;
coinex

بازیگران سریال حکم رشد ؛ بیوگرافی و تصاویر

مجموعه‌ی حکم رشد که از 17 اردیبهشت از شبکه‌ سه پخش می‌شود، با استقبال خوب بینندگان تلویزیون همراه بوده است. برای آشنایی بازیگران سریال حکم رشد با ما باشید.

سریال حکم رشد جدیدترین نوشته‌ی سعید نعمت‌الله، نویسنده‌ی مشهور کشورمان است، که کارگردانی آن را حسن لفافیان (کارگردان سریال کلبه‌ای در مه) برعهده دارد.

مهدی فرجی تهیه کنندگی این مجموعه‌ی پلیسی خانوادگی را بر عهده دارد. سریال حکم رشد با همکاری نیروی انتظامی برای شبکه سه سیما ساخته شده است.

ما در ادامه به داستان و زندگینامه بازیگران سریال حکم رشد که از پرمخاطب‌ترین مجموعه حال حاضر تلویزیون است می‌پردازیم.

بازیگران سریال حکم رشد

حکم رشد پس از پایان فصل دوم مجموعه‌ی نجلا به عنوان جدیدترین سریال شبکه سوم سیما، حوالی ساعت ۲۰:۳۰ از این شبکه روی آنتن رفت. در این سریال تلویزیونی بازیگران جوان و باانگیزه در کنار هنرپیشه‌های محبوب و مشهور کشورمان به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

بازیگران سریال حکم رشد

ثریا قاسمی (توران)، مه لقا باقری (مجبوبه)، پیام احمدی نیا (غلام)، شهین تسلیمی (عالیه)، علیرضا مهران (نوید)، حمید ابراهیمی (افشین کافر)، مهرداد ضیایی (دکتر پویا)، فقیه سلطانی (زیبا چاپاری)، نیلوفر شهیدی (زهره)، ندا قاسمی (سودابه)، هدی استواری (سایه)، ارشیا توکلی (سلیم)، حسن ولیخانی (نصر)، مجید سعیدی (اسفندیار)، مجتبی فلاح (ذبیح)، محمدرضا زاد خوشنود، سیاوش گرجستانی، صدرالدین حجازی، حشمت آرمیده، فرج گل سفیدی و فیروز حیدرزاده، بازیگران مجموعه تلویزیونی حکم رشد هستند.

شما در ادامه این نوشتار تکراتو  علاوه بر بیوگرافی بازیگران سریال حکم رشد می‌توانید عکس های بازیگران سریال حکم رشد را نیز مشاهده کنید.

ثریا قاسمی

بازیگران سریال حکم رشد

مولود ملاقاسم نام شناسنامه‌ای ثریا قاسمی است. ایشان در بیست‌و هشتم آذر ماه سال ۱۳۱۹ در رشت به دنیا آمد. مادر وی خانم حمیده خیرآبادی (مادر سینمای ایران) است.

وی در سال 1349 زمانی که 30 سال داشت، با رحیم برفراز ازدواج کرد که حاصل این زندگی دو پسر بنام بابک و بهروز و یک دختر بنام بنفشه است.

او تا مقطع دیپلم تحصیل کرده است و بعد در 21 سالگی فعالیت خود را از گویندگی در رادیو ارتش شاهنشاهی آغاز کرد. پس از رادیو، دوبلور شد و سپس وارد تئاتر و بازی در فیلم کوتاه شد.

ثریا قاسمی در سال 1351 در 32 سالگی با نقش‌آفرینی در فیلم آرامش در حضور دیگران، برای نخستین جلوی دوربین رفت و این آغازی شد برای بازی در فیلم‌ها و سریال‌های موفق بسیاری که با حضور درخشان در آن‌ها نامش در ذهن ببیندگان ماندگار شده است. او از بازیگران سریال حکم رشد است و نقش توران را در این مجموعه ایفا می‌کند.

وی برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم مارال و نیز بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره کانزاس سیتی برای نقش‌آفرینی در همین فیلم شد. ایشان در سال ۱۳۹۵ برای بازی در فیلم ویلایی‌ها سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره فیلم فجر دریافت کردند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال برف بی صدا می بارد ؛ بیوگرافی و تصاویر

بازیگران سریال جادوگر ؛ بیوگرافی و تصاویر

مه لقا باقری

بازیگران سریال حکم رشد

مه‌لقا باقری زاده‌ی بیست و پنجم خرداد ماه سال۱۳۶۰ در تهران است. ایشان دانش‌آموخته‌ی کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره  و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس بوده و بیش از ۱۲ سال است که در حوزه کارگردانی و بازیگری تئاتر فعالیت دارد. او همسر جواد عزتی بازیگر مشهور و پرکار کشورمان است.

باقری در جشنواره‌های داخلی و خارجی در کشورهایی همچون فرانسه، روسیه، اسپانیا حضور داشته‌ است.

او دستیار کارگردانی تئاتر بوده و در زمینه طراحی حرکات موزون نیز فعالیت دارد. ایشان در سری اول مجموعه دورهمی مهران مدیری در نقش همسر قیمت بازی می‌کرد.

نیلوفر شهیدی

بازیگران سریال حکم رشد
عکس های بازیگران سریال حکم رشد

نیلوفر شهیدی در سال 1360 در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی فوق لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر است. دو برادر کوچک‌تر از خود دارد که به گفته‌ی خودش رابطه‌ی بسیار صمیمی با هم دارند. در سال 1387 سر یکی از کارهایی که پدرش مدیر فیلمبرداری آن بود اتفاقی حضور پیدا می‌کند که کارگردان آن کار، صادق کرمیار پیشنهاد بازیگری به او می‌دهد و این آغاز بازیگری او در تلویزیون می‌شود.

نیلوفر شهیدی پنه‌ لوپه کروز را به عنوان الگوی هنری خود برگزیده است. اولین فیلم سینمایی نیلوفر شهیدی با نام سینما سوخته در سال 1389 به کارگردانی مهرشاد کارخانی ساخته شد اما اکران عمومی نشد. نقش‌آفرینی در سریال گاندو پرحاشینه‌ترین کار شهیدی در عرصه بازیگری بود.

پیام احمدی‌نیا

بازیگران سریال حکم رشد

پیام احمدی‌نیا متولد دهه‌ی ۵٠ است. وی هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر بوده و با نقش‌آفرینی در سریال‌های وارش و نیز مجموعه بیگانه ای با من است و سرجوخه به بیندگان معرفی و مشهور شد.

احمدی‌نیا فعالیت هنری خود را از پشت صحنه و به عنوان دستیار کارگردان آغاز کرد. او اولین بار با ایفای نقش در فیلم پایان خدمت در سال ۱۳۹۲ به کارگردانی حمید زرگرنژاد وارد سینما شد .

پیام احمدی‌نیا پس از بازی فوق‌العاده‌اش در این فیلم در آثاری مانند حمال طلا، خانواده دکتر ماهان، لونه زنبور، زونا، لژیونر، کار کثیف، آسپرین، ناهید، زخم و هیولا حضور داشته است.

مهرداد ضیایی

بازیگران سریال حکم رشد

در ادامه‌ی بیوگرافی بازیگران سریال حکم رشد می‌رسیم به مهرداد ضیایی، وی متولد دهم تیر ماه سال ۱۳۴۸ در تهران است. او در رشته‌های مهندسی منابع طبیعی و روزنامه‌نگاری تحصیل کرده‌ است.

ضیایی با ژیلا تقی‌زاده (داستان نویس و نقاش) ازدواج کرد که حاصل زندگی موفق آن‌ها یک دختر بنام افروز است. جالب است بدانید او با مهرداد ضیایی که او هم بازیگر است، تشابه اسم و فامیلی دارد.

وی در ۲۱ سالگی نوشتن را به طور حرفه ای با نشریات محلی گیلان آغاز کرد، سپس به تهران رفت در موسسه سروش برای کودکان و نوجوانان نوشت، بیشتر شعر، داستان و گاهی هم در مورد محیط زیست می‌نوشت. او درسال ۱۳۹۶ یک کتاب مجموعه شعر با نام مرا به پیراهنت بسپار از سید مهرداد ضیایی منتشر شد.

سید مهرداد ضیایی ازسال ۱۳۶۹ با بازی در تئاتر آی‌کی اونجاست کار خود را به عنوان بازیگر آغاز کرد. اولین تجربه تصویری وی بازی در فیلم شب دهم به کارگردانی جمال شورجه است.

این دو در شش مجموعه پرده عجایب، بی‌گناهان، مختارنامه، یادآوری، برادر و تاریکی شب روشنایی روز به طور همزمان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال ساخت ایران 3

بازیگران سریال سرجوخه

فقیهه سلطانی

بازیگران سریال حکم رشد

فقیهه سلطانی در بیست و نهم مرداد ما سال ۱۳۵۳ در همدان به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است. او جلال امیدیان مربی فوتبال ازدواج کرده و یک دختر به نام گندم دارد.

فقیهه سلطانی در 18 سالگی یک دوره‌ی بازیگری را زیر نظر گلاب آدینه گذرانده‌ است. از سال ۱۳۷۳ با بازی در فیلم روسری آبی به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد، بازیگری سینما را آغاز کرد. سلطانی پرکارترین بازیگر بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر با ۳ فیلم بود.

جدیدترین کار او با نام جادوگر به کارگردانی مسعود اطیانی در شبکه نمایش منتشر شده است. از دیگر سریال‌های فقیهه سلطانی در تلویزیون، می‌توان تبریز در مه (۱۳۸۹)، مثل شیشه (۱۳۹۰)، مهمانان ویژه (۱۳۹۱)، زخم (۱۳۹۳)، یاور (١۴٠٠) و فرشتگان بی بال (١۴٠٠) را نام برد.

شهین تسلیمی

بازیگران سریال حکم رشد

شهین تسلیمی در ۱۹ شهریور ماه سال ۱۳۳۴به دنیا آمد. او در جوانی در رادیو تست صدا داده و پذیرفته شده بود، همچنین در چند تئاتر نقش‌آفرینی کرد، اما خانواده‌اش با فعالیت در هر دو مخالف بودند، به همین دلیل او کار تئاتر و رادیو را رها کرد. الیزابت امینی او را برای ایفای نقش در مجموعه‌ی طنز باغ مظفر به مهران مدیری معرفی کرد، بازی در این سریال پرمخاطب آغاز کار جدی تسلیمی در تلویزیون شد.

شهین تسلیمی به همراه خانواده مدتی در هند، ترکیه و کانادا بوده اما برای علاقه به ایران دوباره به کشور بازگشته است و در حال حاضر در ایران زندگی می‌کند. از کارهای موفق او می‌توان سریال بزنگاه، ارمغان تاریکی، زن بابا، چهارچرخ، وضعیت سفید، خانه اجاره‌ای و دردسرهای عظیم را نام برد.

هدی استواری

بازیگران سریال حکم رشد
عکس های بازیگران سریال حکم رشد

هدی استواری زاده در بیست‌ و یکم شهریور ماه سال 1370 در کرمانشاه است و خواهری دوقلو به نام هانیه دارد. او با 174 سانتی متر قد از بازیگران قد بلند خانم کشورمان به شمار می‌رود که اصالتا کرد است.

ایشان فارغ التحصیل دکترای رشته‌ی مدیریت تضمین کیفیت است. استواری از بازیگران فعال در تئاتر بوده و از سال 1395 با بازی در سریال تلویزیونی انعکاس به کارگردانی محمد سیحونی و به تهیه کنندگی فرشید محمودی وارد تلویزیون شد.

هدی استواری با بازی در سریال طنز و پرمخاطب نون خ در نقش وکیل و دوست اخراج شده از دانشگاه نازنین ( با بازی شقایق دهفان) به شهرت رسید.

علیرضا مهران

بازیگران سریال حکم رشد

علیرضا مهران در سال 1359 در تهران متولد شد. او دانش‌آموخته‌ی رشته نقشه کشی ساختمان است. علیرضا مهران با شهره مکری از بازیگران تئاتر ازدواج کرده و حاصل این زندگی یک پسر به‌نام فریاد است.

او فعالیت هنری خود را از 20 سالگی با حضور در کانون بازیگری استاد حمید سمندریان از تئاتر آغاز کرد و اولین باری او در نمایش اتوبوسی به نام هوس در تالار قشقایی بود.

مهران پس از آن دستیاری کارگردان و طراحی صحنه را چندین نمایش را برعهده گرفت. بازی در سریال زیر هشت و سریال مدینه به کارگردانی سیروس مقدم و نیز ایفای نقش در سریال بچه های نسبتا بد علیرضا مهران را مشهور کرد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال راز بقا ؛ بیوگرافی و تصاویر

بازیگران سریال زیرخاکی 3 ؛ بیوگرافی و تصاویر 

حمید ابراهیمی

بازیگران سریال حکم رشد

در ادامه‌ی زندگینامه بازیگران سریال حکم رشد می‌رسیم به حمید ابراهیمی که زاده‌ی هفتم فروردین ماه سال 1349 در تهران است. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی اطلاع‌رسانی و کتابداری گرایش هنر است. ابراهیمی کارش را از تئاتر آغاز کرد و در سال ۱۳۶۵ موفق به کسب رتبه نخست بازیگری در تئاتر دانش‌آموزی کشور شد. او بیش از اینکه بازیگر سینما و تلویزیون باشد، در نمایش‌های گوناگونی در تئاتر به ایفای نقش پرداخته است.

حمید ابراهیمی با بازی در سریال تلویزیونی صاحبدلان به مردم معرفی و مشهور شد و پس درخشش در این مجموعه پربیننده در آثار بسیاری به نقش آفرینی پرداخته است. ایشان در فروردین ۱۳۹۲ موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنواره فیلم‌های پلیسی مسکو برای بازی در فیلم تعبیر خواب شد.

این بازیگر پرکار تئاتر سینما و تلویزیون علاوه بر بازی، نویسنده، کارگردان، مجری طرح و داور بسیاری از جشنواره‌های تئاتر داخلی نیز بوده است.

ندا قاسمی

بازیگران سریال حکم رشد
بازیگران سریال حکم رشد

ندا قاسمی در سی‌ام خرداد ماه سال ۱۳۶۶متولد شد. او دانش‌آموخته‌ی مقطع دکترای رشته شیمی آلی و صداپیشه، بازیگر تئاتر و تلویزیون است. قاسمی از سال ۱۳۸۶ بازیگری در تئاتر را آغاز کرد. پس از آن در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه به عنوان بازیگر و مجری در برنامه‌های گوناگونی با این مرکز همکاری کرد.

ایشان از سال ۹۳ به عنوان گوینده، دوبلور و بازیگر در واحد نمایش رادیو کرمانشاه مشغول فعالیت است. او با بازی در نقش شیرین در سریال نون خ که یکی از بهترین سریال های طنز ایرانی است مشهور شد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال حرفه ای

معرفی بهترین فیلم های ایرانی 1401

داستان سریال حکم رشد

قصه‌ی این سریال پلیسی خانوادگی درباره‌ی سرهنگی است که تصمیم دارد ریاست کلانتری منطقه‌ای را برعهده بگیرد که برادر شیری‌ او در آن‌جا زندگی می‌کند. در میان اما اعضای خانواده معتقدند که این اتفاق غـلام و ذبیح را که هر دو دردسرساز هستند، مقابل یکدیگر قــرار می‌دهد.

بازیگران سریال حکم رشد

مجموعه‌ی حکم رشد با داستانی متفاوت در ژانر درام پلیسی-خانوادگی بر ارزش‌هایی همچون خانواده، برادری و حفظ حرمت‌ها، احترام و صمیمیت در خانواده تاکید می‌کند. ریتم و ضرب آهنگ این سریال جدید شبکه سه، نه تند است نه کند و در هر قسمت فراز و فرودهای قصه همراه با گفتگوهای جذاب میان شخصیت‌ها، بیننده را چنان سرگرم می‌کند که متوجه گذر زمان نمی‌شود. اگر به دنبال سریال جدید برای تماشا هستید پیشنهاد می‌کنیم مجموعه‌ی حکم رشد شبکه سه را از دست ندهید.

عوامل سریال حکم رشد

  • نویسنده فیلمنامه: سعید نعمت‌الله
  • کارگردان: حسن لفافیان
  • تهیه‌کننده: مهدی فرجی
  • مدیر تولید: آرش زینال‌خیری
  • مدیر برنامه ریزی بخش اول: فرزاد رحمانی
  • مدیر برنامه ریزی بخش دوم: حجت ذیجودی
  • مدیر فیلمبرداری بخش اول: محمد ناصری
  • مدیر فیلمبرداری بخش دوم: محمد افسری
  • تدوین: مهدی حسینی وند
  • طراح چهره‌پردازی: مجید اسکندری
  • طراح صحنه: محمد کفاشیان
  • طراح لباس: الهام شعبانی
  • مدیر صدابرداری: مهدی یگانه
  • فیلمبردار بخش اول: حسین بذر افشان
  • فیلمبردار بخش دوم: حمیدرحیم زاده
  • بازیگردان: سیامک راشدی
  • دستیار یک کارگردان: حسن سالار
  • منشی صحنه: دنیا نادرخانی
  • عکاس: میثم محمدی
  • مشاور طرح: جواد کتابی

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال حکم رشد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر