;
coinex

نایب رئیس مجلس:‌ هدف ما اینترنت اخلاق مدار مبتنی بر ارزش های اسلامی

نایب رئیس مجلس، علی نیکزاد، از ضرورت ایجاد یک فضای امن اینترنتی و اینترنت اخلاق مدار مطابق با ارزش های اسلامی و فرهنگی در کشور، سخن گفت.

در دنیای امروز، با فراگیر شدن اینترنت و پر رنگ شدن نقش آن در همه ابعاد زندگی، شرایط ایجاب می‌کند که محتوای آن مطابق با ارزش‌ها و هنجارهای پذیرفته شده در جامعه اسلامی ما باشد. در همین راستا، علی نیکزاد، نایب رئیس اول مجلس، در کنفرانس بین المللی که برگزار شد، درباره محدودیت‌های اینترنتی و علل آن صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: رفع فیلتر موتور جستجوی یاندکس به کجا ختم می‌شود؟ [مصاحبه اختصاصی تکراتو با عادل طالبی]

اینترنت اخلاق مدار مبتنی بر ارزش های اسلامی

در اولین کنفرانس بین المللی «رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری» که برگزار شد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، علی نیکزاد، درباره لزوم برقراری فیلترینگ در سطح اینترنت و ایجاد فضای امن اینترنتی برای کاربران ایرانی سخن گفت:

در مجلس هیچ‌یک از اعضا به دنبال فیلترینگ نیست اما هیچ رخداد اجتماعی بدون قانون نمی‌تواند شکل گیرد. حتی اگر قانون بد باشد، باید قانونی شکل گیرد. این فضا نیازمند مدیریت حاکمانه و جهادی است و اگر نخواهیم مستقل باشیم، آن‌ها از انتشار عکس سلیمانی جلوگیری و ما را از عرصه خارج می‌کنند.

نیکزاد، لازمه رسیدن به این امر مهم را تاسیس و ایجاد شبکه ملی اطلاعات دانست و گفت:« اگر می‌خواهیم در عرصه ارتباطات حرفی برای گفتن داشته باشیم راهکار این است که شبکه ملی ارتباطات داشته باشیم. ما اگر می‌خواهیم در کشور کارهای بزرگی را انجام دهیم باید رنگ و بوی توزیع عدالت هم داشته باشد. دوستان ما به سمت اینترنت پرسرعت هم حتما باید حرکت کنند.»

اینترنت اخلاق مدار

او همچنین اینترنت امن را اینترنتی که شبکه ملی اطلاعات داشته باشد، تعریف کرده و گفت:

ما در بحث اینترنت امن می‌گوییم، اطلاعات کشور لازم نیست به سرورهای خارجی برود و برگردد. ما می‌گوییم چرا این‌ها در اینترنت، اخلاق را مد نظر قرار نمی‌دهند. نظر ما داشتن اینترنت اخلاق‌مدار بر مبنای ارزش‌های اسلامی است. این فیلترینگ نیست. در دنیا هم تجربه شده است. استفاده از اینترنت سن مجاز خودش را دارد. ما هم دنبال همین موضوعات هستیم‌.

علی نیکزاد در پایان اضافه کرد که در دنیای کنونی بیشتر افراد با فضای مجازی سروکار دارند و حتی امر آموزش نیز به این فضا راه پیدا کرده است، به همین دلیل اینترنت اهمیت ویژه‌ای داشته و باید مسئولان در این زمینه اهتمام و توجه بیشتری به کار گیرند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره اینترنت اخلاق مدار مطابق با ارزش‌های اسلامی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر