;
coinex

عرضه نسخه روسی مستر کارت و ویزا در ایران

بنابر آنچه که معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه اعلام کرده، احتمالا به زودی شاهد عرضه نسخه روسی مستر کارت و ویزا در ایران با نام کارت میر خواهیم بود.

معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه اخیرا گفته که «احتمالا به زودی سیستم پرداخت مستر و ویزاکارت روسی در ایران فعال خواهد شد». اما از این سیستم پرداخت روسی چه می‌دانیم؟

بیشتر بخوانید: علت افزایش قیمت دارو در هفته گذشته؛ آیا ذخیره دارویی کشور به پایان رسیده؟

عرضه نسخه روسی مستر کارت و ویزا در ایران

خبرگزاری ریانوستی روسیه به نقل از یک مقام ارشد روسی گفته که کارت‌های بانکی میر روسیه احتمالا به زودی در ایران فعال خواهند شد و ایران جدیدترین کشوری است که جایگزین‌های روسی ویزا کارت و مسترکارت را پذیرفته است. رویترز نیز در این باره نوشته:

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه گفت: فکر می کنم این سیستم پرداخت به زودی در ایران فعال شود.

به گزارش رویترز،‌ از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، مسکو و تهران روابط خود با هم را شدیدا تقویت کرده‌اند. البته در مورد پذیرش کارت‌های میر باید گفت که پیش از ایران، کره جنوبی و کوبا نیز این کارت‌ها را در کشور خودشان فعال کرده بودند. حتی گفته می‌شود که به زودی امارات متحده عربی نیز پشتیبانی از میرکارت را اضافه می‌کند.

عرضه نسخه روسی مستر کارت و ویزا در ایران

این کارت‌ها امروزه در بسیاری دیگر از کشورها،‌ به خصوص مقاصد گردشگری محبوب روس‌ها یعنی ترکیه، ویتنام و برخی از جمهوری‌های سابق شوروری کاربرد دارند.

روسیه و ایران هر دو تحت تحریم های شدید ایالات متحده و اتحادیه اروپا هستند که دسترسی آنها را به بخش های کلیدی زیرساخت مالی جهانی مسدود کرده است. صفری همچنین گفته که

 این دو کشور همچنین برای ایجاد یک نظام جایگزین و رقیب سرویس پیام‌رسانی پرداخت جهانی یا “سوییفت که زیربنای پرداخت‌های فرامرزی در سراسر اقتصاد جهانی است، کار می‌کنند.

از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین چندین بانک روسی از سوییفت مستقر در بلژیک خارج شده‌اند. صفری گفت:

کشورهایی که می‌خواهند مبادلات خود را از دلار خارج کنند باید سیستم ویژه‌ای مشابه سوییفت داشته باشند…طرف‌های ایرانی و روسی هر کدام یک گزینه را پیشنهاد کرده‌اند… ما به توافق بسیار خوبی رسیده‌ایم که بر اساس آن می‌توانیم معاملات ارزی بین دو کشور انجام را دهیم.

گفتنی است از ماه مارس امسال ویزا کارت و مسترکارت فعالیت خود را در روسیه متوقف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص عرضه نسخه روسی مستر کارت و ویزا در ایران چیست؟ نظراتتان را با ما درمیان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    تبریک به ثروتمندان ایرانی که علاوه برمسترکارت وویزا میرکارت روسی رانیز درجیبهای خودخواهندداشت؟؟نیروگاه بوشهر یک عددلامپ راروشن نمیکنید؟جدا روسیه چه شریکی درتجارت است؟؟به گولاگ خوش آمدید؟؟

    پاسخ

    در طول فعالیت 11 ساله این نیروگاه، انرژی اتمی سبب شده تا از مصرف سوخت معادل 83.9 میلیون بشکه نفت جلوگیری شده و سوخت فسیلی با ارزش به جای سوختن در واحدهای نیروگاهی زمینه حضور در پالایشگاه و کسب ارزش افزوده را مهیا کند.

    پاسخ