;
coinex

رده بندی صرافی های ارز دیجیتال : بهترین صرافی‌های دنیا کدامند؟

شرکت Kaiko آخرین رده بندی صرافی های ارز دیجیتال را منتشر کرد. طبق این رده‌بندی، کوین بیس، بایننس و کراکن بهترین صرافی‌های کریپتو در دنیا به شمار می‌روند.

کایکو (Kaiko)، رده‌بندی صرافی‌های ارز دیجیتال را بر اساس ترکیبی از شش معیار مختلف منتشر می‌کند. این معیارها عبارتند از: حاکمیت (Governance)، تجارت (Business)، فناوی (Technology)، کیفیت داده (Data quality)، امنیت (Security) و نقدینگی (Liquidity). در این میان امتیاز حاکمیت 30 درصد از سهم رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران

رده بندی صرافی های ارز دیجیتال

بر اساس رتبه‌بندی Kaio، صرافی‌های CoinBase، Binance، Kraken، FTX.US، Gemini، Itbit، Bitstamp، CEX.IO، FTX و Houbi به ترتیب ده صرافی برتر ارز دیجیتال دنیا هستند. در مقایسه با رتبه‌بندی قبلی که در اواسط ژانویه منتشر شده بود، بایننس، FTX و Houbi بیشترین پیشرفت را در حوزه حاکمیت داشتند. قابل ذکر است که بایننس و FTX در رتبه‌بندی قبلی در لیست 10 صرافی برتر ارز دیجیتال حضور نداشتند.

رده بندی صرافی های ارز دیجیتال : بهترین صرافی‌های دنیا کدامند؟

کوین بیس، بایننس و کوکوین بیشترین نقدینگی را بین صرافی‌های برتر بازار دارند. کمترین نقدینگی نیز به صرافی‌های Itbit و Houbi اختصاص دارد. صرافی کوین بیس مستقر در سانفرانسیسکو همچنان در صدر جدول قرار دارد.

کوین بیس موفق به کسب نمره Triple-A از سوی Kaiko شده است. نمره Triple-A به این معناست که صرافی امتیاز کلی و امتیاز فردی بالایی را ثبت کرده و در همه زمینه‌ها عملکردی ممتاز دارد. امتیاز AA نیز در گذشته به صرافی‌های Kraken، Gemini و Bitstamp تعلق داشت. در حال حاضر پنج عضو جدید به این لیست اضافه شده است. این صرافی‌ها عبارتند از: Binance، FTX، CEX.IO، FTX.US و BitBank.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رده بندی صرافی های ارز دیجیتال چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptonews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر