;
coinex

وزیر ارتباطات: نیاز مردم به فیلترشکن را از بین می‌بریم!

وزیر ارتباطات در حاشیه همایش ظرفیت شبکه ملی اطلاعات اعلام کرد که با اعمال برنامه‌ای نیاز مردم به فیلترشکن را از بین می‌بریم و موارد جایگزین ارائه می‌کنیم.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان همایش ظرفیت شبکه ملی اطلاعات گفت که وزارت ارتباطات در حال تدوین برنامه‌ای برای کاهش نیاز مردم به فیلترشکن است. او با اشاره به اینکه فیلترشکن‌ها منبع انواع بدافزارها روی گوشی کاربران هستند گفت که وزارت ارتباطات تصمیم دارد با ایجاد سرویس‌های مورد نیاز مردم، کاری کند که نیاز به فیلترشکن کمتر شود.

بیشتر بخوانید: نایب رئیس مجلس:‌ هدف ما اینترنت اخلاق مدار مبتنی بر ارزش های اسلامی

نیاز مردم به فیلترشکن را از بین می‌بریم!

صحبت‌های وزیر ارتباطات در این باره بسیار مبهم بود. او امروز در جریان کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، تاکید کرد که فیلترشکن‌ها منجر به ورود بدافزارها به گوشی مردم می‌شوند:

«الان بسیاری از گوشی‌های هموطنان ما به بدافزار آلوده هستند و راه ورود این بدافزارها هم ابزارهای دور زدن فیلترینگ و وی‌پی‌ان‌ است. ما برنامه‌ای که در وزارت ارتباطات داریم این است که نیاز مردم به فیلترشکن را کاهش دهیم، برنامه‌ای برای این کار ترتیب داده شده که در زمان خودش اعلام می‌شود، برای اینکه مردم نیازی به فیلترشکن نداشته باشند و سرویس‌های مورد نیازشان راه‌اندازی شود که استفاده از فیلترشکن به حداقل برسد، زیرا بسیاری از ویروس‌های مردم روی گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌هایشان به دلیل استفاده از فیلترشکن است.»

استیضاح وزیر ارتباطات

زارع پور به جزئیات این برنامه اشاره خاصی نکرد اما از آنجایی که به راه‌اندازی سرویس‌های مورد نیاز مردم تاکید کرده به نظر می‌رسد که منظور او راه‌اندازی سرویس‌های بومی و جایگزینی آن‌ها با برنامه‌های جهانی است که فیلتر شده یا خواهند شد.

وزیر ارتباطات گفته که باید زمینه‌های بروز جرم در فضای مجازی از بین برود و با استفاده از ابزارهای فنی و زیرساخت حقوقی، کاری انجام شود که حریم خصوصی مردم در فضای مجازی حفظ شود:

اکنون امنیت به الزامی برای فضای مجازی تبدیل شده است، همچنانکه در فضای واقعی هم امنیت یک الزام است و اگر وجود نداشته باشد، کسب‌وکارها نمی‌توانند به فعالیت ادامه دهند.

او در پاسخ سوالی درباره تاثیر 80 درصدی فیلترشکن‌ها و افزایش استفاده از آن‌ها به دلیل اختلالات اینترنتی نیز گفته که هیچ اختلالی در شبکه اینترنت وجود ندارد:

ما اختلال گسترده در شبکه را تکذیب می‌کنیم. اقدامی که برای فعال کردن جست‌وجوی ایمن هم انجام دادیم، هیچ اثری روی هیچ سرویس دیگری نداشته است و اگر کسی شواهدی دارد می‌تواند ارائه دهد که تاکنون شواهدی ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ممنوعیت نگهداری از حیوانات موذی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر