;
coinex

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع سویه های جدید کرونا [وضعیت قرمز در 15 شهر ایران]

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع سویه های جدید کرونا هشدار داد. او اعلام کرده که با توجه به افزایش شمار موارد ابتلا، جهان باید خود را برای جهش های جدید کرونا آماده کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، درباره شیوع سویه های جدید کرونا هشدار داده است.

وزیر بهداشت هم پیش از این، به اهمیت شیوع سویه های جدید اومیکرون اشاره کرد و از مردم خواست که دز چهارم واکسن را دریافت کنند. اکنون در ایران، وضعیت قرمز در بیش از 15 شهر ایران گزارش شده است. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که سرعت شیوع سویه‌های جدید بسیار بالاست و هر یک نفر بیمار می‌تواند 18 نفر دیگر را بیمار کند؛ بنابراین از مردم خواسته شده که همان پروتکل‌های قبلی را رعایت کنند.

شیوع سویه های جدید کرونا

تدروس آدهانوم گبریسوس اعلام کرده که با توجه به افزایش موارد ابتلا، دنیا باید برای شیوع جهش های جدید ویروس کرونا آماده شود.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع سویه های جدید کرونا

اخیرا دو سویه جهش یافته اومیکرون باعث شیوع دوباره ویروس کرونا شده است. دو سویه PA4 و PA5 در آفریقا ظاهر شدند و اینطور که از شواهد پیداست، به‌زودی در اروپا و آمریکا نیز به‌صورت گسترده شیوع پیدا می‌کنند.

در حل حاضر، سویه‌های جهش‌یافته اصلی کرونا مثل آلفا و دلتا که موج‌های شدیدی را به راه انداختند، کمتر شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شیوع سویه های جدید کرونا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    خیلی جالبه تمام کشورهای مدرن امروزه، با کرونا مقابله کردن و تموم شده هست این بحث براشون چون از سال دی 98 شروع شد و الان 1401 هستیم، بعد ما هنوز داریم با مشکلات این ویروس دستو پنجه نرم میکنیم و کلی هم کرونا جدید مردم گرفتن، که الحمدا… این ویروس جدید مثل قبلی قوی نیست…. در کل میخواستم بگم که کاملا مشخص که حکومت نقش خودشو در پشت صحنه برای فراگیر کردن این ویروس خوب بازی میکنه ولی نمیدونه که از آخر به مرگ خودش منجر میشه

    پاسخ

    قرار مثل فیلما بشه خیلی باحاله پسر بیاد امیدوارم کیفیت 4K همراش بیاد . جووون چه شوووود .

    پاسخ