;
coinex

مقایسه پوکو X3 پرو شیائومی با گلکسی M32 سامسونگ

تکراتو قصد دارد با مقایسه پوکو X3 پرو شیائومی با گلکسی M32 سامسونگ مشخص کند که کدام عملکرد گیمینگ و روزمره بهتری از خود نشان می‌دهند.

بازار میان‌رده‌ها همواره برای تولیدکنندگان اسمارت فون‌ها و همچنین کاربران جذاب بوده است، چرا که اکثر خریداران به دنبال گوشی‌هایی هستند که در کنار بهای نه چندان زیاد، بتواند کارایی خوبی داشته باشد.

در بازار گوشی‌های میان‌رده ایران پوکو X۳ پرو به دلیل سخت افزار مناسب و قیمت اقتصادی توانسته به محبوبیت زیادی دست یابد. این در حالی است که برخی از کاربران به برندهای چینی علاقه ندارند و ترجیح می‌دهند تا یک گوشی از برند سامسونگ خریداری کنند.

در ادامه قصد داریم به مقایسه پوکو X3 پرو با M32 سامسونگ بپردازیم تا مشخص شود که کدام مورد توانایی بیشتری دارد و روی کدام گوشی می‌توان بهتر حساب کرد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 3 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X3 Pro)

مقایسه پوکو X3 پرو شیائومی با گلکسی M32 سامسونگ

محصولات برند پوکو که زیر مجموعه شیائومی هستند، تاکنون بسیار فروش خوبی داشته‌اند و طرفدارانی بسیار مخصوصا در ایران دارند. در این بین همگی با محصولات سامسونگ آشنایی داریم و می‌دانیم که مدت زمان بسیاری است که این برند در زمینه تولید گوشی هوشمند فعال است.

در ادامه دو گوشی محبوب از این دو برند را بررسی می‌کنیم. با مقایسه Poco X3 Pro و Galaxy M32 همراه ما باشید.

مقایسه پوکو X3 پرو شیائومی با گلکسی M32 سامسونگ از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

گوشی Poco X3 Pro بدنه و فریم پلاستیکی دارد، اما پلاستیک براقی که برای ساخت این گوشی استفاده شده، باعث شده شباهتی هم به محصولات پرچم‌دار و رده بالای بازار داشته باشد. همچنین وجود نواری تشکیل شده از خطوط مورب روی قاب پشتی و ماژولی که چندین دوربین را داخل خود قرار داده، ظاهر پوکو X3 پرو را کمی متمایزتر از رقبای میان‌رده کرده است.

گوشی پوکو ایکس 3 پرو در اندازه 9.4 در 76.8 در 165.3 میلی‌متر ساخته شده و وزن آن هم به ۲۱۵ گرم می‌رسد. چنین ابعاد و وزنی نشان می‌دهند که با محصولی نسبتا خوش‌دست مواجه هستیم. گوشی پوکو X3 پرو در سه رنگ مشکی، آبی و برنز راهی بازار شده که در برخی از رنگ‌های آن بسته به زاویه تابش نور طیفی از رنگ‌ها در آن به نمایش در می‌آیند.

کلید‌های کنترل حجم صدا و پاور در لبه سمت راست دستگاه قرار گرفته و لبه سمت چپ از خشاب سیم‎‌کارت و کارت حافظه Micro SD میزبانی می‌کند. خشاب سیم‌کارت پوکو X3 پرو می‌تواند از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان یا یک سیم‌کارت و یک کارت حافظه Micro SD پشتیبانی کند. در لبه پایینی این دستگاه نیز اسپیکر صدا، درگاه USB-C، میکروفون و جک 3.5 میلی‌متری هدفون را مشاهده خواهید کرد. مادون‌قرمز، میکروفون ثانویه نیز در لبه بالایی دیده می‌شوند.

علاوه بر موارد گفته شده پوکو در ساختار گوشی پوکو ایکس 3 پرو از یک موتور هپتیکی در راستای محور Z استفاده کرده که به لطف ارتعاشات دقیق آن، تجربه‌ای جذاب همانند کنسول‌های بازی به هنگام تیراندازی، شتاب گرفتن و غیره را در بازی‌ها به کاربران منتقل می‌کند.

گلکسی M32 یک گوشی واقعاً زیبا است؛ هر چند که طراحی خاص و متفاوتی به‌خصوص در بخش لنزهای دوربین خودش ندارد. قاب پشتی به‌صورت راه راه طراحی شده که در نور این خط‌های راه راه به رنگ‌های مختلفی تغییر رنگ می‌دهند.

جنس بدنه دستگاه هم در فریم و هم در قاب پشتی از پلاستیک است و روی قاب پشتی که طراحی براق دارد اثرانگشت و کثیفی می‌ماند. در گلکسی M32 طراحی قاب پشتی کاملاً تخت نیست و کمی خمیدگی در لبه‌های قاب پشتی دیده می‌شود که کمک کرده تا با دست گرفتن گوشی حس بدی به آن نداشته باشید.

مقایسه پوکو X3 پرو شیائومی با گلکسی M32 سامسونگ

اولین چیزی که با دست گرفتن گلکسی ام ۳۲ می‌گویید این است که چقدر گوشی سبک است. این گوشی که باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری را در خودش جای داده فقط و فقط ۱۸۰ گرم وزن و ۸.۴ میلی‌متر ضخامت دارد.

سمت راست کلیدهای ولوم و پاور را داریم که کلید پاور در حقیقت سنسور اثرانگشت هم است. پایین گوشی درگاه تایپ سی کنار جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و میکروفون اصلی و اسپیکر دیده می‌شوند. بالای گوشی فقط میکروفون دوم است و سمت چپ هم درگاه سیم‌کارت‌ها دیده می‌شود.

مقایسه پوکو X3 پرو با M32 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

پوکو X3 پرو صفحه‌نمایشی دارد با پنل IPS و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی که اندازه ۶.۶۷ اینچ دارد و رزولوشن هم فول‌اچ‌دی است. صفحه‌نمایش رنگ‌ها را خیلی خوب نشان می‌دهد و رنگ‌ها در آن پویا و زنده نمایش داده می‌شوند و از مشاهده محتوا در این صفحه‌نمایش کاملاً راضی خواهید بود.

برای پوکو X3 پرو از گوریلاگلس ۶ استفاده شده است. در بخش روشنایی صفحه پوکو X3 پرو روشنایی مناسبی دارد و رنگ سفید را خیلی تمیز نمایش می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی صفحه‌نمایش این گوشی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی آن است که آن را در سطح گوشی‌های رده‌بالا قرار می‌دهد و کمک می‌کند در بازی‌کردن و اسکرول کردن حسی بسیار متفاوت و روان را از صفحه‌نمایش دریافت کنید.

سامسونگ گلکسی M32 نسبت به قیمت خود، صفحه نمایش فوق‌العاده‌ای را ارائه کرده است. پیش از هر چیزی باید بدانید که این گوشی از یک پنل ۶٫۴ اینچی از نوع Super AMOLED و FHD با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز استفاده کرده است.

حداکثر نرخ روشنایی نمایشگر این گوشی معادل ۸۰۰ نیت است و همانطور که بالاتر گفته شد، یک لایه Gorilla Glass 5 از آن محافظت می‌کند. نمایشگر گوشی Galaxy M32 از نظر مشخصات یکی از بهترین‌ها در حوزه خود محسوب می‌شود، اما از نظر عملکرد جای بحث دارد.

گلکسی M32 با وجود استفاده از پنل Super AMOLED با کیفیت، نمی‌تواند محتوای HD یا HDR را از سرویس‌های استریم نظیر Netflix و Amazon Prime پخش کند. اگرچه صفحه نمایش Galaxy M32 کیفیت بالایی دارد، اما دارای گواهی‌نامه‌های معتبر نیست و یا تراشه موجود در آن، امکان پخش ویدیو با کیفیت بالا را محدود می‌کند. به طور خلاصه، نمایشگر گلکسی M32 ویژگی‌های خوب زیادی دارد، اما می‌توانست بهتر از این‌ها باشد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A72 ؛ جدال میان‌رده‌ها

مقایسه پوکو X3 پرو شیائومی با گلکسی M32 سامسونگ از نظر دوربین

در این بخش به مقایسه پوکو X3 پرو شیائومی با گلکسی M32 سامسونگ از نظر دوربین می‌پردازیم. هر دو گوشی از ماژول دوربین چهارگانه برخوردار شده‌اند اما سنسور به کار رفته در آن‌ها متفاوت است.

در پوکو X3 پرو شاهد چهار سنسور 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی هستیم که متاسفانه کیفیت چندان بالایی ندارند. تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی در شرایط مختلف دارای کمی نویز هستند و جزئیاتشان چنگی به دل نمی‌زند.

اما در قاب جلویی سنسور 20 مگاپیکسلی سلفی قرار گرفته که تصاویری دقیق و شفاف ثبت می‌کند و به نوعی کاستی‌های دوربین اصلی را جبران می‌کند.

گلکسی ام ۳۲ نیز مجهز به ماژول چهارگانه دوربین شده که از سنسورهای ۶۴، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. سنسور اصلی دوربین به دلیل گشودگی مناسب دریچه دیافراگم، حتی در شرایط نوری ضعیف نیز می‌تواند تصاویری با کیفیت و پر نور بگیرد.

همچنین جزئیات بیشتری را می‌توانید در عکس‌ها مشاهده کنید و در مجموع ام ۳۲ عملکرد بهتری در بخش دوربین از خود نشان می‌دهد. در جلو، همانند پوکو ایکس ۳ پرو، سنسور ۲۰ مگاپیکسلی سلفی جای گرفته که تصاویرش کیفیت مطلوبی دارند و می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید.

در بخش دوربین، نماینده سامسونگ گوی رقابت را از پوکو X3 پرو می‌رباید. رزولوشن بالاتر، گشودگی دریچه دیافراگم بیشتر و بهبود نرم افزاری دوربین همه و همه باعث می‌شوند تا تجربه عکس‌برداری در گلکسی ام 32 لذت‌بخش‌تر از پوکو ایکس 3 پرو باشد.

مقایسه پوکو X3 پرو شیائومی با گلکسی M32 سامسونگ از نظر باتری

باتری پوکو ایکس ۳ پرو نسبت به نسخه معمولی قوی‌تر است و  5160 میلی آمپری است. نسخه فست شارژ بکار رفته در گوشی پوکو X3 پرو هم 33 واتی است که این شرکت ادعا کرده می‌تواند طی مدت 30 دقیقه 59 درصد شارژ شود. در کل این مدل باتری مناسبی دارد.

مقایسه پوکو X3 پرو شیائومی با گلکسی M32 سامسونگ

گوشی گلکسی M32 سامسونگ از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که از نوع لیتیوم یونی است. پیش‌بینی می‌کنیم که این ظرفیت باتری بتواند به خوبی تامین کننده انرژی مورد نیاز دستگاه باشد. با یک مرتبه شارژ باتری این اسمارتفون و بکارگیری نرمال آن تقریبا می‌توان 1.5روز دستگاه را مورد استفاده قرار داد.

گوشی M32 از یک شارژر 25 واتی هم بهره می‌برد که تقریبا می‌تواند ظرف 60 الی 70 دقیقه باتری دستگاه را فول شارژ کند.

مقایسه Poco X3 Pro و Galaxy M32 از نظر نرم افزاری

سیستم‌عامل پوکو X3 پرو اندروید نسخه ۱۱ بوده که روی این اندروید رابط کاربری می یو آی نسخه ۱۲ نصب شده است. این گوشی محیط نرم افزاری روان و جذابی را برای کاربران به وجود می‌آورد.

گوشی Samsung Galaxy M32 از نظر نرم افزاری دارای رابط کاربری OneUI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ است. این پوسته سفارشی با چند قابلیت کاربردی ارائه می‌شود هرچند اپلیکیشن‌های پیش‌فرض متعددی دارد.

مقایسه پوکو X3 پرو شیائومی با گلکسی M32 سامسونگ

خوشبختانه می‌توانید بیشتر این برنامه‌های پیش‌فرض را از روی گوشی حذف کنید و فضای ذخیره‌سازی بیشتری را آزاد کنید. این گوشی از یک صفحه نمایش ساعت همیشه روشن و یک پوسته سیستمی متفاوت بهره می‌برد. پشتیبانی از آیکون برنامه‌های شخص ثالث با پوسته سفارشی نیز قابل قبول است. به طور خلاصه می‌توان گفت که تجربه نرم افزاری گوشی Galaxy M32 کاملاً رضایت‌بخش است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

مقایسه پوکو X3 پرو شیائومی با گلکسی M32 سامسونگ از نظر سخت افزاری

پوکو در نسخه پروی ایکس 3 از چیپست قدرتمند اسنپدراگون توان گرفته‌ است. اسنپدراگون 860 پرچمدار اسبق چیپست‌های کوالکام بوده که گرچه چند سال از عرضه آن می‌گذرد اما هنوز هم در زمره پردازنده‌های قدرتمند قرار می‌گیرد.

این چیپست در کنار 6 گیگابایت رم (در نسخه 128 گیگابایتی) فعالیت می‌کند. با این وجود اسنپدراگون 860 جور حافظه رم اندک دیوایس را می‌کشد و با عملکرد قدرتمندش، پوکو ایکس 3 پرو را به یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ اقتصادی تبدیل کرده است.

مقایسه پوکو X3 پرو شیائومی با گلکسی M32 سامسونگ

از سوی دیگر گلکسی ام 32 از چیپست مدیاتک Helio G80 بهره می‌برد که در دسته پردازنده‌های میان‌رده و حتی پایین‌رده قرار می‌گیرد. ام 32 در زمینه پردازشی اصلا توان رقابت با پوکو ایکس 3 پرو را نداشته و قافیه را به چینی‌ها می‌بازد.

مقایسه پوکو X3 پرو شیائومی با گلکسی M32 سامسونگ

اما حافظه رم 8 گیگابایتی گوشی نسبت به ایکس 3 پرو یک مزیت محسوب می‌شود و انجام مالتی تسکینگ را با سرعت و راحتی بیشتری ممکن می‌کند. بدین ترتیب اگر قصد انجام کارهای روزمره را دارید و نمی‌خواهید به اجرای اپلیکیشن‌های سنگین و بازی‌ها بپردازید، گلکسی ام 32 می‌تواند برایتان مناسب باشد.

اما پوکو X3 پرو با اسنپدراگون 860 گزینه‌ای همه‌ فن حریف بوده و برای تمامی سناریوها پاسخگو خواهد بود. بنابراین در بخش سخت افزار پردازشی پوکو ایکس 3 پرو برنده مطلق مقایسه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

مقایسه پوکو X3 پرو با M32 سامسونگ از نظر کیفیت صدا

برای پوکو X3 پرو از دو اسپیکر استفاده شده که یکی در بخش پایینی و دیگری در بالای گوشی است. صدای اسپیکر خیلی بلند است و کیفیت خوبی دارد و جزئیات صدا را به‌خوبی می‌توان شنید و یک گزینه مناسب برای فیلم دیدن یا موزیک گوش‌دادن است.

گلکسی M32 تنها یک اسپیکر دارد که در بخش پایینی آن قرار گرفته است. اسپیکر این گوشی صدای بلندی دارد البته نه آن‌قدر بلند که بهترین باشد و از نظر کیفیت هم به همین صورت است و خیلی جذابیت زیادی ندارد. انتظار کیفیتی کاملاً متوسط داشته باشید.

مقایسه پوکو X3 پرو شیائومی با گلکسی M32 سامسونگ

در این مطلب به بررسی و مقایسه Poco X3 Pro و Galaxy M32 پرداختیم. این دو گوشی هر کدام از کمپانی‌های متفاوت و موفقی هستند و هر کدام قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این مطلب که مقایسه پوکو X3 پرو با M32 سامسونگ بود، به بررسی این ویژگی‌ها پرداختیم.

سوالات متداول

پوکو X3 پرو بخریم یا گلکسی M32 ؟

پوکو ایکس ۳ پرو و گلکسی ام 32 هر دو از جمله میان‌رده‌های پرطرفدار بازار موبایل هستند. پیش از آنکه به سراغ خرید یکی از این دو گوشی بروید بایستی انتظاراتتان را از تلفن همراه مشخص کنید. اگر به اجرای بازی‌های موبایلی علاقه‌مند هستید و با اپلیکیشن‌های سنگین سر و کار دارید، پوکو X3 پرو می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اما اگر انتظار زیادی از سخت افزار پردازشی ندارید و عکس‌برداری و کیفیت نمایشگر برای تماشای فیلم در اولویت شما قرار می‌گیرد، بهتر است به سراغ گلکسی ام 32 بروید که نمایشگر و دوربین‌های بهتری را در اختیار دارد. مقایسه پوکو X3 پرو با M32 سامسونگ که در این مطلب آمده است به شما برای انتخاب بهتر کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه پوکو X3 پرو شیائومی با گلکسی M32 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    به نظرم باید با A52 مقایسه کنید

    پاسخ