;
coinex

بازیگران سریال شب آخر ؛ بیوگرافی و عکس

در این نوشتار تکراتو به معرفی بازیگران سریال شب آخر که قرار است در ایام محرم 1401 از تلویزیون پخش شود، می‌پردازیم. تا پایان همراه ما باشید.

این سریال مناسبتی به کارگردانی مهسا فتحعلی و حضور بازیگران مطرح کشورمان در محله شاپور که یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران بوده، تصویربرداری شده است.

شما در این نوشتار تکراتو  علاوه بر بیوگرافی بازیگران سریال شب آخر، می‌توانید عکس های بازیگران سریال شب آخر را نیز مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

سریال های شبکه نمایش خانگی 1401

بازیگران سریال شب آخر

سریال ۱۰ قسمتی «شب آخر» که به مناسبت پخش در ماه محرم تولید شده است، در اواخر تیر ماه به مرحله تدوین، صداگذاری و اصلاح رنگ رسید و در مرداد سال جاری، همزمان با ایام عزداری امام حسین (ع) از تلویزیون پخش می‌شود.

بازیگران سریال شب آخر

مجید مشیری، ساناز سماواتی، شیوا خسرومهر، محمد ساربان، رضا علیپور، مینا نوروزی، ساقی زینتی، فریده دریامج، فرهاد بشارتی، شهرام عبدلی، محمود مقامی، مجید شهریاری، اسماعیل خلج، زهره صفوی، حشمت ارمیده، حسن اسدی، بهزاد رحیمخانی، اسداله یکتا، احمدرضا اسعدی، گیتی معینی، حسنی قبادی، احمد صمیمی، فرج گل‌سفیدی، سعید علیپور، محسن شفیعی، مهدی شکیب، مهدی فیاض، سعیده جمشیدی، سمیرا سهرابی، پریا انوری، فرنیا احمدوند، شیرین ابادیان، هلیا هنری، رایان تقوایی، رامینا حسینی، پرهام علیپور، سوگند حامیان، ابوالفضل معصومی و پرنیا علیپور بازیگران سریال شب آخر هستند.

ما در ادامه‌ی به خلاصه داستان، مختصری از زندگینامه بازیگران سریال شب آخر و معرفی عوامل این مجموعه تلویزیونی پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال یاغی ؛ بیوگرافی و تصاویر

معرفی سریال های محرم 1401 [+ساعت پخش و تکرار]

ساناز سماواتی

بازیگران سریال شب آخر
زندگینامه بازیگران سریال شب آخر

ساناز سماواتی در هشتم فروردین ماه سال ۱۳۵۰ در تهران به دنیا آمد. او در سال 1375 مدرک کارشناسی رشته مترجمی زبان انگلیسی خود را از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرد. او در یک برنامه با هومن حسینی آشنا شد و پس مدتی با هم ازدواج کردند. حاصل زندگی آن‌ها پسری به نام برسا است.

ساناز سماواتی درباره آرزویی که برای پسرش دارد گفته بود: «نام پسرم برسا به معنای دلیر و برتر است. دلم می خواهد او برای ایران نام آور باشد و در هر زمینه‌ای که در آینده تلاش کرد چه هنری، چه ورزشی، چه علمی، اول باشد و مدال بیاورد.»

سماواتی با توجه به علاقه‌ای که به بازیگری داشت، در دوره کلاس‌های آزاد بازیگری استاد سمندریان شرکت کرد و در میان 200 نفر از هم‌دوره‌هایش جزو 72 انتخابی قرار گرفت.

وی در سال ۱۳۷۳با بازی در با فیلم حامی به کارگردانی قدرت‌الله صلح‌میرزایی وارد سینما شد. سماواتی با نقش‌آفرینی در سریال نود شب به کارگردانی مهران مدیری به شهرت رسید.

ساناز سماواتی از سال 1384 تا 1389 در سوئد زندگی می‌کرد. او در این سال‌ها، یک تئاتر به نام «آدم ها مورچه های کوچک» نوشت و آن را در این کشور، روی صحنه برد.

او در این پاسخ به این سوال که اوقات فراغت را چگونه می‌گذراند گفته است: «ورزش می کنم. به شنا، اسکی و بدنسازی علاقه دارم. مسافرت رفتن را نیز دوست دارم. قبلا رمان زیاد می خواندم. اما در زمینه تاریخ، فلسفه و روان شناسی مطالعه دارم و دوران بارداری فرصت خوبی شد برایم تا بسیاری از کتاب‌ها را بازخوانی کنم و نکات جدیدی را یاد بگیرم.»

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علی حاتمی

بهترین فیلم های قدیمی ایرانی

مجید مشیری

بازیگران سریال شب آخر

در ادامه مطلب بیوگرافی بازیگران سریال شب آخر به سراغ مجید مشیری می‌رویم. مشیری در سال 1340 در شیراز به دنیا آمد. او دارای مدرک لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه سراسری شیراز است. مشیری ازدواج کرده و صاحب سه دختر به نام‌های صبا، مهسا و پریسا است.

وی مدتی در معدن سنگ بوشهر مشغول کار شد و پس از آن در یک دوره کلاس و کارگاه آزاد بازیگری امین تارخ را شرکت کرد. او با بازی در نقش اول وارد عرصه بازیگری شد.

مشیری در مجموعه تلویزیونی سرنخ بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت. او پس از مدتی با نقش‌آفزینی در سریال خط قرمز به شهرت رسید.

مجید مشیری تاکنون در سینما و تلویزیون در نقش‌های متفاوتی ظاهر شده است. او در سال 1381، با بازی درخشان خود در فیلم «رای باز» به کارگردانی مهدی نوربخش، مورد توجه بینندگان قرار گرفت و تحسین همگان را برانگیخت.

بیشتر بخوانید: 

بازیگران سریال حکم رشد ؛ بیوگرافی و تصاویر

بهترین فیلم های ایرانی 1401

شیوا خسرو مهر

بازیگران سریال شب آخر
عکس های بازیگران سریال شب آخر

شیوا خسرو مهر در آذر ماه سال 1350 به دنیا آمد. او اولین فرزند یک خانواده شش نفره است و یک خواهر و دو برادر دارد. وی از کودکی با تئاتر آشنایی داشته، چون پدرش در این عرصه هنری حضور داشته است.

خسرو مهر فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیباست، و علاوه بر بازیگری در زمینه داستان نویسی هم مشغول به فعالیت است. او ‌در یک دوره از کلاس‌های بازیگزی امین تارخ شرکت کرده، و نخستین حضورش بر روی صحنه، سال 79 در تله تئاتر به سوی دمشق به کارگردانی استاد سمندریان رقم خورده است.

شیوا خسرو مهر یک دختر به نام رکسان دارد. دختر وی دانشجو است و کار تئاتر انجام می‌دهد، اما به حرکات فرم و بازیگری علاقه ندارد.

شیوا خسرو مهر که مدتهاست طلاق گرفته، درباره این موضوع در مصاحبه‌ای گفته بود: «هم پدر بودن و هم مادر بودن سخت است، مخصوصا وقتی که مجبوری سوا و جدا از مادر بودن، نقش پدر را هم ایفا کنی و برای فرزندت سوای مادر، پدر هم باشی. شاید جالب باشه که برای شما اینکه بگوییم تبریکاتی که من روز پدر می‌گیرم خیلی بیشتر از زمان‌هایی است که برای روز مادر به من تبریک می گویند.»

مینا نوروزی

بازیگران سریال شب آخر

در ادامه زندگینامه بازیگران سریال شب آخر می‌رسیم به مینا نوروزی که متولد دهم فروردین ماه سال ۱۳۴۴ در گیلان است. او دارای مدرک دیپلم بازیگری از مجتمع آموزشی سینماست و اولین تجربه نمایشی وی، تئاتری به نام تصویر‌های شکسته در سال ۱۳۶۴ در تالار سنگلج بوده و سپس در نمایش «زیر گذر لوطی صالح» به کارگردانی هادی اسلامی به ایفای نقش پرداخت.

مینا نوروزی در سال 1371 با باری در سریال پربیننده‌ی «مزد ترس» به کارگردانی حمید تمجیدی وارد قاب تلویزیون شد، و در همین سال با ایفای نقش در فیلم دره هزار فانوس بازی در سینما را تجربه کرد.

مینا نوروزی همسر امیر قاسم راضی، یکی از کارگردانان مطرح تئاتر است. نوروزی به ورزش بسیار علاقه‌مند است. او فوتبالی است و چون اصالتا آذری‌ بوده و آذری‌ها را دوست دارد، از طرفداران تیم تراکتور است.

نوروزی هم همچون بیشتر همکاران قدیمی خود از اوضاع نابسامان این روز‌های سینما و تلویزیون ناراضی است و در این باره گفته: «کار تنها برای یک عده خاص است و برخی از طریق دوستان خود مشغول می‌شوند، به همین دلیل، برخی با بیکاری مواجه می‌شوند.»

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مذهبی ایرانی

بهترین فیلم های الناز شاکردوست 

ساقی زینتی

بازیگران سریال شب آخر
بیوگرافی بازیگران سریال شب آخر

ساقی زینتی زاده‌ی پنجم آبان ماه سال ۱۳۴۹ در رشت است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی است. زینتی در سال ۱۳۷۰ با ایفای نقش در فیلم داستانی «مخمصه» وارد دنیای بازیگری شد.

ساقی زینتی سال‌هاست ازدواج کرده و دارای یک فرزند دختر 14 ساله به نام سارینا صابری است که او نیز همچون مادر وارد دنیای بازیگری شده و در چند تله فیلم نیز ایفای نقش کرده است. این بازیگر باتجربه فعالیت‌هایی به عنوان سفیر انجمن اوتیسم ایران دارد.

ساقی زینتی با سریال آلبوم دنیای شیرین در میان بینندگان شناخته شد و سپس با بازی در مجموعه پربیننده‌ی پس از باران به شهرت رسید.

ساقی زینتی در سال ۱۳۷۲ در جشنواره تئاتر فجر، برنده جایزه نقش اول زن برای نقش‌آفرینی در نمایش «چهارشنبه‌خاتون» به کارگردانی رضا میرمعنوی شد.

وی در سال 1377 زمانی که 28 سال داشت، با ایفای نقش در سریال لک لک‌ها بر بام به کارگردانی جواد کهنمویی وارد قاب تلویزیون شد و در سال 1384 نیز با حضور در فیلم ستاره می‌شود ساخته‌ی فریدون جیرانی بازی در سینما را تجربه کرد.

فرهاد بشارتی

بازیگران سریال شب آخر

فرهاد بشارتی در سال ۱۳۴۵ در شهر رشت به دنیا آمده است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران است.

فرهاد بشارتی از سال ۱۳۶۹ در تئاتر گیلان فعالیت هنری خود را آغاز کرد. وی پس از پایان تحصیلاتش به‌طور جدی‌ و حرفه‌ای در عرصه بازیگری مشغول به فعالیت شد. وی یکی از بازیگران فعال در کارهای نمایشی حوزه‌ی اجتماعی، خانوادگی، کودک و نوجوان، پلیسی و طنز است.

ایشان با بازی در سریال دنیای شیرین دریا به شهرت رسید. بشارتی در تئاترها، تله فیلم‌ها، مجموعه‌های تلویزیونی و چندین فیلم سینمایی، بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته است.

بشارتی مدت‌هاست ازدواج کرده، و صاحب یک فرزند پسر است. ایشان علاوه بر بازیگری، سفیر پیشگیری از اعتیاد نیز هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های طناز طباطبایی

بهترین فیلم های نیکی کریمی ؛ از عروس تا آذر

زهره صفوی

بازیگران سریال شب آخر

زهره صفوی در شانزدهم فروردین ماه سال 1321 در تهران به دنیا آمد. او یکی از بازیگران باتجربه تئاتر، سینما و تلویزیون است. ایشان فرزند سلیمان احمد صفوی هستند که کارگردان تئاتر بودند و از سن پنج سالگی در تئاتر تهران با نمایش عملیات ژانگوله به کارگردانی پدرش، بازیگری را آغاز کرد.

زهره صفوی لیسانس رشته تسلیحات جغرافیایی از دانشگاه افسری را دارد. او دو دختر به نام‌های زهرا و میترا دارد که هر دو راه مادر خود را ادامه داده‌اند و بازیگر هستند.

زهره صفوی بازی در تئاتر را از سال 1326 شروع کرد و ده سال بعد، در سال 1336 وارد قاب تلویزیون شد. وی بازیگری در سینما را از 17 سالگی با ایفای نقش در فیلم صفرعلی آغاز کرد.

او در فیلم‎‌ها و سریال‌های زیادی نقش‌آفرینی کرده است که از میان آثار سینمای وی می‌توان بی پولی (1386)، پروانه ای در مه (1384)، هر چی تو بخوای (1385)، از دوردست (1384)، شور زندگی (1377)، روز واقعه (1373)، من زمین را دوست دارم (1372)و بر بال فرشتگان (1371) را نام برد.

شهرام عبدلی

بازیگران سریال شب آخر

بیوگرافی بازیگران سریال شب آخر را شهرام عبدلی به پایان می‌رسانیم، وی در بیست‌ و نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۵ در تهران به دنیا آمد. او اصالتی آذری دارد و بیشتر در سریال‌های تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است.

وی عاشق نویسندگان بزرگ و موسیقی سنتی ایران است. شهرام عبدلی سال‌هاست ازدواج کرده و دو پسر به نام های آرتین و آدرین دارد.

او از کلاس اول دبستان به بازیگری علاقه‌مند شد و با عضو شدن در گروه تئاتر مدرسه کارش را آغاز کرد. او در این باره گفته است: «معلم ورزش اش نقش پر رنگی در بازیگری اش داشت، می گوید از دو ساعت کلاس ورزش یک ساعت و نیم ورزش می کردیم و بعد نیم ساعت آخر معلم ورزشمان آقای رضایی یک قصه تعریف می کرد و به ما می گفت آن را به صورت نمایش اجرا کنید.»

ماه‌گرفتگی (۱۳۹۵)، یکی برای همه (محمد آهنگرانی، ۱۳۹۰)، قصه دل‌ها (هوشنگ درویش‌پور، ۱۳۸۵)، پرستاران (مجموعه تلویزیونی ۱۳۹۵)، دختری در قفس (قدرت‌الله صلح‌میرزایی، ۱۳۸۱) و (سر دلبران مجموعه تلویزیونی ۱۳۹۷) برخی از فیلم‌ها و سریال‌هایی هستند که شهرام عبدلی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های پارسا پیروزفر

بهترین فیلم ها و سریال های پژمان جمشیدی

خلاصه داستان سریال شب آخر

این مجموعه زندگی دو خانواده با سبک زندگی متفاوت را به تصویر کشیده است. اعضای یکی از این خانواده‌ها اخلاق‌مدار و دین‌محور هستند و خانواده‌ی دیگر عاشق ثروت و غرق در ظواهر دنیا.

تفاوت در سبک زندگی و اندیشه این دو خانواده، باعث بروز کشمکش‌های زیادی میان فرزندان آن‌ها بر سر مسائل مختلف می‌شود، و این اختلاف‌ها اتفاقات متفاوتی را رقم می‌زند.

سوالات متداول

بازیگران سریال شب آخر چه کسانی هستند؟

مجید مشیری، ساناز سماواتی، شیوا خسرومهر، محمد ساربان، رضا علیپور، مینا نوروزی، ساقی زینتی، فریده دریامج، فرهاد بشارتی، شهرام عبدلی، محمود مقامی، مجید شهریاری، اسماعیل خلج، زهره صفوی، حشمت ارمیده، حسن اسدی، بهزاد رحیمخانی، اسداله یکتا، احمدرضا اسعدی، گیتی معینی، حسنی قبادی و احمد صمیمی برخی از بازیگران مجموعه‌ی مناسبتی شب آخر هستند.

عوامل سریال شب آخر

  • کارگردان: مهسا فتحعلی
  •  نویسنده: پریا رها
  • تهیه کننده:  رضا علیپور
  • جانشین تهیه: فاطیما موسوی
  • مدیرتولید: سعید علیپور
  • تصویربردار: هوشنگ غفوری
  • مشاور کارگردان: عباس رافعی
  • صدابردار: مسعود شاهوردی
  • منشی صحنه: پرستو مدانلو
  • گریم: بابک شعاعی
  • تدارکات: امیرهوشنگ حسینی

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال شب آخر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”بازیگران سریال شب آخر چه کسانی هستند؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”مجید مشیری، ساناز سماواتی، شیوا خسرومهر، محمد ساربان، رضا علیپور، مینا نوروزی، ساقی زینتی، فریده دریامج، فرهاد بشارتی، شهرام عبدلی، محمود مقامی، مجید شهریاری، اسماعیل خلج، زهره صفوی، حشمت ارمیده، حسن اسدی، بهزاد رحیمخانی، اسداله یکتا، احمدرضا اسعدی، گیتی معینی، حسنی قبادی و احمد صمیمی برخی از بازیگران مجموعه‌ی مناسبتی شب آخر هستند.”}}]}

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر