;
coinex

گزارش‌های جدید از واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو در آینده نزدیک خبر می‌دهند

دبیر انجمن صنایع همگن نیور محرکه و قطعه سازان خودروی کشور پیش بینی کرده که واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو بعد از قیمت‌گذاری انجام خواهد شد.

آرش محبی نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفته که با انجام قیمت‌گذاری سهام شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و دارایی‌های این دو شرکت در دو هفته آینده، انتظار می‌رود که روند واگذاری سهام این دو خودروساز تا مهرماه انجام شود.

بیشتر بخوانید: دومین مرحله فروش فوق العاده ایران خودرو در سامانه یکپارچه آغاز شد [تحویل 3 ماهه]

واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو

آن طور که وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این اعلام کرده است، قیمت گذاری سهام و دارایی ایران‌خودرو و سایپا توسط تیم‌های کارشناسی در حال انجام است و در مراحل پایانی خود قرار دارد. حال آقای محبی نژاد می‌گوید:

با این حال، اینکه واگذاری‌ها به چه شکل انجام شده، سهام شرکت‌های اقماری خودروسازان کم‌کم یا یک‌جا واگذار شود، بحث اهلیت سهامداران، در نظر داشتن قوانین ضد انحصار، رفع تعارض منافع در کنار برنامه تعهدات متقابل بین خریدار و دولت و غیره، همه و همه مسائلی است که در وزارت صمت در حال نهایی شدن است.

گزارش‌های جدید از واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو در آینده نزدیک خبر می‌دهند

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور پیش‌بینی کرد که طی یکی دو هفته آینده شاهد قیمت‌گذاری سهام خودروسازان و اعلام آن به بورس باشیم و واگذاری سهام مطابق برنامه وزارت صنعت تا مهر ماه امسال اجرایی شود. به عقیده این مقام صنفی، ورود این‌خودرو و سایپا به بورس آن‌ها را از زیان خارج می‌کند و به مرور ممکن است به سوددهی برسند.

پیش از این نیز وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام کرده بود که در صنعت خودرو کشور 2 مافیا وجود دارد که با واگذاری سهام ایران‌خودرو و سایپا بخش عمده‌ای از مشکل رفع می‌شود. فاظمی امین افزود:

 سال ۱۴۰۱ این سهام به صورت بلوکی در بورس کالا عرضه خواهد شد که گام بلندی در این راستا است و وزارت صمت از اتهام دولتی بودن خودروسازان خلاص خواهد شد.

وی بیان‌داشت:

ما به دنبال آن هستیم تا ۲۵ درصد سهام ایران خودرو و ۴۰ درصد سهام سایپا که در حقیقت خودسهامداری است واگذار و همان طوری که رئیس‌جمهوری اعلام کرد واگذاری مدیریت ایران خودرو و سایپا انجام شود.

وزیر صمت خاطرنشان‌کرد:

هر کسی که بتواند ۲ صندلی از ایران خودرو یا سایپا را در اختیار بگیرد مدیرعامل این شرکت‌ها را تعیین خواهد کرد، امروز نیازی نیست که ۱۷ درصد باقی‌مانده سهام سایپا یا ۶.۷ درصد باقی‌مانده سهام ایران‌خودرو را واگذار کنیم، بلکه با حل و فصل مساله خودسهامداری در این شرکت‌ها پول وارد آنها شده و ساختار سهامداری اصلاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر