;
coinex

تحقیقات سازمان SEC فیلیپین : آیا فعالیت‌های بایننس قانونی است؟

تحقیقات سازمان SEC فیلیپین در زمینه قانونی بودن فعالیت بایننس آغاز خواهد شد. علت این تحقیقات، شکایت سازمان Infrawatch PH از نحوه فعالیت Binance فیلیپین است.

Infrawatch PH روز دوشنبه شکایتی دوازده صفحه‌ای ارائه داده و از کمیسیون بورس و اوراق بهادار فیلیپین (SEC) خواست تا فعالیت‌های صرافی بایننس در فیلیپین را سرکوب کند.

بیشتر بخوانید: حل مشکلات رایج صرافی پنکیک سواپ

تحقیقات سازمان SEC فیلیپین در زمینه فعالیت بایننس

به گفته Think Tank، بایننس چند سال است که بدون مجوز و تأییدیه مقامات مربوطه در فیلیپین فعالیت می‌کند. تری ریدون (Terry Ridon)، مجری Infrawatch PH، ادعا می‌کند که بایننس هیچ دفتر مرکزی در مانیل (Manila) ندارد و تنها از شرکت‌های شخص ثالث برای خدمت رسانی در این کشور استفاده می‌کند. این شرکت‌های شخص ثالث اقدام به استخدام کارمندان فیلیپینی برای خدمات فنی و پشتیبانی مشتری می‌نمایند.

تری ریدون همچنین به کارلوس دومینگز (Calros Dominguez)، وزیر سابق دارایی، اشاره کرد که بایننس هیچ سابقه‌ای در SEC یا بانک مرکزی پیلیپینا (BSP) ندارد. سازمان بورس و اوراق بهادار فیلیپین در گذشته خدمات وام دهی آنلاین را به طرز ناجوانمردانه‌ای ممنوع کرده بود.

تحقیقات سازمان SEC فیلیپین : آیا فعالیت‌های بایننس قانونی است؟

به عقیده ریدون این اتفاق می‌بایست برای صرافی‌های ارز دیجیتال نیز رخ دهد. وی اضافه کرد که بایننس با وجود عدم فعالیت در SEC، انواع مختلفی از محصولات رمزنگاری نظیر معاملات اسپات (Spot)، معاملات مارجین (Margin)، قراردادهای آتی یا همان فیوچرز (Futures)، وام کریپتویی و معاملات همتا به همتا (P2P) را ارائه کرده است.

سخنگوی بایننس در پاسخ به شکایت مطرح شده توسط ریدون به کوین تلگراف گفت که این شرکت از نزدیک با تنظیم‌کنندگان قانون محلی همکاری کرده و به دنبال تأمین امنیت ارائه خدمات دارایی مجازی و مجوزهای صدور پول الکترونیکی در فیلیپین است. او در ادامه افزود:

ما به طور مداوم در حال گفتگو با تنظیم‌کنندگان و سهامداران کشور فیلیپین هستیم. هدف ما این است که به اکوسیستم وب 3 و بلاک چین پرهیجان فیلیپین کمک کنیم. بایننس سال گذشته برنامه احراز هویت (KYC) را برای تمامی کاربران پلتفرم اجرا کرد.

این خبر اندکی پس از آن منتشر شد که وزارت تجارت و صنعت فیلیپین (DTI) پیشنهاد ممنوعیت بایننس در اوایل ماه ژوئن را به عدم وضوح نظارتی BSP نسبت داد. DTI اولین مقصد شکایت Infrawatch PH از بایننس بود. think tank نیز از مقامات خواست تا مبادلات را در زمینه تبلیغات غیرقانونی بررسی کند.

خبر شکایت Infrawatch PH در بحبوحه افزایش فعالیت معاملات ارزهای دیجیتال در فیلیپین منتشر شده است. در ماه جولای، حجم معاملات هفتگی بیت کوین (BTC) با جفت ارز پزوی فیلیپین در صرافی ارز دیجیتال P2P Paxful به بالاترین حد تاریخی خود رسید.

پذیرش رمزارزها در کشور فیلیپین در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده و شرکت‌هایی نظیر PayMaya قابلیت معامله ارز دیجیتال را فعال‌ نموده‌اند. BSP و بایننس به درخواست کوین تلگراف برای مصاحبه درباره حاشیه‌های اخیر پاسخ ندادند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تحقیقات سازمان SEC فیلیپین در زمینه قانونی بودن فعالیت بایننس در این کشور چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر