coinex
راهنمای خرید تکراتو

با قابلیت Repair Mode سامسونگ دیگر نگران حفاظت از اطلاعات گوشی در زمان تعمیر نباشید

با ویژگی جدید گوشی‌های سامسونگ یعنی حفاظت از اطلاعات گوشی در زمان تعمیر ، دیگر لازم نیست نگران سواستفاده دیگران از اطلاعات شخصی خود باشید.

به تازگی سامسونگ اعلام کرده که قرار است یک قابلیت جدید تحت عنوان Repair Mode را با هدف محافظت از اطلاعات کاربران، به گوشی‌های گلکسی خود اضافه کند. این حالت تعمیر که دسترسی دیگران به اطلاعات شخصی تلفن همراه را محدود می‌کند، فعلا در سری گوشی‌های گلکسی S21 و تنها در کره جنوبی فعال شده است.

حفاظت از اطلاعات گوشی در زمان تعمیر

بسیاری از افراد زمانی که مجبور می‌شوند گوشی خود را به یک مرکز تعمیر تحویل بدهند، از اینکه نمی‌دانند اطلاعات و فایل‌های شخصی آن‌ها محفوظ می‌ماند یا خیر، دچار استرس و اظطراب می‌شوند. این افراد باید قبل از تحویل تلفن خود به مراکز تعمیر، آن را ریست فکتوری کنند تا مطمئن شوند که شخص تعمیرکار به عکس‌ها یا پیام‌های خصوصی آن‌ها دسترسی نداشته باشد.

حفاظت از اطلاعات گوشی در زمان تعمیر

اما حالا سامسونگ با اضافه کردن حالت تعمیر به گوشی‌های خود به کاربران اجازه می‌دهد که بدون ریست فکتوری کردن، از فایل‌های مهم خود محافظت کنند. این حالت در منوی «Battery and Device Care» بخش تنظیمات قرار خواهد گرفت و با انتخاب این گزینه تمام برنامه‌ها، عکس‌ها، پیام‌ها و مخاطبین پنهان شده و دسترسی به آن‌ها محدود می‌شود. بنابراین زمانی که گوشی در حالت تعمیر قرار می‌گیرد فقط برنامه‌های از پیش نصب شده و پیش فرض قابل دسترسی خواهند بود.

پس از اینکه تعمیر دستگاه تمام شد، کاربران می‌توانند با ریبوت کردن تلفن و روشن کردن آن از طریق وارد کردن رمز و یا اثر انگشت، گوشی خود را به حالت عادی بازگردانند و دوباره به اطلاعات شخصی خود دسترسی داشته باشند.

البته همان طور که گفته شد، در حال حاضر این ویژگی فقط برای دستگاه‌های گلکسی در کره جنوبی فعال شده است، اما با توجه به استقبال کاربران، احتمالا این قابلیت به زودی در دیگر کشورها نیز در دسترس خواهد بود. همچنین طبق پست رسمی سامسونگ در وب سایت خبری موثق SamMobile، حالت تعمیر ابتدا در سری گلکسی اس 21 و سپس در دستگاه‌های دیگر عرضه خواهد شد.

علاوه بر این، سامسونگ قصد دارد گزینه دیگری را برای ثبت گزارش و اشکالات گوشی‌های خود اضافه کند و از آن برای عیب یابی سریع‌تر و راحت‌تر استفاده کند. متاسفانه با اینکه این گزینه‌ها بسیار کاربردی و خوب به نظر می‌رسند، در صورت بروز یک مشکل جدی مانند شکستن صفحه نمایش، عملا بی استفاده خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قابلیت جدید گوشی‌های سامسونگ یعنی حفاظت از اطلاعات گوشی در زمان تعمیر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر