;
coinex

تولید نسل جدید و مقاوم تر واکسن کرونا در دستور کار کاخ سفید

این روزها، با افزایش مبتلایان ویروس کرونا و مرگ و میر، مقامات آمریکایی به دنبال روشی نوین برای تولید نسل جدید و مقاوم تر واکسن کرونا هستند.

استات نیوز (Stat News)، وب سایت خبری سلامت محور آمریکایی، روز دوشنبه گزارش داد که کاخ سفید قصد دارد به تولید و توسعه نسل بعدی واکسن‌های کووید-19 سرعت بخشد. این واکسن‌های در راه قرار است محافظت بیشتر و طولانی‌تری، هم در برابر بیماری جدی و مرگ و هم در برابر عفونت و انتقال ویروس ارائه ‌دهند.

بیشتر بخوانید: ابتلای بایدن به کرونا توسط کاخ سفید تایید شد؛ بایدن هم از BA.5 در امان نماند!

تولید نسل جدید و مقاوم تر واکسن کرونا توسط کاخ سفید

مقامات فدرال، محققان و نمایندگان شرکت‌های دارویی فایزر (Pfizer) و مدرنا (Moderna) امروز در جلسه‌ای که در کاخ سفید برگزار می‌شود جهت بحث در مورد مراحل بعدی تولید واکسن با یکدیگر ملاقات خواهند کرد. هنوز مشخص نیست که رئیس جمهور آمریکا، بایدن، که در حال حاضر به کووید-19 مبتلا شده است، در این جلسه حضور داشته باشد.

در حال حاضر واکسن‌های موجود، مقاومت خوبی در برابر کووید-19 دارند و بیشتر افراد را از بیماری شدید یا مرگ بر اثر کووید-19 محافظت می‌کنند. اما به وجود آمدن سویه‌های جدید ویروس، مانند انواع مختلف اومیکرون، باعث کاهش اثربخشی واکسن‌ها در پیشگیری از عفونت و بیماری‌ شده است.

به همین دلیل شرکت‌های داروسازی و سازمان غذا و دارو در حال کار روی واکسن‌های جدیدی که انواع مختلف اومیکرون را هدف قرار می‌دهند، هستند. با این حال کارشناسان معتقدند که تولید واکسن‌های مختلف بر پایه انواع ویروس، روش خوب و پایداری نیست.

Ashish Jha در مصاحبه‌ای با استات نیوز گفت که کاخ سفید دو رویکرد و روش جدید را برای تولید واکسن‌های نسل بعدی دنبال می‌کند. یکی از آن‌ها تولید واکسنی است که به صورت اسپری بینی عرضه خواهد شد. این واکسن درست زمانی که ویروس وارد بدن می‌شود، با ایجاد یک پاسخ ایمنی راه آن را مسدود می‌کند.

نسل جدید و مقاوم تر واکسن کرونا

راه دیگر ایجاد واکسنی است که قسمت‌هایی از ویروس را که بین انواع مختلف آن مشترک است مورد هدف قرار می‌دهد، و با این کار حتی در برابر ویروس‌های تغییر یافته، مؤثر باقی خواهد ماند. Ashish Jha همچنین اظهار داشت که هر دو روش، چالش‌های علمی بسیار دشواری هستند و واکسن‌های اسپری بینی COVID-19 هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارند.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاری لازم برای پیشبرد تولید نسل بعدی واکسن‌ها چالش دیگری است که محققان با آن روبرو هستند. در حال حاضر کاخ سفید در تلاش برای یافتن بودجه مورد نیاز برای مقاومت در برابر کووید-19 و تولید واکسن‌ است. متاسفانه قانون‌گذاران جمهوری‌خواه مسیر تلاش‌ برای تامین بودجه بیشتر را مسدود کرده‌اند و از طرف دیگر رهبری دموکرات‌ها در تلاش برای کشف مسیری رو به جلو در این زمینه هستند.

چیزی که مشخص است این است که، بدون رویکرد و روش‌های جدید برای واکسیناسیون، تلاش‌های بهداشت عمومی برای مبارزه با این ویروس که هنوز هم روزانه بیش از 400 نفر را در ایالات متحده می‌کشد بی‌اثر است.

Ashish Jha در این باره به Stat News گفت: « این ویروس دائما در حال تکامل است بنابراین ما هم باید همراه با آن به فکر تکامل روش‌های مقاومت باشیم و واقعا در این زمینه به یک پیشرفت جدی نیاز داریم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره نسل جدید و مقاوم تر واکسن کرونا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر