;
coinex

سامسونگ در حال ساخت یک تراشه استخراج ارز دیجیتال است

سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت در حال ساخت یک تراشه استخراج ارز دیجیتال 3 نانومتری با 45 درصد مصرف بهینه‌تر انرژی است.

سامسونگ (Samsung)، غول بزرگ تکنولوژی، اعلام کرد که در حال حاضر بر روی تراشه‌های استخراج ارز دیجیتال جدید خود مشغول به کار است. تراشه جدید شرکت سامسونگ 3 نانومتری بوده و به میزان 45 درصد انرژی کمتری نسبت به دستگاه‌های دیگر مصرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: نحوه استخراج چین لینک (Chainlink)

تراشه استخراج ارز دیجیتال سامسونگ

طبق داده‌های منتشر شده، عملکرد تراشه‌های جدید سامسونگ 23 درصد بهبود یافته است. این تراشه‌‌ها انتشار کربن در صنعت ماینینگ را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهند. سامسونگ کار بر روی تراشه‌های میاینینگ را از اواخر سال 2021 آغاز کرده است و شرکت‌های بزرگی نظیر Cadence، Ansys، Simens و Synopsys در ساخت تراشه‌ها با سامسونگ همکاری کردند.

طبق بیانیه شرکت سامسونگ، پردازنده‌های 2 نانومتری این شرکت نیز در سال 2025 عرضه خواهند شد اما در حال حاضر تنها از تراشه‌های 3 نانومتری رونمایی می‌شود. دکتر سیونگ چوی (Dr. Siyoung Choi) در این زمینه گفته:

ما به نوآوری فعال در توسعه فناوری رقابتی و ایجاد فرآیندهایی که به تسریع دستیابی به بلوغ فناوری کمک می‌کند، ادامه خواهیم داد.

سامسونگ در حال ساخت یک تراشه استخراج ارز دیجیتال است

یکی از اولین سخت‌افزارهای استخراج ارز دیجیتال با نام Antminer S1 در سال 2013 تولید شد. این پردازنده دارای تراشه 55 نانومتری بود. در حال حاضر بهترین دستگاه ماینینگ دنیا Antminer S19X نام دارد که تراشه‌ای 5 نانومتری محصول سال 2022 دارد.

سامسونگ از سال 2018 علاقه‌مندی خود به کریپتو و بلاک چین را نشان داد. این غول بزرگ فناوری در ابتدا از بلاک چین به منظور بهبود روش‌های حل مشکلات عملیاتی استفاده کرد. در ادامه استفاده از زیرساخت‌های بلاک چین را در گوشی‌های هوشمند سامسونگ مشاهده کردیم.

گوشی‌های هوشمند مدل گلکسی (Galaxy) این شرکت با پشتیبانی از بلاک چین اتریوم و ترون در سال 2019 به بازار عرضه شدند. در سال 2020 نیز شرکت سامسونگ وظیفه پذیره‌نویسی یکی از بزرگترین صرافی‌های کریپتو در کره جنوبی را بر عهده گرفت.

در سال‌های اخیر، سامسونگ وارد حوزه NFT و متاورس شده است. در ابتدای سال 2022، این شرکت از عرضه تلویزیون‌های جدید خود خبر داد. تلویزیون‌های جدید شرکت سامسونگ به کاربران امکان تجارت توکن‌های غیرمثلی (NFT) را می‌دهند. از دیگر اقدامات سامسونگ در حوزه رمزنگاری، می‌توان به افتتاح فروشگاه Decentraland اشاره کرد.

شرکت سامسونگ به طور رسمی در اوایل سال 2019 قصد خود از ساخت تراشه استخراج ارز دیجیتال را اعلام نمود. در ابتدا قرار بود تراشه‌های 5 نانومتری و 3 نانومتری توسط سامسونگ تولید شوند، اما در نهایت این شرکت اقدام به تولید تراشه‌های 3 نانومتری و 2 نانومتری نمود.

صنعت ماینینگ هر روزه با مشکلات جدیدی روبرو می‌شود. تمامی این مشکلات ناشی از مصرف بالای انرژی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال است. به محض اینکه قیمت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار رسید، تمام دستگاه‌های ماینینگ تولید شده قبل از سال 2019 قابلیت سودآوری خود را از دست دادند. به عبارتی دیگر، دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال بزرگتر از 7 نانومتر نمی‌توانند هزینه انرژی مصرف شده برای استخراج را جبران کنند.

شرکت‌های بزرگ استخراج ارزهای دیجیتال روزهای سختی را پشت سر می‌گذرانند. شرکت‌هایی نظیر Core Scientific و Compass Mining تنها دو نمونه از شرکت‌هایی هستند که جهت پرداخت قبوض برق مجبور به فروش دارایی‌های بیت کوین خود شدند. در حال حاضر اکثر کشورهای بزرگ ماینینگ دنیا اقدام به کنارگذاشتن ماینرهای خود نموده‌اند.

کشورهای قزاقستان و سوئد در گذشته از علاقه‌مندان به استخراج ارزهای دیجیتال به شمار می‌رفتند. این کشورها نیز به دلیل فشارهای موجود و همچنین کمبود برق مجبور به توقف عملیات استخراج توسط ماینرهای خود شدند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ساخت تراشه استخراج ارز دیجیتال توسط سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptoslate

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر