;
coinex

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ ؛ سیزدهی که نحس نیست

تکراتو در این نوشتار، قصد دارد به بررسی مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ بپردازد. اگر شما نیز به یکی از این گوشی‌ها علاقه دارید، تا انتها همراه ما باشید.

گوشی‌های سامسونگ گلکسی A13 و گلکسی F13 دو مورد از محصولات جدید این برند به شمار می‌روند که قابلیت‌های خوبی در اختیار شما قرار می‌دهند. گوشی گلکسی A13 در تاریخ 4 مارس و گلکسی F13 هم در تاریخ 22 ژوئیه 2022 معرفی شدند. تلفن‌های مذکور در حال حاضر در بازار وجود دارند و شما می‌توانید هر یک از آن‌ها که بخواهید را خریداری نمایید. البته بهتر است قبل از خرید، اطلاعاتی درباره این دو دستگاه به دست بیاورید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

مقایسه گلکسی A23 با گلکسی A31 سامسونگ

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ

به نقل از Techtrends.news ، یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت گوشی سامسونگ گلکسی F13، چیپست جدید آن بود که با نام اگزینوس 850 وارد بازار شد. از سوی دیگر، گوشی سامسونگ گلکسی A13 هم یکی دیگر از محصولاتی است که با قیمت مقرون‌به‌صرفه، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. ازآنجاکه شاید بسیاری از افراد توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین برای گوشی‌های خیلی پیشرفته را نداشته باشند، امروزه گوشی‌های میان‌رده فروش نسبتاً خوبی در بازار ایران دارند.

ازآنجاکه هر دو گوشی گلکسی A13 و F13 از برند سامسونگ هستند، شباهت‌های بسیاری در میان این دو دستگاه یافت می‌شود. بااین‌حال، این دو تلفن همراه تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند که بهتر است قبل از خرید هر یک از آن‌ها، از این تفاوت‌ها مطلع شوید.

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ

نکته مهمی که افراد در خرید هر تلفن همراه به آن توجه می‌کنند، قیمت آن است. گوشی سامسونگ گلکسی F13 با قیمت ۱۵۰ یورو و گوشی سامسونگ گلکسی A13 با قیمت ۱۹۰ یورو در زمان عرضه خود، وارد بازار شدند. البته توجه داشته باشید که به دلیل وجود تورم، ممکن است این قیمت‌ها روزبه‌روز تغییر کند.

قبل از این‌که این دو گوشی را بررسی کنیم، می‌توانید نگاهی به لیست بهترین گوشی‌های ارزان‌قیمت میان‌رده و پایین رده بیندازید. به کمک این لیست، می‌توانید گوشی‌هایی با کیفیت خوب و قیمت مقرون‌به‌صرفه را بهتر شناخته و خریداری کنید. در ادامه، ما جدولی در اختیار شما قرار داده‌ایم و تمام مشخصات این دو تلفن همراه را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم.

مشخصات گلکسی F13 گلکسی A13
ابعاد و وزن 165.4 × 76.9 × 9.3 میلی‌متر

وزن 207 گرم

165.1 × 76.4 × 8.8 میلی‌متر

وزن 195 گرم

 

نمایشگر

6.6 اینچ از نوع PLS LCD با رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل

محافظت با کورنینگ گوریلاگلس 5

6.6 اینچ از نوع PLS LCD با رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل

محافظت با کورنینگ گوریلاگلس 5

 

تراشه

اگزینوس 850 (هشت نانومتری) هشت هسته‌ای

پردازنده گرافیکی Mali-G52

اگزینوس 850 (هشت نانومتری) هشت هسته‌ای

پردازنده گرافیکی Mali-G52

سیستم‌عامل اندروید 12

رابط کاربری One UI Core 4.1

اندروید 12

رابط کاربری One UI 4.1

 

 

رم و حافظه

رم 4 گیگابایت با حافظه 64 گیگابایت،

رم 4 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت

به همراه درگاه اختصاصی کارت حافظه

رم 3 گیگابایت با حافظه 32 گیگابایت،

رم 4 گیگابایت با حافظه 64 گیگابایت،

رم 4 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت،

رم 6 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت

به همراه درگاه اختصاصی کارت حافظه

 

دوربین

ماژول سه‌گانه  با سنسور 50 + 5 + 2 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

ماژول چهار‌گانه با سنسور 50 + 5 + 2 + 2 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری

6000 میلی‌آمپر بر ساعت

شارژ سریع 15 واتی

باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری

5000 میلی‌آمپر بر ساعت

شارژ سریع 25 واتی

صدا اسپیکر با پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری اسپیکر با پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری
قابلیت‌ها حسگر اثر انگشت در کنار گوشی، قطب‌نما، شتاب‌سنج حسگر اثر انگشت در کنار گوشی، قطب‌نما، شتاب‌سنج
 

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 و هات‌اسپات، بلوتوث 5.0، GPS، NFC، رادیو FM، USB-C با پشتیبانی از OTG شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 با هات‌اسپات، بلوتوث 5.0، GPS، NFC بسته به بازار عرضه، رادیو ندارد، USB-C

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ از نظر طراحی

اولین موضوعی که به بررسی آن می‌پردازیم، طراحی این دستگاه تلفن است. مطمئناً هرکسی که قصد خرید یک گوشی همراه را دارد، در ابتدا به طراحی و ظاهر آن توجه می‌کند.

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ
مقایسه A13 با F13

گوشی سامسونگ گلکسی اف 13 با ابعاد 165.4 × 76.9 × 9.3 میلی‌متر و وزن 207 گرم عرضه می‌شود. این در حالی است که گوشی سامسونگ گلکسی A13 با ابعاد 165.1 × 76.4 × 8.8 میلی‌متر در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین خوب است بدانید که وزن این گوشی به‌اندازه ۱۹۵گرم است. بنابراین، گلکسی A13 گوشی جمع و جورتری بوده و سبک‌تر نیز هست اما باید در نظر داشته باشیم وزن بیشتر گلکسی اف 13 به دلیل باتری قوی‌تر آن است.

علاوه بر این، بخش جلویی هر دو گوشی‌های مذکور از جنس شیشه بوده با استفاده از کورنینگ گوریلاگلس 5 هم محافظت می‌شوند. همچنین پشت هر دو گوشی از جنس پلاستیک و فریم آن‌ها نیز از همان جنس است.

به همین دلیل هم برخی از افراد گمان می‌کند که این گوشی‌ها بدنه مقاومی ندارند؛ این در حالی است که مواد سازنده این تلفن‌های همراه از پلاستیک فشرده بوده و برای استفاده روزمره کاملاً مناسب هستند.

در مقایسه سامسونگ F13 با A13 می‌بینیم که هر دو تلفن‌های ذکر شده با استفاده از سیم‌کارت‌های نانو کار کرده و هر دو از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ

علاوه بر این، با مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ متوجه می‌شویم که دوربین گوشی‌های مذکور در بالا سمت چپ دستگاه واقع شده است و تقریباً مشابه یکدیگر هستند.

به‌طورکلی، اگر به دنبال دستگاهی هستید که وزن و ابعاد کمتری داشته باشد، سامسونگ گلکسی A13 گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. اما در نهایت، این دو دستگاه از نظر طراحی شباهت زیادی با یکدیگر دارند.

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ از نظر نمایشگر

با مقایسه A13 با F13 متوجه می‌شویم که نمایشگر این دو دستگاه نیز تفاوت آن‌چنانی با یکدیگر ندارند. گوشی سامسونگ گلکسی F13 با نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع PLS LCD و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل در اختیار شما قرار می‌گیرد. نسبت نمایشگر به بدنه در این دستگاه، به‌اندازه ۸۲.۵ درصد است.

از سوی دیگر، گوشی سامسونگ گلکسی A13 با  صفحه‌نمایش ۶.۶ اینچی از نوع PLS LCD در دسترس همگان قرار می‌گیرد. رزولوشن نمایشگر این دستگاه به‌اندازه ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل است. دقیقاً مشابه آنچه در گلکسی F13 مشاهده کردیم.

نسبت نمایشگر به بدنه در تلفن همراه گلکسی F13 به‌اندازه ۸۳.۲ است. بنابراین اگر بخواهیم از نظر نسبت نمایشگر به بدنه این دو گوشی را مقایسه کنیم، گلکسی F13 به گلکسی A13 برتری دارد.

به‌طورکلی می‌توان گفت که صفحه‌نمایش این دو دستگاه شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند. درنتیجه، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کیفیت خوبی برای تماشای فایل‌های ویدئویی در اختیار شما قرار می‌دهند.

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 22 اولترا و گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو شیائومی

مقایسه سامسونگ F13 با A13 از نظر تراشه

گوشی سامسونگ گلکسی F13 با تراشه هشت نانومتری، چیپست اگزینوس 850 (Exynos 850) را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین خوب است بدانید که پردازنده مرکزی این دستگاه هشت هسته‌ای است که در پردازنده مرکزی این دستگاه، شامل چهار هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55 و چهار هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55 می‌شوند.

این در حالی است که تمام موضوعات و ویژگی‌های تراشه گوشی A13 دقیقاً مشابه F13 است و تفاوتی در میان آن دو مشاهده نمی‌شود.

موضوع دیگری که در این بررسی مشاهده می‌کنیم، مقایسه A13 با F13 از نظر پردازنده گرافیکی است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این دو دستگاه از این نظر هم کاملاً شبیه به یکدیگر هستند. پردازنده گرافیکی گوشی‌های سامسونگ گلکسی A13 و همچنین F13 از نوع Mali G52 است. به‌طورکلی، پردازنده این دو گوشی به‌گونه‌ای بوده که برای استفاده روزمره کاملاً مناسب است. اما برای بازی‌های ویدئویی سنگین، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید.

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ از نظر سیستم‌عامل

موضوع دیگری که در مقایسه سامسونگ F13 با A13 به بررسی آن می‌پردازیم، سیستم‌عامل این دو دستگاه است. هر دو دستگاه‌های مذکور با سیستم‌عامل اندروید 12 وارد بازار شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. همچنین رابط کاربری این دو دستگاه نیز تفاوتی با یکدیگر ندارند و از نوع رابط کاربری One UI Core 4.1 است. البته ازآنجاکه هر دو تلفن‌های همراه ذکرشده در یک سال و تنها با چند ماه فاصله روانه بازار شدند، کاملاً طبیعی است که سیستم‌عامل مشابهی داشته باشند.

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ در رم و حافظه

این دو تلفن‌های همراه از نظر رم و حافظه، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. گوشی سامسونگ گلکسی F13 تنها با یک نوع حافظه رم 4 گیگابایتی عرضه می‌شود. این در حالی است که گوشی گلکسی A13 دارای سه نسخه رم متفاوت است. شما می‌توانید این دستگاه را با رم‌های متفاوتی من‌جمله رم 3، 4 و یا 6 گیگابایتی خریداری نمایید.

طبیعتاً هرچه پول بیشتری پرداخت کنید، می‌توانید رم بالاتری را دریافت نمایید. بااین‌حال، ممکن است برخی از افراد نتوانند هزینه‌های سنگین برای خرید یک گوشی روزمره را متحمل شوند. به همین دلیل هم این افراد می‌توانند گوشی با رم‌های پایین‌تر خریداری کنند. این در حالی است که با خرید گوشی با رم بالاتر، می‌توانید مطمئن باشید که استفاده دلپذیرتری از دستگاه خود خواهید داشت.

البته لازم به ذکر است که برخی کاربران از عملکرد پایین نسخه‌های رم پایین، شکایت کردند. پس اگر تلفنی می‌خواهید که کاملاً روان کار کند، پیشنهاد ما گوشی سامسونگ گلکسی A13 با رم 6 گیگابایت است. بدین ترتیب، می‌توانید عملکرد نسبی بهتری داشته باشید.

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ

از سوی دیگر، با مقایسه A13 با F13 از نظر حافظه متوجه می‌شویم که این دو تلفن همراه از نظر فضای ذخیره نیز تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. شما می‌توانید گوشی سامسونگ گلکسی F13 را با حافظه داخلی 64 و یا 128 گیگابایت خریداری نمایید.

این در حالی است که گوشی A13 با انواع حافظه ذخیره 32، 64 و 128 گیگابایت در دسترس عموم قرار می‌گیرد. پس اگر توانایی پرداخت هزینه بیشتر برای خرید این گوشی‌ها را ندارید، می‌توانید نسخه رم 3 و حافظه 32 گیگابایتی گوشی A13 را خریداری کنید. البته فراموش نکنید که این گوشی با رم 6 و حافظه 128 گیگابایت هم قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه و معقولی دارد و بهتر است که رم بالاتر را انتخاب کنید.

نکته دیگری که درباره حافظه این دو دستگاه باید بدانید، این است که حافظه هر دو دستگاه‌های مذکور از نوع Emmc 5.1 است. علاوه بر این، هر دو گوشی‌های سامسونگ گلکسی A13 و F13 از قابلیت درگاه حافظه اختصاصی هم پشتیبانی می‌کنند. این بدان معنی است که شما این امکان را دارید که با استفاده از کارت حافظه، فضای ذخیره گوشی خود را تا یک ترابایت افزایش دهید. پس اگر مقدار بسیار زیادی فایل و برنامه را روی گوشی خود نگهداری می‌کنید، نگران نباشید.

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ از نظر دوربین

بعد از بررسی موضوعات بالا، وقت آن می‌رسد که این دو دستگاه را از نظر دوربین هم با یکدیگر مقایسه کنیم. طبق مقایسه دوربین این دو تلفن همراه، متوجه می‌شویم که دوربین آن‌ها تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر ندارند و همه لنزهای آن‌ها تقریباً با یکدیگر مشابه هستند. تنها تفاوتی که میان این دو دوربین وجود دارد، این است که گوشی گلکسی F13 با دوربین ماژول سه‌گانه و گوشی A13 با ماژول چهارگانه عرضه می‌شوند. به همین دلیل هم به‌راحتی می‌توانید یکی از این دستگاه‌ها را انتخاب کنید.

در مقایسه این دو گوشی از نظر دوربین متوجه می‌شویم که هر یک از لنزهای این دو گوشی کیفیت مخصوص به خود را ارائه می‌دهند. دوربین اصلی (لنز واید) گوشی‌های سامسونگ گلکسی A13 و F13 با سنسور 50 مگاپیکسلی در اختیار شما قرار می‌گیرند. این لنز واید با قابلیت فوکوس خودکار و دیافراگم 1.8 عرضه می‌شود.

این در حالی است که لنز فوق عریض (اولترا واید) این دو گوشی هم با کیفیت 5 مگاپیکسل و پوشش 123 درجه روانه بازار می‌شوند. توجه داشته باشید که دیافراگم این لنز در هر دو گوشی به‌اندازه 2.2 است. با این تفاوت که در گوشی گلکسی A13، این لنز دارای سنسور 5/1 اینچی است.

به‌علاوه، این دو گوشی دارای یک سنسور تشخیص عمق تصویر با کیفیت 2 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4 نیز هستند. در نهایت، گوشی سامسونگ گلکسی A13 با یک لنز ماکرو دیگر هم در اختیار شما قرار می‌گیرد که دارای کیفیت 2 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4 است.

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ

علاوه بر موارد ذکرشده، دوربین هر دو تلفن‌های ذکرشده از قابلیت فلاش LED، پانوراما و همچنین HDR نیز پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت‌ها به شما این امکان را می‌دهند که تصاویر باکیفیتی بگیرید. البته نباید از این محصولات میان‌رده، انتظار دوربین فوق‌العاده‌ای داشته باشید. به‌طورکلی، دوربین این دو تلفن همراه نسبت به قیمتی که برای آن‌ها پرداخت می‌کنید، مناسب و قابل‌قبول هستند.

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ از نظر دوربین سلفی

همچنین خوب است اطلاعاتی هم درباره دوربین سلفی این دو دستگاه کسب کنید. این دو تلفن همراه از نظر دوربین سلفی نیز کاملاً مشابه یکدیگر هستند. هر دو گوشی با دوربین سلفی با کیفیت 8 مگاپیکسل و دیافراگم 2.2 در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. البته لنز سلفی هر دو تلفن مذکور از نوع واید (عریض) است.

در نهایت، آخرین مسئله‌ای که در مقایسه سامسونگ F13 با A13 از نظر دوربین مشاهده می‌کنیم، این است که کیفیت فیلم‌برداری با دوربین پشت و دوربین سلفی این دو تلفن هم کاملاً مشابه است. بر این اساس، شما می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل ضبط کنید.

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ از نظر باتری

هر دو دستگاه دارای باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری هستند که ظرفیت آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. گوشی سامسونگ گلکسی F13 با ظرفیت باتری 6000 میلی‌آمپر بر ساعت و گوشی گلکسی A13 با ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر بر ساعت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ

طبق مقایسه A13 با F13 متوجه می‌شویم که باتری گوشی گلکسی F13 با ظرفیت بالاتر، قطعاً بهتر است. به همین دلیل هم اگر به دنبال دستگاهی هستید که بتوانید ساعات طولانی از آن استفاده کرده و نیازی به شارژ مجدد نداشته باشید، سامسونگ گلکسی F13 گزینه بهتری به نظر می‌رسد.

علاوه بر ظرفیت باتری، سرعت شارژ این دو دستگاه نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. گوشی سامسونگ گلکسی F13 با سرعت شارژ ۱۵ وات در اختیار شما قرار می‌گیرد.

این در حالی است که شارژ سریع سامسونگ گلکسی A13 ‌به‌اندازه ۲۵ وات است. در نتیجه، می‌توانیم متوجه شویم که گوشی گلکسی A13 در مدت‌زمان کمتری به شارژ کامل می‌رسد. البته این دستگاه نسبت به تلفن‌های جدید هوشمند و گران‌قیمت، همچنان سرعت شارژ کمی دارند.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی M23 سامسونگ

مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ از نظر صدا

اسپیکرهای هر دو گوشی قابل قبول هستند و بلندی صدای قابل قبولی را ارائه می‌دهند. با استفاده از این گوشی‌ها، می‌توانید صدای پادکست‌ها و انواع موسیقی‌ها را به‌راحتی و با کیفیت قابل‌قبولی گوش کنید.

نکته دیگری که قابل ذکر است، پشتیبانی هر دو گوشی از جک ۳.۵ میلی‌متری است. هرچند گوشی‌های پرچم‌دار و حتی برخی میان رده‌ها این جک را حذف کرده‌اند، اما هر دوی این گوشی‌ها از جک ۳.۵ میلی‌متری برخوردار هستند.

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ از نظر قابلیت‌ها

از مهم‌ترین قابلیت‌های هر گوشی هوشمند که باعث راحتی کاربران می‌شود، حسگر اثر انگشت است. هر دو گوشی‌های سامسونگ گلکسی F13 و گلکسی A13 از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید از حسگر اثر انگشت که در کنار گوشی تعبیه شده است، استفاده کنید. همان طور که می‌دانید، اگر حسگر اثر انگشت در کنار گوشی باشد، کاربران می‌توانند راحت‌تر از آن استفاده کرده و گوشی خود را باز کنند. این حسگر بر روی دکمه پاور واقع شده است.

علاوه بر این، تلفن‌های مذکور از قابلیت‌هایی مانند شتاب‌سنج و قطب‌نما نیز پشتیبانی می‌کنند. از دیگر قابلیت‌های این دو تلفن هوشمند، می‌توان به پشتیبانی از سنسور مجازی مجاورت اشاره کرد. در آخرین بخش از مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ ما اتصالات این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ از نظر اتصالات

برای بررسی اتصالات این دو تلفن همراه، خوب است بدانید که این دو محصول از نظر اتصالات نیز تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. هر دو از شبکه بی‌سیم وای‌فای نسخه 802.11 دو بانده به همراه هات اسپات پشتیبانی می‌کنند. همچنین بلوتوث این دو دستگاه از نوع 5.0 است. از دیگر موضوعات مرتبط با اتصالات این دو دستگاه، می‌توان به GPS آنها اشاره کرد.

مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی F13 از قابلیت NFC نیز پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که برای گوشی A13، این قابلیت به محل زندگی کاربر و بازار عرضه گوشی بستگی دارد. به‌علاوه، گوشی گلکسی F13 از قابلیت رادیو اف‌ام پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که این قابلیت احتمالاً در گلکسی A13 وجود ندارد. USB بکار رفته در هر دستگاه‌های مذکور، از نوع C است. در گوشی گلکسی F13، شما می‌توانید از این کابل به‌عنوان OTG نیز استفاده کنید.

سخن نهایی

گوشی‌های سامسونگ گلکسی اف 13 و A13 دو مورد از محصولات جدید سامسونگ به شمار می‌روند. ازآنجاکه این دو دستگاه قیمت مقرون‌به‌صرفه و منطقی دارند، افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند. پس اگر شما نیز قصد خرید یکی از این دو دستگاه را دارید، مقاله بالا که مربوط به مقایسه گلکسی A13 با گلکسی F13 سامسونگ است را به‌دقت مطالعه فرمایید. بعد از مطالعه این نوشتار، می‌توانید تصمیم خود برای خریدن هر یک از این تلفن‌های همراه را نهایی کنید.

سؤالات متداول

گلکسی F13 بهتر است یا A13؟

هر یک از تلفن‌های مذکور قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند. با وجود این‌که این دستگاه‌ها شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند، تفاوت‌هایی نیز میان آن‌ها احساس می‌شود. به‌طورکلی، همه چیز به هزینه‌ای بستگی دارد که شما می‌پردازید. گوشی سامسونگ گلکسی F13 با باتری قوی‌تری که دارد، گزینه بهتری به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره این دو گوشی چیست؟ شما کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    گوشی A13 گوشی خوبیه اما الان نزدیک به یک سال میشه که دارم الان تو بازی کالاف کمی لگ داره ولی با قیمت پایین گوشی خوبیه

    پاسخ

    13 نحس نبوده و نیست.
    این خرافه نحسی عدد 13 رو دشمنان ایران انداخته بودند سر زبان ها و قصدشان کوبیدن روز ارزشمند و مقدس 13 به در بود.درحالی که روز ارزشمند سیزده به در، به مفهوم سفر در روز سیزده فروردین، به دره و دشت برای پایکوبی و شادی است.

    و اینکه هیچ دانشمندی نگفته است که شماره 13 نحس است.
    دشمنان ایران هرگز نخواهند توانست ایران را مهد شکوه و تمدن را در نگاه جهانیان تخریب کنند.
    هگل در کتابش :ایرانیان پایه و اساس تمدن بشری هستند .

    پاسخ

    از نظر من گوشی A13 بهترین گزینه برای خریداری از این دو گوشی هستش چون خودم دوسه هفته ای میشه گوشی A13خریدم و خیلی راضیم یعنی کلا از همه چی اوکی

    پاسخ

    باسلام من الان دوهفته هست گوشی a13خریداری کردم و کااااملا ازش راضی م.خیلی گوشی خوبیه الانم دارم با همین گوشی نظرمو میگم.حرف نداره.

    پاسخ