;
coinex

رونمایی از پردیس مجازی متاورس در دانشگاه علم و فرهنگ هنگ کنگ

دانشگاه علم و فرهنگ هنگ کنگ به زودی از پردیس مجازی متاورس خود رونمایی خواهد کرد. دانشجویان و اساتید از این پس قادر به ساخت NFT و آواتارهای شخصی خواهند بود.

دانشگاه علم و فرهنگ هنگ کنگ قصد دارد با برگزاری کلاس‌های واقعیت مجازی به دنیای متاورس ورود کند. دانشگاه هنگ کنگ دو پردیس خود را اسکن کرده و از تصاویر آن برای ساخت ماکت‌های متاورسی استفاده می‌کند. کشور چین کریپتوکارنسی را ممنوع اعلام کرده است؛ اما همچنان از پروژه‌ها و شرکت‌های متاورسی استقبال می‌کند.

راه‌اندازی پردیس مجازی متاورس در هنگ کنگ

دانشجویان دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ به زودی می‌توانند در کلاس‌های آموزشی متاورس شرکت کنند. دانشگاه علم و فرهنگ هنگ کنگ در حال ساخت نسخه‌های دیجیتالی از دو پردیس خود در کشورهای هنگ کنگ و چین است.

رونمایی از پردیس مجازی متاورس در دانشگاه علم و فرهنگ هنگ کنگ

پردیس‌های این دانشگاه بخشی از دانشکده MetaHKUST خواهند بود. این پروژه توسط دو تن از اساتید دانشگاه، Wang Yang، رهبر پروژه و Pan Hui، مدیر مرکز متاورس و خلاقیت محاسباتی هدایت می‌شود.

دانشگاه علم و فرهنگ هنگ کنگ در کنفرانس خبری روز پنجشنبه خود توضیح داد که هدف پروژه تجمیع تمام تجربیات فیزیکی و مجازی در دانشگاه است. تصور کنید دانش‌آموزان در سخنرانی‌ها از هدست‌های واقعیت مجازی استفاده کنند که بر روی آن‌ها اطلاعات و داده‌های خاصی نمایان شده و قابلیت جابجایی به کلاس‌های درس پردیس‌های مختلف وجود داشته باشد.

مراحل راه‌اندازی پردیس مجازی متاورس

در مرحله اول، زیرساخت‌های فیزیکی از جمله کلاس‌های XR، حسگرها، دوربین‌ها و ابزار تجسم نصب خواهد شد. در مرحله بعد، دانشگاه محوطه فیزیکی را اسکن می‌کند. محوطه دو دانشگاه هنگ کنگ و Guangzhou چین در این مرحله اسکن خواهد شد. تصاویر اسکن شده جمع آوری شده و کپی‌های متاورسی از روی آن‌ تولید می‌شود.

رونمایی از پردیس مجازی متاورس در دانشگاه علم و فرهنگ هنگ کنگ

دانش آموزان و اساتید پردیس مجازی متاورس می‌توانند آواتارها، NFTها، نشانه‌ها و آثار هنری خود را در محیط متاورس طراحی کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند ریز نمرات و مدارک خود را نیز به عنوان اثر NFT دریافت کنند. دانشگاه هنگ کنگ همچنین به فناوری واقعیت افزوده مجهز خواهد شد. به گفته Hui، این فناوری همچنان در حالت تک کاربره قرار داشته و  محدودیت‌های قابل توجهی از نظر زمان و مکان دارد.

Hui در ادامه اظهارات خود گفت:

ما به دنبال گسترش فناوری برای محیط‌های بزرگ و ایجاد تجربیات چند کاربره عظیم هستیم که نه تنها چالش اصلی بینش فیزیکی-دیجیتال ما را نشان می‌دهد، بلکه عامل کلیدی است که دانشگاه علم و فرهنگ هنگ کنگ را از سایر مکان‌های آموزشی متمایز می‌کند.

علاقه شرکت‌های بزرگ به متاورس

یکی دیگر از مزایای راه‌اندازی پردیس متاورسی، نزدیک شدن دو پردیس چین و هنگ کنگ به یکدیگر است. سفر بین چین و هنگ کنگ همچنان به دلیل کووید 19 به شدت محدود است. از طریق ابتکارات دانشگاه علم و فرهنگ هنگ کنگ، دانشجویان می‌توانند به سخنرانی‌ها و رویدادهایی که در هر دو پردیس رخ می‌دهد بپیوندند. دولت چین به ویژه پس از اعتراضات گسترده در هنگ کنگ بر سر حاکمیت چین، بر نهادهایی مانند دانشگاه‌ها فشار می‌آورد تا روابط بیشتری بین هنگ کنگ و چین برقرار کنند.

در حال حاضر اکثر شرکت‌های فناوری فعال در چین به متاورس علاقه‌مند هستند. علی‌رغم ممنوعیت ارزهای دیجیتال در چین، متاورس در سطح استانی و ملی این کشور مورد توجه و حمایت قرار گرفته است.

پونی ما (Pony Ma)، مدیر عامل Tencent، غول رسانه‌های اجتماعی و بازی‌سازی چینی، در ماه نوامبر اعلام کرد که متاورس را یک فرصت بزرگ می‌داند. صاحبان شرکت‌های تیک تاک، بایت دنس، علی بابا، نت ایس، و بایدو نیز علاقه خود به متاورس را نشان دادند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رونمایی از پردیس مجازی متاورس در دانشگاه علم و فرهنگ هنگ کنگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: theblock

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر