود نمی‌آید

هتل هوایی با سوخت اتمی که هرگز فرود نمی‌آید [+ویدیو]‌

مسافران در این هتل به چند منطقه خاص برای تماشای مناظر هوایی، رستوران، کافی‌شاپ و باشگاه‌های ورزشی دسترسی دارند. این هتل حتی یک مرکز درمانی مجهز دارد. اسکای کروز همچنین چندین سالن سینما، تئاتر و اتاق بازی برای سرگرمی سرنشینان دارد.

این هواپیما قرار است توسط هوش مصنوعی هدایت شود و البته می‌تواند علاوه بر پیش بینی ضعیت آب و هوا، لرزش‌های هوایی را با سیستمی شبیه به حذف نویز هدفون خنثی کند.

آنطور که گفته شده، این هتل قرار نیست هیچ رد پای کربنی داشته باشد و در عوض انرژی خود را از 20 موتور الکتریکی تامین می‌کند. سوخت موتورهای اسکای کرز از طریق یک نیروگاه کوچک همجوشی هسته‌ای به دست می‌آید و البته اجازه می‌دهد تا این وسیله تا سال‌ها در آسمان معلق بماند.

هتل هوایی با سوخت اتمی

طرح مفهومی اسکای کروز چند سال پیش توسط تونی هولمستن طراحی شد و به تازگی هاشم القیلی آن طرح را به قالب انیمیشن و ویدیو درآورده است. او با الهام از تایتانیک، نام این هتل را فلایتانیک گذاشته است.

با وجود جذابیت‌های بسیار این ایده، بسیاری باور دارند که چنین وسیله‌ای نمی‌تواند به هیچ وجه پرواز کند. یکی از منتقدین این طرح می‌گوید که برای پرواز چنین سازه عظیمی به فرودگاهی فوق‌العاده بزرگ نیاز است که عملا به درد هیچ هواپیمای دیگر هم نمی‌خورد. علاوه بر این هنوز تا دستیابی به برخی فناوری‌های مورد نیاز در اسکای کروز فاصله زیادی داریم. ویدیو این هتل هوایی را در ادامه ببینید:

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هتل هوایی با سوخت اتمی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    واقعا قصد ساختشو داره؟؟؟؟؟ این دیگه چه طرحیه که هواپیمایی بسیار بزرگ بسازی با امکانات یک
    شهر که سالها تو هوا بماند؟.برای چی باید سالها
    تو هوا بمونه؟ پس چجوری آب و غذای مسافران رو
    برسه؟. جالب اینجاست که از تایتانیک هم الهام
    گرفته.نکنه میخواد مثل تایتانیک دچار حادثه
    میخواد بشه!؟

    پاسخ

    روزی می‌رسد که آدمهای توی هواپیما در جا فرود می‌آیند بعد خود هواپیما سقوط می اید

    پاسخ

    همش که نباید در مورد هر چیز منفی باشیم

    پاسخ

    قرار نیست مسافران چندسال بمانند. خود هتل سالها در هواست ولی مسافران با هواپیما خود را به آن می رسانند و عده ای هم طبعا با هواپیما برمی گردند. مثل ایستگاه فضایی

    پاسخ

    برای هیجان و تفریح، تجربه های نو و زیبا و لذت بردن از زندگی

    پاسخ

    نقشه های شومی برای بشریت کشیدن. به نظر شما چرا کسی بخواد به مدت سال ها تو هوا معلق باشه و فرود نیاد؟

    پاسخ