coinex
otetmarket
propification.com

ایسوس زنفون 9 (Zenfone 9) رسما رونمایی شد، قیمت و مشخصات فنی

ایسوس بالخره به شایعات پایان داد از ایسوس زنفون 9 (Zenfone 9) به عنوان یک گوشی قدرتمند با دوربین بهبود یافته رونمایی کرد.

در مورد گوشی جدید ایسوس چیزهای جذاب زیادی وجود دارد. ایسوس زنفون 9 با وجود اینکه کمی کوچکتر از زنفون 8 است، اما در عوض از دوربینی بهتر با باتری بزرگتر برخوردار است.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی A52s سامسونگ با ردمی نوت 11 پرو پلاس ؛ بهترین گوشی با 10 تومان؟

ایسوس زنفون 9 (Zenfone 9)

ایسوس زنفون 9 (Zenfone 9) رسما رونمایی شد، قیمت و مشخصات فنی

ایسوس زنفون 9 دارای ابعاد 146.6 در 68.2 در 9.5 میلی‌متر و وزن 165 گرم است که آن را به یکی از کوچکترین پرچمداران اندرویدی بدل کرده است. البته که این محصول یک گوشی مینی نیست اما به خاطر ابعاد کوچکش کار کردن با آن با یک دست به سادگی انجام می‌شود.

در بخش سخت‌افزاری ایسوس دست به کار بزرگی زده و ایسوس زنفون 9 را به پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مجهز کرده است که از یک سیستم خنک‌کننده خاص برخوردار است بدین شکل که لوله حرارتی نسل قبل در مدل جدید به یک محفظه بخار بزرگ بدل شده است.

ایسوس زنفون 9 در سه پیکربندی با 8/128 گیگابایت، 8/256 و 16/256 گیگابایت (رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1) ارائه می‌شود. البته به مانند نسل قبل در ایسوس Zenfone 9 نیز خبری از درگاه میکرو اس دی نیست. این محصول با اندروید 12 عرضه می‌شود و ضمن دریافت 2 بروزرسانی عمده نرم‌افزاری، حداقل تا 2 سال پچ امنیتی دریافت خواهد کرد.

طراحی و نمایشگر

ایسوس زنفون 9 (Zenfone 9) رسما رونمایی شد، قیمت و مشخصات فنی

فریم دستگاه از آلومینیوم ساخته شده و قسمت پشتی از نوعی ماده پلیمری خاص تهیه شده که مقاومت بیشتری نسبت به شیشه و پلاستیک در برابر خط و خش دارد. این محصول دارای استاندارد IP68 نیز هست که به معنای مقاومت آن در برابر گرد و غبار و آب است. پنل نمایشگر نیز با محافظ گوریلا گلس ویکتوس حفاظت می‌شود.

صفحه نمایش پنلی اولد در ابعاد 5.9 اینچ با وضوح 1080 در 2400 پیکسل است (20:9، 445ppi) که از HDR10  پلاس می‌کند. این نمایشگر نرخ رفرش ریت 120 هرتز (با گزینه‌های 90 و 60 هرتز) و نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز دارد.

ایسوس زنفون 9 (Zenfone 9) رسما رونمایی شد، قیمت و مشخصات فنی

ایسوس صفحه نمایش را در دو سطح روشنایی مختلف کالیبره کرده تا از کیفیت بالای تصویر در هر موقعیتی اطمینان حاصل کند (متوسط ​​deltaE < 1). صفحه نمایش همچنین دارای پوشش 112% DCI-P3 و 151.9% پوشش sRGB است. این نمایشگر همچنین از کاهش نور DC در سطوح روشنایی کم و حالت همیشه روشن پشتیبانی می‌کند.

دوربین

ایسوس زنفون 9 (Zenfone 9) رسما رونمایی شد، قیمت و مشخصات فنی

ایسوس Zenfone 9 از سه سنسور دوربین ساخت سونی در بخش دوربین برخوردار است. لنز اصلی مجهز به سنسور 50 مگاپیکسلی IMX766 (پیکسل‌های 1/1.56، 1.0 میکرومتر) است. این ماژول دارای یک تثبیت کننده هیبریدی گیمبال ۶ محوره است که سه برابر OIS معمولی موثر است. خبری زا لنز تله فوتو نیست، اما سنسور IMX766 می‌تواند زوم بدون افت 2 برابری (با وضوح 16 مگاپیکسل) انجام دهد.

دوربین ثانویه یک سنسور اولتراواید 113 درجه سونی IMX363 با وضوح 12 مگاپیکسلی (1/2.55، 1.4 میکرومتر) است. این دوربین همچنین دارای فوکوس خودکار است تا بتواند عکس‌های ماکرو (در فاصله 4 سانتی‌متر) بگیرد و همچنین دارای EIS پیشرفته برای تثبیت HyperSteady است.

دوربین اصلی ایسوس زنفون 9 می‌تواند ویدیوهایی با نرخ 8K 24fps با EIS و 4K با سرعت 60fps با EIS ضبط کند. دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی (IMX663، 1/2.93، 1.22 میکرومتر) نیز دارای فوکوس خودکار، در واقع PDAF دوگانه است، بنابراین می‌تواند تصاویر سلفی‌ واضح و ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه (یا 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه) ثبت کند.

سایر موارد

ایسوس زنفون 9 (Zenfone 9) رسما رونمایی شد، قیمت و مشخصات فنی

مشخصا برای ایسوس کیفیت صدا بسیار مهم است چراکه که دز ایسوس زنفون 9 دو بلندگو وجود دارد. پایینی دارای طراحی 7 آهنربایی (12×16 میلی متر) است، و بالایی یک بلندگوی 3 آهنربایی (10×12 میلی متر) است. هر کدام دارای یک آمپ Qualcomm Aqstic (WSA8835) هستند.

با وجود اینکه در این محصول جک 3.5 میلی‌متری هدفون تعبیه شده است، اما اگر تمایل به استفاده از هدفون‌های بی‌سیم داشته باشید، باید بدانید که ایسوس Zenfone 9 از  aptX HD و Adaptive و همچنین LDAC و AAC پشتیبانی می‌کند.

شما به چهار سبک صوتی توسط دیراک و یک اکولایزر 10 بانده دسترسی دارید. داده‌های پیکربندی سفارشی برای اکثر هدفون‌های ایسوس در دسترس است تا بتوانید بهترین صدا را از گوشی و هدفون دریافت کنید.

مطابق انتظار این دستگاه با وجود ابعاد کوچکی که دارد باتری نسبتا بزرگی دارد. یک سلول 4300 میلی‌آمپر ساعتی که نسبت به نسل قبل دقیقا 300 میلی‌آمپر بیشتر است.

ایسوس زنفون 9 (Zenfone 9) رسما رونمایی شد، قیمت و مشخصات فنی

این گوشی از HyperCharger 30 واتی پشتیبانی می‌کند (از USB Power Delivery 3.0 PPS پشتیبانی می کند)، اما می توانید حالت‌های Steady و Ultra Steady را تغییر دهید که قدرت شارژ را به ترتیب به 18 و 10 وات محدود می‌کند. این باعث کاهش دما و افزایش طول عمر باتری می‌شود. ایسوس نزدیک به 2 روز عمر باتری را وعده داده است. در ایسوس Zenfone 9 حسگر اثرانگشت از طراحی زیرنمایشگری به کناره منتقل شده است.

این گوشی با Game Genie قابلیت‌های کاربردی دیگری به شما ارائه می‌کند. برای مثال این قابلیت به شما امکان می‌دهد اعلان‌ها را مسدود کنید، اما همچنین به شما امکان می‌دهد تا در صورت نیاز به پاسخ یا بررسی چیزی، هر برنامه‌ای را روی بازی شناور داشته باشید. Genie می تواند FPS بازی، عمر باتری تخمینی باقی مانده، دمای سیستم و موارد دیگر را نشان دهد.

این قابلیت در صورت نیاز می‌تواند برنامه‌های پس زمینه را از رم پاک کند و همچنین دارای یک ضبط کننده صفحه‌نمایش داخلی برای ضبط گیم پلی شما است. از سوی دیگر می‌تواند با عملکرد ماکرو که می‌تواند توالی پیچیده‌ای از اقدامات لمسی را خودکار کند به شما در مدیریت امور کمک کند.

ایسوس زنفون 9 (Zenfone 9) رسما رونمایی شد، قیمت و مشخصات فنی

ایسوس برای فروش این گوشی در بازارهای بین‌المللی همچنین یک بسته لوازم جانبی جالب توجه ارائه می‌کند که شامل یک قاب محافظ بسیار مستحکم، آداپتور و کابل 30 واتی HyperCharge است.

اگر از قیمت بپرسید،‌ باید گفت قیمت مدل پایه این گوشی در نسخه‌ای با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی از 800 یورو آغاز می‌شود و ابتدا در بازارهای اروپایی، هنگ‌کنک و تایوان در دسترس قرار می‌گیرد. بعد از آن احتمالا شاهد عرضه این گوشی در آمریکای شمالی، ژاپن، اندونزی و بخش‌هایی از آمریکای جنوبی هستیم. البته اگر یک گوشی قدرتمندتر و باکیفیت‌تر بخواهید و محدودیت بودجه هم نداشته باشید، سری تازه رونمایی شده ایسوس راگ فون 6 همواره در دسترس هستند. در ادامه تصاویر ایسوس ذنفون 9 را ببینید:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره گوشی جدید ایسوس چیست؟ نظرات خود در این باره را با ما در میان گذاشته و آخرین اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر