;
coinex

کاهش سختی شبکه بیت کوین منجر به رشد هش ریت این رمزارز شد

کاهش سختی شبکه بیت کوین به ماینرهای BTC این امکان را می‌دهد تا تراکنش‌ها را با استفاده از منابع کمتر تأیید کنند. هش ریت BTC با سختی شبکه آن رابطه معکوس درد.

هنگامی که سختی شبکه بیت کوین کاهش یابد، ماینرهای کوچک‌تر فرصت مبارزه جهت کسب پاداش استخراج را به دست می‌آورند.

بیشتر بخوانید: آینده و پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2022

کاهش سختی شبکه بیت کوین

کاهش سختی شبکه بیت کوین منجر به رشد هش ریت این رمزارز شد

دشواری استخراج یک بلاک بیت کوین (BTC) با کاهش 5 درصدی به 27.693 تریلیون رسید. سختی شبکه بیت کوین از زمان رسیدن به بالاترین سطح تاریخی 31.251 در می 2022 در حال ریزش بوده است. سختی شبکه ابزاری است که توسط خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) جهت کسب اطمینان از مشروعیت کامل تراکنش‌ها ابداع شده است.

کاهش سختی شبکه بیت کوین به استخراج کنندگان بزرگترین رمزارز بازار اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها را با استفاده از منابع کمتر تأیید کنند. این اتفاق به ماینرهای کوچک‌تر فرصت مبارزه برای کسب پاداش‌های ماینینگ را خواهد داد.

طبق داده‌های blockchain.com، بیت کوین همچنان منعطف‌ترین و تغییرناپذیرترین شبکه بلاک چین دنیاست. سختی شبکه بیت کوین و هش ریت این رمزارز ارتباط معکوسی با یکدیگر دارند. با کاهش سختی شبکه، شاهد افزایش 3.2 درصدی هش ریت بیت کوین هستیم. با سقوط بیت کوین تا 25 هزار دلار در ماه ژوئن، هش ریت BTC به بالاتری میزان تاریخی خود یعنی 231.428 اگزاهش در ثانیه (EH/s) رسید. این رخداد نگرانی‌های کارشناسان را در زمینه مصرف گسترده برق ماینرهای بیت کوین افزایش داد.

کاهش سختی شبکه بیت کوین منجر به رشد هش ریت این رمزارز شد

با ممنوعیت معاملات و عملیات استخرج کریپتوکارنسی در کشور چین، ایالات متحده تلاش خود برای ایجاد بیشترین مشارکت در نرخ هش ریت جهانی بیت کوین را آغاز نمود. ماینرهای چینی در سپتامبر 2021 فعالیت خود را از سر گرفتند. طبق داده‌های Statista، ایالات متحده آمریکا در حال حاضر 37.84 درصد از کل نرخ هش ریت بیت کوین را در اختیار دارد. پس از آمریکا، چین با 21.11 درصد و قزاقستان در 13.22 درصد رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

کوین تلگراف در گذشته گزارش داده بود که افت شدید قیمت پردازنده‌های گرافیکی، دریچه کوچکی برای ماینرهای خرده‌پای بازار باز کرده است. ماینرها می‌توانستند با هزینه مناسب تجهیزات قدرتمندتر و کارآمدتری برای استخراج کریپتوکارنسی تهیه کنند. ماینرها کاهش قیمت GPU را روشی جهت جبران هزینه‌های عملیاتی خود در بازار خرسی ارزهای دیجیتال عنوان می‌کنند.

کاهش سختی شبکه بیت کوین منجر به رشد هش ریت این رمزارز شد

گزارش شورای استخراج بیت کوین تا حد زیادی نگرانی‌های فعالان محیط زیست را کاهش داد. این گزارش نشان می‌دهد که نزدیک به 60 درصد برق مصرفی مورد استفاده جهت استخراج ارزهای دیجیتال از منابع پایدار تأمین می‌شود.

از سوی دیگر شورای استخراج بیت کوین اظهار نموده که استخراج BTC تنها 0.09 درصد از کل 34.8 میلیارد تن انتشار کربن در سطح جهان را تشکیل می‌دهد و بیت کوین تنها 0.15 درصد از عرضه جهانی انرژی را به خود اختصاص داده‌ است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کاهش سختی شبکه بیت کوین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر